Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksiosaiset sukunimet kaksiosaisen etunimen kanssa.

Vierailija
01.10.2014 |

Mitähän ihmiset miettivät, kun haluavat nimeensä kaksi väliviivaa? Jessus!?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös törmännyt näihin. Pirkko-Liisa Kehränen-Andersson, Laura-Mariia Virtanen-Mattson

Miksi nämä naiset aina säilyttävät sen oman ihan tavallisen sukunimensä, jos heillä on jo ennestään väliviiva nimi?

Vierailija
2/9 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti siksi, että ovat vähän wanabe fiinejä......:=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne ovat vielä olleet teinejä mennessään naimisiin ja halunneet säilyttää oman isinsä sukunimen?

Vierailija
4/9 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalat varmaan käytössä, mutta kuulostavat aina tosi persoonallisilta ja mielenkiintoisilta. Tykkään siis, mutta ihmettelen, miten he itse jaksavat olla jotain Marjatta-Tuulikki Raitavaara-Aholantorppia.

Vierailija
5/9 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kamalaa kun on noin pitkä nimi, usein vielä moni noista käyttää koko rimpsua kun vastaa esim. puhelimeen: "Eeva-Tellervo Koivisto-Ahtisaari".

Lisäksi olen miettinyt kuinka usein tila loppunee joistain lomakkeista kun kirjoittavat koko rimpsua niihin... Samoin myös sähköposteissa ei ole kiva kirjoittaa noin pitkää rimpsua väliviivoineen sun muineen, pitää oikein keskittyä että menee oikein, vert. vaikka "sonja.lumme" tmv.

Vierailija
6/9 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se antaa ihmisestä tärkeilevän mielikuvan. Aika usein nämä henkilöt sitten tavatessa ovat enemmänkin harmaita hiirulaisia kuin vaikuttavia persoonia. Ehkä se nimi kompensoi heidän persoonaansa.

Vierailija
7/9 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se kertoo kierosta isäsuhteesta. Isi on pikkutytön tärkein mies...ja se isin nimi pitää säilyttää vielä miehenkin rinnalla vaikka väkisin.

Vierailija
8/9 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee vain erikoisuuden tavoitteluyritys mieleen motiiviksi. Ja hankalan luulisi tosiaan sellaisen nimirimpsun olevan. Mutta jokainenpa saa tehdä nimensä kanssa kuten itse tahtoo. Ei vaan minulle anna kovin fiksua kuvaa ihmisestä joka mokoman on halunnut.

Vierailija
9/9 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi ina mieli kysyä sellaiselta henkilöltä, että MIKSI?