Kuka muu vihaa työtään niin paljon, että koko sunnuntai on yhtä **tutusta?
Rahatilanne ei anna periksi lopettaa, enkä ole toistaiseksi saanut muuta työtä, josta tienaisin edes saman kuin nykyisestä. Miten jaksaa?
Kommentit (60)
Täällä, kiitos kysymästä!! Ja mulla on ollut kaksi duunia elämäni aikan, jolloin sunnuntaina oikein mietti, että on se kumma, kun ei alkava viikko harmita yhtään ja sunnuntait olivat jopa KIVOJA päiviä. Kohti tuota samaa työnkuvaa on tavoitteeni! Omalla alalla riittää töitä, mutta toisaalta lojaalius nykyistä työnantajaa kohtaan pitää mua pihdeissään ja uskallus lähteä puuttuu. Toisaalta ikää 45+, ei s*atana voi mennä niin, että on sunnuntaisin ranteet auki -olotila johonkin eläkeikään asti...
Vierailija kirjoitti:
Täällä, kiitos kysymästä!! Ja mulla on ollut kaksi duunia elämäni aikan, jolloin sunnuntaina oikein mietti, että on se kumma, kun ei alkava viikko harmita yhtään ja sunnuntait olivat jopa KIVOJA päiviä. Kohti tuota samaa työnkuvaa on tavoitteeni! Omalla alalla riittää töitä, mutta toisaalta lojaalius nykyistä työnantajaa kohtaan pitää mua pihdeissään ja uskallus lähteä puuttuu. Toisaalta ikää 45+, ei s*atana voi mennä niin, että on sunnuntaisin ranteet auki -olotila johonkin eläkeikään asti...
Tuo juuri, että eläkeikään asti pitäisi tuntea joka sunnuntai näin, eihän sitä voi jaksaa. Elämä tuntuu valuvan hukkaan ja on varmaan pakko vain uskaltaa lähteä jossain vaiheessa. En vaan haluaisi heittäytyä tyhjän päälle, etteivät lapset joudu kärsimään köyhyydestä.
Ap
En vihaa työtäni mutta voin antaa ilmaisen vinkin. Ota maanantait vapaaksi tai tee osa-aikaa etänä.
Suurimmassa osassa työpaikoista kaikki haluavat lyhentää tai ottaa vapaaksi perjantaipäiviä, ja yleensä pomo on tosi tyytyväinen jos joku haluaakin lyhentää maanantain. Toki riippuu työnkuvasta, mutta kannattaa aikakin kysyä.
Tämä on minun osaltani kasvattanut huimasti viihtymistäni töissä. Maanantaisin vien lapset hoitoon ja saattelen kouluun, teen muutaman tunnin etätöitä ja pyörähdän kaupungilla hoitamassa asioita. Ihana, seesteinen alku viikolle, ja tärkeää yleiselle jaksamiselleni. Ei enää harmita sunnuntaisin.
Vierailija kirjoitti:
En vihaa työtäni mutta voin antaa ilmaisen vinkin. Ota maanantait vapaaksi tai tee osa-aikaa etänä.
Suurimmassa osassa työpaikoista kaikki haluavat lyhentää tai ottaa vapaaksi perjantaipäiviä, ja yleensä pomo on tosi tyytyväinen jos joku haluaakin lyhentää maanantain. Toki riippuu työnkuvasta, mutta kannattaa aikakin kysyä.
Tämä on minun osaltani kasvattanut huimasti viihtymistäni töissä. Maanantaisin vien lapset hoitoon ja saattelen kouluun, teen muutaman tunnin etätöitä ja pyörähdän kaupungilla hoitamassa asioita. Ihana, seesteinen alku viikolle, ja tärkeää yleiselle jaksamiselleni. Ei enää harmita sunnuntaisin.
Oletko idiootti vai vittuiletko tahallasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole idiootti. Ehdotan laskemaan, paljonko jää tappiolle työajan lyhentämisestä kun laskee joustavan hoitorahan ja veroprogression yhteisvaikutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole idiootti. Ehdotan laskemaan, paljonko jää tappiolle työajan lyhentämisestä kun laskee joustavan hoitorahan ja veroprogression yhteisvaikutuksen.
No ensinnäkin A) Suurta osaa töistä ei voi tehdä etätöinä, esim minä en ole koskaan vielä tehnyt työtä jota olisi voinut etänä tehdä. B) Ei monessakaan työpaikassa ole mahdollisuutta valita työvuorojaan, että tuolloin voin tulla töihin, mutta tuolloin en halua.
Aloittaja todennäköisesti tekee nimenomaan töitä, jossa omat vaikutusmahdollisuudet ovat rajalliset. Siksi se työ ja oravanpyörä alkaakin ketuttamaan.
Sunnuntai menee äkkiä. Raskasta on ajatella että taas ennen viittä aamulla ylös ja töihin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ensinnäkin A) Suurta osaa töistä ei voi tehdä etätöinä, esim minä en ole koskaan vielä tehnyt työtä jota olisi voinut etänä tehdä. B) Ei monessakaan työpaikassa ole mahdollisuutta valita työvuorojaan, että tuolloin voin tulla töihin, mutta tuolloin en halua.
Aloittaja todennäköisesti tekee nimenomaan töitä, jossa omat vaikutusmahdollisuudet ovat rajalliset. Siksi se työ ja oravanpyörä alkaakin ketuttamaan.
Kyllä, teen työtä, jota ei voi tehdä etänä. Myöskään vuoroja tai lomia ei voi valita.
Ap
Vapaaehtoisesti työtön. Tukia käteen 465e kuussa. Kyllä sillä pärjää, asunto on jees ja harrastuksiakin on. Kokeile.
Vierailija kirjoitti:
Heh, meillä pomo sanois ettei löydä mulle mistään sijaista perjantaiksi. En myöskään tulisi toimeen 4 päivän palkalla kun muutenkin tekee tiukkaa. Eikä työtäni voi tehdä etänä.
Suuri osa voi huonosti työn takia, tästä pitää puhua. Tehostusvaatimukset on vieneet ihmiset ihan äärirajoille. Tuttu tunne mullekin, että elämä tuntuu pelkältä työltä, ahdistukselta ja väsymykseltä. Siihen päälle työttömien ja duunareiden syyllistäminen "liioista vaatimuksista". Nämä Salmelat sun muut Vartiaisethan ovat hyvin varakkaita, helppo huudella.
Sain keväällä potkut ja järkytyksen jälkeen tajusin, että voin paljon paremmin nyt. Seuraavaksi etsin osa-aikatyön ja elän vaatimattomasti, sitä teen nytkin. Olen lapseton, ymmärrän, ettei perheellisille helppo ratkaisu.
Itse työ ei niinkään vtuta vaan kollegat jotka katselevat youtubea ja selaavat puhelimiaan päivät pitkät ja mä olen ainoa jolla edes jotain moraalia ja teen töitä. Jos mä en niitä tee, ei niitä tee kukaan muukaan. Vihaan kollegoitani sydämeni pohjasta.
Näyttää siltä, että suomalaisten asenne työhön on muuttumassa. Uusi sukupolvi ei pidä samalla tavalla työtä "hyvän" ihmisen mittana. Rahaa ja omaisuutta ei haluta kerätä kuten ennen. Ihmisille merkitsevät vapaus ja oikeus valita. Tuloerot kyseenalaistetaan, enää ei tyydytä osaansa ja kunnioiteta "herroja". Hyvä niin.
T. Sosiologi
Vierailija kirjoitti:
Itse työ ei niinkään vtuta vaan kollegat jotka katselevat youtubea ja selaavat puhelimiaan päivät pitkät ja mä olen ainoa jolla edes jotain moraalia ja teen töitä. Jos mä en niitä tee, ei niitä tee kukaan muukaan. Vihaan kollegoitani sydämeni pohjasta.
Lopeta sinäkin tekemästä, joku varmasti johtoportaassa silloin jo huomaa.
En yleensä vihaa työtäni enkä stressaa sunnuntaisin liian lyhyttä viikonloppua. Nyt olen kuitenkin joutunut tuuraamaan sellaiseen projektiin, jossa kaikki psk putosi lomien jälkeen suoraan minulle. Menin siis "auttamaan" ja "tukemaan", mutta parin irtisanoutumisen jälkeen kaikki parin vuoden aikana syntyneet sotkut jäi minulle selvitettäväksi. Päivät alkaa "kivasti" asiakkaan huutoa kuuntelemalla. En ole omissa hommissani saanut ikinä samanlaista kaaosta aikaan. En oikeastaan vihaa työtäni vaan epäammattimaista tunarointia, jollaisen keskelle jouduin.
Kysyppä sitten kun työt valuu vapaa-ajalle asti , prkle!
Vierailija kirjoitti:
Minä.
Tosin minulla on ollut sama jo lapsesta lähtien koulunkin suhteen.
Sama juttu, muistan vieläkin kuinka iltapäivällä alkoi jo vähän ahdistaa huomenna alkava kouluviikko. Viikonloppuisin oli aina ratsastustunti. Sunnuntaina jos oli niin söi vähän tunnelmaa, jos lauantaina niin oli kiva fiilistellä, kuinka ensin pääsee tallille ja sen jälkeen vielä loppulauantai jäljellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmastikaan kaikkia töitä ei voi tehdä etänä eivätkä kaikki järjestelyt toimi kaikkien kohdalla.
Mutta osittaista hoitovapaata tulee työnantajan antaa siihen saakka, kunnes lapsen toinen kouluvuosi päättyy, ja siihen saa myös rahallista tukea.
Joten minä kyllä neuvoisin ap:tä ensisijaisesti selvittämään osittaisen hoitovapaan mahdollisuudet, etenkin kun hänen unelmansa on kehittää kevytyrittäjyyttä. En tunne niin hyvin yrityskuvioita, mutta mahdollisesti ap voisi saada siltäkin momentilta jonkinlaista tukea, jos hän lisäisi yrittäjyyteen käyttämäänsä aikaa. Ainakin työnkuva muuttuisi mielekkäämpään suuntaan.
Ja jos maanantait ahdistavat, niin totta kai kannattaa ensisijaisesti pyrkiä sijoittamaan sitä mielekkäämpää tekemistä (eli yrittäjyyttä) maanantaille. Koko viikko saa paremman startin.
T. Se idiootiksi haukuttu.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää siltä, että suomalaisten asenne työhön on muuttumassa. Uusi sukupolvi ei pidä samalla tavalla työtä "hyvän" ihmisen mittana. Rahaa ja omaisuutta ei haluta kerätä kuten ennen. Ihmisille merkitsevät vapaus ja oikeus valita. Tuloerot kyseenalaistetaan, enää ei tyydytä osaansa ja kunnioiteta "herroja". Hyvä niin.
T. Sosiologi
Suomalaiset vanhastaan ovat kuolleet nälkään jos eivät ole tehneet töitä. Vielä 1950-luvulla työttömyyskorvausta maksettiin vain perheellisille työnhakijoille. Sinkkujen piti elättää itsensä miten taisivat.
Joten vaikeaa sanoa, miten tuon ajan ihmiset olisivat työntekoon suhtautuneet, jos olisi ollut mahdollista olla tekemättä töitä.
Laiska, kun teen kahta työtä ja yritän parantaa tilannettani? Tämä selvä.
Ap