Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Porkkananapit kouluissa suosituin kasvisruoka, mutta missä proteiinit?

Vierailija
26.08.2021 |

Leivitetyt porkkanaviipaleet ei pidä nälkää loitolla edes päiväkoti-ikäisillä. Lisukkeena ehkä menisivät.

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen itse kiertävänä sijaisena päiväkotien ja koulujen keittiöillä enkä useinkaan ymmärrä ruoansuunnittelua. Salaateissa on tosi paljon raasteita ja sellaisia sekoituksia, etten aikuisenakaan haluaisi niitä syödä. Lanttudipit ja kirpeät kiisselit menee suoraan haaskuuseen. Lisäksi saattaa olla kaali-porkkanasalaattia ja heti seuraavana päivänä porkkanaraastetta. Ei näytä syö juuri aikuisetkaan, saatikka lapset. Ja kyllä, olen ehdottanut muutoksia, mutta kukapa sijaista kuuntelisi, kun ei tahtoa löydy muutenkaan?

Se on harmillista, jos lapset opetetaan syömään makukolmion suola-sokeri-natriumglutamaatti mukaisesti. Kaikki muu on vastenmielistä.

Mielikuvituksen puutetta, jos vaihtoehdot ovat mielestäsi tuossa. Mutta tällaistapa se keskustelu meidänkin esimiesten kanssa. Kaikkeen löytyy aina selitys miksi ei voi edes kokeilla. Esimerkiksi sitä, että ainaisten kiisselien ja murojen sijaan olisi vaikka enemmän hedelmäpaloja tai marjoja tarjolla. 

Ei se ole mielikuvituksen puutetta, vaan se mihin elitarviketeollisuus yrittää ehdollistamalla kasvattaa ihmispopulaatiota. Ei ihme, että ylipainoisten ihmisten määrä jatkaa kasvuaan samassa suhteessa kuin teollisen ja valmisruoan suosio lisääntyy. Sellaiset ihmiset eivät altistu tälle makunystyräpesulle, jotka tekevät ruokansa raaka-aineista itse.

Vierailija
102/102 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme