2 h:ssa läpi super-tamponista ja yösiteestä...
...viimeisen 24 h ajan. Yölläkin on kello soimassa kahden tunnin välein, ettei lakanoita tarvitsisi kovin montaa kertaa yössä vaihtaa. Nytkin meni pesuun pussilakana ja aluslakana. Lisäksi mies murjottaa, kun peruin tuloni "tärkeälle" illalliselle myöhemmin tänään. Mihinkähän vaatteeseen survoisin sen vaippani, varavaipoista puhumattakaan? Lasten hoitolaukku käsilaukkuna olisi näppärä tähän aikaan kuusta.
Buranan (2400 mg) lisäksi olen ottanut yhden vuotoa vähentävän pillerin päivässä. Minä en ole niitä ihmisiä, joille kannattaa tulla kertomaan, ettei niiden kuukautisten aikana OIKEASTI niin paljon verta tule, se vain näyttää siltä!
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:50"]
Miten ihmeessä te voitte vuotaa tuolla tavalla, eikö tossa jo hemoglobiiniarvot putoa :O?
Mulle riittää kuukautisten aikana normaali Always Ultra myös öisin tai sitten o.b. normaali tamponi.
[/quote]
Syön itse rautatabletteja kuukautisten aikana ainakin 3-4 päivänä. Tällainen vuoto tosiaan vaikuttaa hemoglobiiniarvoihin ja olen itsekin aikaisemmin kärsinyt anemiasta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:13"]
Kuukupin pitäisi olla kolmen desin vetoinen että sitä voisi käyttää! Itellä just menkat, 2h selviää just kun laittaa kaksi super tamponia yhtaikaa, side toki varalle vielä.
[/quote]
Miten voi laittaa 2 tamponia?
Caprilonia ei ole tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön. Itse söin sitä aikoinaan muutaman kuukauden, ja uusiessani reseptiä eräs lääkäri huolestui siitä, että yritän uusia reseptiä. Mulla oli alkanut tulla rintakipuja, ja muita vaivoja... E-pillereillä tilanne rauhoittui ja kun jätin vuosia myöhemmin e-pillerit pois, kuukautiset on ollu normaalit. Eli ei sellaiset kuin aikoinaan: vuotoa pahimmillaan parikin viikkoa, yösuojat koko ajan käytössä ja nyrkkipyykillä aamuisin putsaamassa vaatteita, lakanoita ja patjaa, noloja vahinkoja siellä ja täällä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:18"]
Pahimmillaan super plus tamponista tulee 20 min jälkeen läpi, koska vuodossa myös paljon hyytymiä, jotka eivät imeydy tamponiin. Olen käytännössä työkyvytön tällaisena päivänä, koska palaveritkin voivat kestää parisen tuntia. Lääkäri vähättelee. Miten tuo verta hyydyttävä lääke on teillä auttanut? Vähentääkö se vuoto vai tekeekö vain hyytymiä lisää?
[/quote]
Minulla lääke ei ainakaan lisää hyytymiä, yllättävää kyllä. Se vain vähentää vuotoa.
Ap