Missä ammatissa koulukiusaajasi on tällä hetkellä?
Kommentit (264)
Ääh.. Yhden kerran stalkkasin facesta.. Oli terveydenhuollossa.. Olikohan sh.
Muuten en ole juuri ollut kiinnostunut. Tuonkin bongasin vähän vahingossa oikeastaan.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodissa. En olis uskonut tolla empatianpuutteella. Oltiin samassa koulussa ja hän kiusasi autistista veljeäni repimällä tätä vaatteista ja sylkemällä päälle. Toivottavasti on tämä nainen vähän viisaampi nykyään.
Olin itse lapsena kiusaaja ja jotenkin todella empatiakyvytön muita lapsia kohtaan. En väkivaltainen, mutta pilkkasin ja manipuloi muita lapsia surutta, jos saavutin sillä itse jotain, esim. hyväksyntää tai kunnioitusta vertaisiltani. Eläimiä kohtaan tunsin myötätuntoa, mutta en juurikaan ihmisiä kohtaan. Minulla kehittyi se kyky kunnolla vasta teini-iässä, murrosiän jälkeen. Nykyään näin aikuisena puutun kaikenlaiseen kiusaamiseen, häirintään, epäoikeudenmukaisuuteen ja selän takana paskanjauhantaan sekä vapaa-ajalla että töissä.
Jotkut vaan ovat lapsena kamalia, mutta kasvavat ihan normaaleiksi aikuisiksi. Itseäni ainakin hävettää omat kiusaamiset, yhdeltä kiusatulta pyysin aikuisena anteeksikin huonoa käytöstäni.
Hoitoalalla, siellä pyyhkivät paskaisia perseitä samalla kun minä nautin omasta pihasta ja rauhasta tietokoneen ääressä.
T: yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Jääkiekkoilijan (NHL) vaimo.
No pientä vihjettä, kuka niistä? Tiedän kyllä että osa näistä on todellisia pyrkyreitä.
Toinen 32 v työtön yh (asuu äitinsä luona) ja toinen s-marketin kassa
Ei mitään hajua. Liekö elossakaan? En ole nähnyt sitten yläasteen, vaikka jatkoin saman paikkakunnan ainoaan lukioon ja suurin osa lukioon menemättömistä menivät sitten saman paikkakunnan amikseen.
(tämä kiusaaja oli tapaus, joka jo 7-vuotiaana oli kuulopuheiden mukaan maistanut tupakkaa jne. siis sellainen, josta nykymaailmassa olisi tehty ensimmäinen lasu jo ennen kouluikää ja ala-asteen lopussa tuskin olisi enää kotonaan)
Yksi joka löi mua joka päivä on nykyään toimitusjohtaja.
Minua ei mitenkään järjestelmällisesti kiusattu, mutta koko peruskoulu-uran samalla luokalla oli yksi oppilas, joka pyrki muodostamaan klikkejä ja aiheuttamaan pahaa mieltä, juoruili, eristi ja seurasi välinpitämättömästi hymyillen, miten uhrin kasvot valahtivat. Työskentelee nykyään keskikokoisen yhtiön taloushallinnossa tai HR-osastolla, en ole ihan varma.
Toivoisi kovasti, että ikä olisi kypsyttänyt hänestäkin empaattisen kanssaihmisen, mutta voin kyllä kuvitella senkin että tuolla pääsee kunnolla pyörittelemään työntekijöitä kuin kissa hiiriä, sama kylmä hymy kasvoilla.
Sairaanhoitajana Peijaksessa, 50v nainen
En tiennyt mitä hän tekee nykyään (ei pahemmin kiinnosta), mutta tämän ketjun innoittamana googlasin niin it-tukihenkilö näyttää tämä paskiainen olevan.
Vierailija kirjoitti:
Hanki elämä, mitä merkitystä mitä he tekevät, mieti mitä itse teet ja anna menneiden olla.
Taisit olla itse kiusaaja viestistäsi päätellen...
Ei varmaan ole koskaan ollut töissä. Alkoi tehdä lapsia jo nuorena. Nyt niitä on useammalle miehelle. Viimeisin jollekin maahanmuuttajalle. Koko ajan ollut yh eli ei ole mihet hänen kanssaan viihtyneet. Enkä yhtään ihmettele.
En ole nähnyt pitkään aikaan heitä, mutta viimeksi törmäsin yhteen heistä Stockmannin lehtiosaston kassalla. Maksoin ostokseni ja hän hymyili maireasti irvistävää hymyään. Kyseessä oli pahin kiusaajani ja hän joko ei tunnistanut minua tai sitten esitti ettei tunnistanut.
Insinööri ja yh-äiti näyttäisi olevan.
Miten te voitte tietää nämä? Minä en todellakaan tiedä, eikä kiinnosta.
Ei harmainta aavistusta. Ei olla 25 vuoteen tavattu eikä kiinnosta tavata. On erään julkkiksen täyskaima, joten googlailu vaatisi enemmän vaivaa kuin mitä siihen viitsii käyttää.
Bloggaaja. Ei todellakaan mikään tunnettu tapaus vaan enemmänkin pyrkii päästä pinnalle tolla yrityksellä.
Valokuvaajana pääkaupunkiseudulla. En tiedä miten tulee toimeen sillä, löytyi vaan sometilinsä kun googletin nimen.