Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suostuisitko auton nopeudenrajoittimeen

Vierailija
26.01.2024 |

Olen pitkään ihmetellyt miksei autoihin tule pakolliseksi gps-nopeudenrajoittimet jotka estäisivät ajamasta yksinkertaisesti ylinopeutta ainakin kaupunki alueella. Montako ihmishenkeä säästyisi ja kuinka mukavaa olisi matkanteko vakkari päällä kun joku törppö ei ohita väkisin. Vakuutusyhtiö voisi huomioida tämän vakuutusten hinnassa ketkä tähän suostuisivat. Itselle tämä ei olisi ongelma, monelle se olisi liikaa holhoamista.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä koskaan miettinyt, miten mukavaa olisi, jos kirjoittaisit yhdyssanat oikein ja tunnistaisit kysymyspronominien oikean käytön?

Vierailija
2/44 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä taas tommonen vakkari päällä kaupungissa ajo pitäis kieltää lailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla gps navi oli yön aikana käynyt 6500km päässä ja siitä sit laski keskinopeutta 8 tunnin ajalle. 

800km/h niin olis varmaan aika korkeat vakuutusmaksut. 

Vierailija
4/44 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkialueella matkanteko vakkari päällä? Ei ihme jos kanssa-autoilijat välillä hermostuu.

Vierailija
5/44 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä fiksuna ratkaisuna, koska joskus reservi saattaa pelastaa onnettomuudelta. Ihmisiä ei muutenkaan voi estää tekemästä tyhmyyksiä. Aina löytyy jokin keino kiertää asia. 

Vierailija
6/44 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kukaan ei halua ottaa sitä taloudellista vastuuta siitä, jos gpsässä meneekin bitti poikittain ja aiheutuu kolari.

Vierailija
7/44 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa olisi yrittää liittyä moottoritielle ajaen rajoitinta vasten..

Vierailija
8/44 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohitustilanteissa rajoitin vaarantaisi ihmishenkiä. Ja kyllä, jos ajat 70-80km/h alueella, jossa rajoitus on 100km/h niin turha vinkua siitä jos sinut ohitetaan. Mahdollisuus ajaa rajoituksen mukaan kovinta mahdollista vauhtia tulee olla.

Ehkä voisi toimia joku samankaltainen systeemi kuin turvavöiden käyttömättömyyden kanssa on, eli nykyautot pitää piippaavaa ääntä jos jollakin ei ole turvavyöt päällä. Tämä piippaus voisi alkaa kun nopeutta on >100km/h

Vierailija
9/44 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei madella alinopeutta edessä, niin kaikki on ihan fine. Jos edessä keskitytään ihan muuhun kun ajamiseen, niin tilanteen tullen menen ohi. 60 tielläkin edessä vauhti seilasi 48-62 monta kilometriä, pitkä suora tie, ei suojateitä ei valoja. Ohi menin kun sopiva hetki tuli. 

Vierailija
10/44 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan mulla oli autossa GPS navigaattori, joka Helsingissä käski useasti kääntymään ja ajamaan talon seinää päin. Eli väitti tien kulkevan kerrostalojen läpi

Kyseiset talot olivat olleet siinä jo aikana ennenkuin ainuttakaan satelliittia oli laukaistu avaruuteen.

Mulla ei ihan 100% luotto noihin vehkeisiin ole.

Vierailija
11/44 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kun takaa tulee ambulanssi tai muu hälytysajoneuvo tiellä jossa et voi väistää sivuun? Hienoa kun joku junnaa siinä edessä 30km/h ja samalla ambulanssissa ihminen kuolee.

Vierailija
12/44 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohitustilanteissa rajoitin vaarantaisi ihmishenkiä. Ja kyllä, jos ajat 70-80km/h alueella, jossa rajoitus on 100km/h niin turha vinkua siitä jos sinut ohitetaan. Mahdollisuus ajaa rajoituksen mukaan kovinta mahdollista vauhtia tulee olla.

Ehkä voisi toimia joku samankaltainen systeemi kuin turvavöiden käyttömättömyyden kanssa on, eli nykyautot pitää piippaavaa ääntä jos jollakin ei ole turvavyöt päällä. Tämä piippaus voisi alkaa kun nopeutta on >100km/h

Tämmönen systeemi on autoissa  jo maailmalla käytössä, esim. Dubaissa

Vierailija
13/44 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen tekniikka on vaarallista. 

Riittää kun on normaali auto ja että

kuljettaja on ajovarma

Vierailija
14/44 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus koeajossa auto, josta olin vahingossa sörkkinyt päälle ylänopeusrajan. Oli aika jäätävä tunne, kun yritin (ihan asiallisesti, ei mitään kaahailua) ohittaa toista autoa, kun ei se onnistunutkaan. Piti palata takaisin omalle kaistalle. 

Lisäksi liikenteessä muiden törppöilyt (kulkuvälineestä riippumatta) ei ole mun vika, ja joskus äkillisesti kaasua painamalla on yllättävässä tilanteessa päässyt alta pois jne. 

Vierailija
15/44 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

GPS voisi ilmoittaa kaikki ylinopeudet suoraan poliisille. Tekniikka on jo valmiina. 

Vierailija
16/44 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

GPS voisi ilmoittaa kaikki ylinopeudet suoraan poliisille. Tekniikka on jo valmiina. 

Mietippäs lapsi tätä vähän lisää ennen koulus alkua.

Vierailija
17/44 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä koskaan miettinyt, miten mukavaa olisi, jos kirjoittaisit yhdyssanat oikein ja tunnistaisit kysymyspronominien oikean käytön?

Tämähän se onkin aloituksen ydinkohta. 

-eri

Vierailija
18/44 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon parempi olisi, jos nopeusrajoituksia noudatettaisiin ja suurin sallittu missään olisi 70km/h, sillä ehtii jo kivasti. 

Vierailija
19/44 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Terve, tässä konstaapeli Aapeli Konsta poliisin liikenneturvallisuuskeskuksesta. Autollanne on ajettu ylinopeutta viime yönä. Kukahan mahtoi olla kuljettaja?*

*Víŧusŧako minä tiedän. Olin kotona ja kännissä kuin käki. Autonavaimen ovat eteisessä koukussa, ovi lukitsematta ja joukkueen verran kavereita kylässä. Siellä on muuten hyvinkin syyllistytty myös rattijuopumukseen. Lähetänkö listan paikallaolijoista ja mahdollisista paikallaolijoista, vai kuitataanko GPS-virheenä?*

Vierailija
20/44 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä, mutta ei varmaan tule tapahtumaan - miten kävi keskinopeuksien kameravalvonnalle? Juu, ei ole näkynyt, sehän haittaisi pahasti ylinopeuden ajamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi