Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset saavat avoimesti toivoa pitkää kumppaniehdokasta ilman kritiikkiä, mutta jos mies toivoo hoikkaa naista, niin johan siitä riemu...

Vierailija
28.08.2021 |

Olen huomannut tuollaisen ilmiön.
Muutenkin naista vain ylistetään mitä enemmän hänellä on kriteereitä ja sanotaan että hän "tietää mitä haluaa", "vahva nainen"

Mutta jos mies kehtaa toivoa yhtään mitään kumppaniltaan, varsinkaan ulkoisia ominaisuuksia, hän on heti sika ja "vain instapimut kelpaa" -mies.

Tämä paino / pituus -juttu on sikäli huvittavin näistä, että _lähes jokainen_ voi olla normaalipainoinen/hoikka jos vain niin haluaa.
Pituuteen ei voi mitenkään vaikuttaa.

Kommentit (391)

Vierailija
61/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, että pituuteen ei voi vaikuttaa? Eikö siis sellaisia kriteereitä saisi olla lainkaan, joihin toinen ei voi vaikuttaa mitenkään?

Kyse oli siitä miksi mies leimataan pinnalliseksi ja siaksi jos hän toivoo hoikkaa naista (ominaisuus johon voi vaikuttaa), mutta nainen voi ilman kritiikkiä toivoa pitkää miestä (ominaisuus johon ei voi vaikuttaa)

Hienosti täysin missattu oleellinen asia, taidat olla näitä sub 80 ÄO-ihmisiä

Itse taisit missata tuon kommentoijan pointin. 

Mitä pahaa siinä on, että vaatii asioita joihin ei voi vaikuttaa?

Miksi mies loukkaantuu siitä, että joku nainen ei halua juuri häntä? 

Idiootti.

Jutun ydin on siinä että miestä kritisoidaan lievemmistä ulkonäkötoiveista, kun taas nainen saa avoimesti toivoa rankempaa ulkonäkötoivetta ilman kritiikkiä.

Kiitos kohteliaasta ja kunnioittavasta vastauksesta.

Minusta kyllä hoikkuus on "rankempi" toive kuin pituus. Sen eteen pitää useimpien tehdä töitä, ja jos mies ei hyväksy pyöreyttä niin pitää koko loppuelämänsä nähdä vaivaa, ettei vaan liho ja menetä miestä. 

Sen sijaan pituuden eteen ei miehen tarvitse tehdä mitään, riittää että on pitkät geenit. Ja se pituus ei elämän mittaan muutu, kunnes ehkä joskus tosi vanhana. 

On siis reilumpaa vaatia pitkää miestä, kuin hoikkaa naista. 

Aika jännästi oikeutetaan naisen toive. Itse lähtisin siitä, että hoikkuus on suurempi ulkonäkötekijä kuin pituus. Lyhyt mies voi olla tosi sopusuhtainen. Lihavuus vie mittasuhteet pieleen.

No pysyn omassa kannassani, että pituus on helpompi saavuttaa ja säilyttää kuin hoikka vartalo. 

Itsekin oikeutat miehen toiveen, mutta minä en saisi oikeuttaa naisen toivetta. Mikä tässä on erona? 

Vierailija
62/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku vastata kysymykseen, miksi on paha asia, että toivoo asiaa jota ei voi muuttaa? 

Sen sijaan että jankutetaan, että painoa voi muuttaa, mutta pituutta ei.

Jos nainen vaatii pitkää miestä, niin lyhyen miehen pitää siirtyä seuraavaan profiiliin, eikä jäädä ruikuttamaan, miksi juuri minä en juuri tälle naiselle kelpaa. Mikä siinä on niin vaikeaa, AP ja muut miehet täällä? 

Mäkään en ymmärrä. Kyllä tietenkin kannattaa toivoa sellaisia ominaisuuksia, joita EI voi muuttaa, jos ne on itselle tärkeitä. Sitten niitä muita ominaisuuksia voi kehittää, jotka ovat kehitettävissä, jos kumppani niin itsekin haluaa. Ei kukaan ota esim. jotain peruskoulua hädin tuskin läpäissyttä Makea, jos toivoo kumppaniksi älykästä miestä, koska ei siitä makesta tule koskaan sellaista. Sama homma pituuden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole miehen pituudella väliä, mutta onhan pituus ja paino ihan erilaisia asioita, kun mietitään kumppaninvalinnan kriteerejä. Mies ei voi enää kasvaa pituutta, mutta nainen voi laihtua.

Ketään ei kannata ottaa sillä ajatuksella, että ihminen voi muuttua.

Otan vain sellaisen ihmisen, jonka hyväksyn omana itsenään ja samaa edellytän vastapuolelta.

Vierailija
64/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan se paino niin herkkä asia ihmisille. Itse oon hoikka nainen ja pyrin aina olemaankin. Hoikka ja hyväkuntoinen mies on minusta viehättävin.

Pläskit naiset ovat hyvin herkkiä arvostelulle. 

Mielestäni myös naisen kuuluu olla pitkä, hoikkuuden lisäksi kuten huippumallit ovat.

Teit hienosti näkyväksi sen, miksi miesten kommentit herättävät pahennusta.

On aivan eri asia etsiä tietynkaltaista ihmistä eli asettaa kriteerejä sille, kenestä kiinnostuu, kuin ilmoittaa, että _naisen_kuuluu_olla.

Ei kuulu. Minulla on täysi oikeus olla lyhyt ja lihava. Sinulla puolestaan on tietysti oikeus etsiä pitkää ja hoikkaa. Yhdenkään naisen ei silti _kuulu_olla_ sellainen.

Eri

Ongelma tässä on juuri se, että miehet vaativat kaikkien naisten ympäristössään miellyttävän silmäänsä. Epämiellyttävän näköisiä naisia ei edes huomata, saati sitten pidetä naisina. Nämä ovat jotain epäihmisiä. Kun mies vaatii saada himoita hoikkaa kumppania hän tarkoittaa, että kaikkien naisten tulisi olla hoikkia ja tämä voisi sitten valita heidän joukostaan itselle sen mieleisen, ehkä jopa muutamankin. Hoikkuus ja miehen miellyttäminen ovat naisten velvollisuus ja mies tuntee itsensä huijatuksi, jos naiset eivät performoi paikkaansa luomakunnassa.

Naisille puolestaan on se ja sama minkälaisia maailman muut miehet ovat, vain oman kumppanin ominaisuudet kiinnostavat. Maailman muut miehet saavat rauhassa olla vaikka viemäriörkkejä.

Vierailija
65/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiveet kumppania kohtaan on ihan sama asia kuin toiveet työpaikkailmoituksessa. Toivotaan sitä parasta ja otetaan se vähiten huono.

Harvinaisen hyvä kiteytys. 

Hyvin harva ihminen voi saada kaiken mitä haluaa kumppanilta. Entisaikana otettiin se joka oli saatavilla, ja kuitenkin moni niistä liitoista on kestänyt vuosikymmeniä. Ehkä vaatimustason alentaminen olisi tarpeen sekä miehillä että naisilla, ja keskityttäisiin yhteensopivuuteen.

Se, että tuntee seksuaalista vetoa kumppaniaan kohtaan on osa sitä yhteensopivuutta. Vai miten sellainen parisuhde voisi toimia jossa ei halua omaa kumppaniaan?

Tämä on muuten huvittavaa, että miestä syytetään pinnalliseksi aina jos on mitään ulkonäkötoiveita, mutta naisethan puhuvat usein siitä "paperilla täydellisestä miehestä, joka ei vain herätä mitään tunteita" niin eikö tuo sitten ole yhtä pinnallista? Miehenkö pitäisi vain tyytyä naiseen joka ei herätä mitään tunteita, mutta naiselle on automaatio että totta kai miehen täytyy saada pikkuhousut pyörimään jalassa ja perhoset pörräämään mahassa?

Miksi te miehet jauhatte tuota samaa, ettekä kuuntele naisten mielipiteitä tässä ketjussa? 

Kukaan ei ole vaatinut teiltä, että pitäisi tyytyä omasta mielestä rumaan naiseen. On vaan selitetty monta kertaa, että on OK naiselle vaatia tiettyä ulkonäköä, jos se on OK miehellekin.

Ilmeisesti olette sitten eri mieltä, ja naisten pitäisi teidän mielestänne suostua minkä näköisen vaan miehen kumppaniksi, jos mies sitä haluaa. 

Vierailija
66/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, että pituuteen ei voi vaikuttaa? Eikö siis sellaisia kriteereitä saisi olla lainkaan, joihin toinen ei voi vaikuttaa mitenkään?

Kyse oli siitä miksi mies leimataan pinnalliseksi ja siaksi jos hän toivoo hoikkaa naista (ominaisuus johon voi vaikuttaa), mutta nainen voi ilman kritiikkiä toivoa pitkää miestä (ominaisuus johon ei voi vaikuttaa)

Idiootti.

Jutun ydin on siinä että miestä kritisoidaan lievemmistä ulkonäkötoiveista, kun taas nainen saa avoimesti toivoa rankempaa ulkonäkötoivetta ilman kritiikkiä.

Minusta kyllä hoikkuus on "rankempi" toive kuin pituus. Sen eteen pitää useimpien tehdä töitä, ja jos mies ei hyväksy pyöreyttä niin pitää koko loppuelämänsä nähdä vaivaa, ettei vaan liho ja menetä miestä. 

Sen sijaan pituuden eteen ei miehen tarvitse tehdä mitään, riittää että on pitkät geenit. Ja se pituus ei elämän mittaan muutu, kunnes ehkä joskus tosi vanhana. 

Aika jännästi oikeutetaan naisen toive. Itse lähtisin siitä, että hoikkuus on suurempi ulkonäkötekijä kuin pituus. Lyhyt mies voi olla tosi sopusuhtainen. Lihavuus vie mittasuhteet pieleen.

Kun ei sitä toivetta tarvitse oikeuttaa. Eikä hyväksyttää.

Eri

Vierailija
67/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootti.

Se lyhytkin mies on lihonut kymmenen vuotta myöhemmin.

Vierailija
68/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvaltojen armeijan suorittamat tieteelliset kokeet ovat eri mieltä. Ihminen ei pysty pysyvästi muuttamaan kokoaan. Dieettiteollisuus valehtelee sinulle.

Ilmeisesti elintavoilla ei ole vaikutusta kokoon. Jotenkin suomalaiset ovat kuitenkin huomattavasti lihavampia kuin viime vuosisadan puolella. Hanavedessä varmaan on nykyisin jotain.

Elintarviketeollisuudessa on 'jotain'. Jos et ole tietoinen ravintoketjussamme tapahtuneista muutoksista viimeisen viidenkymmenen vuoden aikana niin kannattaa tutustua. Ravintoköyhästä maaperästä revittyjen satojen tuotteita joutuu syömään enemmän, että saa samat määrät ravintoaineita kuin 70-luvulla.

69/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmiten miehet on niitä jotka enemmän keskittyy ulkonäköön vaikkakin huutavat ettei ole näin. Mutta jos se ap itse vaatii nättiä hoikkaa miksi nainen ei voi vaatia häntä olemana pitempi? Ei kauhalla voi vaatia jos lusikalla on annettu......

Vierailija
70/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pituus ei varmasti ole aloittajan ongelma, vaan misogynia ja erittäin epämiellyttävä luonne.

Nämä jonnet ei tajua, että vähemmällä katkeruudella voisi lohjeta siltä naapurin Pirjoltakin.

Vierailija
71/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehet kokevat tuon muuttumisasian toisin kuin naiset. Juuri yksi deittimies kysyi, miten hänen pitäisi muokata ulkonäköään vai kelpaako se.

Omasta puolestani voin sanoa, etten ole kedon kaunein ja hennoin kukkanen, mutta minulla ei myöskään ole resursseja tehdä asialle mitään. Olen paras versio itsestäni. Tietysti. Ehkä miehet sitten antavat vaan mennä ja skarppaavat vasta, jos rakastuvat?

Vierailija
72/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies itse olet myös hoikka eikä tynnyrimaha, niin siitä vaan, vaadi naiselta hoikkuutta. 

Vierailija
73/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiveet kumppania kohtaan on ihan sama asia kuin toiveet työpaikkailmoituksessa. Toivotaan sitä parasta ja otetaan se vähiten huono.

Hyvin harva ihminen voi saada kaiken mitä haluaa kumppanilta. Entisaikana otettiin se joka oli saatavilla, ja kuitenkin moni niistä liitoista on kestänyt vuosikymmeniä. Ehkä vaatimustason alentaminen olisi tarpeen sekä miehillä että naisilla, ja keskityttäisiin yhteensopivuuteen.

Se, että tuntee seksuaalista vetoa kumppaniaan kohtaan on osa sitä yhteensopivuutta. Vai miten sellainen parisuhde voisi toimia jossa ei halua omaa kumppaniaan?

Tämä on muuten huvittavaa, että miestä syytetään pinnalliseksi aina jos on mitään ulkonäkötoiveita, mutta naisethan puhuvat usein siitä "paperilla täydellisestä miehestä, joka ei vain herätä mitään tunteita" niin eikö tuo sitten ole yhtä pinnallista? Miehenkö pitäisi vain tyytyä naiseen joka ei herätä mitään tunteita, mutta naiselle on automaatio että totta kai miehen täytyy saada pikkuhousut pyörimään jalassa ja perhoset pörräämään mahassa?

No kun ei tarvitse tyytyä. Ei missään muualla kuin palstamiesten mielikuvituksessa. Sinne Tinderiin kannattaa laittaa ne kriteerit ja toiveet avoimesti ja swaippailla vain naisia, jotka ne täyttävät.

Vierailija
74/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan olla jotenkin tyhmä, kun en koskaan ymmärrä tällaisia ketjuja. Että joku vaatii sitä sun tätä. Ei minulla ollut mitään vaatimuksia kumppanin suhteen, sitten kun se oikea käveli vastaan, niin sehän vain kolahti. En minä ollut etukäteen miettinyt minkä pituinen, painoinen tai edes minkä värinen hän olisi. 

Vierailija
75/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sama toimii myös toisin päin. Tuskin se kaunis ja hoikka istagrammalli tuntee seksuaalista vetoaa lyhyeen ja hintelään mieheen. Miksi siis haluat tuon naisen seksittömään ja haluttomaan suhteeseen, jossa voit himoita naista, joka ei ole kiinnostunut sinusta?

Vierailija
76/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehille on niin kova paikka, että joku nainen ei häntä halua? Eikö itsetunto kestä? 

Naiset tottuvat jo nuorena siihen, että miehet tykkäävät tietynlaisista kasvoista ja vartalotyypistä (jota ei voi muuttaa vaikka laihduttaisi). Jos on itse erilainen kuin se tyyppi, niin saa vähemmän kiinnostusta miehiltä. Iso osa naisista on täysin sinut tämän asian kanssa, eikä kanna siitä mitään katkeruutta. Mikseivät miehet pysty samaan? 

Vierailija
77/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies itse olet myös hoikka eikä tynnyrimaha, niin siitä vaan, vaadi naiselta hoikkuutta. 

😑 ihan oikeasti. Kukaan ei kiellä miestä haluamasta hoikkaa naista vaikka mies itse olisi millainen tynnyrimaha tahansa. Pariutumisessa ei ole kyse siitä, että on otettava samanlainen kuin itse on vaan siitä, että kaksi ihmistä löytää toisistaan sen, mitä on etsinyt ja kaivannut.

Vierailija
78/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa ei voi olla hoikka jos haluaa, muuten 95 % ihmisistä olisi hoikkia, ja vain muutama kapinallinen olisi lihava ihan piruuttaan.

Mitä ihmettä oikein höpötät?

Tietenkin kuka tahansa voi olla hoikka. Syö vain normaalisti ja liikkuu kuten ihminen on luotu.

Ihan marginaalissa ovat ne jotka eivät voisi olla hoikkia. Alle prosentin luokkaa.

Vierailija
79/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestopyörittelyä, joka ei johda mihinkään. Ihan vain kyselykysellään, miksi minua arvostellaan jos haluaisin sellasen ja tällasen. Ei taida olla ongelmana arvostelu vaan saamattomuus. Ja voi kun joku edes suuttus, kun ei muutakaan.

Vierailija
80/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla se "paperilla täydellinen mies", joka ei herätä tunteita, olisi osoitus pinnallisuudesta? "Paperilla täydellinen" mieshän on nimenomaan pinnallisesti katsoen täydellinen, eli se mikä jää puuttumaan, on pintaa syvemmällä. Jos naisen tunteet ja kiinnostus perustuisi pinnallisuuteen, se paperilla täydellinen mies saisi hänen tunteensa hyrräämään ja halunsa heräämään. Eikö teillä miehillä sitten koskaan käy niin, että joku nainen, vaikka kuinka kaunis ja miellyttävä ihminen olisikin, ei vain herätäkään tunteita?