Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen niin vihainen ettei henkeä saa! tytär raskaana

Vierailija
25.09.2014 |

ja on vasta 17v. on jo vuoden puhunut vauvakuumeestaan & siitä, että haluaa lapsen mutta en uskonut että todella tekisi sen ! en tiedä millä viikolla on, oli testannut itse viime viikolla ja eilen vasta uskalsi kertoa minulle koska menee tänään ekaan neuvolaan.  olo oli että ANTEEKSI MITÄ?!!!!! kuin olisi halolla humautettu.. itkettää, suututtaa & olen helvetin pettynyt :( lapsen isä on kuulemma ex-poikaystävä (19v) & vauva sai alkunsa vähän ennen kuin erosivat. uskoo kuitenkin, että palaavat yhteen nyt kun saavat vauvan! voi elämän kevät..

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 10:21"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 08:56"]

Aijjai, kurja tilanne. Mitäs tuleva isukki on asiasta mieltä? 

[/quote]

mi

Miten niin kurja tilanne, jos lapsi on hartaasti toivottu? Minä olin kuten ap:n tytär, paitsi että tarkoituksella yksinhuoltajaksi halusin, lapsen isä oli vähän vanhempi minua mutta nuori mies kuitenkin ja halusi jatkaa geenejään vaikkei isän roolia halunnutkaan. Sain juuri tuollaista kohtelua jokapaikassa, jopa aborttiin painostamista sekä adoptioon kun lapsi oli jo maailmassa. Tuo kohtelu oli raskainta koko prosessissa, äitiyttäni yritettiin lytätä nuoren ikäni takia. Pärjäsin kuitenkin loistavasti ja hieno mies pojasta kasvoi, on nyt 20v. Nuorempia sisaruksiakin hänelle tuli viisi, seuraava vain vuoden nuorempi. Monesti vaan itse hitaasti kypsyneet kolmikymppiseksi vain itselleen eläneet ihmiset eivät kykene ymmärtämään että joku toinen voi olla valmis ja haluta vanhemmaksi jo nuorena. Täytyy olla tosi vahva ihminen joka kykenee nuorella iällä selviämään siitä että vieraat ihmiset koittavat väheksyä äitiyttäsi todella rajuillakin tavoilla. Minun saamani kohtelu oli kuitenkin ala-arvoista enkä ymmärrä sen tarkoitusta kun yleensä puhutaan äitiyden ja vanhemmuuden tukemisesta. Kuvittele itse jos sinua painostetaan abortoimaan ja tai antamaan pois hartaasti toivomasi lapsi. Itselläni meni puoli vuotta tulla raskaaksi joten mistään vahingosta ei ollut kyse. Nuori äiti tarvitsee hyväksyntää ja arvostusta vähintään yhtä paljon kuin vanhempikin äiti, tuoreen äidin pitää luottaa itseensä ja äitiyteensä. Itse en välittänyt muiden mielipiteistä, mutta joku herkempi saattaa välittää.

[/quote]

Olennaista ja kiinnostavaa on lähinnä se, kuinka nuori äiti kykenee sitten rakentamaan elämänsä, hankkimaan koulutuksen, toimeentulon itselleen ja lapsilleen. Sinä taisit hankkia itsellesi saman tien uuden elättäjän, joten ratkaisit monet käytännön ongelmat sillä. Se ratkaisumalli, mikä käy yhdelle ei välttämättä sovi tai ole edes tarjolla kaikille.
[/quote]

Vaikka sinä et siihen kykenevän niin monet kyllä saavat ammatin opiskelua ja hankittua työpaikan lapsesta huolimatta ;)

Vierailija
2/128 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti täällä vaan komennetaan aloittajaa "tukemaan" tytärtään ja iloitsemaan lapsenlapsesta....ja eräs älyvalo vielä kirjoitti, että Suomessa nuori äiti ei mitenkään jää turvaverkotta joten siitä vaan, täh?

Niin, helppohan se on tekeytyä raskaaksi kun yhteiskunta sitten hoitaa kaiken. Tulee tukea rahallisesti ja varmaan saa kivan pikku kaksionkin asuttavakseen. Elareita ja yh-lisää ja lapsilisää ja voi vittu sentään.

Totta kai tommoset naiivit tyttöset (ja laiskuutensa sossuvanhemmiltaan perineet) sikiävät iloisesti. Mikäs sen helpompaa.

Vituttaa elättää tommosia hattarapäitä....tuskin se vauvatehtailu tuohon jää. Kun nuorena aloittaa, pääsee muutamassa vuodessa ison katraan yh-äipäksi ja tuet senkun nousee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi tullut raskaaksi tuolle, olisi tullut jollekin toiselle, todennäköisesti ihan samanlaiselle kuin exänsä. Tyttäresi on voinut tuntea ettei häntä hyväksytä eikä kukaan rakasta ja lapsen tekemällä saa toisen ihmisen rinnalleen ja ehkä myös sen miehenkin jäämään. Onko lapsellasi huono itsetunto? Se nyt välttämättä sinun vikasi ole, mutta näin nyt on mennyt.

Vierailija
4/128 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 12:09"]Kovasti täällä vaan komennetaan aloittajaa "tukemaan" tytärtään ja iloitsemaan lapsenlapsesta....ja eräs älyvalo vielä kirjoitti, että Suomessa nuori äiti ei mitenkään jää turvaverkotta joten siitä vaan, täh?

Niin, helppohan se on tekeytyä raskaaksi kun yhteiskunta sitten hoitaa kaiken. Tulee tukea rahallisesti ja varmaan saa kivan pikku kaksionkin asuttavakseen. Elareita ja yh-lisää ja lapsilisää ja voi vittu sentään.

Totta kai tommoset naiivit tyttöset (ja laiskuutensa sossuvanhemmiltaan perineet) sikiävät iloisesti. Mikäs sen helpompaa.

Vituttaa elättää tommosia hattarapäitä....tuskin se vauvatehtailu tuohon jää. Kun nuorena aloittaa, pääsee muutamassa vuodessa ison katraan yh-äipäksi ja tuet senkun nousee.
[/quot[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 12:09"]Kovasti täällä vaan komennetaan aloittajaa "tukemaan" tytärtään ja iloitsemaan lapsenlapsesta....ja eräs älyvalo vielä kirjoitti, että Suomessa nuori äiti ei mitenkään jää turvaverkotta joten siitä vaan, täh?

[/quote]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 12:09"]Kovasti täällä vaan komennetaan aloittajaa "tukemaan" tytärtään ja iloitsemaan lapsenlapsesta....ja eräs älyvalo vielä kirjoitti, että Suomessa nuori äiti ei mitenkään jää turvaverkotta joten siitä vaan, täh?

[/quote]

Ota se pussi päästäisi ja avaa silmäsi. Moni nuori äiti paiskii kovasti töitä elättääkseen perheensä. Eikö äitiys päivärahaa saa jokainen äiti? Eikö lapsen elatusmaksusta vastaa etävanhempi? Mitä tukia tarkoittaa?

Tästä kommentista näette millaista on nuorena äitinä kasvattaa lastaan. Nuori äiti saa tehdä tuplasti hommia päästäkseen moraalisesti hyväksyttävälle tasolle muiden silmissä.

Vierailija
5/128 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän kiire näillä teineillä on lisääntyä. Kyllä sitä kerkeää vähän myöhemminkin. Kävisivät edes koulut loppuun ja opiskelisivat ammatin itselleen. Ihan pentuja vielä itsekkin. Kohta ovat yhteiskunnan elätettävinä. Ehtivät tekemään vielä monta lasta monen miehen kanssa ennen kuin ovat 40v.

Vierailija
6/128 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 12:21"]Mikäköhän kiire näillä teineillä on lisääntyä. Kyllä sitä kerkeää vähän myöhemminkin. Kävisivät edes koulut loppuun ja opiskelisivat ammatin itselleen. Ihan pentuja vielä itsekkin. Kohta ovat yhteiskunnan elätettävinä. Ehtivät tekemään vielä monta lasta monen miehen kanssa ennen kuin ovat 40v.
[/quote]

Minä en olisi ehtinyt. Sairastuin vakavasti ja olisin nyt lapseton.

Vierailija
7/128 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 12:25"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 12:21"]Mikäköhän kiire näillä teineillä on lisääntyä. Kyllä sitä kerkeää vähän myöhemminkin. Kävisivät edes koulut loppuun ja opiskelisivat ammatin itselleen. Ihan pentuja vielä itsekkin. Kohta ovat yhteiskunnan elätettävinä. Ehtivät tekemään vielä monta lasta monen miehen kanssa ennen kuin ovat 40v. [/quote] Minä en olisi ehtinyt. Sairastuin vakavasti ja olisin nyt lapseton.

[/quote]

Ei siltikään kannata varmaan tehdä lapsia varmuudenvuoksi, jos saattaisi ettei eläkkään vanhemmaksi tai sairastu vakavasti. Eihän kukaan tiedä huomisesta. Teini-ikäinen ei ole vielä valmis kasvattamaan lasta kun on itsekkin lapsi vielä. Tuskin moni pärjäisi ilman omien vanhempiensa tukea ja rahallista avustusta. Kyllä se menojalka alkaa vipattamaan ja lapsi jää toiselle sijalle jos ei ole edes baareissa vielä ehtinyt käymään kertaakaan.

Vierailija
8/128 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 12:25"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 12:21"]Mikäköhän kiire näillä teineillä on lisääntyä. Kyllä sitä kerkeää vähän myöhemminkin. Kävisivät edes koulut loppuun ja opiskelisivat ammatin itselleen. Ihan pentuja vielä itsekkin. Kohta ovat yhteiskunnan elätettävinä. Ehtivät tekemään vielä monta lasta monen miehen kanssa ennen kuin ovat 40v. [/quote] Minä en olisi ehtinyt. Sairastuin vakavasti ja olisin nyt lapseton.

[/quote]

Ei siltikään kannata varmaan tehdä lapsia varmuudenvuoksi, jos saattaisi ettei eläkkään vanhemmaksi tai sairastu vakavasti. Eihän kukaan tiedä huomisesta. Teini-ikäinen ei ole vielä valmis kasvattamaan lasta kun on itsekkin lapsi vielä. Tuskin moni pärjäisi ilman omien vanhempiensa tukea ja rahallista avustusta. Kyllä se menojalka alkaa vipattamaan ja lapsi jää toiselle sijalle jos ei ole edes baareissa vielä ehtinyt käymään kertaakaan.
[/quote]

Kaikki eivät halua sinne baareihin. Minulle olisi ollut todella iso asia jäädä ilman lapsia. Nuorilla voi olla hieman erilainen arvomaailma omaksi verrattuna.

Vierailija
9/128 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole, kumma kyllä, ottanut puheeksi niitä aika yleisiäkin tapauksia, kun teiniltä vaaleanpunaiset haaveet haihtuvat vauvan hoidon vaativuudessa. Silloin teinin äiti onkin se, joka lapsen hoitaa. Näitä on aika usein, kun teini huomaa, että lapsen isää ei vielä isyys lainkaan kiinnosta, kaverit kaikkoavat, kun tietenkin haluavat viettää normaalia nuoruuttaan, johon kuuluu vapaus tulla ja mennä, opskelu ymv.

Vierailija
10/128 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheen tytär tuli raskaaksi 16-vuotiaana. Peruskoulukin jäi kesken, kun ei raskausajan vaivojen kanssa jaksanut käydä koulua, numerot sitäkin ennen ihan surkeita, kun seurustelu vei ihan kaiken ajan, ensirakkauden huuma. Tyttö sai lapsen, välit lapsen isään viileni lapsen tultua ja arjen alettua. Kovin riitaisaksi meni nuorten yhteiselämä ja ero seurasi ja tyttö oli sitten yh-äiti 17-vuotiaana. Aika surkealta näytti se kaikki.

Mutta tyttö reipastui siitä ja kävi peruskoulun loppuun, pääsi hyvään koulutukseen ja suoritti sen kunnialla ja sai sen jälkeen oikein hyvän työpaikan. Hän on nyt vastuuntuntoinen ja äärettömän viehättävä ja mukava nuori nainen.

Elämässä tapahtuu joskus aikamoisia juttuja, jotka näyttävät kamalilta sillä hetkellä, mutta kyllä niistä selvitään. Tuo tytön vanhemmat alkujärkytyksestään selvittyään päättivät tukea tytärtään, eikä jättää yksin. He selvisivät siitä kaikesta pitämällä yhtä ja se kannatti. Kenenkään elämä ei mennyt pilalle, vaan nyt se tyttö, nykyinen nuori nainen, rakentaa mukavan kihlattunsa kanssa taloa ja odottaa toista lastaan. Sen syntyessä esikoistytär on 11-vuotias.

Vierailija
11/128 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit onnellinen .... 

