Miksi et halua syödä kasvisruokaa?
Lihaton lokakuu houkuttelisi, mutta mies ei kestä kasvisruoan syömistä kuin yhtenä päivänä viikossa, sitten alkaa marmatus. Pidän huolta proteiininsaannista lisäämällä ruokiin esim. papuja tai tofua (mies valittaa, että soija heikentää hänen testosteroniaan. Tottahan se on, mutta...), joten eivät ruoat nälkäiseksi jätä. Kahden hengen taloudessa ei viitsisi tehdä vain itselleen ruokaa ja kuunnella sitten miehen valitusta. Miksi pitää olla tuollainen vastarannankiiski?
Kommentit (578)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:05"]
Minä nimenomaan haluan syödä kasvisruokaa. Minä EN kuitenkaan halua syödä sitä tavanomaista kasvisruokana tarjottavaa mössöä, jossa "jauheliha on korvattu soijarouheella tai tofulla" ja joka ei siksi maistu millekään, ei ole terveellistä kenellekään, eikä millään lailla osa kestävää eettiistä kehitystä. Se on kamalaa. Minä haluan HYVÄÄ kasvisruokaa, joka koostuu runsaasta määrästä maukkaita kasviksia!
[/quote]
Kasvikset ovat toki hyviä, mutta kyllä ne proteiinit pitää silti jostain saada. Pavuista, linsseistä, pähkinöistä ja sen sellaisesta ne saa helposti jos ei tahdo tofua ja soijarouhetta syödä.
[/quote]
Jos ei ole vegaani, niin ne voi ottaa myös maitotuotteista. Lisäksi, jos kuitenkin on sekasyöjä ja välillä vaan on kasvispäiviä, ei se niin nöpönuukaa ole saako niinä kasvispäivinä proteiinia kovinkaan paljoa. Jo esim. viljoista sitä saa jonkin verran, ja jos tosiaan käyttää maitotuotteita vielä niin hyvin pärjäilee satunnaiset vegepäivät ilman papuja, soijaa tms.
Aikuinen ihminen pärjää pitkäänkin, itse olin ikävuodet 16-28 lakto-ovovege enkä syönyt oikeastaan koskaan noita perinteisiä kasvissyöjän proteiininllähteitä. En tofua, en soijarouhetta, en papuja, pähkinöitä harvoin. Jogurttia söin purkillisen päivässä kyllä ja munia toisinaan. Hyvin pärjäsin ja terveenä pysyin.
Tofun ja soijan syömisessä ei kyllä ole mitään eettistä ja terveellisyyskin kyseenalaista.
Mä en halua syödä pelkkää kasvisruokaa. Tarvitsen proteiinia jaksaakseni ja parhaiten sitä saa lihasta. Joten, syön siis sekaruokaa.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:11"]
Mä en halua syödä pelkkää kasvisruokaa. Tarvitsen proteiinia jaksaakseni ja parhaiten sitä saa lihasta. Joten, syön siis sekaruokaa.
[/quote]
Vitut. Mm. seitanissa on proteiinia n. 80 prosenttia. Siinä jaa kanat ja muut lihat aika aias taakse...
Syön kasvisruokaa joka päivä, toki lihaa myös.
Anna ap miehesi syödä niinkuin haluaa, et ole hänen äitinsä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:16"]
Älytöntä, jos ei toisen tekemä ruoka kelpaa niin kapusta kouraan ja itse pihviä paistamaan. Minä en tuollaista lässyttäjämiestä katselis päivääkään. Naiset älkää olko noin vässyköitä!
Tuo soija-testosteroni myytti on vain myytti, se on todistettu tieteellisesti vääräksi. Se varmaan jonkun karppaajaan keksimä porpaganga.
[/quote]
Miten tämä liittyy karppaukseen mitenkään???
Siis siinä jää kanat ja muut lihat aika kauas taakse.
Täällä taas huomaa miten jengi ei tiedä kasvisruuista yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:16"]
[/quote]
Vitut. Mm. seitanissa on proteiinia n. 80 prosenttia. Siinä jaa kanat ja muut lihat aika aias taakse...
[/quote]
Vitut vaan itsellesi. Mitä on seitan?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:20"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No kuule otapa selvää jos ennakkoluuloiltasi kykenet. Turha haukkua kasvisruokia kun itse on niin tyhmä ja tietämätön.
Miksi en söisi juuri sitä mitä itse haluan, ja mihin on tarvetta ja varaa? Ja mikä itselleni maistuu?
Kasvisruoan puolesta puhujat tekevät itsestään aivan naurettavia ;)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:20"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No kuule otapa selvää jos ennakkoluuloiltasi kykenet. Turha haukkua kasvisruokia kun itse on niin tyhmä ja tietämätön.
[/quote]
Mitkä ihana ja älykäs vastaus! Jos tuollaiseksi tulee syömällä pelkkiä kasviksia ja ties mitä moskaa, olen totisesti mieluummin lihansyöjä.
Mä syön. En ole perheen ainoa aikuinen,jolla pysyy kauha kädessä. Jos mun tekemät pöperöt ei kelpaa, saa tehdä ihan vapaasti vaikka millaiset kurmeet.
Tämmöiset veetuiluketjut ei ainakaan lisää kasvissyöntiä ;)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:17"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:16"]
Älytöntä, jos ei toisen tekemä ruoka kelpaa niin kapusta kouraan ja itse pihviä paistamaan. Minä en tuollaista lässyttäjämiestä katselis päivääkään. Naiset älkää olko noin vässyköitä!
Tuo soija-testosteroni myytti on vain myytti, se on todistettu tieteellisesti vääräksi. Se varmaan jonkun karppaajaan keksimä porpaganga.
[/quote]
Miten tämä liittyy karppaukseen mitenkään???
[/quote]
Karppauksen todellinen tarkoitus on tietysti salaliitto lihansyönnin lisäämiseksi.
Soija ja pähkinät ja muut täällä mainitut ovat tuontiruokaa ja varsin epäpuhtaita ja epäekologisia. Meillä syödään pääasiassa kotimaisia marjoja ja vihanneksia, joskus sitrushedelmiä ja harvoin banaaneja. Ruokalautasen sisältö koostuu tuoresalaatista ja aika usein uunissa haudutetuista kasviksista (ei pakasteista).Lisänä on yleensä broileria, lohta tai naudanlihaa. Eli ruokavaliomme on kasvisvoittoinen ja liha tai kala on siinä se lisuke.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:08"]
Tofun ja soijan syömisessä ei kyllä ole mitään eettistä ja terveellisyyskin kyseenalaista.
[/quote]
Perustelisitko?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:05"]
Minä nimenomaan haluan syödä kasvisruokaa. Minä EN kuitenkaan halua syödä sitä tavanomaista kasvisruokana tarjottavaa mössöä, jossa "jauheliha on korvattu soijarouheella tai tofulla" ja joka ei siksi maistu millekään, ei ole terveellistä kenellekään, eikä millään lailla osa kestävää eettiistä kehitystä. Se on kamalaa. Minä haluan HYVÄÄ kasvisruokaa, joka koostuu runsaasta määrästä maukkaita kasviksia!
[/quote]
Kasvikset ovat toki hyviä, mutta kyllä ne proteiinit pitää silti jostain saada. Pavuista, linsseistä, pähkinöistä ja sen sellaisesta ne saa helposti jos ei tahdo tofua ja soijarouhetta syödä.