Mitä asioita tekisit toisin jos voisit 50-vuotiaan kokemuksella elää uudestaan 18-vuotiaasta eteenpäin?
Onko olemassa henkilöitä, jotka eivät tekisi mitään toisin?
Kommentit (82)
Käyttäisin n. puolet valveillaoloajasta naisten vonkaamisen harjoitteluun, jotta sitten kun niitä tosi saaliita tulee vastaan niin en mokaisi.
Oikeastaan kaiken tekisin toisin, jos saisin.
Aika paljon tekisin toisin. Jotenkin pitäisi silti varmistaa, että vaikka valitsisin niin monet asiat toisin niin silti minun pitäisi päätyä avioliittoon eksäni kanssa, jotta lapseni voisi syntyä :-D
Ai jessus, jos pääsisikin viisikymppisen itsetunnolla ja kokemuksella pyörittämään miehiä sillä kropalla, mikä minulla oli 18-vuotiaana, se olisi melkoista menoa!
Kuuntelin lapsena ja nuorena vanhempia ja kokeneempia, hankin korkean koulutuksen ja tein kaiken muunkin oikein. Joten ei olisi tarvetta tehdä mitään toisin.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon tekisin toisin. Jotenkin pitäisi silti varmistaa, että vaikka valitsisin niin monet asiat toisin niin silti minun pitäisi päätyä avioliittoon eksäni kanssa, jotta lapseni voisi syntyä :-D
Ai jessus, jos pääsisikin viisikymppisen itsetunnolla ja kokemuksella pyörittämään miehiä sillä kropalla, mikä minulla oli 18-vuotiaana, se olisi melkoista menoa!
Onks toi ny se kostokroppa?
Jättäisin 15 vuoden tutkijanuran väliin 🙄.
Olisin arvostanut enemmän itseäni. Kasvoin väkivaltaisessa perheessä ja pääsin muuttamaan omilleni (siis ihan omaan itsenäiseen tilaan) vasta 26vuotiaana. Näin jälkikäteen elämä olisi mennyt toisin jos olisin kyennyt loikkaamaan itseni varaan alle parikymppisenä, ehkä muuttamaan toiseen kaupunkiin. Ne ystävät ja ihmissuhteet on tosi tärkeitä parissakymmenissä, se että saat myönteistä palautetta.Teki sitten ihan mitä tahansa.
En vertailisi itseäni niin paljon muihin. Löytäisin jonkun intohimon ja alkaisin kehittää sitä, siis jotain taitoa. Jäisi se itsetuhoinen uhrius pois.
Vasta nelissäkymmenissä on elämä alkanut tuntua omalta ja itsen näköiseltä. Toisaalta en olisi minä ilman tätä polkua. Oma perheeni määritteli minut kelvottomaksi ja siitä leimasta on ollut työläs kasvaa irti. Tunneleimat menee syvälle.
Elin parisuhdehelveteissä yhteensä lähes 20 vuotta. Toisaalta nämä parisuhteet kasvattivat minua ja osin varmaan tuon vuoksi olen pystynyt etenemään urallani tähän pisteeseen. Osaan myös arvostaa nykyistä parisuhdettani ihan toisella tavalla.
Ehkä tekisin toisenlaisia kurssivalintoja yliopistossa kuin silloin parikymppisenä.
En ottaisi exää missään nimessä. Tekisin tarjolla olleet tutkimusmatkat. Tekisin montakin asiaa toisin.
Ne naiset haluaisivat panna sinua, sinä et vain tajua sitä.
Sijoittaisin bitcoineihin, enkä ostaisi huumeita niillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks toi ny se kostokroppa?
Minä taas näkisin todellisen itsetunnon olevan jotain muuta kuin kroppansa käyttämistä välineenä ihmisten pyörittelyssä. Hyvännäköisiä ihmisiä on kaikenikäisissä mutta kuka heistä on oikeasti onnellinen, on toinen juttu. Vaikka huomiota tulisi ovista ja ikkunoista.
Joisin viinaa hieman vähemmän ja panisin jokaista, joka vähänkään siihen suuntaan antaa vinkkiä. Nuorena sitä on niin tyhmä.
Ostaisin pienen omistusasunnon velaksi heti kun mahdollista. Kaikkea muuta velkaa paitsi asunto/sijoitusvelkaa välttäisin kuin ruttoa. Alkaisin säästää 20 % tuloista 5 % osinkoa maksaviin arvo-osakkeisiin heti ensimmäisestä tilistä lähtien.
Säästäisin kaikki mahdolliset rahat vuoteen 1991 asti ja ostaisin niillä Nokian osakkeita ja sijoittaisin kaikki mahdolliset säästöt ja niistä saadut osingot ostaen uusia Nokian osakkeita aina vuoteen 2000 asti. Sitten möisin kaikki pois ja elelisin koko loppuelämän niillä tuotoilla.
Opiskelisimme ja se oma asunto heti ja emme päästäisi ketään asuntoomme enää ikinä näpistelemään. Mutta opiskelua enemmän 18-25 siinä se.
Tuhlaisin huomattavasti vähemmän aikaa miehiin ja keskittyisin senkin ajan oman elämäni paremmaksi tekemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos sinulla olisi vain tieto mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Muuten olisit täysin samanlainen ihminen kuin olit 18-vuotiaana.
Valitsisin toisen koulutuksen, toisen työn, toisen asuinpaikan, toiset suhteet, toiset tuttavat, toiset "ystävät".
Eri tavalla koko elämä.