Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on hyvin perusteltu tekosyysi

Vierailija
27.09.2014 |

että et siivoa ja pidä paikkoja järjestyksessä? Syyksi ei kelpaa yksinhuoltajuus, harrastukset eikä muukaan "ajanpuute". Nimittäin aikaa säästyy todella paljon kun ei tarvitse ikinä etsiä ja ihmetellä missä joku kapine on. Rahaakin säästyy.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaminen on hankalaa näin loppuraskaudessa. Haluaisin siivota, mutta yritän säästää voimia, että jaksan käydä töissä ja hoitaa 2-vuotiasta.

Vierailija
22/25 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 15:16"] Pha. Minä olen työssäkäyvä yh jolla on harrastavia lapsia. Miksi puoli tuntia päivässä järjestelyyn olisi lasten kanssa vietetystä ajasta pois? Koneet pesevät tiskit ja pyykit ja tyhjentämiseen, ripustamiseen ja viikkaamiseen menee kymmenen minuuttia ajasta. Samalla voi vaikka jutella jonkun kanssa. Toki en katso vain elämäsalkkarittanssiikokkien kanssa joten voi senkin ajan vaikka ulkoilla tai seurustella. [/quote]   Riippuu myös lasten iästä, miten siistinä pystyy kodin pitämään, esim .teinit voivat jo auttaa itsekin siivouksessa esim. oman huoneen siistinäpitämisessä, tyhjentää tiskikoneen, viedä roskat, pestä pyykkiä jne. Kolmen pienen taaperon kanssa kodin jatkuva siistinä pitäminen on jo paljon haastavampaa, ihan pelkästään siksi, että pienet tuovat hiekkaa kengissään/vaatteissaan paljon mukanaan sisään (vaikka kuinka yrittää olla tarkka), lisäksi pienet tahmakädet tuntuvat ehtivän jokapaikkaan kodin ikkunapinnoille... Lisäksi jos vielä omistaa pikkulapsiperheessä koiran/kissan/kanin jne nekin tuovat sotkua, karvaa yms. Se, että sinulla pysyy paikat siistinä, voi olla syynä lasten ikärakenne, lemmikittömyys, enemmän vapaa-aikaa kuin esim. pitkänmatkan työläisellä jne. Yksinkertaista ajatella, että meillä kaikilla olisi samat elämäntilanteet kuin sinulla! Ja toden totta; meillä on aina kotona siistiä, pinnat kiiltävät, on pölytöntä ja hiekatonta, mutta se vaatii  meidän pikkulapsitaloudessa sen, että imuroin ihan-joka-päivä, pesen pyykkiä ihan-joka-päivä, pyyhin rätillä pinnat ihan-joka-päivä! Muuhun ei jääkään sitten aikaa... Esim. harrastuksiin. ' Meillä voi olla myös ihan eri "siisteysstandardit" minun mielestäni jollakin voi olla ihan paskaista, kun toinen ajattelee, että on siistiä, kun tavarat on paikallaan, minä näen taas jälkiä ovissa, keittiön ovissa, tahroja lattialla jne... Minusta siistiä ei ole se, että kaikki tavarat ovat paikallaan, vaan se vaatii pölytöntä ja tahratonta kotia, jossa pinnat kiiltävät. [/quote] mistä tuo pakkomielteinen toimintasi on peräisin?

[/quote]

Ei mulla mitään pakkomiellettä ole, kunhan tykkään siististä kodista. Ärsyttää vain yllä olevan ihmisen ylimielisyys siitä, että kun itse kokee helppona kodin siistinä pitämisen, se ei todellakaan ole toisille välttämättä yhtä helppoa, ärsyttää sellainen yksinkertaisuus ja yleensä sellaiseen ylimielisyyteen myös liittyy osittainen itsepetos, kuten yllä; siistiä on kun tavarat on paikallaan... Ja todellakin ymmärrän, jos muilla ei ole aina siistiä.
[/quote] ok, se vaan kuullosti siltä, kun teet sitä niin ettei aikaa jää muulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 14:08"]

Rahaakin säästyy.

[/quote]

???
[/quote]Kun tavaramäärä on hallussa ja kohtuullinen, tiedät mitä omistat etkä osta turhaan vaikka tuplakappaletta. Lisäksi tavaroiden varastointiin kotona tarvitaan neliöitä ja täälläpäin sellainen maksaa 15 euroa kuussa per neliö ja ostettuna kolme tonnia plus korot ja yhtiövastike.

Vierailija
24/25 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä itseasiassa siivoan. Päivittäin. Yhteensä yli tunnin vuorokaudessa (ei koske tiskejä ja pyykkejä, ne menee muiden lomassa). Täällä vaan asuu muitakin ja itsekin olen sikamainen (harrastustarvikkeita ei saa oikeastaan minnekkään, isoja luonnoslehtiöitä suteja ja kanvaaseja töröttelee milloin missäkin kuivumassa). Yleisvaikutelma on aina paskasempi, kuin mitä täällä oikeasti on juurikin tämän irtoharrasteroinan takia.

Vierailija
25/25 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan niin että kotona ei ole likaista, mutta en jaksa enkä halua kulkea toisen, huomattavasti epäjärjestelmällisemmän aikuisen perässä järjestelemässä, joten edes pientä epäjärjestystä meillä on aina. Mielestäni väärässä paikassa lojuva tavara ei myöskään ole riidan tai nalkutuksen arvoinen. Nostelen ne paikalleen sitten kun huvittaa järjestellä tai tavarat alkavat häiritä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän