Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita tekisit toisin jos voisit 50-vuotiaan kokemuksella elää uudestaan 18-vuotiaasta eteenpäin?

Vierailija
26.08.2021 |

Onko olemassa henkilöitä, jotka eivät tekisi mitään toisin?

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tekisi mitään toisin. Olen saavuttanut paljon uralla ja minulla on ihana mies ja lapsi. Kaikki se on ollut rankka tie, en ehkä yksinkertaisesti jaksaisi tehdä sitä uudestaan, jos tietäisin kaiken, mitä se vaatii, mutta haluaisin kyllä tehdä samoin. Ei siis ole jäänyt mikään kaduttamaan, pikemminkin lähinnä kammoksuttaa ajatus, että olisi se urakka edessä taas.

Vierailija
2/82 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelisin lukiossa ahkerammin. Varsinkin kieliä. Olen lapsesta asti ollut vähän sellainen että menen sieltä mistä aita on matalin, ja siksi aina alisuoriutuja. Yliopsitoon toki pääsin ja valmistuin, mutta nyt ehkä valitsisin jonkin sellaisen alan, mistä voisi tienata vähän enemmän. Lisäksi olisin enemmän ja rennommin oma itseni, enkä niin hirveästi pelkäisi tai ajattelisi mitä muut ajattelee (lapsuuden kasvatuksen ja kodin peruja). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi sitoutunut niin nuorena kuin tein, eli 21 v.

Ottaisinnenemmän riskejä. Olen aina valinnut sen riskittömän ja turvallisen tien.

Vierailija
4/82 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotakin pikkuriikkistä tekisi toisin, koko elämä menisi automaattisesti toisin. Jos esimerkiksi minä olisin ajanut polkupyörällä koulusta kotiin nopeammin sinä eräänä keväisenä iltapäivänä, olisin ehtinyt saada ajoissa sen toisen tiedekunnan opinto-oppaan ja välttynyt päätymästä tuhoon tuomitulle alalle.

Mutta leikitään. Opiskelisin toisen tutkinnon, mikä tarkoittaisi sitä, että opiskelisin automaattisesti jossain toisessa kaupungissa eli kaveripiirinikin olisi toinen. Jos pari tiettyä ihmistä tulisi vastaan, ampaisisin kovaa vastakkaiseen suuntaan. Harrastaisin hirveän paljon enemmän seksiä ja valitsisin seksikumppanit huolellisemmin. Ja valtion hommista laittomasti irtisanottuna menisin kiltisti kortistoon ja ansiosidonnaiselle sen sijaan, että lähtisin yrittäjäksi. Tai sitten vetäisin itseni kiikkuun jo kahdeksantoista vanhana, niin ei tarvitsisi rimpuilla enempää.

Vierailija
5/82 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin eri miehen. Mutta hitsi kun haluisin kuitenkin mun nykyisen lapsen. Miten ratkaista?

Vierailija
6/82 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alkaisi seurustelemaan ensimmäisenkään suomalaisen naisen kanssa vaan valitsisin heti venäläisen tai ukrainalaisen naisen.

Opiskelisin kirurgiksi DI:n sijaan. Kutsumustaan kannattaa noudattaa, jos sellaista on. Ei silti, dipan hommat on hyviä hommia nekin.

Vierailija
7/82 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mokasin sen lyhyen hetken, kun mun haaveilemani mies oli vapaana. Palasi vaimonsa luo, kun en uskaltanut sanoa, että ota mut.

Vierailija
8/82 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin tiukemmin kiinni rajoistani työelämässä.

Vierailija
9/82 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottanut rohkeammin lainaa ja sijoittanut asuntoon. Ei vain uskaltanut kun on aina joutunut pärjäämään rahallisesti omillaan. Mitään neuvoja kotoa on ollut turha odottaa.

Vierailija
10/82 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia mikä heti tulee mieleen, niin alkoholi ja vastakkainen sukupuoli.

Pitäisin ne visusti erillään.

Vierailija
11/82 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin yliopistossa pääaineeni toisin, valmistuisin nopeammin ja siirtyisin työelämään silloin kun oli oikeasti työvoimapula ja kaikki kelpasivat, sen sijaan että vetkuttelin niin että valmistuin pahimpaan lama-aikaan.

Seurustelusuhteissa pientä hienosäätöä sitten, ja muutaman typerän yhden yön jutun jättäisin väliin. Mutta nämä eivät ole niin olennaisia. Ehdottomasti elämäni isoimmat mokat olen tehnyt opiskeluissa.

Vierailija
12/82 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan, ikinä ryhtyisi työnantajaksi, yrittäjäksi kyllä mutten koskaan palkkaisi yhtään työntekijää

Vierailija
13/82 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on semmoista että uusiks sais ottaa.

Vierailija
14/82 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko että voisit 50v kokemuksella ja tiedolla varustettuna palata menneisyyteen 18v kehoosi?

Vai että saisit uuden 18v kehon nykyajassa?

Vierailija
15/82 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsisin yliopistossa pääaineeni toisin, valmistuisin nopeammin ja siirtyisin työelämään silloin kun oli oikeasti työvoimapula ja kaikki kelpasivat, sen sijaan että vetkuttelin niin että valmistuin pahimpaan lama-aikaan.

Seurustelusuhteissa pientä hienosäätöä sitten, ja muutaman typerän yhden yön jutun jättäisin väliin. Mutta nämä eivät ole niin olennaisia. Ehdottomasti elämäni isoimmat mokat olen tehnyt opiskeluissa.

Joo, on paha virhe alkaa opiskella vain jotain. Pitäisi tarkkaan miettiä kiinnostaako ala aidosti ja minkälaista se työ sitten valmistuessa on ja kestääkö oma pää työn aiheuttamaa stressiä.

Vierailija
16/82 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joisi huikkaakaan Pepsi Maxia, opiskelisin pidemmälle, en tekisi yhtään lasta, enkä ikinä olisi yhdenkään miehen kanssa.

Vierailija
17/82 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi ravintola-alalle, vaan kävisin kiltisti yliopiston. Biletykset ja hölmöilyt pois, niin pankkitilin saldo olisi mukavampi.

Vierailija
18/82 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko että voisit 50v kokemuksella ja tiedolla varustettuna palata menneisyyteen 18v kehoosi?

Vai että saisit uuden 18v kehon nykyajassa?

Tarkoitan 50v kokemuksella palaisit menneisyyteen 18v kehoosi ja eläisit uudelleen.

Vierailija
19/82 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin muuttanut pois kotoa heti 18-vuotispäivänäni.

Vierailija
20/82 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne järkevät valinnat tekemällä olisi jäänyt paljon kokematta ja ymmärtäisin elämästä vähemmän. Tai näin haluaisin uskoa 😆

Olisi ehkä kannattanut heti yrittää päästä opiskelemaan sitä alaa, joka kiinnosti, vaikkei se ollutkaan 'järkevä' ja ottaa se tosissaan, yrittää ja uskoa itseensä. Silloin olisi ehkä silläkin alalla elättänyt itsensä.

Muuten en osaa katua kaikkea mokailua, dokailua ja sekoilua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän