mies on saanut mut itkemään nyt 4 iltaa putkeen
Kyllä tämä vauva-aika on vaan niin ihanaa... Not.
Saan kuulla, kuinka kämppä on sotkuinen (aamupalalta jäänyt kahvikuppi jäänyt olohuoneen pöydälle). Saan kuulla, kuinka hänen pitäisi saada tehdä rauhassa töitä, mutta ei pysty, kun vauva metelöi- minun täytyy siis joko lähteä vaunulenkille tai toiseen huoneeseen, jotta herra saa rauhan.
Työt kun mies saa tehtyä, leikkii parikymmentä minuuttia lapsensa kanssa ja sen jälkeen jymähtää lepotuoliinsa loppuillaksi läppäri sylissä, ja välillä valittaa ja huokailee jos ja kun vauva kitisee. Minun pitäisi saada ruoka laitettua herraa varten ja pyykätä hänen paitojaan (ja ne paidat täytyy pestä erikseen muista ettei värjäänny).
Tänään, kun mainitsin, että oot aika ilkeä ja en mä ansaitse tällaista kohtelua, niin mikä olikaan lopputulos.
Minusta on tullut äksy ja minä nykyään VAIN valitan hänelle, hänellä on kuulemma vaikeaa miellyttää minua... Mua niin raivostutti tuo kommentti häneltä, että mä purskahdin itkemään ja ilmoitin, että onneksi olkoon, oot saanu mut nyt puolen viikon ajan itkemään sun sanoillas ja ilmoitin, etten aio tuota sietää enää yhtään. Totesin hänelle myös, että jos olemme vauvan kanssa noin sietämättömiä, niin voimme mekin häipyä muualle. Halusi kuitenkin puhua tästä vasta huomenna, kun tänään ei enää jaksa. (Eli ei vain voinut pyytää anteeksi)
Tultiin jo siis ennen klo 00 nukkumaan, nyt tässä yösyöttäessä vauvaa saa rauhassa kirjoitella.
Kommentit (58)
Onpas sinulla itsekäs mies. Ja selvästikään hän ei välitä sinusta. Osaisinpa lohduttaa.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 02:25"]Älä pese miehesi vaatteita tai tee hälle ruokaa jos ei voi olla tuon enempää lapsenne kanssa. Onko teillä yhteistä aikaa enää ollenkaan? Mitäs jos vauva olisi jonkun hoidossa vaikka pari tuntia että saisitre puhuttua tai vain levätä? Minkä ikänen tämä vauva on..entä te? Mitä miehesi tuumasi kun puhuit erosta?
[/quote]
On meillä nyt paljon enemmän yhteistä aikaa, vauva on 6 kk ja alkanut nukahtaa yksin omaan sänkyynsä viimeistään klo 20. Sitten, kun vauva on nukkumassa, menen itse suihkuun ja syön kunnolla ja katson jotain ohjelmaa. Mies istuu loppuillan läppää kanssa. Jutellaan päivän kuulumisia, joskus tehdään yhdessä iltapalaa, joskus käydään saunassa, joskus jopa on seksiä. Mutta nyt viimeisen viikon aikana on vain nälvinyt. Vauva voi olla kyllä minun vanhempien luona hoidossa silloin tällöin, jolloin saamme aikaa.
No lopulta, kun sanoin erosta, hän ilmoitti, ettei jaksa enää tänään puhua ja meni nukkumaan. Ikää on miehellä 29, minulla 28. Ap
Just. Sen siitä saa kun hankkii lapsia idioottien kanssa. Lisää idiootteja tähän maailmaan. :-(
Pari/perheterapiaan HOP jos meinaatte perheenne pitää. Mies ei ymmärrä mitä lapsi on tuonut tullessaan ja sä et pysty sitä ikinä sille yksin selittämään niin että se menee jakeluun. :( ero tai hitollinen duuni edessä. Your choice, been there, done that ♥
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 02:43"]
Just. Sen siitä saa kun hankkii lapsia idioottien kanssa. Lisää idiootteja tähän maailmaan. :-(
[/quote]
Ja siinä kanssa yksi rajoittunut kommentoija. Itsekkyys ei välttämättä periydy, jos naisella on vähän tolkumpi geeniaines.
Oliko se tuollainen törkimys jo ennen vauvaa, ja miten käyttäytyi raskausaikana?
Komppaan kyllä kakkosta. Kuulostaa, että miehesi olisi lapsen jälkeen taantunut teini-ikäiseksi ja alkanut kohdella sinua äitinänsä. Se harhaluulo kannattaa katkaista alkuunsa. Laita rajat mille suostut, äläkä palkitse huonoa käytöstä.
Viettääkö mies aikaa kahdestaan vauva kanssa?Voisitko esim.ottaa jonkun harrastuksen iltaisin niin että lähdet pois kotoa ja mies vastuussa lapsesta.Joskus miehet ei vaan tajua mitä lapsenhoito vaatii jos ei itse tarvitse.Ja saisit samalla omaa aikaa ja etäisyyttä.Myös iltamenot silloin tällöin kaveriporukassa.Ja älä pese miehen pyykkiä jos et jaksa,kohauta vaan olkaa ja sano ettet ole ehtinyt.
Ap keksiny taas raflaavan tarinan. Vähän aikaa sitten lapsia oli useita ja perhettä vainottiin, eikä miestä missään. Nyt onkin pelkkä pieni vauva eikä vainoamista, ja mieskin löytyy. Vaikka toisessa topicissa puhuu olevansa erakkoluonne ja epäilee
löytävänsä miehen.
Huvittavaa miten joku saa kiksejä keksien erilaisia provokatiivisia tarinoita arjesta.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 02:43"]
[/quote]
Siinä on yks idiootti kommentoija...missä Tollasia kasvaa? Ei kukaan ole syntyessään idiootti. Kuulostat ap;n mieheltä ...ajattelemattomalta.
Ison keskustelun paikka. Yhteinen lapsi yhteinen perhe yhteinen projekti. Siihen sitoudutaan. Läppäri joskus muulloin.
Miehesi ei ymmärrä, että sinä olet nyt kiinni vahvassa ja hänen apuaan tarvitaan muussa käytännön asiassa. Ja tietty myös vauvan hoidossa.
Miten tärkeää onkaan äidin hyvinvointi. Miehesi pitäisi saada ymmärtämään, että häntä oikeasti tarvitaan!
Kerro mitä koet j et jaksa haukkuja. Voi mies ottaa sen kahvikupin pyyteeetäömästi ja tiskata.
Nyton pakko siellä puhua. Mies ei tajua rooliaan ja tärkeyttään.
Älä heittäydy marttyyriksi...niinkuin selvästikään et tee. Kero avun tarve. Kerro niitä konkreettisia asioita, mitä nyt mieheltä kaipaat. Ei välttämättä niitä tiedä. Tilanne on uusi.
Voimia.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 04:24"]
Ap keksiny taas raflaavan tarinan. Vähän aikaa sitten lapsia oli useita ja perhettä vainottiin, eikä miestä missään. Nyt onkin pelkkä pieni vauva eikä vainoamista, ja mieskin löytyy. Vaikka toisessa topicissa puhuu olevansa erakkoluonne ja epäilee löytävänsä miehen. Huvittavaa miten joku saa kiksejä keksien erilaisia provokatiivisia tarinoita arjesta.
[/quote]
Taidat elellä harhoissas. Meinaatko oikeasti, että täällä palstalla olisi vain ap ja sinä? Taitaa olla kuitenkin suomen suosituin keskustelupalsta ja paljon paljon ihmisiä.
Ihan kun mun exmies.
Tosin rupes juomaan ja kaverit oli tärkeet....
Otan osaa ei taida miehestä olla isäksi...
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 07:01"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 04:24"]
Ap keksiny taas raflaavan tarinan. Vähän aikaa sitten lapsia oli useita ja perhettä vainottiin, eikä miestä missään. Nyt onkin pelkkä pieni vauva eikä vainoamista, ja mieskin löytyy. Vaikka toisessa topicissa puhuu olevansa erakkoluonne ja epäilee löytävänsä miehen. Huvittavaa miten joku saa kiksejä keksien erilaisia provokatiivisia tarinoita arjesta.
[/quote]
Taidat elellä harhoissas. Meinaatko oikeasti, että täällä palstalla olisi vain ap ja sinä? Taitaa olla kuitenkin suomen suosituin keskustelupalsta ja paljon paljon ihmisiä.
[/quote]
Curling-kasvatettu teini? Oikeassa maailmassa ilmeisesti kaikki on täydellistä ja kaikki tällaiset jutut on vain provoja, joita ei tapahdu kuin elokuvissa? Äiti vissiin testaa poikaystävien mieskunnnonkin valmiiksi ensin, ette tuo kirjoittaja vain pety. Huono aihe tämä aloitus kyllä olisi elokuvaan tai kirjaan. Minun on helppo uskoa, mulla mies ei valittanut vauvan kitinästä, mutta muuten samanlaista, muistan vieläkin kuinka meillä tuli riita siitä, että oli sotkuista kun olin kuorinut päivän omenoita - tätä aikaa vuodesta, joista tein vauvan soseita ja muuta, enkä ollut ehtinyt siivota muuten, kun oli se vauvakin. Telkkarin ääressä mies viihtyi ja vauva sylissä kattoi telkkaria. Minä kyllä joskus komensin miehen itsensä vaunulenkille, ja sanoin, että haluan nukkua. Vetosin myös siihen, ettei mies liiku yhtään.
En jaksanut lukea koko ketjua mutta pakko kuitenkin kommentoida. Oma mies ei myöskään paljoa kyllä lapsia vauvoina hoitanut. Pyykkejä kyllä periaatteessa pesee. Ei kuitenkaan ikinä valittanut siitä kun kämppä oli täysin sekaisin kun herra tuli töistä kotiin (tämän olen itse huomannut vasta jälkeenpäin kun olen miettinyt asiaa), toisaalta ei häntä mikään sotku vaikuta häiritsevänkään.
Hän oli kyllä pulassa kun lähdin koiria käyttämään ulkona mutta toisaalta tuo oli juuri varmaan sitä mitä hän tarvitsikin koska tuolloin hän joutui ottamaan vastuun vauvasta ja/tai vanhemmista lapsista koska ei kerta halunnut koiriakaan käyttää ulkona.
Ja muutenkin olen huomannut ainakin oman miehen osalta sen että hän on nykyään paljon enemmän lasten kanssa ja tykkää heidän kanssaan tehdä asioita ja ottaa heitä mukaan eri paikkoihin kun he ovat kasvaneet (ovat kaikki jo kouluikäisiä). Jotenkin hän ei vain osannut olla alle 3-vuotiaitten lasten kanssa "luonnollisesti" ja tämä kai jotenkin ahdisti tmv?
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 09:05"]Miehenkö ne ruoat pitäisi laittaa ja aamupalat siivota ja paidat pestä ja silittää? Ja käydä lisäksi töissä?
Ja sinun työsi on vain levätä ja rentoilla vauvan kanssa? Ei ole kovin reilu työnjako!
Kotona olijalle kuuluu kotityöt.
[/quote]
Esimerkki:
Mies on töissä esim. klo 8-16 + työmatkaan menevä aika. Lopun päivää sen on saatava levätä. Vaimo hoitaa kotona lapsia klo 8-16 ja illat ja yöt myös. Onhan vaimolla niin rentoa kotona.
Mies on töissä esim. klo 8-16, samoin vaimo. Lapset päiväkodissa, koulussa... Miehen täytyy saada levätä, koska työssä käyminen on niin rankkaa. Vaimo hoitaa lapset illalla töiden jälkeen. Rentoa vapaa-aikaahan se vaan on ja tämä työnjako on ollut aina. Mies hoitaa työn, harrastuksen ja suhdetoiminnan. Vaimo hoitaa työn ja harrastaa ja tapailee kavereitaan lasten kanssa yhdessä. Miksi mies vetäisi perässään aina lapsia kaveritapaamisiin, kun ei muillakaan miehillä ole lapset jaloissa pyörimässä ja lapsilla on tylsää ja ne itkevät... ja lapset kärsivät... ja kyllä lasten on parempi olla äidin kanssa, kun äidin kavereillakin on lapsia, joista on seuraa ja kaikilla on mukavaa...
Älä pese miehesi vaatteita tai tee hälle ruokaa jos ei voi olla tuon enempää lapsenne kanssa. Onko teillä yhteistä aikaa enää ollenkaan? Mitäs jos vauva olisi jonkun hoidossa vaikka pari tuntia että saisitre puhuttua tai vain levätä? Minkä ikänen tämä vauva on..entä te? Mitä miehesi tuumasi kun puhuit erosta?