Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoitte läheisten "ahdasmielisyyteen", kun ovat aivan eri mieltä

Vierailija
29.09.2014 |

kuin te? Mä menen jotenkin lukkoon, jos joku laukoo vaikka homofobisia juttuja tai kutsuu muita neekereiksi. En voi ymmärtää, miksi ihmiset puhuvat nän, mutta "kilttinä" en uskalla oikein sanoa mitään. Pelkään, että kun ovat noin ahdasmielisiä, niin pistävät välit poikki muhun, jos sanon jotain. Kuinka käyttäytyisin näissä tilanteissa? Vai olisiko suora kommentti sittenkin paras vaihtoehto? Olenko silloin itsekin yhtä typerä? En kuitenkaan tahtoisi olla ihan hiljaa... hiljainen hyväksyjä...

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikani kuuntelin hiljaa. Pari kertaa väitin vastaan, jonka seurauksena pieni riita. Ilmeisesti myös välien katkaisu, koska ei enää vastaa puhelimeen jos soitan ym ym ym.

Ihan sama.

Vierailija
42/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:15"]

Kyllä minuakin ärsyttää kun jotkut puhuu että "mamut tulee tänne raiskaamaan, viemään meidän naiset, tai tulee elämään sossun tuilla ja tulee viemään meidän työpaikat" voi jessus miksi ulkomaalainen saa kaikki syyt niskaansa, minä henkilökohtaisesti tunnen paaaljon enemmän suomalaista roskasakkia ketkä elää noilla sossun tuilla ja raiskaa tuolla naisia. Minua ärsyttää se kyllä joo että jotkut on nii hemmeti laiskoja kun eivät töitä jaksa tehdä ja iha huvikseen istuvat takamus homeessa kotona, ja kyllä tälläisi on varmasti ulkomaalaisiakin mutta suomalaista roskasakkia ihan yhtälailla. Mitäs eivät kohtele naisia hyvin tai tee töitään tarpeeksi hyvin. Jos ulkomaalainen menee edelle niin kyllä jotain pielessä on. Itse seurustelen turkkilaisen miehen kanssa ja todellakin sanon että hyvä valinta. Siskoni on joutunut kärsimään kaikennäkset juopot, naisten hakkaajat, pedofiilit yms. Ja ei yhtään ulkomaalaista

[/quote]

Meneekö sekään ihan oikein että haukut yhtä kansanosaa roskasakiksi? Et ole yhtään sen parempi.

[/quote]

Jokaisen oma valinta se on minkälaiseksi ihmiseksi tulee. Jos minä tässä piikittäisin itteäni päivät pitkät huumeita suoniini enkä mitään muuta tee niin kyllä minä vaan roskasakkiin kuuluisin. Mutta olen valinnut paremman polun mutta ei pitäisi yleistää että kaikki oisivat samallaisia. Kyllä vain roskasakkia ovat ihmiset ketkä raiskaa, käyttää huumeita eikä tee töitä oman valintansa mukaan mutta sen he ovat ansainneet. Viattomat ulkomaalaiset ketkä ovat oikeasti hyvää kansaa niin yhtäkkiä niitä pitäisi alkaa haukkua? Just 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:27"]

Kyllä minuakin ärsyttää kun jotkut puhuu että "mamut tulee tänne raiskaamaan, viemään meidän naiset, tai tulee elämään sossun tuilla ja tulee viemään meidän työpaikat" voi jessus miksi ulkomaalainen saa kaikki syyt niskaansa, minä henkilökohtaisesti tunnen paaaljon enemmän suomalaista roskasakkia ketkä elää noilla sossun tuilla ja raiskaa tuolla naisia. Minua ärsyttää se kyllä joo että jotkut on nii hemmeti laiskoja kun eivät töitä jaksa tehdä ja iha huvikseen istuvat takamus homeessa kotona, ja kyllä tälläisi on varmasti ulkomaalaisiakin mutta suomalaista roskasakkia ihan yhtälailla. Mitäs eivät kohtele naisia hyvin tai tee töitään tarpeeksi hyvin. Jos ulkomaalainen menee edelle niin kyllä jotain pielessä on. Itse seurustelen turkkilaisen miehen kanssa ja todellakin sanon että hyvä valinta. Siskoni on joutunut kärsimään kaikennäkset juopot, naisten hakkaajat, pedofiilit yms. Ja ei yhtään ulkomaalaista

[/quote]

Meneekö sekään ihan oikein että haukut yhtä kansanosaa roskasakiksi? Et ole yhtään sen parempi.

[/quote]

Jokaisen oma valinta se on minkälaiseksi ihmiseksi tulee. Jos minä tässä piikittäisin itteäni päivät pitkät huumeita suoniini enkä mitään muuta tee niin kyllä minä vaan roskasakkiin kuuluisin. Mutta olen valinnut paremman polun mutta ei pitäisi yleistää että kaikki oisivat samallaisia. Kyllä vain roskasakkia ovat ihmiset ketkä raiskaa, käyttää huumeita eikä tee töitä oman valintansa mukaan mutta sen he ovat ansainneet. Viattomat ulkomaalaiset ketkä ovat oikeasti hyvää kansaa niin yhtäkkiä niitä pitäisi alkaa haukkua? Just 

[/quote]

Sinulla on kyllä vähän ylikorostunut tarve puolustaa itseäsi tai itsellesi tärkeää asiaa haukkumalla muut maanrakoon.

Vierailija
44/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 12:18"]

kuin te? Mä menen jotenkin lukkoon, jos joku laukoo vaikka homofobisia juttuja tai kutsuu muita neekereiksi. En voi ymmärtää, miksi ihmiset puhuvat nän, mutta "kilttinä" en uskalla oikein sanoa mitään. Pelkään, että kun ovat noin ahdasmielisiä, niin pistävät välit poikki muhun, jos sanon jotain. Kuinka käyttäytyisin näissä tilanteissa? Vai olisiko suora kommentti sittenkin paras vaihtoehto? Olenko silloin itsekin yhtä typerä? En kuitenkaan tahtoisi olla ihan hiljaa... hiljainen hyväksyjä...

[/quote]

Tai jos vaikka perehtyisit asiaan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Neekeri

Vierailija
45/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim lesboksi voi tulla, kun seurustelee nuorena miehen kanssa, joka pettää. Sen jälkeen ei luota muihinkaan miehiin. Elää yksin. Suhteet miehiin eivät onnistu. Ei kelpaa enää miehille vaimoehdokkaaksi ehkä ikääntymisensä vuoksi. Alkaa pitämään miehiä pinnallisina, koska he tuijottavat naisen ikää ja ulkonäköä. Tahtoo lapsia. Ottaa hoidettavaksi lemmikkieäimiä ja puolisoksi naisen. Tai saa lapsia naispuolisonsa kanssa luovutettujen siittiöiden avulla. Kiinnostuu naisista, kun kaipaa parisuhdetta ja lapsia.

Vierailija
46/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne ulkomaalaiset nyt ihan noin viattomia ole, kuin 44 antaa ymmärtää :)

Miten sä luulet, että pakolainen, joka on koko elämänsä nähnyt väkivaltaa ja rikollisuutta ympärillään, alkaa elämään uudessa kotimaassaan? Tuskin se sama pakolainen on vain sivusta katsonut sitä kaikkea, on todennäköisesti joutunut myös itse tappamaan tai varastamaan. Aika varmasti veikkaan, että vanhat opitut tavat tulevat käyttöön, ellei oikeasti halua muutosta elämäänsä. Siihenkin tarvitaan kyseisen maan kielitaito ja mahdollisesti psykiatrisia palveluita, joita ei ole kaikille antaa.

Sekään ei maahanmuuttajia auta, että kaikki laitetaan samaan yhteisöön kasvamaan. Katsokaa mitä Ruotsissa tapahtuu. Jotain muuta pitäisi keksiä.

Vierailija
47/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joku oikeasti läheinen, kuten vaikka oma isä, otan asian toisella tavalla puheeksi toisessa yhteydessä. En siinä tilanteessa heti ryntää oikomaan kenenkään sanavalintoja tai käsityksiä, mutta tuon toisen näkökulman esiin myöhemmin.

Sinkkunaisena olen treffaillut paljon, ja jos jo ekoilla treffeillä mies kertoo, että "en ole rasisti, mutta..." niin toista kertaa ei tavata. Siis jos tuo jatkuu vaikka niin, että "mustat miehet ja valkoiset naiset" tai jotenkin muuten neuroottisesti.

Itse taas olen joissain kysymyksissä omalla tavallani "ahdasmielinen". Pyrin olemaan tuomitsematta, mutta lopetin kyllä yhteydenpidon tuttuun sen jälkeen, kun kävi ilmi, että harrastelee aktiivisesti kimppaa ja swingeröi parinsa kanssa.

Vierailija
48/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:10"]

Saako mamun raiskaama nainen olla rasisti? Ojentaisitteko heti? 

[/quote]

Saako suomalaisen raiskaama niputtaa kaikki suomalaismiehet raiskaajiksi? Ojentaisitko heti? 

[/quote] 

Yritätät nyt ojentaa minua. Miten on tämän naisen asia? saako hän olla rasisti? 

Vierailija
49/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitan ystävällisesti oman mielipiteen asiaan, esim vanhemmille ihmiselle, jotka on kasvatettu eritavalla on turha alkaa laukomaan ihan täysin , koska siitä ei ilman riitaa selviä ainakaan meidän suvussa.. Hyväksyn homot ja eri kulttuurit, mutta sitä en hyväksy että annamme niin paljon rahaa muille kun suomen kansalaisille, koska Suomikaan ei tällä hetkellä ole puhtailla vesillä, kun pitää tavallisia kansalaisia, veroja maksaneet ihmisiä rokottaa säästöissä :)

Vierailija
50/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:34"]

Esim lesboksi voi tulla, kun seurustelee nuorena miehen kanssa, joka pettää. Sen jälkeen ei luota muihinkaan miehiin. Elää yksin. Suhteet miehiin eivät onnistu. Ei kelpaa enää miehille vaimoehdokkaaksi ehkä ikääntymisensä vuoksi. Alkaa pitämään miehiä pinnallisina, koska he tuijottavat naisen ikää ja ulkonäköä. Tahtoo lapsia. Ottaa hoidettavaksi lemmikkieäimiä ja puolisoksi naisen. Tai saa lapsia naispuolisonsa kanssa luovutettujen siittiöiden avulla. Kiinnostuu naisista, kun kaipaa parisuhdetta ja lapsia.

[/quote]

:DD Anteeksi, tuota lesboksi "kääntymistä" tapahtuu ehkä 1:100 000 kaikista lesboista, eli melko vähän. Ei ole tullut mieleen, että ehkä se yksi epäonnistunut parisuhde ei ole syypää lesbouteen, vaan ihminen on ollut kaiken aikaa lesbo? Ei kaikki tutki omaa seksuaalisuuttaan niin paljon, että osaisi heti arvata oman seksuaalisuutensa. Ja miten lemmikkieläimet tähän liittyy? Olisi kiva, jos perusteluissasi pysyttäisiin ihan aiheessa ;)

On muuten myös paljon näitä "vanhoja piikoja", jotka eivät hakeudu lesbosuhteeseen. Näissä tapauksissa uskon, että joukosta löytyy heteronaisia, jotka eivät vain ole löytäneet sitä oikeaa. Ja joukosta löytyy varmasti lesboja/biseksuaaleja, jotka mahdollisesti ahtaan menneisyyden takia eivät uskalla edes ajatella olevansa lesboja. Päättelevät sitten vain olevansa haluttomia tms.

Ja jos kerta yksinasuva nainen saa lisääntyä, niin miksi lesbopariskunta ei saisi? Naisille tuo lapsen hankkiminen on kuitenkin helpompaa kuin miehillä. Jos ei muuta, niin liukkaria mukaan ja baanalle yhden yön jutun perään. Kyllä lesbokin sen kestää, jos oikein kovasti haluaa lapsen.

Vierailija
51/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu ihmisestä. Joskushan ihmisten suusta saattaa lipsahtaa ihan typeriä juttuja tai ihan hölmöä huumoria, ilman että ihminen nyt sen kummemmin on edes sitä mieltä.

Jos taas ihminen on ihan oikeasti sellanen, et haluaa muille ihmisille pahaa jollain tavalla/tahallaan provosoi kokoajan ihmisiä ärsyyntymään, ei mun mielestä kannata olla tekemisissä, paitsi jos on työkaveri tms, niin voi yrittää pitää vaan asialliset välit.

Vierailija
52/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:30"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sinulla on kyllä vähän ylikorostunut tarve puolustaa itseäsi tai itsellesi tärkeää asiaa haukkumalla muut maanrakoon.

[/quote]

No en tiedä miten sinä käsitit asiani. Minäkin olen kyllä ihminen, ihminen ei ole täydellinen ikinä ja ymmärrän kyllä jos ihmiset nyt elämässään virheitä tekee. Enkä nyt meinannut että jos nyt joku raiskaa tuolla naisen, katuu sitä eikä enää tee sitä että se roskasakkiin kuuluu. Vaan näitä taparikollisia ja näitä ketkä nuoruudesta vanhuuteen makaa kotona tekemättä päivääkään töitä. Oletko itse rasisti vai puolusteletko sä raiskaajia, murhaajia ja huumehörhöjä iha muuten vain? Ja pointti minun asiassani oli se että kyllä sylettää kun rasistit ylipäätänsäkkin yleistää ulkomaalaiset pahoiks eikä mieti mitä oman maan kansalaiset tekevät täällä.

Vierailija
53/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:35"]

[/quote]

Saako suomalaisen raiskaama niputtaa kaikki suomalaismiehet raiskaajiksi? Ojentaisitko heti? 

[/quote] 

[/quote]

Ei saa. Hän ei saa tuomita kaikkia yhden käytöksen perusteella.

Vierailija
54/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No en tiedä miten sinä käsitit asiani. Minäkin olen kyllä ihminen, ihminen ei ole täydellinen ikinä ja ymmärrän kyllä jos ihmiset nyt elämässään virheitä tekee. Enkä nyt meinannut että jos nyt joku raiskaa tuolla naisen, katuu sitä eikä enää tee sitä että se roskasakkiin kuuluu. Vaan näitä taparikollisia ja näitä ketkä nuoruudesta vanhuuteen makaa kotona tekemättä päivääkään töitä. Oletko itse rasisti vai puolusteletko sä raiskaajia, murhaajia ja huumehörhöjä iha muuten vain? Ja pointti minun asiassani oli se että kyllä sylettää kun rasistit ylipäätänsäkkin yleistää ulkomaalaiset pahoiks eikä mieti mitä oman maan kansalaiset tekevät täällä.

[/quote]

Ja plus kyllä minä annan näiden "roskasakin" olla ihan rauhassa kuhan jättää viattomat rauhaan. Eikä se minulta ole pois jos joku nyt makaa kotona tekemättä päivääkään töitä, mutta jättäisi nyt arvostelematta muita siinä tapauksessa

Vierailija
55/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 12:56"]

En ole homofobinen enkä rasisti, vaan uskon, että ulkomaalaiset ovat yksilöitä ja niin ovat homotkin.

Uskon että jotkut tulevat homoiksi elämänvalintojensan seurauksena ja sitä en hyväksy. Jos taas ihmisellä on homon aivot jo syntyessään, niin sitten saisi puolestani olla hillity ja koservatiivisia arvoja kannattava homo. Kunhan ei haluaisi lisää ihmisiä muuttuvan homoiksi, ei olisi heterovihamielinen, hyväksyisi luonnolliset ihmisten syntymät jne! Uskon, että heteroita on oltava enemmistö maapallon asukkaista tai muuten ihmiskunta tuhoutuu tai muuttuu ihan friikisti koeputkissa kasvatetuksi tms ;)

10.

[/quote] Eihän sinulla vain ole lapsia? Isäni oli kaltaisesi ja häpesin häntä koko lapsuuteni ja erityisesti nuoruuteni. Nykyään en ole juurikaan tekemisissä hänen kanssaan. Lapsieni kummeina on homoja, mieheni bestaman häissämme oli homo, lasteni opettaja on homo. Näin on aina ollut ja on sinunkin elämässäsi. Luojan kiitos, että he saavat nykyään olla omia itsejään avoimesti. 

Jos olet koskaan kouluja käynyt ja osaat kirjoittamisen lisäksi lukea, ymmärrät kyllä, ettei homoksi yhtäkkiä vain muututa. Jokainen syntyy sellaiseksi kuin syntyy. Se, että joku tulee ulos kaapista 40-vuotiaana ei tarkoita, että hän olisi tuolloin tullut homoksi. 

Vierailija
56/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:34"]

[/quote] Montako tällaista tapausta tiedät? Mistä hatusta näitä juttujasi vetelet?

Vierailija
57/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="piude24" time="29.09.2014 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja plus kyllä minä annan näiden "roskasakin" olla ihan rauhassa kuhan jättää viattomat rauhaan. Eikä se minulta ole pois jos joku nyt makaa kotona tekemättä päivääkään töitä, mutta jättäisi nyt arvostelematta muita siinä tapauksessa

[/quote]

Ja enneku joku rasisti tulee huutelemaan, itseasiassahan itse olen täysin suomalainen, täysin suomalaisesta perheestä. Perheessäni on kyllä taparikollisuutta mutta nämä ihmiset eivät ole viattomille mitään tehnyt. Paitsi no yksi meinasi huumeita valmistaessaan räjäyttää naisensa ja pienen tyttärensä. Istuu linnassa nytkin. Noh taparikolliset saa elää omaa elämäänsä mut en vain käsitä ihmisiä ketkä tahallaan rikkoo jonkun naisen tai lapsen ja jopa miehenkin elämän raiskatessaan ja hakatessaan näitä. 

Vierailija
58/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:03"]

Mielenkiintoista nähdä miten paljon alapeukkuja tulen saamaan. 

Mielipiteensä esittänyt 10.

[/quote]

Hellanlettas. Yläpeukkujen tulvaako odotit/toivoit?

Vierailija
59/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasisteilla ja homofoobikoilla (sama asia kylläkin) on jokin tarve saada itsensä tuntemaan paremmaksi kun haukkuu muita. Kai ne vaa on nii katkeroitunut tai muuten vaa tuntee olonsa huonoksi ja sillä tavalla koittaa nostaa itteää ylemmäks. Toinen on se että tuntee ittensä liian tärkeäks ja haukkuu muita ku itsehän on niin täydellinen<3

Vierailija
60/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:35"]

[/quote]

[/quote] 

[/quote]

Ei saa. Hän ei saa tuomita kaikkia yhden käytöksen perusteella.

[/quote]

Luultavasti saa. Jos hän syyllistyisi tekemään henkirikoksen niin siinä katsottais olevantuomiota lieventäviä seikkoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi