Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 20 mikrog D-vitskua sopiva annos aikuiselle?

Vierailija
30.09.2014 |

Jos ei miksei?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 13:27"]

Järjenköyhyyttä. D-vitamiini suppressoi immuunipuolustusta, eli saatte loisenne lisääntymään nopeammin. Matalat kalsidiolitasot eivät kerro muusta kuin elimistössä kytevästä tulehduksesta.

[/quote]

Ootko sä se tyyppi, joka on jo pitkään netissä valaissut muita siitä, miten kaikki ongelmat maailmassa johtuvat tulehdustilasta? :P Muistan keskustelleeni joskus suomi24:llä tällaisen henkilön kanssa. Ei siinä, asiassa on varmasti myös perää mutta en silti oikein usko näihin yhden selityksen teorioihin.

Vierailija
22/25 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 14:17"]

Jos pitkäaikaisesta runsaan d:n saannista olisi haittaa, kai suurin osa päiväntasaajan toisella puolella asuvista kärsisisivät myrkytysoireista (vrt. auringon uv-säteistä saatava D)?

[/quote]

Puhun nyt taas ihan mutulla (tai no olen varmaan jossain myös tähän asiaan törmännyt), mutta suun kautta tabuina napsittava dee lienee vähän eri asia kuin auringosta saatava. Muistaakseni luin jostain (sori epämääräisyys), että auringosta saatavan d-vitamiinin kohdalla elimistö osaa itse "päättää" milloin se ei enää tarvitse sitä enempää, syötynä se määrä tulee mikä tulee eikä elimistö osaa tavallaan luontaisesti hallita sitä asiaa. Voin olla väärässäkin, koska kuten sanottua en edes muista mistä näitä juttuja luin.

17

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön Vitabalansin D-max 10 0µg, vadelman ja mansikan makuiia ksylitol-purutabletteja. Tarkoituksena oli ostaa nyt talveksi Puhdas+ capsin 125µg, mutta niitä en Jyväskylästä mistään apteekista tai luontaistuotekaupasta löytänyt. Kesällä käytin Puhdas+:n 50µg:n d-vitamiinia. Puhdas+:t siis tuotettu mahdollisimman vähillä ainesosilla, ja ainakin nuo d-vitamiinit ovat nieltäviä kapseleita. Tuossa D-maxissakaan ei ole kuin ksylitolia, pintakäsittelyainetta, makuaromeita ja d-vitamiinia.

Joissan ruokakaupoissa (Citymarket, Prisma, Supermarket, Sokos yms.) myydään myös joitain d-vitamiinivalmisteita. Yleensä tarjolla 10–50µg:n tabletteja. Mä suosittelisin siis talven ajaksi vähintään tuota 50 µg:tä. :)

Vierailija
24/25 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa ettei D-vitamiini imeydy ilman rasvaa. Kalsium ei puolestaan imeydy ilman D-vitamiinia.

Vierailija
25/25 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikuiset syö 50 yksikköä vuorokaudessa ja lapset 10 yksikköä ja ympäri vuoden .