Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanat kirpparit Tein tänään 470 euron ostokset 22 eurolla!

Vierailija
27.08.2021 |

Eikä ollut edes parhaimpia kirpparilöytöjä 😉 En ymmärrä, miksi ihmiset maksavat vaatteista niin paljon, kun kirpparilta esimerkiksi uudenveroista merkkivaatteita saa melkein ilmaiseksi.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pystytte käyttämään mitään toisen käyttämäå?

Vierailija
42/104 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä löydä kivoja, oman tyylisiä tai itselle sopivia vaatteita kirppiksiltä.. Harmi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ostin juuri pojalle 7 eurolla muovikassillisen vaatteita. Neljä paitaa ei miellyttänyt, joten myin ne eteenpäin 3 eurolla. Ei jäänyt paljon hintaa viisille housuille, parille paidalle ja takille :) eikä meidänkään lapsista päälle päin huomaisi, että vaatteet on kaikki ostettu halvalla kirppiksiltä, ellei satu seuraamaan hyvin tarkkaan minkä kuosisia vaatteita minä vuonna on ollut myynnissä... Suosin laadukkaampia vaatteita, joten lapsen asu ulkovaatteineen olisi helposti voinut maksaa uutena reippaasti yli 200e, alessakin yli 100e, itse olen maksanut samoista vaatteista ehkä 50e.

Meidän kaupungissa löytyy vaatteita pienille lapsille, mutta esim. ala-aste ikäiselle pojalle ei löydy mitään enkä ihmettele, kuluttaa vaatteet täysin loppuun, housuihin tulee aika pian polvien kohdalle reikä, kun ostat uudet housut ja kengät kaikki menee rikki. Välillä näkee perheitä missä esim. 4 alle kouluikäistä lasta, toivottavasti he eivät ajattele, että kirpparilta saa vaatteita ala-aste ikäisellekin.

Vierailija
44/104 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottavat luteet. Vaikka vaatteen voi toki pestä ja puhdistaa niin kun sen tuo kotiin, saattaa samalla tuoda pieniä huomaamattomia tuliaisia, jotka lähtevät karkureissulle jo ennen kuin vaatteen ehtii laittaa pesukoneeseen.

En myöskään tykkää käydä missään kaupassa nykyisin fyysisesti koskettelemassa tavaroita. Netti on mun paikka, siellähän on myös kirppareita, mutta itse olen päättänyt että panostan jatkossa kotimaisiin tuotteisiin, tai ainakin edes täällä suunniteltuihin eli kotimaisiin merkkeihin. Jotain pientä ja hassua sitten ulkomailta.

Vierailija
45/104 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et enää juhli, kun saat luteita ostoksistasi. Nimimerkillä kokemusta on. Päälle päin ei vaatteista luteet näy, eikä 40 asteen pesu niitä tuhoa, ei aina edes 60 asteen pesu, kun nykypesukoneet vain käväisevät 60 asteessa ja muuten pesevät kylmemmällä.!

Vierailija
46/104 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et enää juhli, kun saat luteita ostoksistasi. Nimimerkillä kokemusta on. Päälle päin ei vaatteista luteet näy, eikä 40 asteen pesu niitä tuhoa, ei aina edes 60 asteen pesu, kun nykypesukoneet vain käväisevät 60 asteessa ja muuten pesevät kylmemmällä.!

Ne leviävät koko kerrostaloon eli ei auta jos et itse käy, mutta joku muu ostaa kirpputorilta.

Vierailija
47/104 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan aika kestäviä laatuvaatteita jotka kestää vuosia, mulla on eräskin todella ihana farkkuhame joka on 16v vanha ja edelleen on todella hyvässä kunnossa ja ajaton klassinen malli.

Kenkiä en osta koskaan käytettynä, jalkojen terveys on tärkeää myös lapsille.

En osta koskaan massaliikkeistä vaatteita, harkitsen ja ostan kestävää mikä usein tarkoittaa sitä että se maksaa.

Suosin vaatteita joita ei ole tehty Kiinassa, eikä missää muussa tehotuotanto maassa.

Sori vaan, se joka kesä päälläsi oleva farkkuhame ei ole ihana, saatikka ajaton malli. Kyllä sen näkee sokea Reettakin, että se on ostettu 16 vuotta sitten.

Vierailija
48/104 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne leviävät koko kerrostaloon eli ei auta jos et itse käy, mutta joku muu ostaa kirpputorilta.

Samoin leviää turkiskuoriaiset, niitä saattaa olla taloyhtiössä kun muutat.

Vierailija
49/104 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla matkustavat tuovat luteita, siksi vaatteet täytyisi säilyttää ulkomailla kassissa ja kassi kiinni eikä pitää kassia lattialla hotellihuoneessa.

Vierailija
50/104 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin leviää turkiskuoriaiset, niitä saattaa olla taloyhtiössä kun muutat.

