Miksi naiset saavat avoimesti toivoa pitkää kumppaniehdokasta ilman kritiikkiä, mutta jos mies toivoo hoikkaa naista, niin johan siitä riemu...
Olen huomannut tuollaisen ilmiön.
Muutenkin naista vain ylistetään mitä enemmän hänellä on kriteereitä ja sanotaan että hän "tietää mitä haluaa", "vahva nainen"
Mutta jos mies kehtaa toivoa yhtään mitään kumppaniltaan, varsinkaan ulkoisia ominaisuuksia, hän on heti sika ja "vain instapimut kelpaa" -mies.
Tämä paino / pituus -juttu on sikäli huvittavin näistä, että _lähes jokainen_ voi olla normaalipainoinen/hoikka jos vain niin haluaa.
Pituuteen ei voi mitenkään vaikuttaa.
Kommentit (391)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiveet kumppania kohtaan on ihan sama asia kuin toiveet työpaikkailmoituksessa. Toivotaan sitä parasta ja otetaan se vähiten huono.
Harvinaisen hyvä kiteytys.
Hyvin harva ihminen voi saada kaiken mitä haluaa kumppanilta. Entisaikana otettiin se joka oli saatavilla, ja kuitenkin moni niistä liitoista on kestänyt vuosikymmeniä. Ehkä vaatimustason alentaminen olisi tarpeen sekä miehillä että naisilla, ja keskityttäisiin yhteensopivuuteen.
Se, että tuntee seksuaalista vetoa kumppaniaan kohtaan on osa sitä yhteensopivuutta. Vai miten sellainen parisuhde voisi toimia jossa ei halua omaa kumppaniaan?
Tämä on muuten huvittavaa, että miestä syytetään pinnalliseksi aina jos on mitään ulkonäkötoiveita, mutta naisethan puhuvat usein siitä "paperilla täydellisestä miehestä, joka ei vain herätä mitään tunteita" niin eikö tuo sitten ole yhtä pinnallista? Miehenkö pitäisi vain tyytyä naiseen joka ei herätä mitään tunteita, mutta naiselle on automaatio että totta kai miehen täytyy saada pikkuhousut pyörimään jalassa ja perhoset pörräämään mahassa?
Tottakai se, että tuntee seksuaalista vetovoimaa kumppaniaan kohtaan, on tärkeää! Oletatko että ennen ihmiset eivät tunteneet sellaista tai pariutuivat ilman sitä? Vai mitä oikein ajat takaa?
Seksuaalinen vetovoima ei läheskään aina ole ulkonäköriippuvainen asia sikäli, että ainoastaan omaa silmää miellyttävä ulkonäkö riittäisi herättämään sen. Sitä tarkoitetaan sillä, kun paperilla täydellinen mies ei kuitenkaan sytytä. Toisinaan taas vetovoima voi olla hyvinkin vahvaa, vaikka ei toista ulkoisesti edes mitenkään erityisen hyvännäköisenä edes pitäisi. Ja yksilöllistähän sekin on, millaiset piirteet kenenkin silmää miellyttää. Eivät kaikki naiset kiinnostu ensisijaisesti pitkistä miehistä tai kaikki miehet ensisijaisesti hoikista naisista. Useimmilla myös toisen luonteella on erittäin tärkeä merkitys parisuhteessa. Monilla se on jopa ulkonäköä tärkeämpää. Ja se mieluisa luonne voi herättää seksuaalisen kiinnostuksen siinä missä ulkonäkökin.
Mutta kuten joku täällä jo totesikin niin kaikilla on jokin ulkonäkötaso jonka pitää ylittyä että toisesta voi viehättyä, toki se vaihtelee eri ihmisillä ja joku voi kelpuuttaa ulkonäön puolesta 80% ja joku toinen taas vain 20%. Ei mene myöskään automaattisesti niin että jos ulkonäkö on tärkeä niin silloin luonne ei ole tärkeä vaan molemmat voivat olla tärkeitä, ja voi myös olla että joku kelpuuttaa lähes kenet tahansa ulkonäöstä ja luonteesta piittaamatta.
Pointtini oli, ettei kukaan oikein voi mitään sille jos ei satu viehättymään jostakusta. Ei se nainen joka on kohdannut "paperilla täydellisen miehen" joka ei herätä kuitenkaan mitään tunteita eikä myöskään mies, joka ei viehäty jonkun naisen ulkonäöstä. Kenenkään ei tarvitse muuttaa itseään kelvatakseen jollekulle, mutta itse pidän pariutumista kyllä jossain määrin arpapelinä - toisilla käy tuuri ja he onnistuvat saamaan mieluisan kumppanin ja toiset taas joutuvat aina kokemaan sen, ettei se itseä kiinnostava ihminen kiinnostukaan takaisin. Tämä koskee tietysti kumpaakin sukupuolta ja ihmetyttää aina ne epäempaattiset "no laske rimaa, et voi vaatia itseäsi tasokkaampaa kumppania"-kommentit kun siitä tulee sellainen tunne että toisia ihmisiä pidetään jotenkin niin arvottomina, etteivät he saisi haluta samaa asiaa kuin enemmistö eli itseään viehättävää kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on, että pituuteen ei voi vaikuttaa? Eikö siis sellaisia kriteereitä saisi olla lainkaan, joihin toinen ei voi vaikuttaa mitenkään?
Kyse oli siitä miksi mies leimataan pinnalliseksi ja siaksi jos hän toivoo hoikkaa naista (ominaisuus johon voi vaikuttaa), mutta nainen voi ilman kritiikkiä toivoa pitkää miestä (ominaisuus johon ei voi vaikuttaa)
Voithan sä toivoa mitä tahansa nyt satutkin keksimään. Siitä vaan. Jossain kohden huomaat, ettei sitä pakkomieleisesti vaatimaasi unelmanaista ole olemassakaan ja olet parhaan osan elämästäsi hukannut haavemaailmassa. Todennäköisesti olet kohdannut sielunkumppanisi mutta kävelit ohi koska bmi. Toinen puoli kolikosta on tietenkin se, että toivottavasti olet itsekin objektiivisesti arvioiden täys 10, hoikka ja itsestäsi huolehtiva. Muuten tullaan taas siihen samaan ongelmakohtaan eli sinä et kelpaa. Kauniit, hoikat ja fiksut voi yleensä valita seuransa. Miksi tyytyä jonneen jos vaihtoehto on koulutettu, fiksu ja hyvätuloinen partneri? Etenkin jos itse on koulutettu ja fiksu ja hyvätuloinen.
Eikö tuo toive ole ihan looginen, kun miehet ovat keskimäärin pitempiä kuin naiset. Ja ei kai naisen hoikka tarvitse olla, vaan hyvin rintava ja persevä, joka lypsää lehmät ja parsii sukat.
Naisilla on varaa asettaa kriteerit.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on, että pituuteen ei voi vaikuttaa? Eikö siis sellaisia kriteereitä saisi olla lainkaan, joihin toinen ei voi vaikuttaa mitenkään?
Ei tietenkään saa ollanimittäin naisilla. Miesten mielestä mies on hyvä mies kebelle tahansa naiselle, jos mies käy töissä, huolehtii hygieniastaan ja kohtelee naisia hyvin, eli ei lyö. Jos muuta vaatii, on kranttu nainen. Mieshän voi vaatia mitä vaan, sehän on vaan biologiaa, eikä se , että mies haluaa nuoren kauniin hoikan pitkähiuksinen neitsyen ole mitään mitä ei voi saavuttaa nainen, koska jos olet muuta, niinmies joutuu tyytymään.
Voi ap, nii hän te teettekin! Nettideitit on täynnä miehiä jotka esittää pitkän listan vaatimuksia naisille: kaikki haluaa vähintäänkin normaalipainoinen, joka tarkoittaa käytännössä hoikkaa. Lisäksi kaikki haluaa nuoremman, vain harva haluaa edes samanikäisen saatikka vanhempaa naista....Hui kauhistus!!!
En mäkään haluaisi itseäni lyhyempää miestä mutta en ole niin tyylitön mäntti että möläyttäisin sen ääneen enkä ETENKÄÄN menisi solvaamaan lyhyitä miehiä että heissä on jotain vikaa kun eivät kelpaa mulle. Kyllä nyt jotkut käytöstavat pitää olla. Ei se lyhyiden miesten syy ole jos mä en saa haluamani kokoista miestä. En ole sinkku enkä läski joten ei ole oma lehmä ojassa.
Oletetaan, että yksi nainen haluaa lähtökohtaisesti yhden miehen, ja mies yhden naisen.
Tinderissä on satoja ihmisiä.
Jos kohdalle siis osuu vaikka 20 naista, jotka haluavat pitkän miehen, niin mies menee vain ohi ja varmasti löytyy monta, jolla ei ole samaa vaatimusta.
Miehellä on erittäin hyvä mahdollisuus löytää sopiva kumppani tuossakin tilanteessa.
Se on sitten eri asia, haluaako loukkaantua siitä että itse ei kelpaakaan, eikä voi edes tehdä asialle mitään. Pitäisi jaksaa ajatella, että meressä on muitakin kaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse 165cm miehenä avioliitossa 15v yhdessäolon jälkeen ja lapsia löytyy. En ole koskaan tajunnut nuorempana pitää itseäni "onnekkaana", mutta nykyään tässä n. 30v iässä moni tuttu sinkkumies kyllä tuskailee omaa "lyhyyttään" vaikka pituutta löytyisikin se 180cm, kun rima tuppaa olemaan useilla naisilla yllättävän korkealla tuon pituuden suhteen. Näistäkin kavereista moni on korkeakoulutettuja, supliikkeja, komeitakin mutta kertovat silti että pituus on ollut monelle naiselle se ratkaiseva ongelma.
Toki tinderprofiiliin tms tiukan pituusrajan ilmoittavat naiset voi vain huumorilla ohittaa, kukapa noin pinnallisiin ihmisiin aikaansa viitsisi tuhlata.
Siitä kyllä apn kanssa samaa mieltä että tässä on selkeä tuplastandardi; jos mies ilmoittaisi naisessa ongelmaksi liiallisen painon olisi helvetti irti ja naama jaettu jossain facebookin naishuoneella joukkolynkkausta varten. Samaan aikaan kuitenkin meemit lyhyistä miehistä ja heidän yleistämisensä epäviehättäviksi ja epäkiinnostaviksi ovat ihan ok, näitä on esim. instagram täynnä.
Miksi pitää ilmoittaa ongelmaksi liiallinen paino? En ymmärrä. Kun eikö niihin kriteereihin voi vain laittaa sen _toivotun_ painon? Ja ihan oikeasti swaippailla niitä toivotun kaltaisia naisi.
Ei esimerkiksi minun liiallinen painoni ole ongelma yhdellekään miehelle. Ei edes itselleni, koska viihdyn kropassani.
Tietenkin voi laittaa. Mutta väitättekö naiset todella että mies, joka esim. tinderissä ilmoittaisi että "jos bmi on yli X, niin älkää vaivautuko", ettei tällaisesta miehestä tulisi automaattisesti sikamainen ja kusipäinen kuva? Vaikka samaan aikaan jatkuvasti näkee profiileja joissa suoraan sanotaan että alle x pituiset älkää vaivautuko, tai että lyhyet miehet on turn off, ja näiden kriteerien ääneen sanominen on ihan yleistä ja hyväksyttävää?
Katsos kun me naiset ei yleensä nähdä niitä toisten naisten profiileja. Ei mulla naisena ole mitään käsitystä mikä on miestä etsivien naisten profiileissa yleistä eikä ole mitään naisten raatia, joka hyväksyy muiden naisten profiilit. Varmaan sellainen, jolla on joku pituuskriteeri pitää sitä hyväksyttävänä.
Jos mulle tulee profiilin perusteella miehestä sikamainen, kusipäinen, idioottimainen, pikkumainen, ärsyttävä tai ihan mikä tahansa negatiivinen fiilis, niin mitä sitten. Vai tuleeko sulle paha mieli siitä että joku täysin tuntematon henkilö saattaa parin sekunnin ajan ajatella että nyt ei natsaa.
