Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotimaanmatkailu lisääntyi

Vierailija
26.08.2021 |

Kotimaiset hotellit, majatalot, retkeilyalueet ym hyötyivät koronarajoituksista. Ihmiset käyttivät lomarahojaan kotimaan matkailuun:

https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/kotimaa/kotimaanmatkailussa-rikottiin…-–-yöpymisiä-majoitusliikkeissä-enemmän-kuin-koskaan-mittaushistoriassa/

Heinäkuu oli ennätyskuukausi kotimaanmatkailussa, kertoo Tilastokeskus.

Yöpymisten määrä majoitusliikkeissä oli mittaushistorian korkein. Kaikkiaan yöpymisiä oli 3,34 miljoonaa, mikä oli kaksi prosenttia enemmän kuin heinäkuussa 2019 ennen koronakriisiä.

Kuvut ovat Tilastokeskuksen majoitustilaston ennakkotietoja. Ne on kerätty majoitusliikkeiltä, joissa on vähintään 20 vuodepaikkaa tai sähköpistokkeella varustettua matkailuvaunupaikkaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ainakaan minä. Baleaarien sijaan lähdin Suvisaaristoon. Mennen-tullen yhdysveneellä, teltta ja ruuat mukana. 5 yötä campingiä, grillailua ja chillailua ja takaisin kotiin. Meiltä junat, taksit, veneet ja ruuat... ehkä 350€, juomat 200€. Ainoastaan valtio voitti, kohtuuttomalla verotuksellaan.

Vierailija
2/3 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo uskoa. En ole koskaan ennen matkustellut yhtä paljon kotimaassa enkä kyllä halua enää matkustellakaan. Jos vielä ensi vuonna on pakko pysyä kotimaassa niin pysyn sitten saman tien kotona. En kerta kaikkiaan keksi enää mitään nähtävää, minkä takia kannattaisi lähteä jonnekin. Lappi ei kiinnosta, mutta Oulu-Joensuu linjan alla on nyt sahattu joka suunta ja kolkka, ei tietysti pelkästään tämän kesän aikana mutta kun myös aiemmat reissut otetaan huomioon.

Noin 20 yöpymistä on kertynyt touko-elokuun aikana eri paikoissa. Matkapäiviä enemmän, koska on tehty myös yhden päivän retkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä jännä juttu, että monet ei koe kotimaassa olevan mitään nähtävää. Mä oon harrastanut moottoripyöräilyä vuodesta 2007, jolloin aloitin vakavamman kotimaanmatkailun. Mua kiinnostaa erilaiset maisemat, kasvillisuus ja syrjäiset kylät. Kaupungeissakin on ihan mukava käydä.