Tunnetko ketään, joka olisi muuttunut kannabiksenkäytöstä, jos niin miten?
Tunnetko ketään, joka olisi muuttunut kannabiksenkäytön myötä? Jos niin miten?
teen koulutehtävää kannabiksen vaikutuksesta persoonallisuuteen, joten toivoisin että tämä ei poistuisi täältä :)
t. lähihoitajaopiskelija
Kommentit (164)
Ystäväni nuori meni kannabispsykoosiin. Vanhemmat ei aiemmin tienneet asiasta. Pitkä hoitojakso jonka jälkeen elämä vähän sitä sun tätä. Ihan vanhempien huolehdittava vaikka ji aikuinen.
Lähipiirissä muutamia jotka polttaa päivittäin. Ärtyneitä, riidanhakuisia, passiivisagressiivisia, jankkaavat samat asiat moneen kertaan. Todella usein heidän kanssaan on mahdotonta olla sosiaalisessa kanssakäymisessä näiden oireiden takia. Toki jokainen näistä minun tuttavistani käyttävät myös olutta lähes päivittäin ja usein reilustikin. Nykyään teen kaikkeni välttääkseni heidän "läsnäololtaan". Yhteistä kaikilla näillä on se että pitävät ainetta suurena lohtuna joka auttaa rentoutumaan ja saa tajunnan virtaamaan. Minun havaintoni ovat ihan toista...
Noh, mun lukiokaverioporukka. Monta siirtyi about lukion jälkeen kovempiin huumeisiin (kokaiini, ekstaasi blaa blaa mitä happoja onkaan, ei paljoo kiinnosta joku nistikieli), yksikään kovimmista polttelioista ei ole jatkokouluttautumassa. Oon kuitenkin -90 niin kyllä sillä jo aika kiire olisi. Jännä kyllä, nää kovimpiin siirtyneet oli kaikki niitä, jotka sitkeimmin jankutti esim. porttiteorian olevan puppua ja "kannabis ei ole huumetta" ja läasynlää. Sellasia saamattomia, erityisesti ne jotka alotti jo yläasteella eli noin karkeesti 15v, tuntuu jääneen sille ikätasolle. Ulkonäkö ja biletys kaikkein tärkeintä elämässä, monet tuntuu olevan "masentuneita" mutta juhlinassa voidaan hyvin käydä. Elämän kurjuus ja vaikeus johtuu kokoomuksesta ja Suomen paskasta valtiosta, ei itsestä tai omista valinnoista. Ex-poikaystävästä tuli todella huonomuistinen, unohteli tapaamisia ja kouluasioitaan, ajan mittaan muuttui ärtyisäksi ja poissaolevaksi. Sellasia lapsosia tuntuu olevan nää kaikki pitkään pajautelleet. Kannabiksen laillistaminen kaikilla hyvin lähellä sydäntä.
Nykyinen mieheni. Poltti jo kannabista kun aloimme seurustelemaan. Polttelee vaihtelevasti, pari kertaa kuukaudessa tai enemmän. Ei haittaa tuo polttelu yhtään suhdettamme, ei oo kannabiksen vaikutuksen alaisena yhtään erilainen. Lisäksi ei polta koskaan mun seurassa vaan kaveriporukassa. Olen myös itse kokeillut kannabista, ei ollut ihmeellistä joten en jaksa sen kummemmin poltella. Ei käytä muita huumeita ja alkoholia ehkä kerran 2 kuukaudessa.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 15:47"]Lapseni muuttui täydellisesti. Entinen normaali- iloinen nuori muuttui hymyttömäksi. Alkoi kuin salama iskusta lintsaaman koulusta todella paljon. Myöhemmin tajusimme että hän myös lopetti syömisen oikeastaan aivan kokonaan. Mikään entinen ei kiinnostanut, ei rakas harrastus, ei ennen niin tärkeät tv-ohjelmat. Läheiset ei merkinnyt mitään vain kannabisporukka joka piti riippuvaista otteessaan. Koulu eli oppiminen romahti entisestä hyvästä nippanappa kuutoseksi. Todettiin masennus ja sen myötä ei päässyt armeijaan. Masennus ja ahdistus on arkipäivää ja totaalinen unettomuus joka ei katoa kuin vasta vuosien päästä. Rikosten polku ei oo jäänyt vieraaksi. Nuorella menee kaikki aina omasta mielestään pieleen. Ja niin meneekin aineen käytön vuoksi. Sekakäyttäjä on ja kavereita on jo kuollut.
[/quote]
Ootko varma, ettei oo muutakin taustalla kuin kannabis? Ehkä sillä oli alunperin ongelmia, joiden vuoksi alkoi käyttää?
