Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

työkaveri valehtelee ja keksii juttuja koko ajan, mikä sitä vaivaa?

Vierailija
26.12.2012 |

huomasi vähän aikaa sitten, että työkaverin jutuissa oli outoja ristiriitaisuuksia. sitten tajusin, että hän kertoo muiden juttuja ominaan, lisäilee niihin jotain yksityiskohtia. kaikki mikä on tapahtunut jollekin muulle, on aina tapahtunut myös hänelle.

jutut muuttaa muotoaan koko ajan. saattaa kertoa ensin jonkun version mulle ja hetken päästä selittää kirkkain silmin eri versiota muille mun kuullen.

mikä sitä vaivaa? olen pari kertaa jo sanonut että hän kertoi aiemmin asiaa eri tavalla ja tyyppi vain sanoo, että muistan väärin tai selittää asiaa parhain päin.

henkilö on vielä aika vastuullisessa työssä, jossa saa ihmisitä paljon tietoja, ei herätä luottamusta tuo toiminta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on just tuollainen kuin kuvailit

Vierailija
2/4 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valehtelee myös paljon. Sosiaalinen tyyppi joka haluaa olla/on koko ajan äänessä. Valehtelee/paisuttelee ihan tavanomaisia asioita, typerää kun niistä jää niin herkästi kiinni. Tässä tapauksessa kyse tuntuu olevan jotenkin kaikkien miellyttämisestä, pätemisestä. Typerää, vaikka mukava tyyppi niin ei saa minulta kunnioitusta, luottamusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallista toimintaa, olen huomannut. Ainakin omalla työpaikallani. Tiedän yhden, joka kertoo usein tavanneensa tai tunteeneensa opiskeluaikanaan poliitikkoja ym. julkisuuden henkilöitä. Voi se tietysti olla tottakin, mutta kun niitä juttuja putkahtelee vähän väliä, niin olen alkanut suhtautua niihin vähän skeptisesti. Ja kun luin kerran lehdestä yhden pikkujutun marsalkka Mannerheimista, niin muutama kuukausi sen jälkeen tämä työkaveri kertoi saman jutun ruokapöydässä niin, että hänen hyvä ystävänsä oli kuullut sen äidiltään, jonka setä oli ollut paikalla todistamassa tilannetta. Vähän jotenkin epäilyttää.

Toinen työkaveri puolestaan kertoo vitsejä niin, että ne ovat aina tapahtuneet hänen lapsilleen. Ne ovat niitä lehdissä kerrottuja hauskoja juttuja, joita lapset ovat lausuneet eri tilanteissa, esim. "Katso äiti, peikko", sanoi pikkulapsi, kun näki bussissa punkkarin. Paitsi että tämä äiti kertoo aina, että juuri hänen lapsensa sanoi niin.

Vastuullisissa tehtävissä nämäkin ihmiset ovat. En ole kuitenkaan ruvennut vänkäämään näistä asioista heidän kanssaan, vaan olen antanut puhua ja ajatellut, että samapa tuo, onko totta vai ei.

Mulla on myös yksi ystävä, joka ei ole työkaveri, joka toimii niin, että kun kerron meidän käyneen lomalla jossakin tai tehneen jotakin, hän yleensä vastaa, että siellä mekin oltiin silloin 10 vuotta sitten ja mekin tehtiin sitä vielä muutama vuosi sitten. Vaikka koskaan ennen hän ei ole sellaista kertonut. Hänestäkin välillä epäilen, että keksiikö vain lämpimikseen jutun jatketta.

Vierailija
4/4 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasi vähän aikaa sitten, että työkaverin jutuissa oli outoja ristiriitaisuuksia. sitten tajusin, että hän kertoo muiden juttuja ominaan, lisäilee niihin jotain yksityiskohtia. kaikki mikä on tapahtunut jollekin muulle, on aina tapahtunut myös hänelle.

jutut muuttaa muotoaan koko ajan. saattaa kertoa ensin jonkun version mulle ja hetken päästä selittää kirkkain silmin eri versiota muille mun kuullen.

mikä sitä vaivaa? olen pari kertaa jo sanonut että hän kertoi aiemmin asiaa eri tavalla ja tyyppi vain sanoo, että muistan väärin tai selittää asiaa parhain päin.

henkilö on vielä aika vastuullisessa työssä, jossa saa ihmisitä paljon tietoja, ei herätä luottamusta tuo toiminta.

yhdestä tyypistä :D. Muuten ihan kiva ok ihminen, mutta samaa vikaa...