Miksi naiset saavat avoimesti toivoa pitkää kumppaniehdokasta ilman kritiikkiä, mutta jos mies toivoo hoikkaa naista, niin johan siitä riemu...
Olen huomannut tuollaisen ilmiön.
Muutenkin naista vain ylistetään mitä enemmän hänellä on kriteereitä ja sanotaan että hän "tietää mitä haluaa", "vahva nainen"
Mutta jos mies kehtaa toivoa yhtään mitään kumppaniltaan, varsinkaan ulkoisia ominaisuuksia, hän on heti sika ja "vain instapimut kelpaa" -mies.
Tämä paino / pituus -juttu on sikäli huvittavin näistä, että _lähes jokainen_ voi olla normaalipainoinen/hoikka jos vain niin haluaa.
Pituuteen ei voi mitenkään vaikuttaa.
Kommentit (391)
Luulisi, että lyhyissä miehissä heräisi edes jonkinlainen empatia, että tältäkö tuntuu naisesta, joka ei useimmille miehille kelpaa. Ulkonäkövaatimukset voivatkin satuttaa, jopa minua.
Mutta ilmeisesti miehessä tapahtuukin vain uhriutuminen, joka tekee katkeraksi naisia kohtaan.
Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä42257 kirjoitti:
Kierrä kaukaa nuo. Harva laatunainen asettaa jotain eksakteja pituus- ja painokriteereitä. Kyllä ne ykköskorin naiset näkevät asian hieman laajemmin.
Nainen on aina miestä tasokkaampi.
Tää on kyllä jännä. Vastatkaas te naiset joilla on miespuolisia sisaruksia, ovatko he automaattisesti ainakin pari pykälää alempaa tasoa kuin te itse? Samat geenit kuitenkin jaatte.
En jaottele ihmisiä tasoihin eikä mun pikkuveljeni ainakaan ole yhtään tasottomampi kuin minä tai siskoni olemme. En myöskään siis ole sitä mieltä, että nainen olisi aina miestä tasokkaampi.
Mä pidän kriteerinä naiselle, että naisen vanhemmilla on akateeminen tutkinto ja eivät ole eronneet. Tästäkin joku jo minulle suuttui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, en haluaisi olla sellaisen kanssa joka koko ajan vahtii etten vaan liho. Miten sellaisessa suhteessa jaksaa elää?
Miksi pitää lihoa? Miksi ei voi syödä kohtuudella? Onko se jotenkin liian vaikeaa sulle?
Miksi en saisi olla oma itseni sen ihmisen kanssa, joka minua rakastaa?
Ei se pituus muutu vähemmän epämiellyttäväksi ominaisuudeksi siitä syystä, ettei siihen voi vaikuttaa. Handicap siinä missä ruma naamakin.
Koska naisilla on uhri-status, mutta valkoihoisella heteromiehellä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, en haluaisi olla sellaisen kanssa joka koko ajan vahtii etten vaan liho. Miten sellaisessa suhteessa jaksaa elää?
Miksi pitää lihoa? Miksi ei voi syödä kohtuudella? Onko se jotenkin liian vaikeaa sulle?
Miksi en saisi olla oma itseni sen ihmisen kanssa, joka minua rakastaa?
Onko se jotenkin sun minuudessa, että sun pitää syödä roskaruokaa ja vieläpä liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse 165cm miehenä avioliitossa 15v yhdessäolon jälkeen ja lapsia löytyy. En ole koskaan tajunnut nuorempana pitää itseäni "onnekkaana", mutta nykyään tässä n. 30v iässä moni tuttu sinkkumies kyllä tuskailee omaa "lyhyyttään" vaikka pituutta löytyisikin se 180cm, kun rima tuppaa olemaan useilla naisilla yllättävän korkealla tuon pituuden suhteen. Näistäkin kavereista moni on korkeakoulutettuja, supliikkeja, komeitakin mutta kertovat silti että pituus on ollut monelle naiselle se ratkaiseva ongelma.
