Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset saavat avoimesti toivoa pitkää kumppaniehdokasta ilman kritiikkiä, mutta jos mies toivoo hoikkaa naista, niin johan siitä riemu...

Vierailija
28.08.2021 |

Olen huomannut tuollaisen ilmiön.
Muutenkin naista vain ylistetään mitä enemmän hänellä on kriteereitä ja sanotaan että hän "tietää mitä haluaa", "vahva nainen"

Mutta jos mies kehtaa toivoa yhtään mitään kumppaniltaan, varsinkaan ulkoisia ominaisuuksia, hän on heti sika ja "vain instapimut kelpaa" -mies.

Tämä paino / pituus -juttu on sikäli huvittavin näistä, että _lähes jokainen_ voi olla normaalipainoinen/hoikka jos vain niin haluaa.
Pituuteen ei voi mitenkään vaikuttaa.

Kommentit (391)

Vierailija
81/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta paino vaihtelee elämän mittaan, pituus vähemmän. Varsinkin jos on tarkoitus vaikka perhettä perustaa ja lapsia saada. Mies voi olla varma, että jos nainen tykkää hänestä alussa, asia ei tule muuttumaan muuttuvan pituuden vuoksi. Mutta jos miehellä on naiselle painokriteeri, nainen joutuu stressaamaan painonsa lisäksi sitä, tykkääkö mies enää.

Ja näin taas todistettiin että naisena on aina vaikeampaa. Nainen sai toivomansa parisuhteen, mutta joutuu ehkä huolehtimaan painostaan myöhemmin. Lyhyt mies jäi ilman parisuhdetta kun ei kelvannut lyhyytensä vuoksi. Mitäs oli lyhyt.

Vierailija
82/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies itse olet myös hoikka eikä tynnyrimaha, niin siitä vaan, vaadi naiselta hoikkuutta. 

Mun mielestä on ihan ok, että mikä tahansa mies haluaa hoikan naisen kunhan sitten etsii sellaisen eikä tule vaatimaan, että minun pitäisi muuttua hoikaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa ei voi olla hoikka jos haluaa, muuten 95 % ihmisistä olisi hoikkia, ja vain muutama kapinallinen olisi lihava ihan piruuttaan.

Mitä ihmettä oikein höpötät?

Tietenkin kuka tahansa voi olla hoikka. Syö vain normaalisti ja liikkuu kuten ihminen on luotu.

Ihan marginaalissa ovat ne jotka eivät voisi olla hoikkia. Alle prosentin luokkaa.

Syön keskimääräistä terveellisemmin ja liikun paljon keskimääräistä enemmän, mutta en ole hoikka. Ehkä tuo toteutuu sinun fantasiamaailmassasi, mutta tosimaailmassa menee harvoin noin.

Vierailija
84/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä miehet kokevat tuon muuttumisasian toisin kuin naiset. Juuri yksi deittimies kysyi, miten hänen pitäisi muokata ulkonäköään vai kelpaako se.

Omasta puolestani voin sanoa, etten ole kedon kaunein ja hennoin kukkanen, mutta minulla ei myöskään ole resursseja tehdä asialle mitään. Olen paras versio itsestäni. Tietysti. Ehkä miehet sitten antavat vaan mennä ja skarppaavat vasta, jos rakastuvat?

Toisaalta minäkin skarppaan vasta rakastuneena. Valitettavasti sitten suhteen tasaantuessa saattaa tulla kiloja takaisin. Mutta en näe mitään syytä sinkkuna olla jollain kitudieetillä miellyttääkseni lähes kaikkia miehiä. Tavallaan se on jopa huijaamista. Olen aina ollut ylipainoon taipuvainen, joten parempi kuin näkyy heti kaikille totuus, vaikkei se kaikkia miellytäkään. Toisaalta ei tarvitse kuin löytyä yksi mies joka tykkää minusta sellaisena kuin olen. Ehkä sellaista ei koskaan löydy, sekin riski on otettava. Joskus nuorempana yritin vielä erilaisia dieettejä, mutta yleensä niistä seurasi vain nopea laihtuminen ja kilot takaisin korkojen kera. Joten en enää yritä edes. Pyrin vain syömään terveellisesti ja olemaan ainakaan lihomatta enää. Ja jos jotain tappimiestä ei mun ulkonäköni viehätä, en minä siinä mitään menetä. Eikä epäilemättä se tappimieskään jää mun perään ruikuttamaan.

Vierailija
85/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa ei voi olla hoikka jos haluaa, muuten 95 % ihmisistä olisi hoikkia, ja vain muutama kapinallinen olisi lihava ihan piruuttaan.

Tietenkin kuka tahansa voi olla hoikka. Syö vain normaalisti ja liikkuu kuten ihminen on luotu.

