Miten toimisit tässä tilanteessa? Parisuhdeongelma
Meillä on pieni lapsi ja mies ei ole koskaan suostunut hoitamaan yöheräämisiä tai aikaisia aamuheräämisiä lapsen kanssa niin että saisin joskus nukkua kunnolla. Asiasta on puhuttu ja riideltykin monta kertaa ja sain neuvolan kautta jopa jonkun sellaisen perhetyöntekijän sanomaan miehelle että hänen täytyy välillä hoitaa näitä heräämisiä jotta saan nukkua. Mutta ei, mies ei suostu. Hän ei yksinkertaisesti tunnu haluavan vaikka miten asian tärkeyttä hänelle selittäisi.
Miten toimisit? Myönnän miettiväni jo eroa mutta onko tämä eroamisen arvoinen asia sitten :( ...
Kommentit (136)
Oletko antanut miehen hoitaa lasta hänen tavallaan. Vai oletko joka asiassa nalkuttanut kuinka tekee väärin ja kaikki pitäisi mennä niinkuin sinä sanot.
Anna hänelle vastuuta. Sanot että tänään hoidat lasta ja itse vain lepäät.
Kyllä se mies lapsesta huolehtii kun et mene joka asiassa sanomaan mitä pitää tehdä.
Jos ei hoida, sano ettet jaksa tuollaista suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Anna ap miehen olla, ei miestä ole tarkoitettu lastenhoitajaksi.
Hahhaa. Eli naisen pitää nääntyä uupumuksesta unenpuutteen vuoksi ja silti miehen tehtävä ei ole osallistua?
AP:n mies on luuseri. Olen nähnyt monta tuollaista miestä. He eivät suostu tinkimään omasta unestaan (yöheräämiset, aikaiset aamuheräämiset) koska he katsovat, että "miehen oikeus nukkua" on arvokkaampi kuin naisen ja lapsen hyvinvointi (fyysinen hyvinvointi, psyykkinen hyvinvointi).
Jos minä olisin AP, muuttaisin pois. Heti. Olisin muuttanut pois jo silloin, kun perhetyöntekijä kävi ja mies kieltäytyi noudattamasta hänelle annettuja neuvoja.
AP:n mies haluaa vain nukkua. Se on hänelle kaikkein tärkeintä. Tuollainen mies ei ansaitse asua saman katon alla KENENKÄÄN kanssa (vaimo, lapset, perheen lemmikkikoira). Mies vain uhriutuu joka kerta, kun hänen pitäisi tinkiä omasta unestaan.
sinä viikoksi hotelliin nukkumaan, mies maksaa huoneen. Lapsi jo 2 vuotias, joten mies saa pitää lapsetlle unikoulun.
Vierailija kirjoitti:
Oletko antanut miehen hoitaa lasta hänen tavallaan. Vai oletko joka asiassa nalkuttanut kuinka tekee väärin ja kaikki pitäisi mennä niinkuin sinä sanot.
Kyllä se mies lapsesta huolehtii kun et mene joka asiassa sanomaan mitä pitää tehdä.
Jos ei hoida, sano ettet jaksa tuollaista suhdetta.
Taasko tätä samaa p askaa naisen syyllistämistä. Eiköhän ap:lle olisi ihan sama antaako mies aamupalan lapselle sinisestä vai punaisesta lautasesta tai onko voi näkkileivän ylä vai alapuolella kunhan mies vain joskus olisi lapsen kanssa ja antaisi ap:n nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitaako mies lasta muuten? Erikoiselta kuulostaa, että mies antaa sitten lapsen vaikka itkeä, mutta ei kertakaikkiaan mene tämän luokse aamuisin vaikka itse olisit suihkussa tms.
Ei anna itkeä vaan tuo lapsen kylpyhuoneeseen minulle kun olen suihkussa ja häipyy. Ap
Wtf? 😯
Vierailija kirjoitti:
sinä viikoksi hotelliin nukkumaan, mies maksaa huoneen. Lapsi jo 2 vuotias, joten mies saa pitää lapsetlle unikoulun.
Mitä järkeä ehdottaa tällaista? Mies joka ei ole koskaan kertaakaan osallistunut lapsen nukkumisiin koska ei halua. Eikä yhäkään halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitaako mies lasta muuten? Erikoiselta kuulostaa, että mies antaa sitten lapsen vaikka itkeä, mutta ei kertakaikkiaan mene tämän luokse aamuisin vaikka itse olisit suihkussa tms.
Ei anna itkeä vaan tuo lapsen kylpyhuoneeseen minulle kun olen suihkussa ja häipyy. Ap
Wtf? 😯
Itkevä lapsi on rasittava, helpoimmalla pääsee kun työntää sen äidille ja poistuu paikalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei hoida, sano ettet jaksa tuollaista suhdetta.Taasko tätä samaa p askaa naisen syyllistämistä. Eiköhän ap:lle olisi ihan sama antaako mies aamupalan lapselle sinisestä vai punaisesta lautasesta tai onko voi näkkileivän ylä vai alapuolella kunhan mies vain joskus olisi lapsen kanssa ja antaisi ap:n nukkua.
Kaikki on aina naisen vika. Etenkin se jos mies ei ole vastuullinen.
On tämä uskomatonta: täällä vakavasti odotetaan, että 2 vuotias lapsi ratkaisee äidin väsymisongelmat (= oppii nukkumaan yöt läpi), sen sijaan että mies ratkaisi ongelman hoitamalla lastaan. 2 vuotiaalta odotetaan enemmän kuin aikuiselta mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
AP:n mies on luuseri. Olen nähnyt monta tuollaista miestä. He eivät suostu tinkimään omasta unestaan (yöheräämiset, aikaiset aamuheräämiset) koska he katsovat, että "miehen oikeus nukkua" on arvokkaampi kuin naisen ja lapsen hyvinvointi (fyysinen hyvinvointi, psyykkinen hyvinvointi).
Jos minä olisin AP, muuttaisin pois. Heti. Olisin muuttanut pois jo silloin, kun perhetyöntekijä kävi ja mies kieltäytyi noudattamasta hänelle annettuja neuvoja.
AP:n mies haluaa vain nukkua. Se on hänelle kaikkein tärkeintä. Tuollainen mies ei ansaitse asua saman katon alla KENENKÄÄN kanssa (vaimo, lapset, perheen lemmikkikoira). Mies vain uhriutuu joka kerta, kun hänen pitäisi tinkiä omasta unestaan.
Tässähän tämä tiivistettynä hyvin, ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
On tämä uskomatonta: täällä vakavasti odotetaan, että 2 vuotias lapsi ratkaisee äidin väsymisongelmat (= oppii nukkumaan yöt läpi), sen sijaan että mies ratkaisi ongelman hoitamalla lastaan. 2 vuotiaalta odotetaan enemmän kuin aikuiselta mieheltä.
Eihän nyt mieheltä mitään voi vaatia. Miestä pitää ymmärtää ja silittää päätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wtf? 😯
Itkevä lapsi on rasittava, helpoimmalla pääsee kun työntää sen äidille ja poistuu paikalta.
No onhan tuo törkeää. Ja miten se edes käytännössä onnistuu? Laitetaan itkevä vauva/taapero märälle kylpyhuoneen lattialle kun äiti on suihkussa saippuaisena? Kuka tai millainen henkilö tekee niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä ehdottaa tällaista? Mies joka ei ole koskaan kertaakaan osallistunut lapsen nukkumisiin koska ei halua. Eikä yhäkään halua.
Järki on siinä, että miehen on pakkoa, vaikka ei halua.
Luuletko sinä ap:n haluavan valvoa jaksamisen äärirajoilla vuosikausia?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kannattaisi nyt vaan toteuttaa jonkinlainen unikoulu, 2-vuotias kyllä osaa nukkua jo yöt heräämättä.
Riippuu kyllä ihan lapsesta.Kukapa ihminen ei heräisi joskus yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi hankkinut lasta ääliön kanssa. Mutta jos niin olisi kuitenkin päässyt käymään, niin jättäisin sian.
Mistä olisin voinut tämän ennustaa? Mies on aina esim tehnyt puolet kotitöistä jne eli hoitanut osuutensa. Ap
Minun on äärimmäisen vaikea uskoa että mitään merkkejä ei olisi ollut näkyvissä. Siis esim. sellaisia että miehesi ei olisi osannut aina asettumaan asemaasi ja tekemään asioita puolestasi silloin kun sinä et ole jaksanut tai pystynyt.
Hyvä huomio, vaikka ei aloittajan liittyisikään. Toinen asia mihin kannattaa kiinnittää huomiota on reippaus. Jos hoitaa kotitöitä oma-aloitteisesti ja tekee muun kuin vain välttämättömän niin hyvät ennusteet. Ajattelee puolisoa ja tämän hyvinvointia. Ei tarvitse joka asiasta erikseen sanoa. Ei makaa sohvalla ja juo kaljaa, vietä kaikkea vapaa-aikaa poikain kanssa. Tässä hyvä isä ehdokas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi hankkinut lasta ääliön kanssa. Mutta jos niin olisi kuitenkin päässyt käymään, niin jättäisin sian.
Mistä olisin voinut tämän ennustaa? Mies on aina esim tehnyt puolet kotitöistä jne eli hoitanut osuutensa. Ap
Minun on äärimmäisen vaikea uskoa että mitään merkkejä ei olisi ollut näkyvissä. Siis esim. sellaisia että miehesi ei olisi osannut aina asettumaan asemaasi ja tekemään asioita puolestasi silloin kun sinä et ole jaksanut tai pystynyt.
Hyvä huomio, vaikka ei aloittajan liittyisikään. Toinen asia mihin kannattaa kiinnittää huomiota on reippaus. Jos hoitaa kotitöitä oma-aloitteisesti ja tekee muun kuin vain välttämättömän niin hyvät ennusteet. Ajattelee puolisoa ja tämän hyvinvointia. Ei tarvitse joka asiasta erikseen sanoa. Ei makaa sohvalla ja juo kaljaa, vietä kaikkea vapaa-aikaa poikain kanssa. Tässä hyvä isä ehdokas.
Ap tässä. Mieheni oli tuollainen kuin kuvasit. Ei siitä silti voinut ennustaa millainen isä hänestä tulee.
Ap
Anna ap miehen olla, ei miestä ole tarkoitettu lastenhoitajaksi.