Ainakin tämän keskustelun perusteella miehet eivät tunnu kestävän sitä, että juuri tuo nätti nainen ei haluakaan olla minun kanssani. Vähän yllättävää, kun naisena on itsestään selvää että kaikki vastaantulevat miehet eivät anna minulle mahdollisuutta osoittaa, miten hyvä kumppani juuri minä voisin olla. -eri
Tämä. Minulle on ihan itsestään selvää, että suurin osa miehistä ei minusta viehäty. En silti ulise siitä asiasta. Ja tiedän senkin, että jos söisin pelkkiä ituja ja kävisin salilla joka päivä, olisin hoikempi, halutumpi ja saisin oikeastaan valkata itselleni miehen, koska halukkaita olisi niin paljon. Jossain vaiheessa yritinkin sitä, mutta se alkoi käydä mielenterveyden päälle koska se ei aidosti ollut mun juttu ollenkaan. Varmasti tästä syystä juuri niin moni nuori nainen masentuu nykyään, he ottavat liikaa paineita ulkonäöstään. Liikunnan tulisi tulla omasta halusta ja olla sellainen liikuntamuoto, josta aidosti tykkää. Esimerkiksi itse en vuosiin suostunut hyväksymään sitä, etten oikeasti nauti mistään muusta liikunnasta kuin pyöräily ja uiminen. Pakotin vaan itseni salille ja siitä seurasi masennus ja lihominen. Ihan älytöntä. Olisin voinut vain elää omaa elämääni, syödä terveellisesti, uida ja pyöräillä niin kuin tein aiemminkin. Ei me olla synnytty tänne miellyttämään jokaista ohikävelevää ukkoa.
Olen mies ja suhteellisen lyhyt (177cm). Nykyistä puolisoani etsiessäni minulla oli täysin selvät kriteerit ml. liikakiloja ei saa olla yhtään, pitää olla vähintään ylempi korkeakoulututkinto, yhtä hyvä tai parempi palkka kuin minulla, puoleensavetävä (mutta ei mikään kiiltokuva-insta-osta-minulle-shampanjaa-ja-fendin-käsilaukku-pissis).
Tiivistettynä: korkeasti koulutettu klassisen kaunis naapurintyttö.
Jos itsellä on tiukat kriteerit niin pitää hyväksyä muiden tiukat kriteerit. Olen saanut useamman kerran pakit juuri pituuteni vuoksi. Sellaista se elämä on ja se vain pitää hyväksyä.
Pitkillä naisilla on myös joskus ongelmia löytää mies, koska miehet haluavat naisen, joka on itseä lyhyempi.
En ole koskaan nähnyt pitkiltä naisilta tällaista ketjua.
AP, jos olet itse lyhyt, haluaisitko seurustella 180 cm pitkän naisen kanssa? Siitäkin huolimatta, että hän ei voi pituuteensa vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voi laittaa. Mutta väitättekö naiset todella että mies, joka esim. tinderissä ilmoittaisi että "jos bmi on yli X, niin älkää vaivautuko", ettei tällaisesta miehestä tulisi automaattisesti sikamainen ja kusipäinen kuva? Vaikka samaan aikaan jatkuvasti näkee profiileja joissa suoraan sanotaan että alle x pituiset älkää vaivautuko, tai että lyhyet miehet on turn off, ja näiden kriteerien ääneen sanominen on ihan yleistä ja hyväksyttävää?
Mistä päättelet, että kyseisen kriteerin ääneen sanominen on yleisesti hyväksyttyä? Sehän on ihan kuulijan/lukijan tulkinnasta kiinni, antavatko kyseiset ilmoitukset ilmoittajasta kusipäisen kuvan vai ei. Ymmärtääkseni miehet pitävät noita "lyhyet älkööt vaivautuko" -ilmoituksia melko kusipäisinä, eikä suinkaan hyväksyttävänä. Ja naisena pidän kaikenlaista toisten ihmisten/ihmisryhmien dissaamista ikävänä. Toiveita voi esittää, mutta ei tarvitse painaa alas niitä, jotka eivät kriteereitä täytä.
Nimenomaan tämä.
"Toivon hoikkaa/sporttista naista" = OK.
Treffeillä hoikkaa/sporttista naista tuleekin tapaamaan joku läski-Late, joka ei jaksa kävellä autolta 20 metriä kahvilaan hengästymättä. Mutkun naisen tarvii olla hoikka!
Vierailija kirjoitti:
Niin on miehilläkin.
Osalla naisilla tuntuu olevan käsitys, että tasokkaille miehille kelpaa mikä reikä tahansa.
Niin no. Minä ottaisin pitkän ja lihavan miehen ennemmin kuin lyhyen ja laihan. Jos siis pitäisi valita mies ulkonäön perusteella. En kyllä ymmärrä missä tilanteessa mies valitaan pelkän ulkonäön perusteella?
Minulle siis pituus on tärkeämpi kriteeri kuin paino. Ihan sama mitä mies minusta ajattelee painoni suhteen. Itse olen pitkä nainen.
AP laita tilastoja tähän, että kuinka moni nainen vaatii, että mies on pitkä, kun ei pidä paikkaansa. Olen itse (nainen) usealla nettideitillä, ja kävin tarkastamassa näitä "vaatimuksia" . Kävin läpi 100 miesten ja 100 naisten ilmoitusta kahdelta eri deittipalstalta
Miehillä:
- vain 5 etsi pyörää tai lihavaa kumppania
- vain 3 kelpasi vanhempi kumppani
- kaikille kelpasi nuorempi kumppani, usealle jopa 20 vuotta nuorempi
Naisille:
- vain 3 oli laittanut pituusvaatimuksen. Näissäkin "yläraja" oli 180 cm. Mutta alaraja lähti 165 cm
- kaikille kelpasi vanhempi kumppani
- painorajoja ei ollut
Että kumpi sukupuoli on se krantumpi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan normaali on naisten mielestä se 80 kg. Se voi olla keskiarvo mutta ei normaali. 20 kg pois niin alkaisi lähennellä jo sopusuhtaista.
Mä näytän parhaalta 75-80 kiloisena, tosin olen pitkä. 60 kg olisi liian vähän mulle.
Älä nyt kehtaa :) Minä olen 175 senttinen ja 60 kg. Eikä kroppa todellakaan näytä ainakaan yhtään liian laihalta. Oletko kaksimetrinen tai jotain?
Tämä sai välittömästi hirveän määrän alapeukkuja. Näin miehenä täytyy todeta, että kyllä nainen on naiselle susi. Minä laitoin sen yläpeukun👍
Miehille se tasokas kumppani= nuori, hoikka ja kaunis. Luonteella ei ole väliä. Voi olla bitch, ei haittaa, itseasiassa hyvä, kun se s ...i on silloin kiihkeää. Tyhmäkin saa olla, ja mielellään, sillä miehillä on niin huono itsetunto, että eivät kestä älykkäämpää na7sta.
Niin, ei iällekään voi mitään mutta kaikki pitävät täysin väistämättömänä ja luonnollisena että 20-100-vuotiaille miehille ykköskriteeri on että naisen iän täytyy alkaa numerolla 2 ja kaikki muut menevät automaattisesti roskiin.
Tästäkin jos miehet olisivat valmiita hiukan tinkimään niin voisi olla vähemmän tarvetta valittaa palstoilla ettei löydy seuraa?
Onneksi en ole sinkku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on miehilläkin.
Osalla naisilla tuntuu olevan käsitys, että tasokkaille miehille kelpaa mikä reikä tahansa.
No sinä et ainakaan ole tasokas mies, koska kutsut naisia reiksi. Yöks!
Ainakin tämän keskustelun perusteella miehet eivät tunnu kestävän sitä, että juuri tuo nätti nainen ei haluakaan olla minun kanssani. Vähän yllättävää, kun naisena on itsestään selvää että kaikki vastaantulevat miehet eivät anna minulle mahdollisuutta osoittaa, miten hyvä kumppani juuri minä voisin olla. -eri