Muuttosiivouksesta
Miten huolella te muut siivoatte asunnon josta olette muuttamassa? Me muutettiin just, ja ärsyttää se sotku mikä tänne on jätetty - kaikki paikat on likaisia, ruokakaapit täynnä leivänmuruja ja tahmeita tahroja, uunia ja jääkaappia ei ole pesty kai ikinä, lattiatkin on tahmeat, ja pöntöt suoraan sanottuna paskaset. Ikkunoista viis, niitä Suomessa kannata pestä kun aina sataa, mutta kai sitä nyt vois edes pahimmat töryt putsata. Nyt sitten puunaan hirveessä flunssassa ja jet-lagissä (muutettiin USA:sta) paikkoja, että saisi kämpän sellaiseen kuntoon että pystyisi tekemään remonttia ennen kuin muuttokuorma tulee ja työt alkaa.
Itse olen tottunut siivoamaan huolella, eli paikat siihen kuntoon että toisen ei tarvitse desinfioida joka paikkaa, vaan voivat kantaa kamat sisään...
Kommentit (3)
ja kaapin ja komeron ihan ovien päällisiä myöten (ette uskokaan miten likaisia ne voivat olla viiden vuoden asumisen jälkeen...), itse asiassa siivosin paremmin kuin ikinä asumisemme aikana. Ainoa jota en viimeisen päälle siivonnut oli parveke (emme ehtineet), jonne jätimme puiset laatat, eli niiden alla on saattanut olla kaikenlaista) ja pakastin, jonka jätin päälle seuraavia asukkaita varten (kysyin kyllä, käykö tämä heille). Joitakin pölyhiukkasia saattoi jäädä, sillä muutto ja loppusiivous kesti yömyöhään ja kaikki irtolamput oli muutettu jo uuteen kotiin :-)
Keittiön todella huolella, eli pesen pesuaineen kanssa ne rasvalähryt kaappien päältä (mistä hiivatista sitä rasvaa tulee!), samoin pyyhin kunnolla kaapit sisältä. Putsaan uunin, hellan ja liesituulettimen suodattimen. Irtohellan taustankin siivoan.
Komeroiden hyllyt pyyhin.
Pesutilat, vessan ja saunan pesen kunnolla.
Lattian imuroin ja pesen siinä vaiheessa, kun kaikki on jo kannettu ulos.
Ikkunoita en ole muuton yhteydessä pessyt.
Periaatteella, että muuttaja voi kantaa tavarat sisään ja laittaa suoraan kaappeihin.
Ja joskus se nyppii, kun itse saa siivota kaksi kämpää, sen vanhan ja heti perään uuden. Mutta ei sitä kehtaa jättää toiselle niitä omia pölyjä ja tahroja.