Tyylijumala Sami Sykkö arvostelee suomalaisten pukeutumista
hs.fi
Suomalaiset pukeutuvat treenivaatteisiin, kuin Itäkeskuksessa.
Tyyliguru Sami Sykkö on tavannut mm. Karl Lagerfeldin joten puhunee totta. Hävettää.
Kommentit (156)
Voi kyllä hankkisin Guccin, Longchampin tai Louis Vittunin laukun heti kun on rahaa :(
Voi harmi. Sami saa pahoittaa mielensä ihan vapaasti. Ei nimittäin häiritse minua yhtään.
Samin oma tyyli on... hmmm... mielenkiintoinen.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen nuoren naisen katutyyli: treenitrikoot, tennarit ja yläosana joku lyhyt takki. Pitkät tasapaksut hiukset ponnarilla.
Miehenä olen oikein mielissäni tästä muodista. Minun silmiini tuollainen sporttisesti pukeutunut nainen on oikein viehättävä näky. Jakkupukutyypit ei niin innosta.
no musta Sami ei kylla arvostellut vaan kepeasti kommentoi. Jutun ihmiset oli tosi eriikasia jote ei siina oikein edes voinut vertailla. Ja verkkarit on ihan OK jos ne pukee kivasti ja leikittelee streetstyle-tyylilla.
Vaatteet on mun aatteet ja noinpoispain mutta ei kannatta tosta vetaa hernetta nenaan.
Kaikki omalla tyylillaan vaan. Helsigissa pukeudutaan musta tosi kivasti ihan kaikkialla. Ite asun pariisisa ja kaikki on tyylikkaita mutta tylsia.
Ajoin kerran taksilla pohjoisesta Helsingistä eteläiseen kaupunginosaan. Oli ruuhka-aika ja taksi ajeli hiljalleen. Kiinnitin huomiota miten ihmisten vaatetyyli tosiaan muuttui kaupunginosien mukaan. Esim Malmilla oli omanlaistaan, Kalliossa omanlaistaan, Krunikassa omanlaistaan ja Punavuoressa omanlaistaan.
Harmi kun juttu on maksumuurin takana.
Syköllä ei valitettavasti ole vakavasti otettavan ulkonäköasiantuntijan olemusta, vaikka pukeutuisi silkkiin päästä varpaisiin.
Kuka sua hävettää? Sami Sykkö/Karl Lagerfeld vai mikä? Ei tuosta aloituksestasi saanut selvää.
Toi on kyllä ihmeellistä, että niin moni pukeutuu verkkareihin, collegeihin, tennareihin yms. vaikka ovat ihmisten ilmoilla, kaupungilla. Miksi kukaan pukeutuisi urheiluvaatteisiin jos eivät sillä hetkellä urheile? Totta kai pururadalla on lenkkarit, mutta tarvitseeko niitä linttaan astuttuja, likaisia ja hikisiä lenkkareita nyt kaupassa tai kahvilassa pitää? Hyh.
tyyppi kirjoitti:
no musta Sami ei kylla arvostellut vaan kepeasti kommentoi. Jutun ihmiset oli tosi eriikasia jote ei siina oikein edes voinut vertailla. Ja verkkarit on ihan OK jos ne pukee kivasti ja leikittelee streetstyle-tyylilla.
Vaatteet on mun aatteet ja noinpoispain mutta ei kannatta tosta vetaa hernetta nenaan.
Kaikki omalla tyylillaan vaan. Helsigissa pukeudutaan musta tosi kivasti ihan kaikkialla. Ite asun pariisisa ja kaikki on tyylikkaita mutta tylsia.
Sama havainto Italiassa asuessani.
Suomessa on pukeutumisessa enemmän monimuotoisuutta, persoonallisuutta ja uskallusta.
Mitä sitten?
Suomalaiset arvostavat mukavuutta ja ulkona käydään lähinnä asioilla. Ei joka ilta oleskelemassa, kuten metropoleissa.
Entä miehet?
Jostain syystä taas innostuitte puhumaan vain naisista.
Mutta mikä tämä juttu on kun kaikki vaatteet pitää olla mustia.
Kesällökin mustat verkkarit tai muun malliset housut, ja paita tietenkin musta, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Kesällökin mustat verkkarit tai muun malliset housut, ja paita tietenkin musta, miksi?
Olen keskiluokkaistunut hevari ja mieltymys väriin on jäänyt, vaikka muuten mennään hillitymmin kuin nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Toi on kyllä ihmeellistä, että niin moni pukeutuu verkkareihin, collegeihin, tennareihin yms. vaikka ovat ihmisten ilmoilla, kaupungilla. Miksi kukaan pukeutuisi urheiluvaatteisiin jos eivät sillä hetkellä urheile? Totta kai pururadalla on lenkkarit, mutta tarvitseeko niitä linttaan astuttuja, likaisia ja hikisiä lenkkareita nyt kaupassa tai kahvilassa pitää? Hyh.
Koiranomistajana käyn lenkillä 2 kertaa päivässä, töissä vaihdan työvaatteet, yöksi yövaatteet. Laske kuinka monta kertaa mun pitäisi päivässä vaihtaa vaatteita, jos en voisi piipahtaa kaupassa niillä lenkkivaatteilla eli siis urheiluvaatteilla.
Vierailija kirjoitti:
Koska ainakin päällysvaatteet ovat yksivärisiä, on kätevintä suosia yhteensopivaa. Kyllähän vaikka vihreä takki olisi ihan kiva, muttei sovi lilan tai punaisen kanssa jne. Hillitty ruutukuosi vaikka bleiserissä olisi makuuni, mutta harvoin niitä on myynnissä.
Ulkomailla asuva ystävä ihmetteli kesällä naisten rumaa ja epänaisellista pukeutumista ja olen kyllä samaa mieltä. Suomalainen nainen ei osaa pukeutua. Päälle laitetaan juoksutrikoot (vaikka suurin osa ei selvästi urheile koskaan) ja homssuiset vaatteet. En menisi edes koiran kanssa lenkille sellaisissa vaattteissa kun mitä täällä Hgin katukuvassa näkee.
Todella harvoin näkee tyylikästä pukeutumista ja suurin osa nuorista naisista on ylipainoisia.
Miesoletettu, joka itse käyttää naisten röyhelöpaitoja, ei ole oikea henkilö arvostelemaan muiden pukeutumista.
Suomalaisen nuoren naisen katutyyli: treenitrikoot, tennarit ja yläosana joku lyhyt takki. Pitkät tasapaksut hiukset ponnarilla.