Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en jaksa enää tätä aikaa jossa rikkailla ja hyvänäköisillä on vain väliä.

Vierailija
29.08.2021 |

Tuntuu ettei tavallisella ihmisellä ole enää mitään arvoa.

Pitää olla supertimmi, menestynyt, isoja verkostoja omaava, ravintolassa syödään. Aina vain energinen ja aikaansaava. Tätäkö halutaan?

Minulla ei ole varaa mennä näihin tuhansiin euroihin maksaviin hoitoihin, minulla ei ole varaa asua Ullanlinnassa.

Pelkällä hyvällä ruokavaliolla ja liikunnalla ei pitkälle pötkitä.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalle palkataan vanhoja, ulkomaalaisia ja ylipainoisia, sairaitakin. Ollaan miehen kanssa ylipainoisia ja keski-ikäisiä ja eletään hyvää elämää. Emme koe, että meidän pitäisi olla kauniita tai rikkaita.

Vierailija
42/90 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miettikää kenelle olette vallan antaneet. Kenen tuotteita ostatte? Kuka saa siitä tuotteesta rahan jonka ostat? Courtney tms. Kardashian? No, osta tavisnaapurin tekemää yrttisalvaa Kardashianklaanin tuotteiden sijaan. Miksi ostat sen lehden, joka myy noilla jutuilla? Miksi itse kuitenkin osallistut tuon myytin ylläpitoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta ei ole kiva olla syrjätynyt ja kaveriton nainen. Mun elämä on täysin tyhjää enkä jaksa ikuisesti yksin kävellä metsässä vaa koska luonto on kiva.

Muilla on hulppeita bileitä, paljon kavereita.

Sikäli tässä on vinha perä, että kun työväenkulttuuri katosi, maailma on muuttunut yksinapaiseksi ja jos et samaistu ylempään keskiluokkaan, sopivat sosiaaliset arvot ovat kadoksissa. Jos sellaisia bileitä onkin joihin et pääse jos olet liian rikkaan näköinen, niin niitä ei mainosteta. 

Tilalle täällä osataan tarjota vain lisää individualismia. Ikään kuin perheenperustamisikäisen olisi tarkoitus tarpoa yksinään luonnossa. Ei helkkarissa ole, ellei hän ole sellaisesta nauttivaa tyyppiä. Perinteisesti superintroverttia on kuitenkin ystävät ja suku järjestäneet naimisiin, nyt ei sovi sekään.  

Vierailija
44/90 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella rikkaista melkein kukaan ei ole hankkinut elantoaan työllään vaan joko varastamalla muiden työn tai kuulumalla oikeaan piiriin. Vieläkö kiinnostaa työmuurahaisena oleminen? Koko työelämä ja rikastumisella houkuttelu on huijaus. Vain oikeilla osakkeilla voit rikastua.

Vierailija
45/90 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, miettikää kenelle olette vallan antaneet. Kenen tuotteita ostatte? Kuka saa siitä tuotteesta rahan jonka ostat? Courtney tms. Kardashian? No, osta tavisnaapurin tekemää yrttisalvaa Kardashianklaanin tuotteiden sijaan. Miksi ostat sen lehden, joka myy noilla jutuilla? Miksi itse kuitenkin osallistut tuon myytin ylläpitoon?

Kardashianit ovat todellisuudessa vain kasvoja ja joku muu kerää rahat. Paitsi jos heillä oli poikkeuksellisen hyvä tuuri, mitä epäilen, koska ovat naisia.

Vierailija
46/90 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuttaa johonkin rupulähiöön jossa kuuluu eliittiin jo sillä ettei käytä huumeita. Tuohon päälle kun jaksaa lenkkeillä ja lukea kirjoja on jo ihan intelligentsiaa. Itseäni kyllä ahdistaisi jo muutenkin joku näyttelyelämä. Valitsen mieluummin rupulähiön, rasvaiset pitsat ja ajoittaiset päiväkännit harmaalla parvekkeella. Hyi hitto jos pitäisi koko elämä teeskennellä jotain tai korostaa jotain, **ttu plääh!

