Mä en jaksa enää tätä aikaa jossa rikkailla ja hyvänäköisillä on vain väliä.
Tuntuu ettei tavallisella ihmisellä ole enää mitään arvoa.
Pitää olla supertimmi, menestynyt, isoja verkostoja omaava, ravintolassa syödään. Aina vain energinen ja aikaansaava. Tätäkö halutaan?
Minulla ei ole varaa mennä näihin tuhansiin euroihin maksaviin hoitoihin, minulla ei ole varaa asua Ullanlinnassa.
Pelkällä hyvällä ruokavaliolla ja liikunnalla ei pitkälle pötkitä.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valita. Samaa itkettiin jo 80-luvulla, kun kaikkien piti olla menestyneitä, juppeja.
Jupeille naurettiin kasarilla, eivät ne olleet mitään esikuvia, idoleista nyt puhumattakaan.
Koulutustason jatkuva nousu muuttaa arvomaailmaa. Kukaan ei halua enää vaikuttaa työväenluokkaiselta.
Tässäpä se. Mikään muu ei ole nolompaa kuin olla duunari. Kukaan ei arvosta, kukaan ei kunnioita. Nämä ihmiset on ajettu täysin marginaaliin paitsi sosiaalisessa, myös perinteisessä mediassa. Vai milloin olette viimeksi lukeneet jostakin duunarin lifestylestä Hesarissa (muuta kuin persukontekstissa)?
Yleensä lifestyle -jutut tuppaavat koskemaan ns. kiinnostavia, erikoisia, tuotteistettavia elämäntyylejä.
Kuka hemmetti haluaisi lukea vaksinkopissa haalariin pierevän persun lounasvalinnoista? Että ihan saarioisen ja jalostajan välillä arvotaan.
Osoitit juuri, miten oikeassa ap on.
Ennen sosiaalista mediaa luettiin lehtiä. Vogue, Cosmopolitan, Gloria jne. Ei nissäkään duunareista kirjoitettu. Sosiaalisen median lifestyle-jutut ei poikkea millään tavalla edellämainituista lehdistä.
- eri -
Hmm... tuntuu, että kuvauksesi perusteella annat ulkopuolisten asioiden määritellä sinun arvoasi. Sinun arvosihan ei riipu yhtään millään tavalla kenestäkään muusta. Et myöskään tarvitse yhtään mitään siitä luksuksesta ja glamourista, jota noilla "hyvännököisillä menestyjillä" on. Mukavan suhteen saa muodostettua ihan tavallisen pallinaaman kanssa. Terveet elämäntavat ja liikunta tuovat sinulle mielihyvää ja terveyttä. Matkat voi suunnata Bulgariaan, ei jonnekin Aspeniin. Tavallinen kerrostaloasunto on riittävän hyvä ja sen saa sisustettua mieluiseksi. Hyviä ystäviä saa tuikitavallisista tallaajista.
Ei siitä duunariluokasta pidä tietenkään ottaa niitä persuperttejä haastatteluun, vaan omaperäisempiä tapauksia. Niitäkin kuitenkin on, tiedän, ja mielenkiintoisiakin.. Samalla tavallahan keskiluokasta nostetaan vain ne kauniit ja luovat ihmiset valokeilaan, ei ketään kiinnosta jonkun hikisen perusinsinöörin läpät, vaikka keskiluokkaa onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valita. Samaa itkettiin jo 80-luvulla, kun kaikkien piti olla menestyneitä, juppeja.
Jupeille naurettiin kasarilla, eivät ne olleet mitään esikuvia, idoleista nyt puhumattakaan.
Koulutustason jatkuva nousu muuttaa arvomaailmaa. Kukaan ei halua enää vaikuttaa työväenluokkaiselta.
Tässäpä se. Mikään muu ei ole nolompaa kuin olla duunari. Kukaan ei arvosta, kukaan ei kunnioita. Nämä ihmiset on ajettu täysin marginaaliin paitsi sosiaalisessa, myös perinteisessä mediassa. Vai milloin olette viimeksi lukeneet jostakin duunarin lifestylestä Hesarissa (muuta kuin persukontekstissa)?
Yleensä lifestyle -jutut tuppaavat koskemaan ns. kiinnostavia, erikoisia, tuotteistettavia elämäntyylejä.
Kuka hemmetti haluaisi lukea vaksinkopissa haalariin pierevän persun lounasvalinnoista? Että ihan saarioisen ja jalostajan välillä arvotaan.
Luulitko vahingoksi?
Lajimme kehityksen historia on poikkeusten historiaa. Huomiotalouden historiallinen keskiö tiettyjen reunaehtojen rajaamien poikkeusten joukko.
Vierailija kirjoitti:
Rikkailla on rikkaan naamat . Köyhyys näkyy ja haisee jo kauas. Pystyn haistamaan sen epätoivon kilometrin päöstä.
Juu, ihan sama mitä rikkaalla on päällä niin rumalta näyttää. Yleensä hyviin ammatteihin lukee nörtit ja heitä pidetään nörtteinä koko loppuelämä.
Kun kerran kaikki nauraa näille hovinarreille niin minkä takia heillä on tuhansia seuraajia?
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen joka elää tavallista elämää sillä tarkoitan että minulla ei ole mitään esitettävää somessa.
Tykkään kokkailusta, tykkään jouluaikana leipoa. Pidän itsestäni huolta mutta en ole barbiblondi.
Miehet välttelevät tällaista kuin ruttoa. Pitää olla se platinablondi fitnessmuija joka vain sponsoroi ittensä somessa.
Minulla on nyt 30 vuotiaana alkanut tulemaan kova häpeä omasta elämästäni.
Miehet = kalsarimalli-lääkärit?
Ymmärrän ap:n tunteen. Ainahan se on ollut näin, ettei tavallinen elämä ole mitään, eikä tavalliset ihmiset ole tärkeitä. Mutta kyllä esim. youtubestakin löytyy ihan oikeasti aitoja ihmisiä. Itse seuraan muutamaakin tyyppiä jotka ovat työkyvyttömiä vakavien sairauksien takia. Heidän elämänsä kiinnostaa minua ihan eri tavalla, kun jonkun tusinabimbon raskaus /ero /uusi suhde /hääblogi /uusin maksettu mainos jne.
Koen ihan eri tavalla onnea ihmisen puolesta joka pääsee opiskelemaa yhtä kurssia, ja voi ehkä päästä opiskelemaan yliopistoon, ja ehkä saa tulevaisuudessa töitä, verrattuna tusinabimboon joka ei ole oikeasti koskaan joutunut esim. asumaan autossaan tms.