Toki tinderprofiiliin tms tiukan pituusrajan ilmoittavat naiset voi vain huumorilla ohittaa, kukapa noin pinnallisiin ihmisiin aikaansa viitsisi tuhlata.
Siitä kyllä apn kanssa samaa mieltä että tässä on selkeä tuplastandardi; jos mies ilmoittaisi naisessa ongelmaksi liiallisen painon olisi helvetti irti ja naama jaettu jossain facebookin naishuoneella joukkolynkkausta varten. Samaan aikaan kuitenkin meemit lyhyistä miehistä ja heidän yleistämisensä epäviehättäviksi ja epäkiinnostaviksi ovat ihan ok, näitä on esim. instagram täynnä.
Miksi pitää ilmoittaa ongelmaksi liiallinen paino? En ymmärrä. Kun eikö niihin kriteereihin voi vain laittaa sen _toivotun_ painon? Ja ihan oikeasti swaippailla niitä toivotun kaltaisia naisi.
Ei esimerkiksi minun liiallinen painoni ole ongelma yhdellekään miehelle. Ei edes itselleni, koska viihdyn kropassani.
Tietenkin voi laittaa. Mutta väitättekö naiset todella että mies, joka esim. tinderissä ilmoittaisi että "jos bmi on yli X, niin älkää vaivautuko", ettei tällaisesta miehestä tulisi automaattisesti sikamainen ja kusipäinen kuva? Vaikka samaan aikaan jatkuvasti näkee profiileja joissa suoraan sanotaan että alle x pituiset älkää vaivautuko, tai että lyhyet miehet on turn off, ja näiden kriteerien ääneen sanominen on ihan yleistä ja hyväksyttävää?
Eikä mulle itselleni naisen paino ole mitenkään määrittävä kriteeri. Samoin kuin vaimolleni ei ole pituuteni. Enkä itse ikinä kehtaisi myöskään mitään painotoiveita naisesta mihinkään laittaa, jos olisinkin sinkku.
Otankin kantaa vain tähän kysymykseen teoriassa ja ilman katkeruutta. Tahtoisin vain perustellun vastauksen yllä esittämääni kysymykseen että miksi toinen asia on hyväksyttyä ja toinen ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei se pituus muutu vähemmän epämiellyttäväksi ominaisuudeksi siitä syystä, ettei siihen voi vaikuttaa. Handicap siinä missä ruma naamakin.
Totta. Ruma naama ja pituus ovat verrannollisia, koska niihin ei voi kukaan itse vaikuttaa. Mutta pituus ja paino eivät ole verrannollisia.
Onnea englannin osaamisesta! On hienoa laittaa englantia suomen sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa ei voi olla hoikka jos haluaa, muuten 95 % ihmisistä olisi hoikkia, ja vain muutama kapinallinen olisi lihava ihan piruuttaan.
Mitä ihmettä oikein höpötät?
Tietenkin kuka tahansa voi olla hoikka. Syö vain normaalisti ja liikkuu kuten ihminen on luotu.
Ihan marginaalissa ovat ne jotka eivät voisi olla hoikkia. Alle prosentin luokkaa.
"Kuten ihminen on luotu"? Mitä tuo tarkoittaa? Suurin osa ihmisistä ei edes usko Luojaan, joka olisi luonut meidät. Ihminen sopeutuu siihen ympäristöön, jossa sillä hetkellä elää.
Ja mistähän tuo "alle prosentin luokkaa" tulee?
Tutkimustieto ei tue sitä ajatusta, että lihava ihminen voisi laihtua pysyvästi. Tässä pikaisella haulla yksi sellainen artikkeli. https://www.cbc.ca/news/health/obesity-research-confirms-long-term-weig….
