Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet vahvistaneet vai laskeneet itsetuntoasi?

Vierailija
29.09.2014 |

Tuntuu niin tyhmältä, mutta oma itsetunto näyttää olevan riippuvainen miehistä :( Kun ei ole parisuhteeseen kellekään kelvannut, niin pidän itseäni epäonnistuneena naisena parisuhteita ajatellen. Muilla elämänalueilla kuten töissä, opiskeluissa tai ystävyyssuhteissa luotan itseeni ja muihin, mutta olo on silti viallinen kun tietää että on jotenkin epäonnistunut jollain alueella. Vaikka järjellä ajatellen tietää ihan hyvin, ettei muut ulkopuoliset saisi omaa arvoa koskaan määritellä.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeneet kaikin tavoin.

Vierailija
2/46 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeneet, tietenkin.

Vierailija
4/46 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka aviomies onnistui laskemaan mun itsetunnon ihan nollille vaikka ei ollut mitenkään huono siippana ja isänä. Ei vaan osannut osoittaa rakkautta tai arvostusta mitenkään.

Sen sijaan rakastaja joka oli jo tuolloin sai mut näkemään itseni kauniina ja älykkäänä nuorena naisena, samoin ne pari laastaria eron jälkeen. Mutta suurimman työn on tehtyn nykyinen ihana mieheni jolle vielä näin parinkymmenen vuoden jälkeen olen rakkauden ja arvostuksen arvoinen:)

Vierailija
5/46 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisintähän on, että kaikkien tapailemieni miesten mielestä olen aina se tyhmä, bimbo ja liian huononnäköinen nainen jolle ei oo mitään väliä mitä tekee. Kaipa mä sitten olen oikeasti ihan vitun vajaa vaikka muussa elämässä tähän asti pärjännyt.

ap

Vierailija
6/46 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet satuttavat tahallisesti pönkittääkseen omaa itsetuntoaan. Vika on aina miehissä, ei sinussa.

Vierailija
7/46 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:35"]

Miehet satuttavat tahallisesti pönkittääkseen omaa itsetuntoaan. Vika on aina miehissä, ei sinussa.

[/quote]

Ne miehet on aina olleet mua ylempänä jo valmiiksi ja hyvin tietoisia korkeammasta asemastaan, ei niiden itsetunnossa mitään vikaa ole ollut.

ap

Vierailija
8/46 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:38"]

[/quote]

Ne miehet on aina olleet mua ylempänä jo valmiiksi ja hyvin tietoisia korkeammasta asemastaan, ei niiden itsetunnossa mitään vikaa ole ollut.

ap

[/quote]

Nehän juuri ovatkin sisimmässään helvetin epävarmoja rassukoita. 

Vierailija
9/46 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut parissuhteissa aina joku ihme alemmuudentunto ja oon lähinnä ihmetelly, mitä miehet mussa näkee. Alkuun aina tulee kehuja, mutta ne vähän laantuu ajan myötä ja välillä saa kuulla ikävämpiäkin asioita. 

Kaksi aikaisempaa parisuhdetta lopetin itse, ja nyt jälkeenpäin ihmettelin, miten saatoin olla niin heikkoitsetuntoinen. Molempia mieh taitaa harmittaa, että joutui luopumaan minusta.

Nykyisen kanssa ihmettelen jälleen, mitä hän minussa näkee. Kehuja tulee suht harvoin, eikä mies ikinä sano, miksi on juuri minut valinnut. Ehkä pääsen epävarmuudesta joskus eroon. 

Vierailija
10/46 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:42"]

Kaksi aikaisempaa parisuhdetta lopetin itse, ja nyt jälkeenpäin ihmettelin, miten saatoin olla niin heikkoitsetuntoinen. Molempia mieh taitaa harmittaa, että joutui luopumaan minusta.

[/quote]

Mutta eihän sussa silloin vikaa olekaan kun olet päässyt parisuhteeseen + miehet jopa kaipaisi sua takaisin. Mulle ei ole noin koskaan edes käynyt mikä kertoo kyllä kaiken :D

ap

Vierailija
11/46 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tässä hyvä ohjenuora itsekritiikkiin ja itsensä kehittämiseen. Vika on aina muissa ihmisissä.

Vierailija
12/46 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies eikä minun itsetuntooni ole miehet sen enempää kuin naisetkaan juuri vaikuttaneet enää aikuisena. Itsetuntoni perusta on omassa elämässäni ja omissa valinnoissani, ei muiden mielipiteissä minusta ja elämästäni. En suoraan sanoen ymmärrä niitä, jotka syyttävät huonosta itsetunnostaan muita ihmisiä vielä aikuisiällä. Lapsena/nuorena asia on tietysti vielä eri, kun ihminen vasta hakee uomiaan.

Vierailija
13/46 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:48"]

Olen mies eikä minun itsetuntooni ole miehet sen enempää kuin naisetkaan juuri vaikuttaneet enää aikuisena. Itsetuntoni perusta on omassa elämässäni ja omissa valinnoissani, ei muiden mielipiteissä minusta ja elämästäni. En suoraan sanoen ymmärrä niitä, jotka syyttävät huonosta itsetunnostaan muita ihmisiä vielä aikuisiällä. Lapsena/nuorena asia on tietysti vielä eri, kun ihminen vasta hakee uomiaan.

[/quote]

Kyllä sunkin itsetunto heikkenisi, jos sulla ei olisi esim. yhtään merkityksellisiä ihmissuhteita ja tietäisit, että vika on sinussa itsessäsi.

Vierailija
14/46 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena naisten kanssa ei onnistunut yhtään (en ole #13). Ihan oma vika se oli siinä mielessä, että olin liian ujo, liian vähän itseluottamusta ja kokemusta, joka näkyi olemuksessa. Naiset osoittivat selvästi, etteivät ole kiinnostuneita sellaista miehestä. Olisin voinut katkerana valittaa, että naiset ovat lytänneet itsetuntoni sillä, etten saanut heiltä parisuhdetta/hyväksyntää, vaikka olin käytökseltäni kohtelias enkä ollut mikään omaan napani tuijottaja. Ajattelin, että vika on minussa, korjasin heikkoja puoliani määrätietoisesti ja alkoi onnistumaan naistenkin kanssa. Jos olisin ajatellut, että vika on heissä olisin vieläkin ihan samanlainen kuin silloin ja varmasti vähemmän onnellinen kuin nykyään.

Vierailija
15/46 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:10"]

Nuorena naisten kanssa ei onnistunut yhtään (en ole #13). Ihan oma vika se oli siinä mielessä, että olin liian ujo, liian vähän itseluottamusta ja kokemusta, joka näkyi olemuksessa. Naiset osoittivat selvästi, etteivät ole kiinnostuneita sellaista miehestä. Olisin voinut katkerana valittaa, että naiset ovat lytänneet itsetuntoni sillä, etten saanut heiltä parisuhdetta/hyväksyntää, vaikka olin käytökseltäni kohtelias enkä ollut mikään omaan napani tuijottaja. Ajattelin, että vika on minussa, korjasin heikkoja puoliani määrätietoisesti ja alkoi onnistumaan naistenkin kanssa. Jos olisin ajatellut, että vika on heissä olisin vieläkin ihan samanlainen kuin silloin ja varmasti vähemmän onnellinen kuin nykyään.

[/quote]

Toihan mun pointti olikin, että muut osoittaa että vika itsessä, siksi huono itsetunto eikä luottoa itseensä. En siis muiden syyttämistä lopullisesti, pikemminkin vaan seuraus. 

Harmi vaan mun viat on sellaisia joihin en enää pysty vaikuttamaan.

ap

Vierailija
16/46 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Ihmisen itsetunto kylläkin muodostuu lapsuuden vuorovaikutussuhteissa ja pysyy useimmilla ihmisillä muuttumattomana läpi elämän, vaikka aikuisena yrittäisikin jotenkin vielä vaikuttaa asiaan.

Itselläni miessuhteet ovat lähinnä vahvistaneet käsitystäni omasta arvokkuudestani - tosin minulla on myös kateellinen, sisäisesti rikkinäinen ex-poikaystävä, joka ei millään soisi minulle sitä että olen onnistunut avioliitossani ja vanhemmuudessa häntä paremmin. Hän on kuitenkin poikkeus joukossa.

Vierailija
17/46 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:54"]

[/quote]

Kyllä sunkin itsetunto heikkenisi, jos sulla ei olisi esim. yhtään merkityksellisiä ihmissuhteita ja tietäisit, että vika on sinussa itsessäsi.

[/quote]

Totta, mutta tuossakaan tilanteessa itsetuntooni ei vaikuttaisi niinkään muiden mielipiteet ja se kenen syytä tuo tilanne on tai ei ole, vaan merkityksellisten ihmissuhteiden puute. Yksin täällä ei pärjää kukaan.

Vierailija
18/46 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:16"]

Ihmisen itsetunto kylläkin muodostuu lapsuuden vuorovaikutussuhteissa ja pysyy useimmilla ihmisillä muuttumattomana läpi elämän, vaikka aikuisena yrittäisikin jotenkin vielä vaikuttaa asiaan.

Itselläni miessuhteet ovat lähinnä vahvistaneet käsitystäni omasta arvokkuudestani - tosin minulla on myös kateellinen, sisäisesti rikkinäinen ex-poikaystävä, joka ei millään soisi minulle sitä että olen onnistunut avioliitossani ja vanhemmuudessa häntä paremmin. Hän on kuitenkin poikkeus joukossa.

[/quote]

Tämä oli ihan uusi tieto minulle, vaikka psykan opiskelija olenkin. Onko laittaa lähteitä väittämälle?

Vierailija
19/46 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:35"]

Ihmisen itsetunto kylläkin muodostuu lapsuuden vuorovaikutussuhteissa ja pysyy useimmilla ihmisillä muuttumattomana läpi elämän, vaikka aikuisena yrittäisikin jotenkin vielä vaikuttaa asiaan.

[/quote]

Tämä oli ihan uusi tieto minulle, vaikka psykan opiskelija olenkin. Onko laittaa lähteitä väittämälle?

[/quote]Tuskinpa olet psykan opiskelija, kysymyksestäsi päätellen.

Vierailija
20/46 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:35"]

[/quote]

[/quote]Tuskinpa olet psykan opiskelija, kysymyksestäsi päätellen.

[/quote]

Eli lähdettä ei löytynytkään? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan