Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekikö äitisi sinulle vaatteita, kun olit lapsi?

Vierailija
26.09.2014 |

Miten suhtauduit niihin vaatteisiin?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ainoan hameen jota isäni haukkui ja äiti loukkaantui niin ettei tehnyt koskaan mitään ompelutöitä, koulukaverilla oli äidin tekemiä hienoja, silti hän häpesi niitä vaikka muut kehuivat.

Äiti oli kai mustasukkainen kun osasin paremmin.

Kankaat eivät ole yhtään liian kalliita, mutta laatua on joskus haettava.

Vierailija
22/30 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki. Äitini ei ole kovin taitava. Häpesin niitä vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kutoi mulle villapaitoja, tykkäsin niistä. Ei onneksi ommellut mitään vaatteita, en varmaan olisi käyttänyt.

Vierailija
24/30 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti teki muutamia ja olivat ihan lemppareita. Nykyään teen omille lapsille ja ovat tykänneet tähän mennessä. Halloweeniksi on jo tilattuna vanhimmalta asu. Ja kyllä siitä 10 euroa maksavasta metrin palasta saa monet vaatteet alle viisivuotiaille, eli ei ne kankaiden hinnat ihan päätä huimaa. Aikaahan tuohon menee enemmän kuin kaupassa käyntiin, mutta mikä siinä, kun nauttii käsillä tekemisestä.

Vierailija
25/30 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki ja tekee vieläkin (olen 40v ja voin "tilata" äidiltä villasukkien ja lapasten lisäksi hameita ja mekkoja). Tekee myös lapsenlapsilleen ja muille sukulaisille (etenkin neuloen). Teininä harrastimme kaverin kanssa "vaatesuunnittelua" ja äitini toteutti toiveemme. Se oli ihan mahtavaa! Itse en koskaan oppinut ompelemaan kunnolla, meillä oli ala-asteella koulussa polkukoneet (siis 80-luvulla, ihan oikeasti!!).

Vierailija
26/30 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki, koska siihen aikaan ei ollut edes saatavilla kaupoista lastenvaatteita. Tai ei ainakaan samalla tavalla kuin nykyään ja nekin harvat olivat kalliita. Ja olen syntynyt vuonna -78. Toki niitä sitten alkoi pikkuhiljaa tulla enemmän ja jo kouluikäisenä pääsääntöisesti käytin ihan kaupasta ostettuja vaatteita. Äitini on kyllä taitava ompelija ja ihan mielellään käytin hänen tekemiään vaatteita myöhemminkin, koska olivat ihan hienoja.

Vierailija
27/30 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki! Olen niin kiitollinen hänelle niistä vaatteista <3 Todella hienoja mekkoja, paitoja, hameita,  jakkupukuja tms. ja jos ei täysin niin lähes ammattimaista jälkeä. Olin lapsena pahasti koulukiusattu, mutta koskaan ei tullut piruilua tai riivaamista vaatteista, eivät vaan löytäneet vikaa niistä. Jaamme mutsin kanssa edelleen rakkauden kädentöihin ja -taitoihin ja koska äiti on taitavampi ompelemaan hän tekee vaikeammat korjausompelut mulle edelleen.

Vierailija
28/30 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki, kouluikäisenä häpesin niitä, koska minua kiusattiin niiden takia.

Vierailija
29/30 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, meillä oltiin niin köyhiä, että äiti teki minulle vaatteita. Häpeähän se oli, muilla oli kaupassa ostetut. :(

Vierailija
30/30 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teki aivan ihania kesämekkoja ja hameita. Muistan vieläkin mielestäni maailman kauneimman turkoosinvärisen kellohameen. Ei sellaisia ollut kaupoissa!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän