Olen uskovainen kristitty mutta vihaan uskovaisten ylistysmusiikkia!!!
siis kaikki on sitä amerikan ällöhypytystä ja hillsong syntrapaskaa, onneksi taivaassa ei kuunnella moista.
hellareilla on taas se 1970 luvun helluntaihumppa ja rautalankapaska
miksi? Bach sentään teki hyvää musaa ja kaikki 1970 luvun progebändit, mutta ei tätä syntsaryskettä voi kuunnella
Kommentit (43)
Hienot sähköurut ja kitara. Jeee!!
Itse olen täyspakana ja inhoan ällömakeita jenkkityylisiä ylistyshumppia. Huh. Huono maku on yliarvostettua. Samoin amerikan mustan väestön hurlumhei meininki on ...no hurlumheitä, se kai heillä on aluperin ollut tarkoituskin, kun kristinuskoa on tultu tuputtamaan afrikkalaistaustaisille aikoinaan.
Itse diggaan kristinuskossa eniten körttiläismeiningistä - siinä on tyyliä. Ja sitten ortodoksisuus on kieltämättä mielenkiintoinen siinä mielessä, että siinä on sitä mystisyyttä säilytetty, juuri se, että kaikkea ei voi selittää ja se ei haittaa. Lisäksi ortodoksisuus on uskontona sieltä suvaitsevimmasta päästä ja siksi se säilyi mm. Venäjällä läpi kommunistihallinnon, vaikka kirkkoja tuhottiin jne. Se on kuin Kiinan kansa - se vain nielee itseensä uudet aatteet ja muuntaa ne itselleen sopiviksi. Niinhän kiinalaiset on aina tehneet - mantsut esim. tuli aikoinaan tuhoamaan ja valtaamaan Kiinan ja muutamassa vuodessa he olivat kiinalaisempia kuin kiinalaiset itse. Ortodoksisuus ottaa seuraavaksi luonnon ja maapallon pelastamisen ykkösaiheekseen, jos Venäjällä elintaso nousee sitä tahtia kuin nyt ja jos siellä ei taas tule jotain kumousta ja hullua tyrannia. Ai niin Putleri...no sen kanssa ortodoksit tulee hemmetin hyvin toimeen.
Kuuntelen vain kristillistä örinä-heviä.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen ateisti ja tykkään kristillisestä ylistysmusiikista, erityisesti amerikkalaisesta funk/soul -tyyppisestä. Musiikkimaku tuskin on kovin olennainen asia uskonnossa. Jokainen kuunnelkoon mitä haluaa.
Tämä.
Minä olen ignostikko, eli en kiellä Jumalaa, mutta ilman tieteellisiä todisteita, asiaan on mahdoton ottaa kantaa. Pidän myös kuvaamastasi musiikista, koska siitä loistaa ilon sanoma. Meidän kirkon sanoma (missä sitä olen joutunut kuulemaan) on helvetin pelon höystämää höttöä, mikä ei tuo ihmiselle hyvää oloa, eikä iloa.
Juu, kirkkomusiikki ja virret on kaunista kuunneltavaa, mutta isän, pojan ja pyhän hengen ylistäminen rockin tai rapin muodossa ei oikein toimi
eput on paras, saispa jostain rockivaimon
Vai että uskovainen kristitty. 😀
Älä välitä, minuakin se ällöttää.
Sama täällä. Kävisin muuten mielelläni joskus myös helluntaiseurakunnassa ja vapaakirkossa, mutta musiikki raatelee tärykalvoni ja raiskaa sieluni.
Sama täällä.
No. En mene ns. ylistysiltoihin. Käyn silloin tällöin kuuntelemassa opetusta/saarnaa/puhetta (mitä sanaa nyt käytetäänkin), mutta en juuri innostu siitä ylistämisestä.
Kyllä kaikenlaiselle musiikille, myös kristillisen musiikin eri lajeille, riittää tilaa maailmassa.
Voin sanoa aivan samaa kuin aloittaja. Ja kun joukkoon tungetaan "kieliä" ja soperretaan jotain outoa möngerrystä ja ollaan niin "Hengessä"... plääh! Voin huonosti jo ajatuksesta. Ehkä siksi että koin nämä srk: t ahdistavina ja rajoittavina. Oli paljon sääntöjä, piti olla sitä sun tätä. Armolahjoja oikein puristettiin ihmisistä ja painostettiin niiden käyttämiseen. Meni jotenkin kovin kauas normaalista elämästä.
Nykyään koen ihanaa rauhaa kirkoissa missä on harras tunnelma. Ja korkealaatuisissa kirkkokonserteissa. Jos jossain niin sellaisessa hetkessä voi kokea "Jumalan Hengen" kosketusta.
Vierailija kirjoitti:
Jeesustelua ei ylipäätään kestä yksikään järkevä ihminen. Imelä lässytys ja toisen käännyttäminen on oksettavaa. T. Kristitty
Pitäisi siis puhua ankarasti ja kieltä ihmisiä uskomasta?
Hillsong väki on monessa paikassa joutunut "pannaan" koska ovat poikennet raamatullisesta perustuksesta seurakunnissaan. Tosin tämä ketju on vuoden vanha. Eli joku nyt vaan haluaa taas mustamaalata.
No löytyy sitä totaalisen tykkiä hengellistä musiikkia vielä tänäkin päivänä. Tässä nyt vaan yksi esimerkki:
Musiikkimakuja on niin monelaisia, myös hengellisessä musiikissa.
Vanhat 70 luvun ajan hengelliset laulut on hyviä, eikä renkutuksia.
Itteä harmittaa osa ylistysbändeistä kun laulavat "nenäänsä", semmoista outoa.
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.
Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)
Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!
Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.
Jesaja 45:5-7
"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."
Osaan säveltää Bachin kaltaisesti. Tiesitkö, että popissakin on paljon uskonnollista musiikkia? Esim. Imagine dragonsin Believer ja Ariana Granden No tears left to cry ja God is a woman.