As incredible as it sounds, that's what the evidence is showing. For psychologist Traci Mann, who has spent 20 years running an eating lab at the University of Minnesota, the evidence is clear. "It couldn't be easier to see," she says. "Long-term weight loss happens to only the smallest minority of people."Oikeastihan ihminen on luotu varastoimaan rasvaa, koska luonnossa ei tiedä koska saa seuraavan kerran syödäkseen. Ne ihmiset jotka eivät liho millään ovat niitä, jotka eivät luonnossa selviäisi.
Nykyään elämä on vaan liian helppoa ja siksi ihmiset lihoo. Ei edes tarvitse mättää kauheita määriä herkkuja, ihan normi ruoalla lihoo jos annoskoot on liian isoja. Varsinkin naiset saisi syödä ihan linnun annoksia pysyäkseen laihana.
Muistetaan, ettei kenenkään tarvitse näissä keskusteluissa puolustella eikä selitellä painoaan tai hakea hyväksyntää sille, että on lihava 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta minäkin skarppaan vasta rakastuneena. Valitettavasti sitten suhteen tasaantuessa saattaa tulla kiloja takaisin. Mutta en näe mitään syytä sinkkuna olla jollain kitudieetillä miellyttääkseni lähes kaikkia miehiä. Tavallaan se on jopa huijaamista. Olen aina ollut ylipainoon taipuvainen, joten parempi kuin näkyy heti kaikille totuus, vaikkei se kaikkia miellytäkään. Toisaalta ei tarvitse kuin löytyä yksi mies joka tykkää minusta sellaisena kuin olen. Ehkä sellaista ei koskaan löydy, sekin riski on otettava.
A) Jos syö järkevästi niin ei tarvitse olla kitudieetillä pysyäkseen hoikkana.
B) Ilmeisesti sinulle kelpaa kuka tahansa mies joka kelpuuttaa sinut?
Ihmisillä on luonnostaan erilainen taipumus lihomiseen, tämän ovat tutkimukset myös todistaneet. Eli osan ihmisistä pitäisi syödä paljon vähemmän kuin muiden, että pysyisi hoikkana. Tämä asettaa ihmiset eriarvoiseen asemaan, ja tekee joidenkin elämästä hankalaa, kun pitää koko ajan varoa syömisiään. Samaan aikaan joku luonnostaan hoikempi mässyttää mitä haluaa joka päivä, eikä kuntoile.
Kaikki helposti hoikkana pysyvät olettavat elävänsä terveellisesti ja kohtuudella, koska eivät kerran ole lihavia. Tämä on ihan yleinen looginen harha. Samoin kuin rikkaat luulevat olevansa rikkaita, koska tekevät paljon töitä ja käyttävät rahansa viisaasti, eikä siksi että sattui hyvä tuuri. -eri
Kuulepas, naisen on vaikeaa pysytellä hoikkana ihan hormonitoiminnan takia. Pituuskasvukin pysähtyy jo 15 vuotiaana. Miehen kuuluu olla yli 180 cm ja lihaksikas. Sekin on hormonien sanelema juttu, mies ei liho muuten kuin VALTAVASTI ylensyömällä.
N 158 cm 71 kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa ei voi olla hoikka jos haluaa, muuten 95 % ihmisistä olisi hoikkia, ja vain muutama kapinallinen olisi lihava ihan piruuttaan.
Tietenkin kuka tahansa voi olla hoikka. Syö vain normaalisti ja liikkuu kuten ihminen on luotu.
Ihan marginaalissa ovat ne jotka eivät voisi olla hoikkia. Alle prosentin luokkaa.
"Kuten ihminen on luotu"? Mitä tuo tarkoittaa? Suurin osa ihmisistä ei edes usko Luojaan, joka olisi luonut meidät. Ihminen sopeutuu siihen ympäristöön, jossa sillä hetkellä elää.
Tutkimustieto ei tue sitä ajatusta, että lihava ihminen voisi laihtua pysyvästi. Tässä pikaisella haulla yksi sellainen artikkeli. https://www.cbc.ca/news/health/obesity-research-confirms-long-term-weig….
As incredible as it sounds, that's what the evidence is showing. For psychologist Traci Mann, who has spent 20 years running an eating lab at the University of Minnesota, the evidence is clear. "It couldn't be easier to see," she says. "Long-term weight loss happens to only the smallest minority of people."
Läskien selityksiä. Aina syy on jossain muualla kuin itsessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse 165cm miehenä avioliitossa 15v yhdessäolon jälkeen ja lapsia löytyy. En ole koskaan tajunnut nuorempana pitää itseäni "onnekkaana", mutta nykyään tässä n. 30v iässä moni tuttu sinkkumies kyllä tuskailee omaa "lyhyyttään" vaikka pituutta löytyisikin se 180cm, kun rima tuppaa olemaan useilla naisilla yllättävän korkealla tuon pituuden suhteen. Näistäkin kavereista moni on korkeakoulutettuja, supliikkeja, komeitakin mutta kertovat silti että pituus on ollut monelle naiselle se ratkaiseva ongelma.
Toki tinderprofiiliin tms tiukan pituusrajan ilmoittavat naiset voi vain huumorilla ohittaa, kukapa noin pinnallisiin ihmisiin aikaansa viitsisi tuhlata.
Siitä kyllä apn kanssa samaa mieltä että tässä on selkeä tuplastandardi; jos mies ilmoittaisi naisessa ongelmaksi liiallisen painon olisi helvetti irti ja naama jaettu jossain facebookin naishuoneella joukkolynkkausta varten. Samaan aikaan kuitenkin meemit lyhyistä miehistä ja heidän yleistämisensä epäviehättäviksi ja epäkiinnostaviksi ovat ihan ok, näitä on esim. instagram täynnä.
Miksi pitää ilmoittaa ongelmaksi liiallinen paino? En ymmärrä. Kun eikö niihin kriteereihin voi vain laittaa sen _toivotun_ painon? Ja ihan oikeasti swaippailla niitä toivotun kaltaisia naisi.
Ei esimerkiksi minun liiallinen painoni ole ongelma yhdellekään miehelle. Ei edes itselleni, koska viihdyn kropassani.
Tietenkin voi laittaa. Mutta väitättekö naiset todella että mies, joka esim. tinderissä ilmoittaisi että "jos bmi on yli X, niin älkää vaivautuko", ettei tällaisesta miehestä tulisi automaattisesti sikamainen ja kusipäinen kuva? Vaikka samaan aikaan jatkuvasti näkee profiileja joissa suoraan sanotaan että alle x pituiset älkää vaivautuko, tai että lyhyet miehet on turn off, ja näiden kriteerien ääneen sanominen on ihan yleistä ja hyväksyttävää?
Eikä mulle itselleni naisen paino ole mitenkään määrittävä kriteeri. Samoin kuin vaimolleni ei ole pituuteni. Enkä itse ikinä kehtaisi myöskään mitään painotoiveita naisesta mihinkään laittaa, jos olisinkin sinkku.
Otankin kantaa vain tähän kysymykseen teoriassa ja ilman katkeruutta. Tahtoisin vain perustellun vastauksen yllä esittämääni kysymykseen että miksi toinen asia on hyväksyttyä ja toinen ei.
Mutta tähänhän on vastattu jo kerta toisensa jälkeen tässä ketjussa.
Kyllä, mies saa vaatia hoikkaa naista jos haluaa. Miestä ei pidetä sikana, jos hän haluaa hoikan naisen.
Siinä on vastauksesi. Miksei se mene kaaliin?
Vierailija kirjoitti:
Kuulepas, naisen on vaikeaa pysytellä hoikkana ihan hormonitoiminnan takia. Pituuskasvukin pysähtyy jo 15 vuotiaana. Miehen kuuluu olla yli 180 cm ja lihaksikas. Sekin on hormonien sanelema juttu, mies ei liho muuten kuin VALTAVASTI ylensyömällä.
N 158 cm 71 kg
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
As incredible as it sounds, that's what the evidence is showing. For psychologist Traci Mann, who has spent 20 years running an eating lab at the University of Minnesota, the evidence is clear. "It couldn't be easier to see," she says. "Long-term weight loss happens to only the smallest minority of people."Läskien selityksiä. Aina syy on jossain muualla kuin itsessä.
Tieteellinen tutkimus, joka ei vastaa juuri sinun mielipiteitäsi, on siis automaatisesti vain jonkun selittelyä. Selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja taas... jos ihmisen sosiaaliset kyvyt ovat tuolla tasolla niin tuskinpa häntä liikuttaa, mitä joku hänestä ehtii ajatella sen sekunnin osan aikana, mikä menee kun ehtii nuo sanat lukea?
Jos naisilla tosiaan on noin törppöjä ilmaisuja niin sama juttu; ohi ja seuraavaan profiiliin.
Ongelma tässä on juuri se, että miehet vaativat kaikkien naisten ympäristössään miellyttävän silmäänsä. Epämiellyttävän näköisiä naisia ei edes huomata, saati sitten pidetä naisina. Nämä ovat jotain epäihmisiä. Kun mies vaatii saada himoita hoikkaa kumppania hän tarkoittaa, että kaikkien naisten tulisi olla hoikkia ja tämä voisi sitten valita heidän joukostaan itselle sen mieleisen, ehkä jopa muutamankin. Hoikkuus ja miehen miellyttäminen ovat naisten velvollisuus ja mies tuntee itsensä huijatuksi, jos naiset eivät performoi paikkaansa luomakunnassa.
Naisille puolestaan on se ja sama minkälaisia maailman muut miehet ovat, vain oman kumppanin ominaisuudet kiinnostavat. Maailman muut miehet saavat rauhassa olla vaikka viemäriörkkejä.
Naulan kantaan. Nainen sivuuttaa sen yhden itselleen sopimattoman miehen, mies paasaa kaikille naisille miten inhottavia olentoja he ovat kun eivät tee tarpeeksi kovasti töitä täyttääkseen miehen täysin epärealistisia ulkonäkökriteereitä (tikkulaihalla valtavat rinta- ja pakarapallot). Ja sitten ihmettelee miksi hänestä ei tykätä.
Omien kriteerien mukaiset valinnat = ok
Niihin sopimattomien ihmisten haukkuminen = ei ok
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on luonnostaan erilainen taipumus lihomiseen, tämän ovat tutkimukset myös todistaneet. Eli osan ihmisistä pitäisi syödä paljon vähemmän kuin muiden, että pysyisi hoikkana. Tämä asettaa ihmiset eriarvoiseen asemaan, ja tekee joidenkin elämästä hankalaa, kun pitää koko ajan varoa syömisiään. Samaan aikaan joku luonnostaan hoikempi mässyttää mitä haluaa joka päivä, eikä kuntoile.
Kaikki helposti hoikkana pysyvät olettavat elävänsä terveellisesti ja kohtuudella, koska eivät kerran ole lihavia. Tämä on ihan yleinen looginen harha. Samoin kuin rikkaat luulevat olevansa rikkaita, koska tekevät paljon töitä ja käyttävät rahansa viisaasti, eikä siksi että sattui hyvä tuuri. -eri
Älä sössötä. Ilmeisesti tuo taipumus on kehittynyt ihmiselle voimakkaasti viimeisen 50 vuoden aikana? Minä olin lihava teini-ikään saakka, mutta silloin päätin etten halua enää ikinä olla. Enkä ole ollut. Perheessä on 2 muutakin lihavaa, eli ilmeisesti taipumusta löytyisi ja olisi helppo mässyttää roskaruokaa ja uhriutua. Kaikki eivät kuitenkaan tee niin.