Vierailija
47/90 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme taida elää samassa aikakaudessa ap. 

Minusta tätä aikaa leimaa ennen kaikkea luonnonmukaisuuden ihannointi ja läheisiin ihmissuhteisiin keskittyminen. En ole koskaan ennen tainnut olla enemmän kotonani missään muussa ajassa. Tämä aika on juuri meitä taviksia varten. (; 

Taidetaan tosiaan elää eri planeetalla :O koskaan ei olla kulutettu niin paljon kuin nyt. Ruoka tulee kotiin pahveissa ja pusseissa, vaihetaan lookkia kuin sukat.

Vierailija
48/90 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella rikkaista melkein kukaan ei ole hankkinut elantoaan työllään vaan joko varastamalla muiden työn tai kuulumalla oikeaan piiriin. Vieläkö kiinnostaa työmuurahaisena oleminen? Koko työelämä ja rikastumisella houkuttelu on huijaus. Vain oikeilla osakkeilla voit rikastua.

Here we go again....

4000e menetin osakkeissa haluaisin nähdä ketkä nää on jotka elättävät ittensä osakkeilla.

Vierailija
49/90 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut aloittajan ongelmaa. Mutta en ole kylläkään somessa asioineni tai kuvineni enkä tinderissä.

Vierailija
50/90 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenkö elämä muuttuisi elokuvaksi?

Vierailija
51/90 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen joka elää tavallista elämää sillä tarkoitan että minulla ei ole mitään esitettävää somessa.

Tykkään kokkailusta, tykkään jouluaikana leipoa. Pidän itsestäni huolta mutta en ole barbiblondi.

Miehet välttelevät tällaista kuin ruttoa. Pitää olla se platinablondi fitnessmuija joka vain sponsoroi ittensä somessa.

Minulla on nyt 30 vuotiaana alkanut tulemaan kova häpeä omasta elämästäni.

Siis et kai oikeasti haluaisi kumppaniksi parisuhteeseen miestä(?), joka kuolaa feikkiblondeja fitnessmuijia?

Toisenlaisiakin miehiä on, kuten poikani, joka juuri avioitui pitkäaikaisen tyttöystävänsä kanssa. Hän ei ole blondi eikä hoikka fitnessmisu; hyväkuntoinen on kyllä, sillä harrastaa monenlaista liikuntaa. Akateeminen tutkintokin on ja sitä vastaava työpaikka.

Poikani ei ole akateeminen, mutta hyvä tyyppi.

Vierailija
52/90 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista, melko suuri osa ihmisistä on kuitenkin niitä ihan tavallisia ihmisiä.

Enpä tiedä. Kaikki kaverit tuntuu olevan menestyneempiä ja kauniimpia kuin minä. Kukaan ei ole "normaali", siis mikään rahoja laskeva normiduunari kuten itse. 

Liikut vain väärissä porukoissa. Mun tuntemani nuoret edelleenkin opiskelevat myös ihan tavallisiin ammatteihin kuten sairaanhoitajiksi, lastentarhanopettajiksi, opettajiksi, sosiaalityöntekijöiksi, insinööreiksi, lvi-asentajiksi, poliiseiksi jne jne. 

Vierailija
53/90 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt joku "humble brag" missä aloittajalla on ainoastaan rikkaita ja menestyviä ystäviä? Hän ei olevinaan edes tunne ketään jolla ei olisi rahaa kuin roskaa?

Vierailija
54/90 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, siis nyt pois sieltä somesta ihminen rakas! On tää menny hirveeks. Älkää alistuko kaikkeen p*skaan mitä ulkopuolelta yritetään syöttää. Eläkää rohkeasti omannäköistä elämäänne. Ei mulla muuta, tsemppiä vaan kaikille vielä somen kanssa kipuileville.

Vierailija
55/90 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valita. Samaa itkettiin jo 80-luvulla, kun kaikkien piti olla menestyneitä, juppeja.

Jupeille naurettiin kasarilla, eivät ne olleet mitään esikuvia, idoleista nyt puhumattakaan.

Koulutustason jatkuva nousu muuttaa arvomaailmaa. Kukaan ei halua enää vaikuttaa työväenluokkaiselta.

Tässäpä se. Mikään muu ei ole nolompaa kuin olla duunari. Kukaan ei arvosta, kukaan ei kunnioita. Nämä ihmiset on ajettu täysin marginaaliin paitsi sosiaalisessa, myös perinteisessä mediassa. Vai milloin olette viimeksi lukeneet jostakin duunarin lifestylestä Hesarissa (muuta kuin persukontekstissa)?

Vierailija
56/90 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä. Kaikki kaverit tuntuu olevan menestyneempiä ja kauniimpia kuin minä. Kukaan ei ole "normaali", siis mikään rahoja laskeva normiduunari kuten itse. 

Liikut vain väärissä porukoissa. Mun tuntemani nuoret edelleenkin opiskelevat myös ihan tavallisiin ammatteihin kuten sairaanhoitajiksi, lastentarhanopettajiksi, opettajiksi, sosiaalityöntekijöiksi, insinööreiksi, lvi-asentajiksi, poliiseiksi jne jne. 

Niin. Mutta entäs varastossa ja jossakin suurtalouskeittiössä pakertavat tyypit? Ei heihin kukaan halua samaistua, ja ehkä kommentoija oli sellainen. 

Vierailija
57/90 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa täällä. Olen ainut joka elää näin. Nykyään normiduunaria halveksitaan.

Olet mielikuvitukseton harmaa puurtaja, jolla ei ole kunnianhimoa.

Voisiko mitenkään liittyä siihen..?

Vierailija
58/90 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki esimerkit vähintään alempaa keskiluokkaa. Missä työväenluokka? Niin. Onko sellaisia olemassakaan. Eipä ole somessa näkynyt.

Vierailija
59/90 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa seuraamasta mediaa, etenkin hömppäsellaista. Myö asutaan maalla vanhassa hirsitalossa, harrastetaan mieluisia asioita ja ollaan kiinnostuneita omista tekemisistä ja ystävyyssuhteista samanlaisten tallaajien kanssa. Itselleni ei rikkailla ja hyvännäköisillä ole väliä, kun ei sellaisia ole ystävinä, joten asennekysymys. Vanhat verkkarit jalkaan, kyläkaupalta jätski koruaan ja järjeven rantaan nauttimaan auringosta. 

Vierailija
60/90 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valita. Samaa itkettiin jo 80-luvulla, kun kaikkien piti olla menestyneitä, juppeja.

Jupeille naurettiin kasarilla, eivät ne olleet mitään esikuvia, idoleista nyt puhumattakaan.

Koulutustason jatkuva nousu muuttaa arvomaailmaa. Kukaan ei halua enää vaikuttaa työväenluokkaiselta.

Tässäpä se. Mikään muu ei ole nolompaa kuin olla duunari. Kukaan ei arvosta, kukaan ei kunnioita. Nämä ihmiset on ajettu täysin marginaaliin paitsi sosiaalisessa, myös perinteisessä mediassa. Vai milloin olette viimeksi lukeneet jostakin duunarin lifestylestä Hesarissa (muuta kuin persukontekstissa)?

Yleensä lifestyle -jutut tuppaavat koskemaan ns. kiinnostavia, erikoisia, tuotteistettavia elämäntyylejä.

Kuka hemmetti haluaisi lukea vaksinkopissa haalariin pierevän persun lounasvalinnoista? Että ihan saarioisen ja jalostajan välillä arvotaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme