Missä ammatissa koulukiusaajasi on tällä hetkellä?
Kommentit (264)
Toinen istuu linnassa brutaalista taposta, josta oli juttua ihan mediassa asti. Toinen myös rikollisella tiellä ja nimellä googlatessa tulee artikkeli, josta käy ilmi tämän syyllistyneen moniin rikoksiin ja purreen poliisia kiinniottotilanteessa.
Pahimmista kiusaajapojista kaksi on dippainssiä, toinen kai tekniikan tohtorikin, mutta heidän nykyisiä ammattejaan en tiedä. Yksi on lähihoitaja. Yksi opiskeli ainakin kauppatieteitä ja toimii jonkin sortin asiantuntijana. Tytöistä pahin pyörii jonkin verran julkisuudessa, ja olisi heti tunnistettavissa muutamalla avainsanalla, mutta antaa olla.
Parturi-kampaaja hän on siellä pikkukaupungissa, jossa kiusasi minua ja varmasti monia muitakin.
Kiusaaminen rajoittui onneksi vain koulun käytävillä huuteluun ja netissä pilkkaamiseen, eli minulle ei jäänyt mitään traumoja tai kovin suurta kaunaa siitä. Ja kun minulla oli kuitenkin omia kavereita, enkä jäänyt yksin. En toivo tuolle kiusaajatytölle mitään pahaa, toisaalta en mitään hyvääkään. Mutta jotenkin ei yllätä, että hän oli näitä ikuisia pikkukylän tyttöjä...
Itse muutin pois seudulta lukion jälkeen ja nykyään olen DI, it-alalla töissä kansainvälisessä ympäristössä. Aika erilaiset elämänpolut on ollut meillä.
Vierailija kirjoitti:
Miten te voitte tietää nämä? Minä en todellakaan tiedä, eikä kiinnosta.
Aika monen työpaikkatiedot löytyy LinkedInistä, tai jopa Facebookissa. Ja löytyy ihan kun googlaa henkilön nimellä. Ja itse esimerkiksi törmäsin vanhaan kiusaajaan ihan sattumalta, kun olin käymässä vanhassa kotikaupungissani ja hän oli töissä kaupassa jossa kävin.
Pahin naispuolinen kiusaajani toimii nykyään pappina, miespuolinen kiusaaja on kuollut jo vuosia sitten alkoon ja huumeisiin kuulemani mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Alkoiko puntit tutista? Kiusatut eivät todellakaan unohda kokemuksiaan ja varmasti haluavat tietää mitä kiusaajat tekevät nykyään, ettei tarvi vahingossakaan törmätä.
Yksi on ilmeisesti kotiäitinä. Käsittääkseni on kauneudenhoitoalalle koulutettu, muttei ole ehtinyt hirveästi töitä tehdä kun on liuta lapsia (4 tai 5) jo alle 30v siunaantunut.
Kaksi on sairaanhoitajia ja yksi insinööri.
Hirveissä veloissa ainakin. Kävi ilmi, kun soitti meille töihin ja joutui asiasta avautumaan asioitaan selvittääkseen. Ehkä paras puhelu urani aikana. Olin kuin en olisi tunnistanut, mutta pidin huolen että artikuloin nimeni oikein selvästi, kun sitä kysyi.
Lähihoitajana työskentelee. Miespuolinen henkilö kyseessä. Muuttunut kyllä ihan täysin joka suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoiko puntit tutista? Kiusatut eivät todellakaan unohda kokemuksiaan ja varmasti haluavat tietää mitä kiusaajat tekevät nykyään, ettei tarvi vahingossakaan törmätä.
Hirmu ikävää kyllä että ex-kiusaajia näkyy olevan aika paljon töissä sairaaloissa eri tehtävissä. Riski että törmää on tarpeettoman iso.
Paljon näkyy kiusaajia olevan hoitoalalla ja asiakaspalvelussa. Osaavatkohan sielläkään kohdella ihmisiä hyvin?
Ammatista ei löytynyt pikaisella googlaamisella mitään tietoa, mutta postailee Tiktok-videoita ja sillä on muhkeat botox-huulet. Lähemmäs neljäkymppinen nainen siis kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuuko sun huono olo mielestäsi siitä, että sinua kiusattiin? Minkä ikäinen olit silloin ja mitä tapahtui?
Ei kyllä mitään tietoa. Pari heistä on mun tietääkseni jo kuollut.
Pappi.