Olen uskovainen kristitty mutta vihaan uskovaisten ylistysmusiikkia!!!
siis kaikki on sitä amerikan ällöhypytystä ja hillsong syntrapaskaa, onneksi taivaassa ei kuunnella moista.
hellareilla on taas se 1970 luvun helluntaihumppa ja rautalankapaska
miksi? Bach sentään teki hyvää musaa ja kaikki 1970 luvun progebändit, mutta ei tätä syntsaryskettä voi kuunnella
Kommentit (43)
Seurakuntia ja niiden kokouksia on monen laisia. Joissain pitäydytään perinteiseen hengelliseen musiikkiin.
Näinhän se on. Uskovaisellakin voi olla hyvä maku! Ja jos on, ei tota kuraa kestä kuunnella.
Eihän sun oo mikään pakko sitä kuunnella, vai onko?
Samoin täälläkin. Olen uskovainen. En käsitä, miksi ei enää pystytä tekemään hyvää hengellistä musiikkia.
Eihän noita kuunete edes paha erkkikään.
Mozartin Requiem oli sentään jotain.
Jeesustelua ei ylipäätään kestä yksikään järkevä ihminen. Imelä lässytys ja toisen käännyttäminen on oksettavaa. T. Kristitty
Samoin. Tällä hetkellä kuulokkeista soi Jaakko Löytty. Elämänläheistä ja syvää sanomaa Jaskan sielukkaalla ja rouhealla tyylillä.
Hihhulointi on sieltä ja syvältä.
Terv. kristritty joka kokee körttiläisyyden eniten omakseen mutta joka ei sinänsä tykkää lokeroida.
Jeremy1974:n tyyli on uskollinen itselleen :D
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Tällä hetkellä kuulokkeista soi Jaakko Löytty. Elämänläheistä ja syvää sanomaa Jaskan sielukkaalla ja rouhealla tyylillä.
Terv. kristritty joka kokee körttiläisyyden eniten omakseen mutta joka ei sinänsä tykkää lokeroida.
jaakko löytty on paska koska se oli mukana sateenkaarimessussa eli homojen puolella
Vierailija kirjoitti:
Jeremy1974:n tyyli on uskollinen itselleen :D
se oli Jeremy719
nyt mulla on ikää kohta 50 v ja aion lähtee vieläkin Kiinaan ja kunnon profeetta-akkaa ei vieläkään näy missään
Jeremy719 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jaakko löytty on paska koska se oli mukana sateenkaarimessussa eli homojen puolella
Jaxuhaleja Jeremylle. Minäkin oon ihmisoikeuksien ja tasa-arvon puolella.
Vierailija kirjoitti:
Seurakuntia ja niiden kokouksia on monen laisia. Joissain pitäydytään perinteiseen hengelliseen musiikkiin.
Vapaissa suunnissa kyllä tosi iso osa on siirtynyt moderniin ylistysmusiikkiin. Varmaan poikkeuksiakin on, mutta jos haluaa löytää opillisesti vapaasuuntaisen (uskovien kaste ym) seurakunnan jossa musiikki ja muutenkin tilaisuuksien tyyli olisi hyvin perinteinen, ei valinnan varaa välttämättä ihan hirveästi ole.
Itse oon luterilainen jolla uppoaa hyvin monenlainen hengellinen musiikki Bachista ylistyspoppiin, enemmän kiinni kappaleesta kuin genrestä. Mun mielestä pelkän ylistysmusiikin käyttäminen on kuitenkin hengellisesti yksipuolista. Kristinusko on muutakin kuin ylistämistä, ja perinteisemmässä musiikissa on monipuolisemmat aiheet. On julistusta, rukousta, synnintunnustusta jne.
Kannattaa etsiä kuunteluun Far Cry 5 videopelin soundtrack. On muuten viimeisen päälle tasokas pläjäys!
Mäkin inhoan hillsongtyylistä passkaa, ja lässyjä hoilotuksia, missä toistetaan, tistetaan ja vielä toistetaan.
Onneksi olen löytänyt kristillisen hiphopin. Aivan erinomaista tavaraa!
Enimmäkseen jenkkiläistä, brittejä myös.
Toinen hyvä on kristillinen reggae. Monta loistavaa artistia.
Just juu, että sellainen uskova olet ap. Et näe malkaa omassa silmässä , mutta näet roskan toisen silmässä. Minä minä minä, meidän musiikki vain kelpaa. Siis tuomitset muut ja oma on vain hyvää. Hyi olkoon tuollaiset uskovat , onko kuvottavaa. ?
Kun alkoi "johtajuuskoulutukset", toiminnan "keskittäminen" ja "johtava pastorointi", mentiin metsään. Ei vain musiikissa. Tätä se on nyt, seurakunta sisältää eliitin ja seuraajat. Jeesus ei opettanut näin. Ei ole luokkajakoa Herran taloudessa, se on ihmismielelle vain se muoto, jolla nyt edetään syvemmälle metssään monissa ns. vapaissa suunnissa...
Vaihda seurakuntaa :D Meillä lhpk:ssa ei harrasteta ylistysmusaa, vaan virsiä <3
Minä taas olen ateisti ja tykkään kristillisestä ylistysmusiikista, erityisesti amerikkalaisesta funk/soul -tyyppisestä. Musiikkimaku tuskin on kovin olennainen asia uskonnossa. Jokainen kuunnelkoon mitä haluaa.
Uskova täti kirjoitti:
Just juu, että sellainen uskova olet ap. Et näe malkaa omassa silmässä , mutta näet roskan toisen silmässä. Minä minä minä, meidän musiikki vain kelpaa. Siis tuomitset muut ja oma on vain hyvää. Hyi olkoon tuollaiset uskovat , onko kuvottavaa. ?
Minä en ole uskova, mutta muistan koulun uskontotunnilta Jeesuksen viestin; "Antakaa kaikkien lasten tulla tyköni". Jeesus oli aidosti suvaitsevainen. Nykyajan uskovainen ei suvaitse mitään. Mitä vahingollista on siinä, jos kirkollinen musiikki olisi ilon sanomaa?
Mä olisin voinut tehdä sinulle uutta, jos psykopaatit eivät olisi kieltäneet. Ehkä voin vieläkin. Millaista haluat?
Nykyaikaisen ylistysmusiikin avulla seurakunnista on saatu karkoitettua monta seurakunnan perustamisessa asti mukana ollutta jäsentä. Jokin tarkoitus kaikella on.