Ystävä on vuosia pössytelly ei juuri muita aineita ole kuin kokeillut. Vuosien pajauttelu ja syrjäytyneisyys normaalista arjesta on tehnyt ystävästä saamattoman, hitaan puhumaan ja ajattelemaan, ahdistuneen ja väsähtäneen. Käsitys omasta hyvinvoinnista ja tilanteesta on ihan epärealistinen..asiat on kuulemma tosi hyvin kun poliisin kanssa ei ole hetkeen tarvinnut asioida ! Yhteiskunnan tapahtumista ei mitään hajua. Sossupummi ihan täysin. Kaikki siis vain alkoholin ja kannabiksen takia..ja tietysti taustalla vaikuttaa aina _aina_ muut elämän ongelmat. Sanoi ihan itse että piireissä joissa hän liikkuu niin ei kukaan vedä huumeita siksi et se on kivaa. Niinhän se on.
Te keksitte kyllä päästänne näitä juttuja:). Täysin turha keskustelu. Tietämättömät kirjoittelee mitä sattuu.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 15:41"]
miten tuota päihdettä niin ihannoidaankaan luonnonaineena...
[/quote] Se, että on luonnonaine, ei paljoa todista! Luonnonaine on kärpässienikin ja monet muut myrkyllisemmätkin ainee.
Lapsestani tuli väsynyt ja sulkeutunut. Mikään tekeminen ei enää kiinnostanut, ei harrastukset, ei matkustaminen. Kouluarvosanat laskivat.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 17:32"]Te keksitte kyllä päästänne näitä juttuja:). Täysin turha keskustelu. Tietämättömät kirjoittelee mitä sattuu.
[/quote]
Rupesko vituttaa ku kuulosti niin tutulle. Ota savut nii helpottaa??
Joo yks kaveri pössyttelee, ja on nykyään aika aloitekyvytön ja passiivinen, ehkä vähän masentunutkin...Turhan "rento". Ei oikein saa mitään aikaiseksi, muuta kuin pössytellä ja käydä salilla.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 17:41"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 17:32"]Te keksitte kyllä päästänne näitä juttuja:). Täysin turha keskustelu. Tietämättömät kirjoittelee mitä sattuu. [/quote] Rupesko vituttaa ku kuulosti niin tutulle. Ota savut nii helpottaa??
[/quote]
Ei mua vituta yhtään, lähinnä huvittaa:). Ja ihmettelen jos joku lähäriopiskelija ottaa todesta nämä jutut. En polta itse kannabista kuin ehkä 3-5 kertaa vuodessa, mieheni polttaa useammi, alkoholia ei käytä. Ei haittaa mitenkään. Tunnen aika monta pilvenpolttajaa. Ihan normaali- ihmisiä. Mutta täällä en jankkaa tästä aiheesta, kun keskustelun taso nolla. Mukavaa sunnuntai- iltaa:).
Huh, onhan niitä ihmisiä moneen lähtöön. Lähtökohtaisesti tuntemani polttelijat eivät eroa muista ihmisistä. Jos käytössä on muita päihteitä on tilanne eri. Sekakäyttäjät vetävät vaikka ja mitä saadakseen päänsä SEKAisin. Moni polttelija ei käytä lainkaan alkoholia. Työt sujuu ja perhe kukoistaa. Moniko alkoholisti voi sanoa samaa? Ei kannabiksen käyttö kerro ihmisestä mitään lopullista.
Vanhan koulukaverini säännöllinen käyttö on johtanut siihen, että kaveri käy vähän hitaalla. Terävin kärki jutuista on tylsynyt.
Lapseni muuttui täydellisesti. Entinen normaali- iloinen nuori muuttui hymyttömäksi. Alkoi kuin salama iskusta lintsaaman koulusta todella paljon. Myöhemmin tajusimme että hän myös lopetti syömisen oikeastaan aivan kokonaan. Mikään entinen ei kiinnostanut, ei rakas harrastus, ei ennen niin tärkeät tv-ohjelmat. Läheiset ei merkinnyt mitään vain kannabisporukka joka piti riippuvaista otteessaan. Koulu eli oppiminen romahti entisestä hyvästä nippanappa kuutoseksi. Todettiin masennus ja sen myötä ei päässyt armeijaan. Masennus ja ahdistus on arkipäivää ja totaalinen unettomuus joka ei katoa kuin vasta vuosien päästä. Rikosten polku ei oo jäänyt vieraaksi. Nuorella menee kaikki aina omasta mielestään pieleen. Ja niin meneekin aineen käytön vuoksi. Sekakäyttäjä on ja kavereita on jo kuollut.