Ihanat kirpparit Tein tänään 470 euron ostokset 22 eurolla!
Eikä ollut edes parhaimpia kirpparilöytöjä 😉 En ymmärrä, miksi ihmiset maksavat vaatteista niin paljon, kun kirpparilta esimerkiksi uudenveroista merkkivaatteita saa melkein ilmaiseksi.
Kommentit (104)
Eikös se ole ihan hyvä vaan että suurin osa ihmisistä ostaa edelleen uutta - heiltähän ne kirppiskamat tulee. Jos kovin iso osa porukasta haluaisi vain käytettyä kamaa kirppikseltä, niin aika pian siellä saisi räteistä taistella ja hinnat nousisi merkittävästi kun haluajia olisi niin paljon. Tai vaihtoehtoisesti porukka joutuisi tyytymään joihinkin ikivanhoihin kasarirytkyihin tjsp. Jonkun pitää ostaa kaupasta se ihana designvaate että sinä voit sen ostaa kirppikseltä.
Vierailija kirjoitti:
Näin reippaasti ylipainoisena on ihan turha kirppareilta mitään etsiä. Lisäksi tällä paikkakunnalla on tasan yksi kirppari joten ei ole paljon valinnanvaraa. Ostan ihan kivoja vaatteita Zalandon aleista.
Sori nyt että kuulostaa mainostamiselta, mutta itse kuvasin just Vähänkäytetty.fi nettikirpparille "isompien ihmisten" vaatteita ison kasan. Tuolta nettisivustolta ostaminen on myös paaaaljon iisimpää kuin tavallisten kirpparien kiertely;
Senkun rajaat hakua mitä etsit, ja minkä kokoisena, värin ja hinnankin voi rajata. Ja tadaa, silmien eteen lävähtää ne mitä haet. Senkun valkkaat.
Ok, sivustolla on myös ns skeidaa ja huonoja kuvia, mutta yhä enemmän myös todella laadukkaita, käyttämättömiä vaatteita, hyvät kuvat otettuina.
Itse sain just kasan merkkivaatteita kuvattavaks, oli esim puseroita joissa laput ja hintalaput kiinni, yhdessä esim. ovh 140 € ja toisessa ovh 90 €. (jotka tietysti hinnoittelin alhaisimmilla hinnoilla, kyseessä kuitenkin kirpputori, vaikka uusia ovatkin)
Että löytyy siis todella hyvääkin vaatetta.
Pienille lapsille joo, löytyi mutta isompien teinien on jo niin kulutettu että eipä kiinnosta ostaa.
Meillä ostetaan usein joo uutta, mutta laatua, esim erävaatteita jotka kestävät vuosia, kengät taas ostetaan kaikki uutena, kestäviä jotka on juuri omaan jalkaan sopivia eikä muiden linttaamia.
Joskus harvoin löytää laatuvaatetta, kyllä ne yleensä on vähän sellaisia kulahtaneita jo kirpparilla.
Toki Adidas ja muut ns" köyhien Luxus" merkit varmaan menee kirpparilla mutta itse teen lähinnä ihan lasitaide löytöjä ymv kun ei ymmärrä mitä myydään, välillä saa tuhansien arvoisen esineen muutamalla kympillä.
Multa ei jää kierrätettävää, käytän itse ne loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein sulla on aikaa kiertää ne kirpparit läpi, että teet tuollaisia löytöjä? Vai ostitko vai merkin perusteella tarkoituksena myydä eteenpäin?
Mä en vain jaksa töiden jälkeen lähteä yhdellekään kirpparille katsomaan sattuisiko sieltä tänään löytymään just mun koon tietyn merkin takki.
Pari kaveria harrastaa kirppistelyä ja kyllä heillä menee kirpparille kuussa enemmän rahaa kuin mulla vaatekauppoihin. Kotona heillä on myös hirveät määrät tavaraa - kun oli merkkituote ja halvalla sai.
Tämä on kyllä ihan totta, että kun halvalla saa niin helposti tulee ostettua enemmän kuin oikeasti tarvitsee. Tosin parempi kai se on himoshoppailla kirppiksellä kuin uutena, joillain on vaan tarve ostella aina jotain. Myös kirppikseltä voi ostaa harkitusti ja tarpeeseen, mutta onhan se tosiaan turhauttavaa kierrellä livekirppiksiä löytämättä mitään. Siksi itse olen paljon siirtynyt nettikirppiksiin, voi hakea juuri niitä mitä tarvitsee eikä tarvitse selata läpi kaikkea sitä turhaa roskaa mitä livekirpuilla tuntuu olevan hyllyt pullollaan.
Ostakaa Torista niin säästyy rahat ja luonto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin reippaasti ylipainoisena on ihan turha kirppareilta mitään etsiä. Lisäksi tällä paikkakunnalla on tasan yksi kirppari joten ei ole paljon valinnanvaraa. Ostan ihan kivoja vaatteita Zalandon aleista.
Sori nyt että kuulostaa mainostamiselta, mutta itse kuvasin just Vähänkäytetty.fi nettikirpparille "isompien ihmisten" vaatteita ison kasan. Tuolta nettisivustolta ostaminen on myös paaaaljon iisimpää kuin tavallisten kirpparien kiertely;
Senkun rajaat hakua mitä etsit, ja minkä kokoisena, värin ja hinnankin voi rajata. Ja tadaa, silmien eteen lävähtää ne mitä haet. Senkun valkkaat.Ok, sivustolla on myös ns skeidaa ja huonoja kuvia, mutta yhä enemmän myös todella laadukkaita, käyttämättömiä vaatteita, hyvät kuvat otettuina.
Itse sain just kasan merkkivaatteita kuvattavaks, oli esim puseroita joissa laput ja hintalaput kiinni, yhdessä esim. ovh 140 € ja toisessa ovh 90 €. (jotka tietysti hinnoittelin alhaisimmilla hinnoilla, kyseessä kuitenkin kirpputori, vaikka uusia ovatkin)
Että löytyy siis todella hyvääkin vaatetta.
En uskalla enää ostaa netin kautta kun vaan sellaisia, joissa tosiaan vielä laput kiinni. Hyvälaatuisen käsite nimittäin on niin eri, ihan ihmisestä riippuen. Pari kertaa olen torilta ja huutonetistä joskus aikoja sitten jotain ostanut. Kuvat olivat hyvät ja kuvauksissa molemmissa uudenveroinen. Villakangastakissa oli kuitenkin jotain koinsyömiä pieniä reikiä tms. ja pari puseroa, jotka ostin, olivat pesussa haalistuneita ja nukkaisia. En olisi itse vienyt niitä edes kirpparille, koska eivät mielestäni käyttökelpoisia. Ihan roskistavaraa olivat. Kirppiksiltä melkein kaikki vaatteeni ostan, mutten koskaan enää nettikirppiksiltä
Thelonewanderer kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmillisesti joo huomaa että tosi pieniä kokoja kirppareill niiku s ja m että paljo semmosia ja isommat siitä menee heti joa hyviä vaatteita kirpparilla.
M-koko pieni?! Sehän on kuitenkin koko 38-40 tai 28"/29". Itse olen tuon kokoinen tällä hetkellä ja tuntuu kyllä enemmänkin hehtaarihetalta. Jossain vaiheessa olin L ja tuskastuin selkäläskeihin ja siihen, että olin suht tasapaksu pökkelö ison mahan kanssa, kun muuten olen tiimalasi.
Asun Ruotsissa ja täällä on todella haastava löytää istuvia vaatteita koossa M tai L, koska suurin osa ruotsalaisista on kuitenkin vielä normaalipainoisia eli xs-m-kokoisia. Ostan kaikki vaatteeni nettikirpputorilta ja löydän suht edullisesti kivoja merkkivaatteita. Ruotsalaisten kropan malli on pääasiassa kuitenkin suora.
Missä fb-kirppiksiä on ? Mulla olisi myyntiin isoja kokoja kaikki Peter Hahnilta ostettuja ihania takkeja ja vaatteita vielä alkuperäislaatikoissaan. Saisi 52-58 kokoiset paljon kivaa. Minne laittaisin myyntiin ?
Asun umpikorvessa ilman autoa, niin livekirppiksille en voi mennä.
Täälläpäin on kirppikset täynnä ihan uskomatonta p*skaa. Jotain perusvaatetta olen lapselle löytänyt mutta ei ne todellakaan mitään löytöjä ole.
Teen mielummin löytöni nettikauppojen aleista, hinnatkin on lähes samoja kuin ne nukkaantuneet ja reikäiset rätit kirppiksellä.
Mä ostan aika kestäviä laatuvaatteita jotka kestää vuosia, mulla on eräskin todella ihana farkkuhame joka on 16v vanha ja edelleen on todella hyvässä kunnossa ja ajaton klassinen malli.
Kenkiä en osta koskaan käytettynä, jalkojen terveys on tärkeää myös lapsille.
En osta koskaan massaliikkeistä vaatteita, harkitsen ja ostan kestävää mikä usein tarkoittaa sitä että se maksaa.
Suosin vaatteita joita ei ole tehty Kiinassa, eikä missää muussa tehotuotanto maassa.
Mun paras löyty on uuden veroiset farkut, hinta 1 €.
Omalle ajalle kannattaa laskea myös hinta, ennen kun oli aikaa enemmän (eri työ jne.) saattoi haahuilla kaupoissa/kirppareilla etsimässä esim. "sitä oikeaa" talvitakkia kun aikaa oli --> teki hyviä&edullisia löytöjä.
Nyt kun elämä on kiireistä "ruuhkavuodet" menossa, ei aikaa enää ole. On paljon helpompaa klikkailla vaatteet (tutuilta merkeiltä niin tietää koot) nettikaupasta ja hakea lähikaupasta paketti. Rahaa ehkä kuluu hieman enemmän, toisaalta aikaa säästyy, +ostaa _vain_ tarpeeseen, ei enää heräteostoksia kun on niin halpaa ja "pakko" ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan aika kestäviä laatuvaatteita jotka kestää vuosia, mulla on eräskin todella ihana farkkuhame joka on 16v vanha ja edelleen on todella hyvässä kunnossa ja ajaton klassinen malli.
Kenkiä en osta koskaan käytettynä, jalkojen terveys on tärkeää myös lapsille.
En osta koskaan massaliikkeistä vaatteita, harkitsen ja ostan kestävää mikä usein tarkoittaa sitä että se maksaa.
Suosin vaatteita joita ei ole tehty Kiinassa, eikä missää muussa tehotuotanto maassa.
Kenkiä voi varsinkin lapsille hyvin ostaa käytettynä, kun katsoo mitä ostaa. Jos ostaa jotain "tukevia" koppuroita niin ne voikin olla toisen jalan mukaan muotoutuneita. Mutta jos ostaa joustavia ja ohutpohjaisia, jotka on kasvavalle jalalle terveellisiä, niin niistä näkee kyllä jos ne on jotenkin haitallisesti kuluneet toisen käytössä. Usein lasten kengät on käytössä vain pari kuukautta niin hyväkuntoisiakin käytettyjä löytyy kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Omalle ajalle kannattaa laskea myös hinta, ennen kun oli aikaa enemmän (eri työ jne.) saattoi haahuilla kaupoissa/kirppareilla etsimässä esim. "sitä oikeaa" talvitakkia kun aikaa oli --> teki hyviä&edullisia löytöjä.
Nyt kun elämä on kiireistä "ruuhkavuodet" menossa, ei aikaa enää ole. On paljon helpompaa klikkailla vaatteet (tutuilta merkeiltä niin tietää koot) nettikaupasta ja hakea lähikaupasta paketti. Rahaa ehkä kuluu hieman enemmän, toisaalta aikaa säästyy, +ostaa _vain_ tarpeeseen, ei enää heräteostoksia kun on niin halpaa ja "pakko" ostaa.
No sehän on just sitä omaa aikaa ruuhkavuosiarjen keskellä, kun saa mennä kirppikselle kiertelemään ihan rauhassa :) plussaa jos tekee vielä jotain löytöjä. Mieskin on tyytyväisenä lasten kanssa sen aikaa, kun sitten hänen ei tarvitse huolehtia lasten vaate asioista ja rahaakin säästyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todistan tämän heti vääräksi. Esim. Kierrätyskeskuksen verkkokaupan valinnalla ”naisten vaatteet” ensimmäinen tuote on kokoa 52 ja seuraava kokoa 62/64. Alkaako koko riittää?
https://kauppa.kierratyskeskus.fi/vaatteet-ja-asusteet/naisten-vaatteet…
Ei tuo todista kuin sen, että satunnaisia telttoja on saatavana.
Minusta se eka pikkumusta on tosi hyvännäköinen. https://kauppa.kierratyskeskus.fi/vaatteet-ja-asusteet/anna-field-curvy… .
Ei ole mun kokoani, mutta jos olisi, voisin hyvin ostaa. Samoin sen Desigualin samalta sivulta.
Se nyt kuitenkaan ei ollut pointti, vaan se, että siellä löytyy kaikenkokoisia vaatteita, eikä suinkaan vain pieniä. Jos nyt katsot vaikka noilta sivuilta, niin ei siellä löydy S-kokoa sen enempää kuin muitakaan kokoja. Ihan satunnaisesti tarjonta jakaantuu, miten kulloinkin jakaantuu.
Mieluisan vaatteen löytäminen kirppikseltä vaatii, että tarkistaa valikoiman usein. Eihän koko ole sinut kriteeri, millä vaatteita ostetaan. Asenteella ”ei siellä koskaan ole mun kokoa” ei tosiaan löydä mitään, ja olen kuullut sen niin pienten, isojen kuin keskikokoistenkin suusta.
Jos kirppistely ei kiinnosta, ei ole mikään pakko. Turha kuitenkaan keksiä siihen mitään ihmeellisempiä syitä, sanoo vain, ettei halua ja sillä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todistan tämän heti vääräksi. Esim. Kierrätyskeskuksen verkkokaupan valinnalla ”naisten vaatteet” ensimmäinen tuote on kokoa 52 ja seuraava kokoa 62/64. Alkaako koko riittää?
https://kauppa.kierratyskeskus.fi/vaatteet-ja-asusteet/naisten-vaatteet…
Ei tuo todista kuin sen, että satunnaisia telttoja on saatavana.
Eikö mahdu noi satunnaiset teltat? No sitten kannattaa katsoa seuraavakin sivu.
Merkkivaateissa 60% hinnasta maksetaan pelkästä brändinimestä.
t. Jaajo2
Aloitin vaellusharrastuksen ja yksi miespuolinen kaveri luetteli kuinka monta tonnia menee varusteisiin. Ostettiin kaverin kanssa rinkat, teltat, uudet makuupussit ja systeemit facen kirppiksiltä ja Torin kautta. Vain makuualustat hankittiin uusina, nekin alesta. Säästettiin oikeasti pitkä penni
Minua ei kiinnosta merkkivaatteet, joten en voi koskaan riemuista siitä, että sain kahden sadan euron housut kympillä.