Ihanat kirpparit Tein tänään 470 euron ostokset 22 eurolla!
Eikä ollut edes parhaimpia kirpparilöytöjä 😉 En ymmärrä, miksi ihmiset maksavat vaatteista niin paljon, kun kirpparilta esimerkiksi uudenveroista merkkivaatteita saa melkein ilmaiseksi.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan mielelläni siitä, että saan helposti ja vaivattomasti juuri sen vaatteen tai tavaran, jonka tarvitsen. Ja lisäksi siitä, että voin olla varma, ettei vaate tai tavara ole ollut kodissa, jossa on eläimiä, hometta tai käytetään voimakkaita hajusteita tai poltetaan tupakkaa. Monilla allergisilla kirpputorit eivät ole millään tavalla vaihtoehto.
Et voi matkustellakaan, kun nuo luteet tulee juuri ulkomailta Suomeen.
Ja miten käyt esim. yleisissä vessoissa, ihmisillä on vaikka ja mitä.
En tietääkseni puhunut mitään luteista. Paljon olen matkustanut enkä ole mitään tuonut tuliaisina kotiin.
Toisekseen on ihan eri asia tuoda kotiin ja käyttää vaatteita ja tavaroita, joissa on allergisoivia asioita. Esim. hometalossa ollut neule on päällä ollessaan koko päivän aivan hengitysteiden vieressä aiheuttamassa oireita. Kun taas satunnainen kohtaaminen julkisissa tiloissa on niin lyhyt, että siitä selviää yleensä allergialääkkeellä.
Itse olin palkkatuella yhdessä työpaikassa missä kärsin home oireista, oireet loppui kuin seinään kun tuo työ loppui, vakituiset on siellä edelleen töissä, heillä on isot asuntolainat.
Mullakin on iso asuntolaina. Silti kyllä irtisanoutuisin ja pyrkisin muualle töihin, jos työpaikalla olisi homeongelma. Ei omaa terveyttään pidä tuhota työn takia.
Ei 100 000 asukkaan muuttotappio kaupungissa työpaikkaa niin vain vaihdeta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan käsittämätöntä mikseivät kaikki hyödynnä kirppareita! Itsekin kävin eilen ostamassa pojalle vedenpitävät uudenveroiset 134 cm kuorihousut 2 eurolla, Niken hupparin ja housut 2 eurolla, itselleni syystakin 2 eurolla, 38 juhlakengät pojalle 2 eurolla…
Jo nuo kaikki kaupasta ostettuina superaleista olisivat tehneet helposti varmasti 200-300 e.
Varmaan siksi kun ne vaatteet näyttää kulahtaneilta ryysyiltä. En halua maksaa euroakaan jostain nuhjaantuneesta rätistä.
Kuinka ihmeessä joku tarvitsee viidet housut?
Pääkaupunkiseudun kierrätyskeskus myy hm, lindex yms kalliimmalla, kun uutena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan käsittämätöntä mikseivät kaikki hyödynnä kirppareita! Itsekin kävin eilen ostamassa pojalle vedenpitävät uudenveroiset 134 cm kuorihousut 2 eurolla, Niken hupparin ja housut 2 eurolla, itselleni syystakin 2 eurolla, 38 juhlakengät pojalle 2 eurolla…
Jo nuo kaikki kaupasta ostettuina superaleista olisivat tehneet helposti varmasti 200-300 e.
Meidän kirpparilla vaatteiden seassa vilisee joskus sokeritoukkia, ei tee mieli ostaa, ei edes penkoa. Vain astioita ostan, niiden mukana ei tule ötököitä kotiin.
Itse ostan kirpparilta, meillä oli edellisessä asunnossa sokeritoukkia, nykyisessä en ole nähnyt. Jos on sokeritoukkia, on hyvin todennäköistä, että asunnossa on kosteusvahinko, lapsilla oli myös korvatulehduksia, nekin loppui muuton myötä, pinnat oli kyllä hienot tuossa sokeritoukka asunnossa, oli hienosti remontoitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan aika kestäviä laatuvaatteita jotka kestää vuosia, mulla on eräskin todella ihana farkkuhame joka on 16v vanha ja edelleen on todella hyvässä kunnossa ja ajaton klassinen malli.
Kenkiä en osta koskaan käytettynä, jalkojen terveys on tärkeää myös lapsille.
En osta koskaan massaliikkeistä vaatteita, harkitsen ja ostan kestävää mikä usein tarkoittaa sitä että se maksaa.
Suosin vaatteita joita ei ole tehty Kiinassa, eikä missää muussa tehotuotanto maassa.Sori vaan, se joka kesä päälläsi oleva farkkuhame ei ole ihana, saatikka ajaton malli. Kyllä sen näkee sokea Reettakin, että se on ostettu 16 vuotta sitten.
Niin? Jos se on edellisen kirjoittajan mielestä hyvä, niin anna kaikkien kukkien kukkia, kukkia vaan 🎶
On kyllä aivan poikkeuksellisen huono tuuri jos onnistuu saamaan luteita VAATTEISTA. Matkalaukkuun mönkineet ovat eri asia:
Lude lymyää sängyssä tai sen läheisyydessä
Lude on hyvä piiloutuja. Yleensä lutikat piiloutuvat lähelle sänkyä tai noin 1–2 metrin päähän siitä.
Lutikat liikkuvat öisin, päivisin ne ovat piilossa esimerkiksi huonekalujen raoissa, taulujen takana, patjan saumoissa tai runkopatjan rakenteissa.
Tarkista nämä paikat luteiden varalta:
sängyn päädyt ja jalat sekä sängyn runko ja kaikki mahdolliset kolot
petivaatteet ja patja sekä erityisesti sen saumat, napit ja reunat
sängyn vieressä olevat kalusteet
sängyn alla säilytettävät tavarat
matot ja alustat
sohvat ja tuolit
jalkalistat ja lattioiden raot ja lattialautojen välit
murtunut tai särkynyt rappaus, repsottavan tai irtoilevan tapetin taus ja muut seinien halkeamat
taulut, peilit ja porausreiät
vetolaatikot, kaapit ja vaatekomerot
pistorasioiden ja liittimien sisältä
Vierailija kirjoitti:
En osta käytettyjä, sillä moni tuttu on saanut luteita.
Jestas. Mun tutuista ei kukaan, enkä itsekään ole niitä tuonut, vaikka välillä on tullut yövyttyä vähän epämääräisemmissäkin paikoissa. Minkälaisista paikoista tuttusi on saaneet luteita?
Oon kyllä kuullut, että Etelä-Helsingin hienoissa taloyhtiöissä on ollut niistä ongelmia, kun hienot minkkiturkkirouvat ovat kieltäneet ongelman ja ketään taloyhtiön edustajaa tulemasta sisälle. Mahtaako pitää paikkansa? Ihan kiinteistöalan lehdistä oon tätä lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt kuitenkaan ei ollut pointti, vaan se, että siellä löytyy kaikenkokoisia vaatteita, eikä suinkaan vain pieniä. Jos nyt katsot vaikka noilta sivuilta, niin ei siellä löydy S-kokoa sen enempää kuin muitakaan kokoja. Ihan satunnaisesti tarjonta jakaantuu, miten kulloinkin jakaantuu.
Jos suodatat vaatteita koon mukaan, niin näet, kuinka monta kappaletta mitäkin kokoa on. Naisten vaatteita kokoa 50 on 3kpl, kokoa 38 on myynnissä 258kpl. Minusta kokojen jakautumisessa on merkittävä ero, jos toista kokoa on tarjolla muutama vaate ja toista satoja kappaleita.
Mä käytän kokoa 48 (joskus 50) ja yleensä kirpparilla ei ole yhtäkään vaatetta omassa koossani, ja silloin harvoin kun on, on aika pieni todennäköisyys että vaate olisi sellainen jota tarvitsen tai joka muuten miellyttää. Hinnat ovat yleensä myös pilvissä. Nettikirppareilta löytyy onneksi paremmin myös isoja kokoja. Silloin kun olen itse myynyt kirpparilla naistenvaatteita, huomasin, että mitä isompi koko, sitä paremmin meni kaupaksi. S-M-koko liikkui huomattavasti hitaammin ja osa jäi myymättä.
Itse tykkään myös käydä kirpputoreilla ja olenkin löytänyt paljon suomalaisia luonnonmateriaaleista valmistettuja vaatteita.
Isona miinuksena on trokarit, jotka vievät parhaimmat ja edulliset tuotteet heti aamusta. Joten mitään hyviä löytöjä enää harvemmin tekee. Trokarien pöydät onneksi tunnistaa hyvin jos käy usein samoilla kirpputoreilla, joten niistä en osta mitään.
Toisena miinuksena on hinnat, jotka ovat hypänneet pilviin. Luultavasti trokarien takia.
Kolmantena se, että osa pitää kirpputoria kaatopaikkana ja sinne tuodaan rikkinäisiä ja likaisia tuotteita, joissa hinta on kaksinumeroinen. Niitä pöytiä en edes jaksa katsoa.
Kirpputorit kuitenkin tuntuvat olevan hyvin suosittuja edelleen, koska olen itse saanut kirpputoripöydällä monta sataa euroa ja hinnat ovat olleet kohtuulliset. Hyvä, että ihmiset ovat valmiita ostamaan myös käytettyä eikä aina uutta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt kuitenkaan ei ollut pointti, vaan se, että siellä löytyy kaikenkokoisia vaatteita, eikä suinkaan vain pieniä. Jos nyt katsot vaikka noilta sivuilta, niin ei siellä löydy S-kokoa sen enempää kuin muitakaan kokoja. Ihan satunnaisesti tarjonta jakaantuu, miten kulloinkin jakaantuu.
Jos suodatat vaatteita koon mukaan, niin näet, kuinka monta kappaletta mitäkin kokoa on. Naisten vaatteita kokoa 50 on 3kpl, kokoa 38 on myynnissä 258kpl. Minusta kokojen jakautumisessa on merkittävä ero, jos toista kokoa on tarjolla muutama vaate ja toista satoja kappaleita.
Mä käytän kokoa 48 (joskus 50) ja yleensä kirpparilla ei ole yhtäkään vaatetta omassa koossani, ja silloin harvoin kun on, on aika pieni todennäköisyys että vaate olisi sellainen jota tarvitsen tai joka muuten miellyttää. Hinnat ovat yleensä myös pilvissä. Nettikirppareilta löytyy onneksi paremmin myös isoja kokoja. Silloin kun olen itse myynyt kirpparilla naistenvaatteita, huomasin, että mitä isompi koko, sitä paremmin meni kaupaksi. S-M-koko liikkui huomattavasti hitaammin ja osa jäi myymättä.
Yritän sanoa tämän nätisti. Kun on kysymyksessä isommat koot, 2 sentin ero ei istuvuudessa näy. Jos kokosi on 48 (joita löytyi nyt 12), kannattaa katsoa myös 46, 50, 52 ja tutkia niiden mitat, esimerkiksi rinnanympärys sentteinä. Kokeilemalla sitten selviää, miltä vaate näyttää yllä. Joka tapauksessa isojakin kokoja on tarjolla, mutta kannattaa katsoa saapuneet tuotteet vaikka päivittäin.
Ja kuten sanottu, niin ei kirppisvaatteita ole pakko ostaa tai nähdä etsimisen vaivaa. Turha kuitenkaan piiloutua sen taakse, että niitä ei muka ole.
Joskus harvoin tulee tehtyä löytöjä. Koon 38 klassisia luonnonkuituvaatteita ei yksinkertaisesti löydy. Ei ainakaan siistejä. Polyesteriä kyllä saa samaan hintaan, kuin kaupan tarjouslaarista tai kalliimmalla noilta kirppareilta. Paikkakunnalla vain pari kirpparia, enkä jaksa kierrellä, kun on todettu, että ei niistä mitään löydy.
Ostaisin kyllä paljonkin kirppareilta, mutta en roskaa ylihintaan.
Vierailija kirjoitti:
Ostan nykyään kaiken paitsi sukat ja alusvaatteet käytettynä; minulla on aina kauniita merkkivaatteita. Burberry, Hilfiger, Marco Polo, Ralph Lauren, Daks ja Boss ovat esimerkiksi viime kuukausien ostoksiani käytettyjen merkkivaatteiden liikkeestä ja kirpputoreilta. Saatan tosin ostaa aika edullisiakin merkkejä kuten Gantin, Cosin ym. paitoja, mekkoja ja hameita - kokoja löytyy ihan älyttömän hyvin, eli itsensä pitäminen kuosissa näkyy myös kukkarossa.
Moni noista merkeistä on Suomessa ylihinnoiteltuja, esim. Usan outleteistä (mihin toki korona-aikaan ei oikein pääse) saa noita (kirjaimellisesti!) H&M: hinnoilla.
Samoin myös euroopassa on outlet-myymälöitä (esim. Puolassa, ehkä siksi että maassa myös vaatetehtaita) joistaa saa mm. Benettonin ymv. vaatteita puoli ilmaiseksi.
Eli merkkivaatetta saa myös todella halvalla uutena, ylipäätään Suomen "Stockmannin" ymv. kauppojen hinnoissa on Suomi-lisää muutenkin (esim. sama paita maksaa Suomessa 150e, muualla 100e ja outletissa 40e +outleteissä vielä usein "osta3maksa2" kamppanjoita)
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään myös käydä kirpputoreilla ja olenkin löytänyt paljon suomalaisia luonnonmateriaaleista valmistettuja vaatteita.
Isona miinuksena on trokarit, jotka vievät parhaimmat ja edulliset tuotteet heti aamusta. Joten mitään hyviä löytöjä enää harvemmin tekee. Trokarien pöydät onneksi tunnistaa hyvin jos käy usein samoilla kirpputoreilla, joten niistä en osta mitään.
Toisena miinuksena on hinnat, jotka ovat hypänneet pilviin. Luultavasti trokarien takia.
Kolmantena se, että osa pitää kirpputoria kaatopaikkana ja sinne tuodaan rikkinäisiä ja likaisia tuotteita, joissa hinta on kaksinumeroinen. Niitä pöytiä en edes jaksa katsoa.
Kirpputorit kuitenkin tuntuvat olevan hyvin suosittuja edelleen, koska olen itse saanut kirpputoripöydällä monta sataa euroa ja hinnat ovat olleet kohtuulliset. Hyvä, että ihmiset ovat valmiita ostamaan myös käytettyä eikä aina uutta!
Trokareita voi kiusata. Aamulla pöydässä vain muutamia tavaroita ja tuo sitten keskipäivällä parempaa täydennystä. Näin tavallisilla asiakkailla on enemmän mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan nykyään kaiken paitsi sukat ja alusvaatteet käytettynä; minulla on aina kauniita merkkivaatteita. Burberry, Hilfiger, Marco Polo, Ralph Lauren, Daks ja Boss ovat esimerkiksi viime kuukausien ostoksiani käytettyjen merkkivaatteiden liikkeestä ja kirpputoreilta. Saatan tosin ostaa aika edullisiakin merkkejä kuten Gantin, Cosin ym. paitoja, mekkoja ja hameita - kokoja löytyy ihan älyttömän hyvin, eli itsensä pitäminen kuosissa näkyy myös kukkarossa.
Moni noista merkeistä on Suomessa ylihinnoiteltuja, esim. Usan outleteistä (mihin toki korona-aikaan ei oikein pääse) saa noita (kirjaimellisesti!) H&M: hinnoilla.
Samoin myös euroopassa on outlet-myymälöitä (esim. Puolassa, ehkä siksi että maassa myös vaatetehtaita) joistaa saa mm. Benettonin ymv. vaatteita puoli ilmaiseksi.
Eli merkkivaatetta saa myös todella halvalla uutena, ylipäätään Suomen "Stockmannin" ymv. kauppojen hinnoissa on Suomi-lisää muutenkin (esim. sama paita maksaa Suomessa 150e, muualla 100e ja outletissa 40e +outleteissä vielä usein "osta3maksa2" kamppanjoita)
Juu, tuo ylihinnoittelu ja "parempien" merkkien arvostus tuo mieleen hiustenhoitosarjan nimeltä Tigi. Se oli kovin hieno ja arvostettu aikoinaan, "kampaamotuote", jota tilattiin netistä ja hehkutettiin. Sitten paljastui, että sitä myydään jossain walmarteissa muissa maissa, on halpaa ja täynnä silikonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan mielelläni siitä, että saan helposti ja vaivattomasti juuri sen vaatteen tai tavaran, jonka tarvitsen. Ja lisäksi siitä, että voin olla varma, ettei vaate tai tavara ole ollut kodissa, jossa on eläimiä, hometta tai käytetään voimakkaita hajusteita tai poltetaan tupakkaa. Monilla allergisilla kirpputorit eivät ole millään tavalla vaihtoehto.
Et voi matkustellakaan, kun nuo luteet tulee juuri ulkomailta Suomeen.
Ja miten käyt esim. yleisissä vessoissa, ihmisillä on vaikka ja mitä.
En tietääkseni puhunut mitään luteista. Paljon olen matkustanut enkä ole mitään tuonut tuliaisina kotiin.
Toisekseen on ihan eri asia tuoda kotiin ja käyttää vaatteita ja tavaroita, joissa on allergisoivia asioita. Esim. hometalossa ollut neule on päällä ollessaan koko päivän aivan hengitysteiden vieressä aiheuttamassa oireita. Kun taas satunnainen kohtaaminen julkisissa tiloissa on niin lyhyt, että siitä selviää yleensä allergialääkkeellä.
Itse olin palkkatuella yhdessä työpaikassa missä kärsin home oireista, oireet loppui kuin seinään kun tuo työ loppui, vakituiset on siellä edelleen töissä, heillä on isot asuntolainat.
Mullakin on iso asuntolaina. Silti kyllä irtisanoutuisin ja pyrkisin muualle töihin, jos työpaikalla olisi homeongelma. Ei omaa terveyttään pidä tuhota työn takia.
Etätyö on ollut monelle pelastus. Tiedän henkilöitä, jotka ovat irtisanoutuneet vakituisista viroistaan homeen takia. Nykyisin voi olla kotona, mutta tietyillä aloilla ja paikoissa tätä etätyötä ei haluta jatkaa, vaan kaikki pitää saada sinne hometoimistolle..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kirpparilla vaatteiden seassa vilisee joskus sokeritoukkia, ei tee mieli ostaa, ei edes penkoa. Vain astioita ostan, niiden mukana ei tule ötököitä kotiin.
Minä laitan kirppikseltä ostetut vaatteet aina pakkaseen päiväksi, niin kuolee kaikki ötökät.
En ole moneen vuoteen ostanut uusia vaatteita juurikaan, esimerkiksi varmaan kymmenet siistikuntoiset Dieselin farkut olen kirppareilta ostanut 3-20 euron hintaan jotka liikkeestä uutena ostettuna maksaisi 100-140€. Harvinaisen siistin barbourin takin bongasin 30€ :llä joka uutena maksaisi 10 kertaa enemmän.
Kenkiä myös samalla hintasuhteella hyvin löytynyt.
Kyllä minullakin joskus alennusmyynneissä ja outleteissa karkaa mopo käsistä ja siinähän käy niin, että josaakin vaiheessa osa ihanista löydöistä joutuu kirppispöydälle.