Turkiskuoriaiset syö tietynlaisia tekstiileitä.

Vierailija
51/104 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkiskuoriaisia ja -toukkia on tässä talossa jossa asun :/ Isännöitsijän mielestä ongelmaa ei ole. Kirppiksiltä pelkään tulevan vielä luteitakin.

Vierailija
52/104 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla matkustavat tuovat luteita, siksi vaatteet täytyisi säilyttää ulkomailla kassissa ja kassi kiinni eikä pitää kassia lattialla hotellihuoneessa.

Muistakaa tutkia ulkomailla hotellissa sänky onko mustia pilkkuja.

Vierailija
53/104 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkiskuoriaisia ja -toukkia on tässä talossa jossa asun :/ Isännöitsijän mielestä ongelmaa ei ole. Kirppiksiltä pelkään tulevan vielä luteitakin.

Ja turkiskuoriaiset leviää muihin asuntoihin, kun ihmiset muuttaa, ne tulevat mukana.

Vierailija
54/104 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja turkiskuoriaiset leviää muihin asuntoihin, kun ihmiset muuttaa, ne tulevat mukana.

Itse olen miettinyt, että miten noin airbnb asunnot taloyhtiöissä.

Vierailija
55/104 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin reippaasti ylipainoisena on ihan turha kirppareilta mitään etsiä. Lisäksi tällä paikkakunnalla on tasan yksi kirppari joten ei ole paljon valinnanvaraa. Ostan ihan kivoja vaatteita Zalandon aleista. 

Miksi et sitten laihduta?

Vierailija
56/104 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan aika kestäviä laatuvaatteita jotka kestää vuosia, mulla on eräskin todella ihana farkkuhame joka on 16v vanha ja edelleen on todella hyvässä kunnossa ja ajaton klassinen malli.

Kenkiä en osta koskaan käytettynä, jalkojen terveys on tärkeää myös lapsille.

En osta koskaan massaliikkeistä vaatteita, harkitsen ja ostan kestävää mikä usein tarkoittaa sitä että se maksaa.

Suosin vaatteita joita ei ole tehty Kiinassa, eikä missää muussa tehotuotanto maassa.

Sori vaan, se joka kesä päälläsi oleva farkkuhame ei ole ihana, saatikka ajaton malli. Kyllä sen näkee sokea Reettakin, että se on ostettu 16 vuotta sitten.

Kaupoissa on niin paljon vaatteita myynnissä, että kuka muistaa ulkoa mitä siellä on milloinkin myyty ja kauppojen vaatteita ihmiset sovittelee päälle myös pukukopeissa.

Vierailija
57/104 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkalaukku olisi hyvä laittaa kuumaan saunaan 2 tunniksi kun tulee kotiin ulkomailta siis vaatteet, jotta luteet kuolee. Kaikkia tavaroita ei voi saunaan laittaa eli meikit jne. tietysti pois laukusta.

Vierailija
58/104 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Missä fb-kirppiksiä on ? Mulla olisi myyntiin isoja kokoja kaikki Peter Hahnilta ostettuja ihania takkeja ja vaatteita vielä alkuperäislaatikoissaan. Saisi 52-58 kokoiset paljon kivaa. Minne laittaisin myyntiin ?

Asun umpikorvessa ilman autoa, niin livekirppiksille en voi mennä.

Facessa on sellainen ryhmä kuin Läskien rättienvaihto (jos muistin oikein). Siellä menis varmaan kaupaksi. 

Vierailija
59/104 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan mielelläni siitä, että saan helposti ja vaivattomasti juuri sen vaatteen tai tavaran, jonka tarvitsen. Ja lisäksi siitä, että voin olla varma, ettei vaate tai tavara ole ollut kodissa, jossa on eläimiä, hometta tai käytetään voimakkaita hajusteita tai poltetaan tupakkaa. Monilla allergisilla kirpputorit eivät ole millään tavalla vaihtoehto.

Vierailija
60/104 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen suosinut 2nd hand-ostoksia koko aikuisikäni. Varmaan yli 60 % kaikesta omistamastani on hommattu käytettynä. Itse kierrän paikkoja vaihtelevasti, joskus menee useampi kuukausi väliä, joskus käyn kerran viikossa.

Kirppistelykin on taitolaji, kun sitä jonkun aikaa tekee oppii ne itselle toimivat tavat ja paikat tehdä löytöjä, varsinkin jos voi ennakoida. Jos taas pitää ostaa vaikka juuri tietynlainen juhlamekko tietyssä koossa viikon päästä pidettäviin juhliin, ovat mahdollisuudet heikommat (mutta kyllä tämäkin joskus onnistuu). Eikä tietenkään kannata ostaa turhaan vaan koska saa halvalla, kyllä niille kamoille pitää myös löytyä käyttöä kohtuullisessa ajassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi