Tyylijumala Sami Sykkö arvostelee suomalaisten pukeutumista
hs.fi
Suomalaiset pukeutuvat treenivaatteisiin, kuin Itäkeskuksessa.
Tyyliguru Sami Sykkö on tavannut mm. Karl Lagerfeldin joten puhunee totta. Hävettää.
Kommentit (156)
No Sami ei tätä sanonut, mutta onhan se totta, että hirveältä näyttää kun reilusti ylipainoiset naiset pukeutuvat julkisille paikoille ohuisiin, tiukkaakin tiukempiin juoksutrikoihin, takavako kankaan läpi paistaen.
Yläosassa kaikkia, runsaita makkaroita muotoilemassa musta kiiltävä urheilupaita. Lisänä vielä muutamat sekalaiset tatskat.
Mukavuus on ihan ok, mutta tuollainen paljastelu ole koskaan tyylikästä. Entäs kylmällä ilmalla minishortsit tai -hame ja vitivalkoiset, paksut, paljaat jalat näkyvillä vesirajaan asti.
Useimmiten muutenkin alipukeudutaan, ihan kuin se toisi lisää itsevarmuutta, kun ei tarvitse ”hienostella”. Tilanteen mukaan pukeutuminen ei ole hienostelua, muualla maailmassa se on normaalia. Miksi se on täällä niin vaikeaa?
Jos tapaisin Karl Lagnenfeltin ei mitään käsitystä kuka. Menisi ihan ohi.
Miksi sukkahoususen näköisesti naiset kuljeskelee? Laittakaa hame päälle,tai housut myös ,ettei jää puolitiehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutusta jäi mieleen jännä tieto: E-Helsingissä naiset käyttävät ballerinoja. Tosi epämukavat kengät ja harvoin enää näkee.
Kokeile laadukkaampia ballerinoja, vaikka Tory Burchin. Mukavampia kenkiä ei olekaan, harmi vaan ettei niillä tarkene talvella. Näyttävätkin sata kertaa paremmilta kuin lenkkarit.
Balleriinoihin kuuluu se ,ettei ole kantaa ja olipa läpyskät mitkä hyvänsä niin ei sovi niille, joilla on jaloissa tai selässä ongelmaa. Ei myöskään tennarit toimi.
Mä olen selkävaivainen ja pystyn käyttämään ballerinoja. Mun omistamat ballerinat ei ole mitään läpysköjä ilman kantaa. Kannattaa ostaa vähän laadukkaammat. Esimerkiksi Clarksilla on hyviä kenkiä yleensäkin.
Toki jos ostaa niitä halpoja muoviläpysköitä, niin ei ne istu kenenkään jalkaan ergonomisesti. Hyvät ballerinat on yhtä tukevat ja istuvat jalassa kuin hyvät lenkkaritkin.
Jos sun kengissä on kantaa ja tukeva pohja, ne ei ole balleriinat. Monet balleriinat ovat lisäksi jalkapöydän päältä niin pitkälle auki, että jalkaa joutuu jännittämään, että kenkä pysyy jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen nuoren naisen katutyyli: treenitrikoot, tennarit ja yläosana joku lyhyt takki. Pitkät tasapaksut hiukset ponnarilla.
Miehenä olen oikein mielissäni tästä muodista. Minun silmiini tuollainen sporttisesti pukeutunut nainen on oikein viehättävä näky. Jakkupukutyypit ei niin innosta.
Minullakin on pää aina kääntynyt sporttisten miesten perään. Tuulipuku tai verkkarit. Myös miehen peppu on edukseen verkkareissa.
Niinpä... ja nämä naisten sukkahousutrikoomuotia liputtavat miehet ovat ihan selkeästi pimppivakomiehiä. Ihme kun miellyttää....
Tulin kerran nuorena uimarannasta parin kilometrin matkan bikinit päällä kotiin kaupunkiin.Pyörää taluttaen. Olikohan virhe.
Sami Sykkö on mielestäni söpö ja saa kommentoida ihan miten haluaa.
N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutusta jäi mieleen jännä tieto: E-Helsingissä naiset käyttävät ballerinoja. Tosi epämukavat kengät ja harvoin enää näkee.
Kokeile laadukkaampia ballerinoja, vaikka Tory Burchin. Mukavampia kenkiä ei olekaan, harmi vaan ettei niillä tarkene talvella. Näyttävätkin sata kertaa paremmilta kuin lenkkarit.
Balleriinoihin kuuluu se ,ettei ole kantaa ja olipa läpyskät mitkä hyvänsä niin ei sovi niille, joilla on jaloissa tai selässä ongelmaa. Ei myöskään tennarit toimi.
Mä olen selkävaivainen ja pystyn käyttämään ballerinoja. Mun omistamat ballerinat ei ole mitään läpysköjä ilman kantaa. Kannattaa ostaa vähän laadukkaammat. Esimerkiksi Clarksilla on hyviä kenkiä yleensäkin.
Toki jos ostaa niitä halpoja muoviläpysköitä, niin ei ne istu kenenkään jalkaan ergonomisesti. Hyvät ballerinat on yhtä tukevat ja istuvat jalassa kuin hyvät lenkkaritkin.Jos sun kengissä on kantaa ja tukeva pohja, ne ei ole balleriinat. Monet balleriinat ovat lisäksi jalkapöydän päältä niin pitkälle auki, että jalkaa joutuu jännittämään, että kenkä pysyy jalassa.
Olen Clarksin ballerinojen vannoutunut käyttäjä, ne pysyvät hyvin jalassa. Kantaa ei ole, mutta en sellaista kaipaakaan. En tuputa ballerinoja kenellekään, mutta ei voi myöskään väittää, että ne eivät ole mukavat kellekään. Nuorten muhkulenkkarit tuntuvat epämukavilta ja painavilta. En aio ottaa selvää, pitääkö luuloni paikkansa.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Tulin kerran nuorena uimarannasta parin kilometrin matkan bikinit päällä kotiin kaupunkiin.Pyörää taluttaen. Olikohan virhe.
Sinun perheessäsi varmasti ihan normaalia käytöstä - yleensä pidetään junttiutena.
Vierailija kirjoitti:
Olivatko korviin asti kiskotut pyllybikinit?
Vierailija kirjoitti:
Mutta mikä tämä juttu on kun kaikki vaatteet pitää olla mustia.
Kesällökin mustat verkkarit tai muun malliset housut, ja paita tietenkin musta, miksi?
Yksi syy mustan käyttöön ainakin itselläni on vaatekauppojen tarjonta. Beige, ruskea, harmaa, vihertävä, hailakat pastellit. En pidä näistä vaan kirkkaista väreistä. Niitä ei kaupoissa juuri näe paitsi jotain riemunkirjavia mammatunikoita. En tilaa netistä vaatteita. Suomessa pukeudutaan jo ilmaston takia käytännöllisemmin. Sykkö tekee vain työtään, sinänsä turha työ tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mikä tämä juttu on kun kaikki vaatteet pitää olla mustia.
Kesällökin mustat verkkarit tai muun malliset housut, ja paita tietenkin musta, miksi?
Se on maailman ostetuin väri. Sisäänostajat sen tietävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun perheessäsi varmasti ihan normaalia käytöstä - yleensä pidetään junttiutena.
Yhden ainoan kerran elämässäni ja kaupungissa. Bikinit oli punaiset.
Vierailija kirjoitti:
Jos tapaisin Karl Lagnenfeltin ei mitään käsitystä kuka. Menisi ihan ohi.
Miksi sukkahoususen näköisesti naiset kuljeskelee? Laittakaa hame päälle,tai housut myös ,ettei jää puolitiehen.
Ei taida olla elossa enää? Oli jo iäkäs, kun kuoli parisen vuotta sitten, googlaa jos kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Miesoletettu, joka itse käyttää naisten röyhelöpaitoja, ei ole oikea henkilö arvostelemaan muiden pukeutumista.
Hah! Samin tyyli olisi aivan karsea jollain Esson baarissa istuvalla köriläällä! Sen sijaan Samista se tekee persoonan. Hän jäisi aivan seinäkukkaseksi tavanomaisissa vaatteissa.
Sallittakoon hänen tehdä työtään, johon hän on opiskellut. Kyllä hän melko nätisti, kohteliaasti ja hauskastikin kommentoi ihmisten pukeutumista ohjelmissa joihin osallistuu.
Sitäpaitsi, me kaikkihan "arvostelemme", mutta muista syistä. Kuka kateudesta, kuka ilkeyttään..
Minne ovat kadonneet tyylikkäät ja naiselliset naiset?
Täysin eri mieltä stockkan naistenvaatteista. Jo vuosia siellä pelkästään jotain nudenvärisiä, kaulaanasti kiinni olevia yläosia. Tällaiset tietysti sopivat poikavartaloisille naisille, mutta kuinka moni ihan oikeasti on sellainen?
https://www.stockmann.com/polo-ralph-lauren-pellavapusero/11577918944-1…
https://www.stockmann.com/bruuns-bazaar-dahlia-jaspa--pusero/1148776574…
https://www.stockmann.com/marc-o-polo-denim-t-paita/11800386342-2.html
https://www.stockmann.com/comma-jersey--paita/11647053324-1.html