Ihan marginaalissa ovat ne jotka eivät voisi olla hoikkia. Alle prosentin luokkaa.

"Kuten ihminen on luotu"? Mitä tuo tarkoittaa? Suurin osa ihmisistä ei edes usko Luojaan, joka olisi luonut meidät. Ihminen sopeutuu siihen ympäristöön, jossa sillä hetkellä elää. 

Ja mistähän tuo "alle prosentin luokkaa" tulee? 

Tutkimustieto ei tue sitä ajatusta, että lihava ihminen voisi laihtua pysyvästi. Tässä pikaisella haulla yksi sellainen artikkeli. https://www.cbc.ca/news/health/obesity-research-confirms-long-term-weig….

As incredible as it sounds, that's what the evidence is showing. For psychologist Traci Mann, who has spent 20 years running an eating lab at the University of Minnesota, the evidence is clear. "It couldn't be easier to see," she says. "Long-term weight loss happens to only the smallest minority of people."

Vierailija
86/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta paino vaihtelee elämän mittaan, pituus vähemmän. Varsinkin jos on tarkoitus vaikka perhettä perustaa ja lapsia saada. Mies voi olla varma, että jos nainen tykkää hänestä alussa, asia ei tule muuttumaan muuttuvan pituuden vuoksi. Mutta jos miehellä on naiselle painokriteeri, nainen joutuu stressaamaan painonsa lisäksi sitä, tykkääkö mies enää.

Ja näin taas todistettiin että naisena on aina vaikeampaa. Nainen sai toivomansa parisuhteen, mutta joutuu ehkä huolehtimaan painostaan myöhemmin. Lyhyt mies jäi ilman parisuhdetta kun ei kelvannut lyhyytensä vuoksi. Mitäs oli lyhyt.

Lyhyt mieskin joutuu huolehtimaan, että ei liho vuosien myötä.

Vierailija
87/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä42257 kirjoitti:

Kierrä kaukaa nuo. Harva laatunainen asettaa jotain eksakteja pituus- ja painokriteereitä. Kyllä ne ykköskorin naiset näkevät asian hieman laajemmin. 

Nainen on aina miestä tasokkaampi.

Tää on kyllä jännä. Vastatkaas te naiset joilla on miespuolisia sisaruksia, ovatko he automaattisesti ainakin pari pykälää alempaa tasoa kuin te itse?  Samat geenit kuitenkin jaatte.

Vierailija
88/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elät jossain omituisessa rinnakkaistodellisuudessa.

Vierailija
89/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin hoikka ensimmäiset 30 vuotta elämästäni ja vielä seuraavat 10 vuotta normaalipainoinen, joten kokemusta on elämästä hoikkana. Nyt olen lihava enkä koe pienintäkään tarvetta "syödä normaalisti ja liikkua kuten ihminen on luotu" vain miellyttääkseni sinua tai muita palstamiehiä.

Elämänkumppanikseni en olisi huolinut vähempää kuin älykkään, puoleensavetävän, harteikkaan, uraorientoituneen ja muutenkin täydellisen miehen.

Vierailija
90/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo pidä paikkaansa. Aina löytyy naisia, jotka haluavat lyhyemmän miehen, tai joille pituudella ei ole merkitystä. Samoin voi pitkä mies jäädä ilman parisuhdetta, jos kohtelee naisia huonosti, tai vaatii kuuta taivaalta eikä kukaan kelpaa. 

Suomalaiset naiset ovat keskimäärin lyhyempiä kuin monissa muissa maissa. Yleensä nainen haluaa itseään pidemmän miehen. Jos nainen on vaikka 160 cm, joku 165-170 cm mies kelpaa jo ihan hyvin. 

Jos mies on ihan kääpiökasvuinen, on tietysti vaikeampaa, mutta ei mahdotonta löytää puolisoa. 

Vierailija
91/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 165cm miehenä avioliitossa 15v yhdessäolon jälkeen ja lapsia löytyy. En ole koskaan tajunnut nuorempana pitää itseäni "onnekkaana", mutta nykyään tässä n. 30v iässä moni tuttu sinkkumies kyllä tuskailee omaa "lyhyyttään" vaikka pituutta löytyisikin se 180cm, kun rima tuppaa olemaan useilla naisilla yllättävän korkealla tuon pituuden suhteen. Näistäkin kavereista moni on korkeakoulutettuja, supliikkeja, komeitakin mutta kertovat silti että pituus on ollut monelle naiselle se ratkaiseva ongelma. 

Toki tinderprofiiliin tms tiukan pituusrajan ilmoittavat naiset voi vain huumorilla ohittaa, kukapa noin pinnallisiin ihmisiin aikaansa viitsisi tuhlata.

Siitä kyllä apn kanssa samaa mieltä että tässä on selkeä tuplastandardi; jos mies ilmoittaisi naisessa ongelmaksi liiallisen painon olisi helvetti irti ja naama jaettu jossain facebookin naishuoneella joukkolynkkausta varten. Samaan aikaan kuitenkin meemit lyhyistä miehistä ja heidän yleistämisensä epäviehättäviksi ja epäkiinnostaviksi ovat ihan ok, näitä on esim. instagram täynnä.

Vierailija
92/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies itse olet myös hoikka eikä tynnyrimaha, niin siitä vaan, vaadi naiselta hoikkuutta. 

Mun mielestä on ihan ok, että mikä tahansa mies haluaa hoikan naisen kunhan sitten etsii sellaisen eikä tule vaatimaan, että minun pitäisi muuttua hoikaksi.

Juuri tämä. Tästä on kysymys.

Vierailija
93/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä miehet kokevat tuon muuttumisasian toisin kuin naiset. Juuri yksi deittimies kysyi, miten hänen pitäisi muokata ulkonäköään vai kelpaako se.

Omasta puolestani voin sanoa, etten ole kedon kaunein ja hennoin kukkanen, mutta minulla ei myöskään ole resursseja tehdä asialle mitään. Olen paras versio itsestäni. Tietysti. Ehkä miehet sitten antavat vaan mennä ja skarppaavat vasta, jos rakastuvat?

Toisaalta minäkin skarppaan vasta rakastuneena. Valitettavasti sitten suhteen tasaantuessa saattaa tulla kiloja takaisin. Mutta en näe mitään syytä sinkkuna olla jollain kitudieetillä miellyttääkseni lähes kaikkia miehiä. Tavallaan se on jopa huijaamista. Olen aina ollut ylipainoon taipuvainen, joten parempi kuin näkyy heti kaikille totuus, vaikkei se kaikkia miellytäkään. Toisaalta ei tarvitse kuin löytyä yksi mies joka tykkää minusta sellaisena kuin olen. Ehkä sellaista ei koskaan löydy, sekin riski on otettava. Joskus nuorempana yritin vielä erilaisia dieettejä, mutta yleensä niistä seurasi vain nopea laihtuminen ja kilot takaisin korkojen kera. Joten en enää yritä edes. Pyrin vain syömään terveellisesti ja olemaan ainakaan lihomatta enää. Ja jos jotain tappimiestä ei mun ulkonäköni viehätä, en minä siinä mitään menetä. Eikä epäilemättä se tappimieskään jää mun perään ruikuttamaan.

En usko mihinkään skarppaamiselämään. Ihminen on siinä painossa, jossa hän sillä hetkellä on. Miksi sitä tilaa pitäisi muuttaa suhteen myötä?

Vierailija
94/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, että pituuteen ei voi vaikuttaa? Eikö siis sellaisia kriteereitä saisi olla lainkaan, joihin toinen ei voi vaikuttaa mitenkään?

Kyse oli siitä miksi mies leimataan pinnalliseksi ja siaksi jos hän toivoo hoikkaa naista (ominaisuus johon voi vaikuttaa), mutta nainen voi ilman kritiikkiä toivoa pitkää miestä (ominaisuus johon ei voi vaikuttaa)

Hienosti täysin missattu oleellinen asia, taidat olla näitä sub 80 ÄO-ihmisiä

Itse taisit missata tuon kommentoijan pointin. 

Mitä pahaa siinä on, että vaatii asioita joihin ei voi vaikuttaa?

Miksi mies loukkaantuu siitä, että joku nainen ei halua juuri häntä? 

Idiootti.

Jutun ydin on siinä että miestä kritisoidaan lievemmistä ulkonäkötoiveista, kun taas nainen saa avoimesti toivoa rankempaa ulkonäkötoivetta ilman kritiikkiä.

Miten niin ilman kritiikkiä? Koko ajanhan te kritisoitte naisia, jotka haluavat pitkän miehen. Valitus ja kritiikki tästä asiasta on ollut jo vuosia tämän palstan kestoaiheita.

Vierailija
95/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöintä tässä ketjussa on se, että kukaan nainen ei ole vielä sanonut, että miesten pitäisi suostua seurustelemaan mielestään liian lihavan naisen kanssa. Ja silti moni mies vieläkin jankuttaa, että miksi mies ei saa haluta hoikkaa naista. Kyllä saa, uskokaa jo. 

Mutta reiluuden nimissä naisen on myös saatava haluta pitkä mies. Ei tätä asiaa voi minusta mitenkään muuten ratkaista. Valitettavasti juuri sinä, lyhyt mies, et kelpaa jokaiselle naiselle, niin kuin ei jokainen nainen kelpaa sinulle. Tämä on täysin reilua. Samat säännöt kaikille. 

Vierailija
96/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse 165cm miehenä avioliitossa 15v yhdessäolon jälkeen ja lapsia löytyy. En ole koskaan tajunnut nuorempana pitää itseäni "onnekkaana", mutta nykyään tässä n. 30v iässä moni tuttu sinkkumies kyllä tuskailee omaa "lyhyyttään" vaikka pituutta löytyisikin se 180cm, kun rima tuppaa olemaan useilla naisilla yllättävän korkealla tuon pituuden suhteen. Näistäkin kavereista moni on korkeakoulutettuja, supliikkeja, komeitakin mutta kertovat silti että pituus on ollut monelle naiselle se ratkaiseva ongelma. 

Toki tinderprofiiliin tms tiukan pituusrajan ilmoittavat naiset voi vain huumorilla ohittaa, kukapa noin pinnallisiin ihmisiin aikaansa viitsisi tuhlata.

Siitä kyllä apn kanssa samaa mieltä että tässä on selkeä tuplastandardi; jos mies ilmoittaisi naisessa ongelmaksi liiallisen painon olisi helvetti irti ja naama jaettu jossain facebookin naishuoneella joukkolynkkausta varten. Samaan aikaan kuitenkin meemit lyhyistä miehistä ja heidän yleistämisensä epäviehättäviksi ja epäkiinnostaviksi ovat ihan ok, näitä on esim. instagram täynnä.

Miksi pitää ilmoittaa ongelmaksi liiallinen paino? En ymmärrä. Kun eikö niihin kriteereihin voi vain laittaa sen _toivotun_ painon? Ja ihan oikeasti swaippailla niitä toivotun kaltaisia naisi.

Ei esimerkiksi minun liiallinen painoni ole ongelma yhdellekään miehelle. Ei edes itselleni, koska viihdyn kropassani.

Vierailija
97/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko mihinkään skarppaamiselämään. Ihminen on siinä painossa, jossa hän sillä hetkellä on. Miksi sitä tilaa pitäisi muuttaa suhteen myötä?

Sama täällä, en haluaisi olla sellaisen kanssa joka koko ajan vahtii etten vaan liho. Miten sellaisessa suhteessa jaksaa elää? 

Vierailija
98/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta minäkin skarppaan vasta rakastuneena. Valitettavasti sitten suhteen tasaantuessa saattaa tulla kiloja takaisin. Mutta en näe mitään syytä sinkkuna olla jollain kitudieetillä miellyttääkseni lähes kaikkia miehiä. Tavallaan se on jopa huijaamista. Olen aina ollut ylipainoon taipuvainen, joten parempi kuin näkyy heti kaikille totuus, vaikkei se kaikkia miellytäkään. Toisaalta ei tarvitse kuin löytyä yksi mies joka tykkää minusta sellaisena kuin olen. Ehkä sellaista ei koskaan löydy, sekin riski on otettava.

A) Jos syö järkevästi niin ei tarvitse olla kitudieetillä pysyäkseen hoikkana.

B) Ilmeisesti sinulle kelpaa kuka tahansa mies joka kelpuuttaa sinut?

Vierailija
99/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään outoa. 

Minä haluan hoikan, fiksun, hyvännäköisen ja kohteliaan miehen. Heitä on hyvin vähän.

Vierailija
100/391 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kuten ihminen on luotu"? Mitä tuo tarkoittaa? Suurin osa ihmisistä ei edes usko Luojaan, joka olisi luonut meidät. Ihminen sopeutuu siihen ympäristöön, jossa sillä hetkellä elää. 

Ja mistähän tuo "alle prosentin luokkaa" tulee? 

Tutkimustieto ei tue sitä ajatusta, että lihava ihminen voisi laihtua pysyvästi. Tässä pikaisella haulla yksi sellainen artikkeli. https://www.cbc.ca/news/health/obesity-research-confirms-long-term-weig….

As incredible as it sounds, that's what the evidence is showing. For psychologist Traci Mann, who has spent 20 years running an eating lab at the University of Minnesota, the evidence is clear. "It couldn't be easier to see," she says. "Long-term weight loss happens to only the smallest minority of people."

Oikeastihan ihminen on luotu varastoimaan rasvaa, koska luonnossa ei tiedä koska saa seuraavan kerran syödäkseen. Ne ihmiset jotka eivät liho millään ovat niitä, jotka eivät luonnossa selviäisi.

Nykyään elämä on vaan liian helppoa ja siksi ihmiset lihoo. Ei edes tarvitse mättää kauheita määriä herkkuja, ihan normi ruoalla lihoo jos annoskoot on liian isoja. Varsinkin naiset saisi syödä ihan linnun annoksia pysyäkseen laihana.