Miksi naiset saavat avoimesti toivoa pitkää kumppaniehdokasta ilman kritiikkiä, mutta jos mies toivoo hoikkaa naista, niin johan siitä riemu...
Olen huomannut tuollaisen ilmiön.
Muutenkin naista vain ylistetään mitä enemmän hänellä on kriteereitä ja sanotaan että hän "tietää mitä haluaa", "vahva nainen"
Mutta jos mies kehtaa toivoa yhtään mitään kumppaniltaan, varsinkaan ulkoisia ominaisuuksia, hän on heti sika ja "vain instapimut kelpaa" -mies.
Tämä paino / pituus -juttu on sikäli huvittavin näistä, että _lähes jokainen_ voi olla normaalipainoinen/hoikka jos vain niin haluaa.
Pituuteen ei voi mitenkään vaikuttaa.
Kommentit (391)
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan normaali on naisten mielestä se 80 kg. Se voi olla keskiarvo mutta ei normaali. 20 kg pois niin alkaisi lähennellä jo sopusuhtaista.
Puhutko nyt miehistä vai naisista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on että nainen voi valita miehen. Mies tyytyy siihen minkä sattuu saamaan.
Tuo koskee vain erittäin kauniita naisia. Muut naiset joutuvat ajattelemaan realistisesti, että kaikkia miehiä ei nyt kiinnosta.
10 % miehistä eli ne alfat voi valita mielensä mukaan. Loput 90 % miehistä on onnekkaita jos saavat vaan jonkun naisen.
Ei voi pitää paikkaansa. Läheskään kaikki naiset eivät halua "alfaa", mitä sitten tarkoittaakaan.
Miehet luulevat elävänsä jossain viidakossa, missä vain alfat voittavat, vaikka tosielämä on paljon monimutkaisempaa.
Evvk. Mun puolesta voitte toivoa, vaikka kumppanin olevan sininen.
Itselläni ei ole koskaan ollut tuollaisia "rajoituksia". Jotkut kolahtaa, jotkut ei. On ollut pitkiä ja "lyhyitä" miehiä (alle 170cm). Hoikkia ja vähän pulleampia.
Tosin ne ovatkin löytyneet irl, ei netistä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan normaali on naisten mielestä se 80 kg. Se voi olla keskiarvo mutta ei normaali. 20 kg pois niin alkaisi lähennellä jo sopusuhtaista.
Mä näytän parhaalta 75-80 kiloisena, tosin olen pitkä. 60 kg olisi liian vähän mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on että nainen voi valita miehen. Mies tyytyy siihen minkä sattuu saamaan.
Tuo koskee vain erittäin kauniita naisia. Muut naiset joutuvat ajattelemaan realistisesti, että kaikkia miehiä ei nyt kiinnosta.
10 % miehistä eli ne alfat voi valita mielensä mukaan. Loput 90 % miehistä on onnekkaita jos saavat vaan jonkun naisen.
Ja senkö takia valitatte lihavista naisista? Kun he ovat juuri tarkoittamiasi "joku vaan" naisia? Ei tarvitse ihmetellä miksei nekään naiset kiinnostu. Naiset eivät yleensä halua olla miehelle joku vaan panoreikä. Ja pitäisi vielä alkaa laihdutuskuurille tuollaisen helmen mieliksi 😆.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voi laittaa. Mutta väitättekö naiset todella että mies, joka esim. tinderissä ilmoittaisi että "jos bmi on yli X, niin älkää vaivautuko", ettei tällaisesta miehestä tulisi automaattisesti sikamainen ja kusipäinen kuva? Vaikka samaan aikaan jatkuvasti näkee profiileja joissa suoraan sanotaan että alle x pituiset älkää vaivautuko, tai että lyhyet miehet on turn off, ja näiden kriteerien ääneen sanominen on ihan yleistä ja hyväksyttävää?
Mistä päättelet, että kyseisen kriteerin ääneen sanominen on yleisesti hyväksyttyä? Sehän on ihan kuulijan/lukijan tulkinnasta kiinni, antavatko kyseiset ilmoitukset ilmoittajasta kusipäisen kuvan vai ei. Ymmärtääkseni miehet pitävät noita "lyhyet älkööt vaivautuko" -ilmoituksia melko kusipäisinä, eikä suinkaan hyväksyttävänä. Ja naisena pidän kaikenlaista toisten ihmisten/ihmisryhmien dissaamista ikävänä. Toiveita voi esittää, mutta ei tarvitse painaa alas niitä, jotka eivät kriteereitä täytä.
Nimenomaan tämä.
"Toivon hoikkaa/sporttista naista" = OK.
"Läskit älkööt vaivautuko" = ilkeää/sikamaista.
Tärkeää on nimenomaan se, miten toiveensa esittää. Aika harvan naisen profiilissa lukee, että lyhyet miehet ovat rumia.
Mites tämä "tyhjätaskut älköön vaivautuko"? Harvemmin miesten antamissa kriteereissä mainitaan tämän suuntaista.
Mitenkäs miehet tähän sitten suhtautuvat - ottavatko kuitenkin yhteyttä? Kun on kyse heteroiden ilmoituksesta, lienee yhdentekevää, mitä muut naiset tuosta tuumaavat. Henkilökohtaisesti ajattelen, että kuulostaa tosi junttimaiselta, mutta minun mielipiteeni tuskin muuttaa asiaan suuntaan tai toiseen, koska olen nainen. Ratkaisevaahan onkin se, saako tuollaisella profiilitekstillä vastauksia miehiltä. Jos miehet innokaina ottavat yhteyttä, niin sehän tarkoittaa, että tuollainen teksti toimii miehiin.
Vierailija kirjoitti:
Evvk. Mun puolesta voitte toivoa, vaikka kumppanin olevan sininen.
Itselläni ei ole koskaan ollut tuollaisia "rajoituksia". Jotkut kolahtaa, jotkut ei. On ollut pitkiä ja "lyhyitä" miehiä (alle 170cm). Hoikkia ja vähän pulleampia.
Tosin ne ovatkin löytyneet irl, ei netistä.
Ja pakko lisätä tähän, että rahallakaan ei ole ollut väliä (kunhan en joudu itse elättämään). Tämä ei tarkoita, ettei itselläni olisi mitään kriteereitä, se on vaan se jokin, joka toisessa kolahtaa/ei kolahda.
Miljoonanteen kertaan, saat toivoa ihan mitä haluat. Mutta elämässä ei aina saa sitä mitä haluaa, eikä kukaan ole velvollinen olemaan sellainen kuin sinä haluat.
Mulle on ihan sama pitääkö joku hoikista, kuhan vaan pysyy sit kaukana musta.
Saa kai sitä kriteeriksi laittaa mitä vaan. Itse en kriteerejä laittaisi, mutta en tunne vetoa itseäni lyhyempää miestä kohtaan. Haluan tuntea itseni naiseksi ja käpertyä miehen kainaloon ja olla turvassa... ei toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat on ihan yhtä pönttöjä toiveita esittää vaikka deittiprofiilissa. Pituus- ja painotoiveen voi kyllä pitää ihan omana tietonaan. Ja tietenkin sellainen toive voi olla ja omat valintansa voi omien kriteereiden pohjalta tehdä.
Kuulostat fiksulta naiselta. Minulle saisi sanoa ihan suoraan, että pituus ei riittänyt. Sehän olisi tavallaan huojentava tieto kun se tarkoittaa, että en olisi voinut vaikuttaa onnistumiseen millään tavalla. Monesti sitä jää miettimään, että sanoinko jotain väärin vai oliko olemuksessa vikaa.
Onneksi en ole enää teini. Oli jotenkin noloa kun "nuori mies" sai fysiikastaan niin usein kommentteja, varsinkin aikuisilta naisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä näytän parhaalta 75-80 kiloisena, tosin olen pitkä. 60 kg olisi liian vähän mulle.
Älä nyt kehtaa :) Minä olen 175 senttinen ja 60 kg. Eikä kroppa todellakaan näytä ainakaan yhtään liian laihalta. Oletko kaksimetrinen tai jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutko nyt miehistä vai naisista?
Naisista tietysti, miesten painollahan ei ole näiden äijien mielestä mitään merkitystä. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt kehtaa :) Minä olen 175 senttinen ja 60 kg. Eikä kroppa todellakaan näytä ainakaan yhtään liian laihalta. Oletko kaksimetrinen tai jotain?
Olen hieman 183 ja 60kg olisin luuta ja nahkaa, eikä lihaksista olisi tietoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse 165cm miehenä avioliitossa 15v yhdessäolon jälkeen ja lapsia löytyy. En ole koskaan tajunnut nuorempana pitää itseäni "onnekkaana", mutta nykyään tässä n. 30v iässä moni tuttu sinkkumies kyllä tuskailee omaa "lyhyyttään" vaikka pituutta löytyisikin se 180cm, kun rima tuppaa olemaan useilla naisilla yllättävän korkealla tuon pituuden suhteen. Näistäkin kavereista moni on korkeakoulutettuja, supliikkeja, komeitakin mutta kertovat silti että pituus on ollut monelle naiselle se ratkaiseva ongelma.
Toki tinderprofiiliin tms tiukan pituusrajan ilmoittavat naiset voi vain huumorilla ohittaa, kukapa noin pinnallisiin ihmisiin aikaansa viitsisi tuhlata.
Siitä kyllä apn kanssa samaa mieltä että tässä on selkeä tuplastandardi; jos mies ilmoittaisi naisessa ongelmaksi liiallisen painon olisi helvetti irti ja naama jaettu jossain facebookin naishuoneella joukkolynkkausta varten. Samaan aikaan kuitenkin meemit lyhyistä miehistä ja heidän yleistämisensä epäviehättäviksi ja epäkiinnostaviksi ovat ihan ok, näitä on esim. instagram täynnä.
Miksi pitää ilmoittaa ongelmaksi liiallinen paino? En ymmärrä. Kun eikö niihin kriteereihin voi vain laittaa sen _toivotun_ painon? Ja ihan oikeasti swaippailla niitä toivotun kaltaisia naisi.
Ei esimerkiksi minun liiallinen painoni ole ongelma yhdellekään miehelle. Ei edes itselleni, koska viihdyn kropassani.
Tietenkin voi laittaa. Mutta väitättekö naiset todella että mies, joka esim. tinderissä ilmoittaisi että "jos bmi on yli X, niin älkää vaivautuko", ettei tällaisesta miehestä tulisi automaattisesti sikamainen ja kusipäinen kuva? Vaikka samaan aikaan jatkuvasti näkee profiileja joissa suoraan sanotaan että alle x pituiset älkää vaivautuko, tai että lyhyet miehet on turn off, ja näiden kriteerien ääneen sanominen on ihan yleistä ja hyväksyttävää?
Katsos kun me naiset ei yleensä nähdä niitä toisten naisten profiileja. Ei mulla naisena ole mitään käsitystä mikä on miestä etsivien naisten profiileissa yleistä eikä ole mitään naisten raatia, joka hyväksyy muiden naisten profiilit. Varmaan sellainen, jolla on joku pituuskriteeri pitää sitä hyväksyttävänä.
Jos mulle tulee profiilin perusteella miehestä sikamainen, kusipäinen, idioottimainen, pikkumainen, ärsyttävä tai ihan mikä tahansa negatiivinen fiilis, niin mitä sitten. Vai tuleeko sulle paha mieli siitä että joku täysin tuntematon henkilö saattaa parin sekunnin ajan ajatella että nyt ei natsaa.
Vierailija kirjoitti:
Mites tämä "tyhjätaskut älköön vaivautuko"? Harvemmin miesten antamissa kriteereissä mainitaan tämän suuntaista.
Voi apua, onko monillakin (naisilla?) tapana laittaa tuollainen vaatimus? Itse en voi kuvitellakaan, että voisin kiinnostua ihmisestä, joka kirjoittaa noin. En kyllä kiinnostuisi mistään X:t älkööt vaivautuko -tyyppisestä ilmoituksesta, koska antaa ilkeän kuvan kirjoittajasta. Toisaalta, hyvä että tulee todellinen luonne heti esiin...
Sekä naiset että miehet saavat avoimesti toivoa ihan mitä vain, mutta kannattaa pitää mielessä, että ilkeys tai tylyys harvemmin vetää puoleensa. Ja on mahdollista olla myös sekä rehellinen että asiallinen samaan aikaan. Jos itselle tulee ikävä fiilis lukiessa noita "lyhyet älköön vaivautuko" -ilmoituksia, niin sen sijaan että alkaa vastavetona laittaa "läskit älkööt vaivautuko"-settiä, voisi miettiä, millaisen kuvan itsestään haluaa antaa ja minkä tyyppisiä ilmoituksia lukiessa itselle tulee hyvä fiilis...
Eli ongelma on, ettei lyhyt mies saa toivoa ääneen hoikkaa naista?
Saavatko lihavat naiset toivoa pitkää miestä? Jos hoikatkaan eivät saa. Niinpä. Naisilla ei ilmeisesti saisi olla mitään ulkonäköä koskevia kriteerejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä että olet lyhyt.
olen 185cm
ap
Hyvä vitsi. Jos olisit niin et itkisi täällä vaan eläisit elämääsi naisesi kanssa etkä katsoisikaan tähän palstaan päin.
Tarkoittaako tämä epäsuorasti, että ne jotka katsovat tähän palstaan päin ovat luusereita ml. sinä?
Jännä, että tämä ketju on ok. Sen sijaan ketjut, joissa kirjoitetaan Tinder-profiilien valheellisuudesta, poistetaan pikavauhtia... Taitaa raha puhua.