Mitä apua olet saanut luontaistuotteista?
Kommentit (19)
Masennukseen ja ahdistukseen auttoi mäkikuismauute + valeriana paremmin kuin lääkärin määräämät lääkkeet, joista sain vain kovia sivuvaikutuksia, en apua.
Ei muuten ole nuo ainakaan pelkkiä uskomushoitoja, esim. mäkikuismaa on tutkittu monessakin tutkimuksessa ja teho on todettu lievään tai keskivaikeaan masennukseen yhtä hyväksi kuin tavanomaisten masennuslääkkeiden.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 09:09"]Kalaöljykapseleita on suositeltu mielialan nostamiseen. Onko masennuksen takana tulehdusreaktio, joka tämän immunosuppressiivisen vaikutuksen takia siis yhä pahenee? Aiheuttaako myös rasvaisten kalojen syöminen pahenevia tulehduksia vai mitä ajat takaa? MIllä koulutuksella olet saanut oppisi?
[/quote]
Osaan kyllä lukea tutkimuksia, ja teidänkin pitäisi. Olen kyllä akateemisesti koulutettu. Ei se tulehdusreaktio tietenkään pahene kalaöljyn vuoksi, sehän vaimentaa sitä. Mutta tulehdusreaktio on tarkoituksellista, eli pitää infektion enemmän kurissa. Mikäli tulehduksen vaimentaa, on infektioilla taipumusta levitä nopeammin. Ainakin joissakin eläinkokeissa ollaan havaittu eläimissä alentunutta vastustuskykyä kalaöljyn syönnin myötä (annokset toki isoja). Joskaan kaikki aineet eivät ole yhtä immunosuppressiivisia, kortisoni on varmasti paljon haitallisempaa kuin kalaöljy.
11, onneksi olkoon akateemisesta koulutuksesta ja lukeneisuudesta. Myös ME olemme lukenut yhtä ja toista, mutta emme ole käyttänyt kalaöljyä tulehdussairauksiin. Kiinnostuin lähinnä kysymään koulutustaustaasi ravitsemuksen tai lisäravinteiden suhteen, kun neuvosi ovat hyvin varman oloisia, mutta väitteet yllättäviä.
Omien kokemusteni pohjalta: en ole edelleenkään saanut apua mihinkään oireeseen tai sen syyhyn luontaistuotteella. Luotan ns. koululääketieteeseen. 2
No olen saanut apua kaikkiin vaivoihin mihin olen apua tarvinnut ja samoin koko meidän perhe. Sappivaivoista pääsin eroon, sain apua uniongelmiin ja pms-vaivoihin, viimeksi sain avun kilpirauhasongelmaan. Tosin en ajattele, että jostain pilleripurkista ihmeellinen apu tulee, vaan kokonaisvaltaisesta terveydenhoidosta, johon kuuluu oikeanlainen ruoka ja liikunta, rentoutus, vaihtoehtohoidot, luontaistuotteet ja mielikuvaharjoittelu. Useita luontaistuotteita hankin ulkomailta, koska niitä ei saa Suomesta.
En silti kieltäydy lääkkeistäkään, jos on pakko niihin turvautua niin sekin ok. Ei vain ole tarvinnut pariinkymmeneen vuoteen.
Kalaöljykapselit lievittivät allergiaoireita siitepölyaikaan.
Kun apua on työlästä saada, luontaistuotteet ainakin lievittävät, ei ole huuhaata, itse kokeiltua.
Akateemisesti koulutettu.. Voi jumalauta!!
Tuolle akateemiselle myös
avenuellinen naamapalmuja.
Mitä tuo oil pulling on? Tahtoo kokeilla!
Sipuli ei ole varsinainen luontaistuote mutta syön raakaa sipulia pitääkseni itseni terveenä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:55"]
Mitä tuo oil pulling on? Tahtoo kokeilla!
[/quote]
Kookosöljyn purskuttelua aamuisin n. 20min.
Floravital-rautalisällä nousi hemoglobiini 105 -> 134 parissa viikossa. Ei ollut mitään sivuvaikutuksia, toisin kuin apteekin rautatableteilla.
En ole huomannut mitään, vaikka olen syönyt mm. magnesiumia, helokkiöljykapseleita, kalaöljykapseleita Echinaforce-tippoja, käyttänyt teepuuöljyä iholla, Valerianaa... Kokeilin myös kolmannelle lapselle osterivinokasta molluskoihin, mutta samassa ajassa ne paranevat ilmankin.
Uskomushoitoa, jonka teho perustuu toiveeseen ja luottamukseen tehosta. Olen liian kova luu, eivät auta levottomiin jalkoihin, mielialaan tai vaikkapa uniongelmiin.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 08:12"]
En ole huomannut mitään, vaikka olen syönyt mm. magnesiumia, helokkiöljykapseleita, kalaöljykapseleita Echinaforce-tippoja, käyttänyt teepuuöljyä iholla, Valerianaa... Kokeilin myös kolmannelle lapselle osterivinokasta molluskoihin, mutta samassa ajassa ne paranevat ilmankin.
Uskomushoitoa, jonka teho perustuu toiveeseen ja luottamukseen tehosta. Olen liian kova luu, eivät auta levottomiin jalkoihin, mielialaan tai vaikkapa uniongelmiin.
[/quote]
Oletko koittanut hakea apua ruokakaupasta?
3, mitä ehdotat avuksi ruokakaupasta?
Oil pullingilla valkoiset hampaat ja terveet ikenet.
Echinaforce tipoista olen tullut tulokseen, että kyllä flunssa lievenee ja aika lyhenee. Ekana päivänä vetelen sitä raakana aika reilustikin, kylkeen ceet ja deet reiluina annoksina.
Loisianneko te lääkitsette? Kalaöljyä ei kannata käyttää, se on immunosuppressiivinen, eli vaimentaa tulehdusta, mutta antaa allaolevan infektion levitä nopeammin. Se tulehdus muuten johtuu myös jostakin.
Kalaöljykapseleita on suositeltu mielialan nostamiseen. Onko masennuksen takana tulehdusreaktio, joka tämän immunosuppressiivisen vaikutuksen takia siis yhä pahenee? Aiheuttaako myös rasvaisten kalojen syöminen pahenevia tulehduksia vai mitä ajat takaa? MIllä koulutuksella olet saanut oppisi?
Havupuu-uutejuoma paransi aineenvaihduntaa, lisäsi virkeyttä. Eikä yhtään flunssaa koko vuotena. Ehkä placebosta kysymys, mutta ihan sama, kunhan toimii.