Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoitte läheisten "ahdasmielisyyteen", kun ovat aivan eri mieltä

Vierailija
29.09.2014 |

kuin te? Mä menen jotenkin lukkoon, jos joku laukoo vaikka homofobisia juttuja tai kutsuu muita neekereiksi. En voi ymmärtää, miksi ihmiset puhuvat nän, mutta "kilttinä" en uskalla oikein sanoa mitään. Pelkään, että kun ovat noin ahdasmielisiä, niin pistävät välit poikki muhun, jos sanon jotain. Kuinka käyttäytyisin näissä tilanteissa? Vai olisiko suora kommentti sittenkin paras vaihtoehto? Olenko silloin itsekin yhtä typerä? En kuitenkaan tahtoisi olla ihan hiljaa... hiljainen hyväksyjä...

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit poikki mielipiteistä? Huhhuh...

Vierailija
2/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä läheisilleni kehtaan tuollaisista asioista sanoa suoraan. Sen sijaan esim. työpaikalla on ihmisiä joille en uskalla yhtä suoraan puhua, silloin lähinnä pyrin välttämään niitä keskusteluita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 12:19"]

[/quote]

Minä en ainakaa halua olla tekemisisssä rasistien tai muiden vajakkien kanssa.

Vierailija
4/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin kohdalla annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Yksi tällainen on esim. vanhempi sukulainen, jonka kohdalla katson, että ketään ei hyödytä millään tavalla se, että alan paasata omia mielipiteitäni. Vaikka en omaa mielipidettäni toisi vahvasti esille, se ei tarkoita, että olisin samaa mieltä.

Joillekin, esim. yhdelle kaverilleni, sanon nätisti ja ystävällisesti, että asiaa voi katsoa myös tältä kannalta ja välttämättä se ei ole ihan noin kuin sinä sen näät. Jos siitä ystävyys menee poikki, niin sen kun menee.

Vierailija
5/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 12:22"]

[/quote]

[/quote]

Ei saa sanoa vajakki, pitää sanoa erityinen. Taidat olla rasisti erityisiä kohtaan.

Vierailija
6/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä välejä katkottu kaikenlaisista syistä... Ahdistaa siksi, kun ei mulla niin montaa sukulaista ja ystävää ole. Jos menetän vielä nekin... Ehkä se silti kannattaa?

ap

Vierailija
7/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 12:29"]

On niitä välejä katkottu kaikenlaisista syistä... Ahdistaa siksi, kun ei mulla niin montaa sukulaista ja ystävää ole. Jos menetän vielä nekin... Ehkä se silti kannattaa?

ap

[/quote]

Ehkei sellainen menetys olisi niin kauhea, jos joku suuttuisi siitä että tekisit selväksi ettet jaa hänen rasistista maailmankuvaansa?

Vierailija
8/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on omat mielipiteeni. Eräästä sukulaisestani varmasti konservatiiviset ja ahdasmieliset. Olen kertonut hänelle maailmankuvastani, mutta jos hän osoittautusi joksikin, mikä ei kuulu maailmankuvaani ja saisin tietää siitä, käyttäytyisin seuraavasti.

Sanoisin, että ok, sinä olet mikä olet. Olemme tekemisissä toistemme kanssa muutenkin harvakseltaan ja olet aina ollut sulkeutunut ja vieraan tuntuinen seurassani, joten ei tämä muuta suhdettamme mitenkään.  Onko tämä myös ollut syyä käytökseesi mina kohtaan? Olen ihan tavallinen itseni jatkossakin. Ei tarvitse pelätä, en lauo mitään noloa kaltaisillesi, jos heitä seurassasi näen, nyt kun tiedänkin. Toivon, että et ala kaapista tulon jälkeenkään mainostamaan enempää elämäntapaasi esim lapsilleni, kuin mitä nyt tulee nähdyksi. Yritä ymmärtää, että en edes ymmärrä, että mistä tuo tulee ja haluan vain olla rauhassa. Sinä elät omaa elämääsi ja me omaamme.

Vierailija
9/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten kansaa pitää aina olla samaa mieltä työpaikoilla jne. 

Vierailija
10/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinä voit vaikka vaan ihan rauhallisesti todeta, että "en ole maahanmuuttajista samaa mieltä kuin sinä, ja pidän tapaasi nimitellä heitä sivistymättömänä." Jos hän alkaa intää, sanot edelleen rauhallisesti, että "niin, en halua tästä alkaa kiistellä, kunhan nyt vaan totesin, että ollaan eri mieltä asiasta, eiköhän anneta asian jo olla."

Ei ihmisten tarvitse olla minun kanssani samaa mieltä. Toki jotkut mielipiteet ovat muita pöyristyttävänpi, enkä halua olla paljonkaan tekemistä rasistisen, homofobisen tai vaikkapa vammaisia tai sairaita mollaavien ihmisten kanssa. Mutta ei moukkia voi puhumalla käännyttää, eikä kannata sellaista edes yrittää! Voi ilmaista, ettei jaa toisen mielipidettä, niin toiselle jää mahdollisuus pitää jatkossa aihepiirin osalta mielipiteet ominaan. But that's it.

Vierailija
11/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen mielipide on hänelle se oikea. Älkää nyt olkoo niin ahdasmielisiä 

Vierailija
12/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos enkä välitä. Poikkeus ovat omat lapset, heidän asiattomuuksiinsa puuttuisin. Mielipideasiat käsitellään mielipideasioina.

Vierailija
13/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala haastamaan riitaa, mutta en myötäilekään. Saatan hymähtää, pyöritellä silmiä tms. vittumaisuuksia. Jos suoraan kysytään, sanon että olen tästä asiasta eri mieltä.

Vierailija
14/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole homofobinen enkä rasisti, vaan uskon, että ulkomaalaiset ovat yksilöitä ja niin ovat homotkin.

Uskon että jotkut tulevat homoiksi elämänvalintojensan seurauksena ja sitä en hyväksy. Jos taas ihmisellä on homon aivot jo syntyessään, niin sitten saisi puolestani olla hillity ja koservatiivisia arvoja kannattava homo. Kunhan ei haluaisi lisää ihmisiä muuttuvan homoiksi, ei olisi heterovihamielinen, hyväksyisi luonnolliset ihmisten syntymät jne! Uskon, että heteroita on oltava enemmistö maapallon asukkaista tai muuten ihmiskunta tuhoutuu tai muuttuu ihan friikisti koeputkissa kasvatetuksi tms ;)

10.

Vierailija
15/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistan tällaiset ihmiset lähipiirstäni. En halua palkita rasistisia tai homofobisia kommetteja antamalla niitä laukovalle ihmiselle ssosiaalista vuorovaiktuusta.

Vierailija
16/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kertoisin olevani asiasta eri mieltä ja perustelisin sen. Haluan myös vastapuhujalta perusteluita. Minua ei haittaa, jos jollain on eri mielipiteet kuin minulla, mutta maahanmuuttovastaisuutta on typerää perustella virkkeellä "mutku meidän naiset ja työpaikat!" Jos omaa jyrkkää kantaa ei osata perustella, niin yleensä vain hymyilen typerästi ja totean, että eiköhän tämä keskuteu ollut tässä. En lähde hakkaamaan päätäni seinään idioottien takia.

Kerran olen käynyt hyvinkin antoisan ja omaakin maailmaani avaavan keskustelun natsimielisen henkilön kanssa. Olimme keskustelun päätyttyä edelleen eri mieltä, mutta me molemmat saimme kuitenkin perusteltuja mielipiteitä aiheesta. Itse koen, että tällä kolikon toisen puolen näyttämisellä taisin kuitenkin saada pienen voiton asiasta :)

Vierailija
17/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista nähdä miten paljon alapeukkuja tulen saamaan. 

Mielipiteensä esittänyt 10.

Vierailija
18/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaksi se menee, kun on omat lapset kuulemassa. Mä en tahtois, että nuo ihmiset laukoo lapsille samoja juttuja esim. silloin, kun en ole paikalla.

Yksi on esim. sitä mieltä, että pojista tulee homoja, jos ne leikkii vaikka nukeilla tms. ja hänen pojastaanhan ei homoa tehdä! Toinen opettaa lastaan kutsumaan erivärisiä gorilloiksi ja neekereiksi. Yksi kailottaa suureen ääneen neekereistä keskellä kauppaa ja mä häpeän... asiallista porukkaa...

ap

Vierailija
19/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 12:24"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 12:22"]

[/quote]

[/quote]

Ei saa sanoa vajakki, pitää sanoa erityinen. Taidat olla rasisti erityisiä kohtaan.

[/quote]

Vain rasisti on niin ääliö että loukkaantuu siitä ettei hänen suvaitsemattomuuttaan ymmärretä.

Vierailija
20/65 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 12:56"]

En ole homofobinen enkä rasisti, vaan uskon, että ulkomaalaiset ovat yksilöitä ja niin ovat homotkin.

Uskon että jotkut tulevat homoiksi elämänvalintojensan seurauksena ja sitä en hyväksy. Jos taas ihmisellä on homon aivot jo syntyessään, niin sitten saisi puolestani olla hillity ja koservatiivisia arvoja kannattava homo. Kunhan ei haluaisi lisää ihmisiä muuttuvan homoiksi, ei olisi heterovihamielinen, hyväksyisi luonnolliset ihmisten syntymät jne! Uskon, että heteroita on oltava enemmistö maapallon asukkaista tai muuten ihmiskunta tuhoutuu tai muuttuu ihan friikisti koeputkissa kasvatetuksi tms ;)

10.

[/quote]n

Ei kai nyt kukaan enää hauku oikeesti homoja? Ehkä homo sanasta muodostui kirosana, niinkuin monesti kuulee vitun homo. Kuitenkaan siihen ei viitata eli se voi olla pelkkä väärinkäsitys. Siis sanan käyttäjältä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme