Miksi poliisi EI olisi saanut ampua kettua leikkipuistossa?
Kyllä meillä täällä maalla lapset lähtee vanhempien mukaan metille heti, kun kunnolla kävelemään oppivat. Viimeistään neljän vanhana. Lapset pitää normaalina, että isä tai äiti ampuu metsässä riistaa ja ovat tottuneet näkemään kuolleen, tai kuolevan eläimen. Lisäksi oppivat/näkevät kuinka ruokaa tästä eläimestä tulee. Myös lapset ovat mukana tuhoeläinten torjunnassa, Kettu, Minkki...
En ymmärrä yhtään näitä isoja uutisotsikoita tästä ketun ampumisesta...
Kommentit (204)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:05"]Minä olen aikuinen ihminen, syön lihaa ja tiedän mistä se tulee. Olen myös maalta ja kaupungissakin olen asunut. En siis ole luonnosta vieraantunut. MUTTA en siltikään kestä nähdä minkään eläimen kuolevan, ei myöskään lapseni, joka myös tietää mistä liha tulee. Joten turhaan haukutte kaikkia luonnosta vieraantuneiksi jos ei kannata raakalaismaisuutta eläinten tappamisessa ja kun suomessa tuntuu olevan tapana se, että kaikki tapetaan heti ensimmäisenä, mikään eläin ei saa metsästä edes näkyä...
[/quote]
Tajuatko miten tyhmältä ja naiviilta tuo kuulostaa. Vedät lihaa naamariin onnellisena kotona kunhan sun ei tarvi ikinä nähdä kun se eläin tapetaan ja teurastetaan.. se eläin tapetaan jotta sä saat vetää sitä lihaa napaas..tajuutsä se on sitä eläintä mitä sä syöt.. etsä voi toisille paasata eläinten tappamisesta ku ite mussutat sitä lihaa. Just tuollasta että ku en nää sitä eläimen teurastusta ni kaikki on hyvin. Oksettavaa.
[/quote]
En ole oksettava. Jos minun pitäisi itse tappaa eläin mitä söisin, olisin ennemmin kasvissyöjä. Minä tiedän miten lihaa saadaan ja mistö se tulee, mutta minun nenän edessä sitä kanaa ei kannata tappaa, pelastaisin sen. Mikä vaikeua on ymmärtää, että jotkut eivät vain halua eläinten teurastusta ja jotkut eivät pidä tuota tappamismoraalia oikeana. Kuten jo sanoin, jos itse joutuisin syömäni eläimen tappamaan, se jäisi tekemättä ja söisib mieluusti pelkkää salaattia.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:06"]
Voi jessus tätä hässäkkää mikä on syntynyt. Poliisi teki siinä tilanteessa ainoan oikean ratkaisun.
[/quote]
Millä perusteella? Mitään muuta ei olisi ollut tehtävissä?
[/quote]
no mitä sille ketulle olis pitäny tehdä?
[/quote]
Oot varsinainen järjenjättiläinen.. ei ketulle ois voinut muuta tehdä mutta kävikö sulla muuta TOTEUTUS tapaa mielessä? Vai lopetatko omat lemmikkisikin lapsiesi silmien edessä? En ihmettelis
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:06"] Voi jessus tätä hässäkkää mikä on syntynyt. Poliisi teki siinä tilanteessa ainoan oikean ratkaisun. [/quote] Millä perusteella? Mitään muuta ei olisi ollut tehtävissä? [/quote] no mitä sille ketulle olis pitäny tehdä? [/quote] Oot varsinainen järjenjättiläinen.. ei ketulle ois voinut muuta tehdä mutta kävikö sulla muuta TOTEUTUS tapaa mielessä? Vai lopetatko omat lemmikkisikin lapsiesi silmien edessä? En ihmettelis
[/quote]
Poliisi ilmoitti ettei heillä ollut kiinnottoon mahdollisuutta/välineitä, vaan siihen olisi pitänyt pyytää pelastuslaitosta apuun, joten oli helpompi ottaa nirri pois paikan päällä. Ei täällä nyt aleta tuhlamaan veronmaksajien rahoja ajattamalla sinne yhtä kettua kiinniottamaan lahden pelastuslaitosta.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 19:56"]Kyllä meillä täällä maalla lapset lähtee vanhempien mukaan metille heti, kun kunnolla kävelemään oppivat. Viimeistään neljän vanhana. Lapset pitää normaalina, että isä tai äiti ampuu metsässä riistaa ja ovat tottuneet näkemään kuolleen, tai kuolevan eläimen. Lisäksi oppivat/näkevät kuinka ruokaa tästä eläimestä tulee. Myös lapset ovat mukana tuhoeläinten torjunnassa, Kettu, Minkki... En ymmärrä yhtään näitä isoja uutisotsikoita tästä ketun ampumisesta... [/quote] Ai että minua maalaisena ottaa päähän tälläiset juntti-ääliöt jotka pilaavat kaikkien maalaisten maineen. Metsästäjät ovat kuitenkin maallakin vähemmistönä ja niistäkin enemmistö ihan järkeviä. Sellaisia hulluja jotka veisivät pikkulapset metsälle en onneksi ole tavannut vaikka olen ikäni (yli 50v.) maalla asunut. [/quote] Kumma etten mä tai kukaan muu metsästäjän lapsi olla traumatisoitu vaikka taaperosta asti nähnyt kun eläimiä tapetaan. :) [/quote] Kuka tässä traumatisoitumisesta on puhunut? Kiinnostaisi tosiaan tietää missä päin Suomea viedään pikkulapset metsälle? [/quote] Aika monessa paikassa. Kertoisitko mitä pahaa siinä on että lapsia viedään metsään? [/quote] Aika monessa ei juuri mitään kerro. Miksi et voi kertoa missä päin vaikka itse olet ollut metsästämässä? Olen itsekin ollut metsässä pienestä pitäen. Luonnossa voi olla myös tappamatta toisia elollisia. [/quote] Itse olen Etelä-Pohjanmaalta. Eiköhän suurin osa metsästäjistä ota lapsensa mukaan metsälle.
[/quote]
Niin, vaikka jonkun 3v. lapsen?
[/quote]
No mä ainakin oon ollut kolmevuotiaana isin kans mettällä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:06"] Voi jessus tätä hässäkkää mikä on syntynyt. Poliisi teki siinä tilanteessa ainoan oikean ratkaisun. [/quote] Millä perusteella? Mitään muuta ei olisi ollut tehtävissä? [/quote] no mitä sille ketulle olis pitäny tehdä? [/quote] Oot varsinainen järjenjättiläinen.. ei ketulle ois voinut muuta tehdä mutta kävikö sulla muuta TOTEUTUS tapaa mielessä? Vai lopetatko omat lemmikkisikin lapsiesi silmien edessä? En ihmettelis
[/quote]
Kenen lemmikki se rabies-epäilty ihmisten kimppuun käyvä kettu muuten oli?
Ja jos se kaiken lisäksi on pyörinyt nurkissa vaivaisen näköisenä jo pitkään niin onko tosiaan poliisin resursseja käytettävä siihen että ensin kettu pidätetään, kuulustellaan, todetaan että ei saada lausuntoa tai ainakaan sitä ei ymmärretä, haetaan oikeudelta lupa lopettaa se kenenkään näkemättä pimeään eristysselliin joka pitää tietysti sen jälkeen vielä desinfioida ja sitten järjestää ketulle hautajaiset?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:06"]
Voi jessus tätä hässäkkää mikä on syntynyt. Poliisi teki siinä tilanteessa ainoan oikean ratkaisun.
[/quote]
[/quote]
no mitä sille ketulle olis pitäny tehdä?
[/quote]
Oot varsinainen järjenjättiläinen.. ei ketulle ois voinut muuta tehdä mutta kävikö sulla muuta TOTEUTUS tapaa mielessä? Vai lopetatko omat lemmikkisikin lapsiesi silmien edessä? En ihmettelis
[/quote]
Ei oo lapsia. Ja ne lapset ei traumatisoidu eläimen tappamisesta ellei vanhemmat ala hysteerisiksi.
En vaan tajua miksi piti tappaa. :D Eihän kettu ole edes ihmiselle vaaraksi, meidän kerrostalon pihalla noita pörrää yöaikaan yhtenään. Syövät ruuantähteet mitä erään asunnon mummo kantaa oraville. Aina päivittelee miten ne oravat on kovia syömään ja nälkäisiä, en ole hennonut kertoa totuutta, mutta kettu on ainakin tukevassa kunnossa. :D
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 23:18"]En vaan tajua miksi piti tappaa. :D Eihän kettu ole edes ihmiselle vaaraksi, meidän kerrostalon pihalla noita pörrää yöaikaan yhtenään. Syövät ruuantähteet mitä erään asunnon mummo kantaa oraville. Aina päivittelee miten ne oravat on kovia syömään ja nälkäisiä, en ole hennonut kertoa totuutta, mutta kettu on ainakin tukevassa kunnossa. :D
[/quote]
Koska se oli sairas.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 23:18"]
En vaan tajua miksi piti tappaa. :D
[/quote]
Oli rabies epäily, puri poliisia.
En vaan tajua miksi piti tappaa. :D Eihän kettu ole edes ihmiselle vaaraksi, meidän kerrostalon pihalla noita pörrää yöaikaan yhtenään. Syövät ruuantähteet mitä erään asunnon mummo kantaa oraville. Aina päivittelee miten ne oravat on kovia syömään ja nälkäisiä, en ole hennonut kertoa totuutta, mutta kettu on ainakin tukevassa kunnossa. :D
[/quote]
Sinä! Tajuatko minkälaisen terveysriskin ja vaaran teet KOKO helvetin pihapiirillesi....! Villieläinhavainnoista kaupunkialueella pitää kertoa VÄLITTÖMÄSTI! Hyi hitto, toivottavasti et ole naapurini!!
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 23:24"]
[/quote]
Sinä! Tajuatko minkälaisen terveysriskin ja vaaran teet KOKO helvetin pihapiirillesi....! Villieläinhavainnoista kaupunkialueella pitää kertoa VÄLITTÖMÄSTI! Hyi hitto, toivottavasti et ole naapurini!!
[/quote]
Siellä ne kipittävät kaikken nähtävillä :D Luulisi etten nyt ole ainoa joka iltavuoron jälkeen pissittää koiraa puolen yön jälkeen.
Onko täällä joku hassunhauska trolli vai mitä ihmettä? :D Ihmiset ovat "luonnosta vieraantuneita", jos eivät halua opettaa pikkulapsia ampumaan ja nylkemään eläimiä? Luonnosta voi nauttia ilman, että räiskii eläimiltä aivoja pellolle: esimerkiksi marjastamalla, sienestämällä, kansallispuistoissa vaeltamalla tai bongailemalla lintuja.
Ja toki soitetaan 112:seen heti jos nähdään joku eläin ja kun pian lunta sataa, niin kaikki jäljet maassa ovat tietenkin suden jälkiä. Sitten Iltalehti ja Iltasanomat voi kirjoitella raflaavia otsikoita pedoista ja lietsoa susivihaa. Tapetaan heti kaikki sudet, karhut, ketut ja ilvekset, ettei ne vaan pure tai syö meidän lapsia!
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 01:26"]Onko täällä joku hassunhauska trolli vai mitä ihmettä? :D Ihmiset ovat "luonnosta vieraantuneita", jos eivät halua opettaa pikkulapsia ampumaan ja nylkemään eläimiä? Luonnosta voi nauttia ilman, että räiskii eläimiltä aivoja pellolle: esimerkiksi marjastamalla, sienestämällä, kansallispuistoissa vaeltamalla tai bongailemalla lintuja.
Ja toki soitetaan 112:seen heti jos nähdään joku eläin ja kun pian lunta sataa, niin kaikki jäljet maassa ovat tietenkin suden jälkiä. Sitten Iltalehti ja Iltasanomat voi kirjoitella raflaavia otsikoita pedoista ja lietsoa susivihaa. Tapetaan heti kaikki sudet, karhut, ketut ja ilvekset, ettei ne vaan pure tai syö meidän lapsia!
[/quote]
No ainakin sen turhan hysterisoinnin eläinten tappamisesta vois lopettaa. Poliisit ampu ketun? Siinä ei oo mitään kamalaa. Vain tyhmät vanhemmat hysterisoivat tuon takia ja aiheuttavat lapsilleen traumat kun lapselle iskostetaan päähän että tuo on aivan kamalaa.
Poliisi lopetti ketun lempeimmällä mahdollisella tavalla. Heitteli ruokaa ja nasautti pahaa-aavistamattoman ketun siihen paikkaan. Kiinniottaminen olisi stressannut kettua ja aiheuttanut pakokauhua eikä lopettaminen olisi ollut niin helppoa.
Sivukuva ketusta oli ihan kauhistuttava, selkä köyryssä ja huonokarvainen. Kuolema ei ehkä olisi ollut enää kaukana mutta viikkojakin olisi saattanut joutua kärsimään jos olisi saanut ruokaa jostain.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:09"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:00"]
Itse tapoin minkin pari kuukautta sitten katkaisemalla sen niskat. Ärsyttääkö kaupunkiviherpiipertäjiä?
[/quote]Eikö tämä ole eläinsuojelurikos? Vai mikä nimike liekään.
[/quote]Oikeesti? :D
Älkää viitsikö lässyttää, hysteeriset AV-mammat. Poliisi tekee vain työtään. Meillä oli tuossa hirvikin puistossa, joka oli loukkaantunut, ilmeisesti auto oli siihen osunut, kun toilaili ympäriinsä kaupungilla. Ja PAM! Poliisi sen lopetti, ja vei ruhon pois. Sama juttu ketun kanssa, se oli sairas eläin, parempi se on lopettaa siihen. PAM! Ja kettu pois autolla. Mä voin sanoa että jos joku poliisi tätä lukee, niin nauraa teidän hölmöille jutuillenne, myös se kimmoke muka luodista. Siinähän oli vain pehmeää maata ketun ympärillä.
Suhteuttakaa asian vakavuus vaikka siihen että USA:ssa poliiseille on ostettu kevyet panssariajoneuvot, lähitaisteluun konetuliaseita ja luotiliivejä, sekä muuta. Kun meno muuttuu rajummaksi siellä, ei riitä ruokaa saati töitä kaikille USA:ssa kohta, ja mellakoita siellä syntyy.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:15"]
Täällä missä itse asun näkyy runsaasti karhuja ja ilveksiä, mutta kukaan ei ole tullut hysteeriseksi.
[/quote]
Sinä et asu koko Suomessa, etkä tiedä miten muualla Suomessa suhtauduttaisiin. Ilmeisesti asut eläintarhassa, koska ei niitä karhuja ja ilveksiä RUNSAASTI näy missään
Vai niin. Asun eteläisessä Savossa ja esim. menneenä kesänä näin kaksi kertaa karhun työmatkan varrella. Ilveksiä liikkuu talvisin jopa pihalla. Suomi on muutakin kuin hysteerinen pohjanmaa, luojan kiitos.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 06:50"]
Asun eteläisessä Savossa ja esim. menneenä kesänä näin kaksi kertaa karhun työmatkan varrella. Ilveksiä liikkuu talvisin jopa pihalla. Suomi on muutakin kuin hysteerinen pohjanmaa, luojan kiitos.
[/quote]
Kaksi kertaa vuodessa ei ole runsaasti. Karhuja/ilveksiä toki näkyy muuallakin silloin tällöin, mutta ei runsaasti. Käytä oikeita sanoja, niin eri tule turhia kommentteja.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:06"]
[/quote]
[/quote]
No mitä sille ketulle olisi pitänyt mielestäsi tehdä?
Jos kettu käyttäytyy nonkin epätyypillisesti lajilleen, majailee leikkipuistossa ja puree posliisia, niin kyllä se on silloin aivan aiheellista lopettaa. Kettu on rauhoittamaton ja niitä ammautaan joka vuosi kymmeniä tuhansia. Ei Todellakaan ole mikään iso juttu.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:47"]
Niin, vaikka jonkun 3v. lapsen?
[/quote]
No vaikka 2v.