Vierailija
12/128 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 12:33"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 12:25"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 12:21"]Mikäköhän kiire näillä teineillä on lisääntyä. Kyllä sitä kerkeää vähän myöhemminkin. Kävisivät edes koulut loppuun ja opiskelisivat ammatin itselleen. Ihan pentuja vielä itsekkin. Kohta ovat yhteiskunnan elätettävinä. Ehtivät tekemään vielä monta lasta monen miehen kanssa ennen kuin ovat 40v. [/quote] Minä en olisi ehtinyt. Sairastuin vakavasti ja olisin nyt lapseton. [/quote]   Ei siltikään kannata varmaan tehdä lapsia varmuudenvuoksi, jos saattaisi ettei eläkkään vanhemmaksi tai sairastu vakavasti. Eihän kukaan tiedä huomisesta. Teini-ikäinen ei ole vielä valmis kasvattamaan lasta kun on itsekkin lapsi vielä. Tuskin moni pärjäisi ilman omien vanhempiensa tukea ja rahallista avustusta. Kyllä se menojalka alkaa vipattamaan ja lapsi jää toiselle sijalle jos ei ole edes baareissa vielä ehtinyt käymään kertaakaan. [/quote] Kaikki eivät halua sinne baareihin. Minulle olisi ollut todella iso asia jäädä ilman lapsia. Nuorilla voi olla hieman erilainen arvomaailma omaksi verrattuna.

[/quote]

Ei 17 vuotias teini voi vielä tietää alkaako häntä kiinnostamaan baarit jossain vaiheessa elämää. Vaikka olisi kuinka kypsä ikäisekseen, ei ole valmis aikuinen vielä pitkään aikaan. Kyllä sen näkee teiniäideistä, millaista se elämä tulee olemaan. Tässäkin tapauksessa poikaystävä jo lähtenyt eikä ihmekkään: lapsihan sekin vielä on. Suositteletko oikeasti, että teini-ikäiset saisivat jo ensimmäiset lapsensa 16-17 vuotiana ja yhteiskunta ja heidän vanhempansa elättävät heidät sitten?

Vierailija
13/128 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 10:21"]

[/quote]

mi

Miten niin kurja tilanne, jos lapsi on hartaasti toivottu? Minä olin kuten ap:n tytär, paitsi että tarkoituksella yksinhuoltajaksi halusin, lapsen isä oli vähän vanhempi minua mutta nuori mies kuitenkin ja halusi jatkaa geenejään vaikkei isän roolia halunnutkaan. Sain juuri tuollaista kohtelua jokapaikassa, jopa aborttiin painostamista sekä adoptioon kun lapsi oli jo maailmassa. Tuo kohtelu oli raskainta koko prosessissa, äitiyttäni yritettiin lytätä nuoren ikäni takia. Pärjäsin kuitenkin loistavasti ja hieno mies pojasta kasvoi, on nyt 20v. Nuorempia sisaruksiakin hänelle tuli viisi, seuraava vain vuoden nuorempi. Monesti vaan itse hitaasti kypsyneet kolmikymppiseksi vain itselleen eläneet ihmiset eivät kykene ymmärtämään että joku toinen voi olla valmis ja haluta vanhemmaksi jo nuorena. Täytyy olla tosi vahva ihminen joka kykenee nuorella iällä selviämään siitä että vieraat ihmiset koittavat väheksyä äitiyttäsi todella rajuillakin tavoilla. Minun saamani kohtelu oli kuitenkin ala-arvoista enkä ymmärrä sen tarkoitusta kun yleensä puhutaan äitiyden ja vanhemmuuden tukemisesta. Kuvittele itse jos sinua painostetaan abortoimaan ja tai antamaan pois hartaasti toivomasi lapsi. Itselläni meni puoli vuotta tulla raskaaksi joten mistään vahingosta ei ollut kyse. Nuori äiti tarvitsee hyväksyntää ja arvostusta vähintään yhtä paljon kuin vanhempikin äiti, tuoreen äidin pitää luottaa itseensä ja äitiyteensä. Itse en välittänyt muiden mielipiteistä, mutta joku herkempi saattaa välittää.

[/quote]

Olennaista ja kiinnostavaa on lähinnä se, kuinka nuori äiti kykenee sitten rakentamaan elämänsä, hankkimaan koulutuksen, toimeentulon itselleen ja lapsilleen. Sinä taisit hankkia itsellesi saman tien uuden elättäjän, joten ratkaisit monet käytännön ongelmat sillä. Se ratkaisumalli, mikä käy yhdelle ei välttämättä sovi tai ole edes tarjolla kaikille.

[/quote]

Kuule ihan olen itse itseni ja lapseni elättänyt ja vuosia vielä miestäkin kun opiskeli. Päivähoito on ihan kaikenikäisten vanhempien lapsille. Miksi ei nuori äiti kykenisi tekemään mielestäsi mitään? Jos äitiys teki sinusta kykenemättömän niin ei se tarkoita että muut olisivat samanlaisia. En ole itse koskaan toiminut yrityksessä Kotiäiti vaan opiskellut, tehnyt keikkatyötä ja yritystoimintaa siinä ohessa. En oikein ymmärrä ajatustasi että nuori äiti olisi jotenkin vähemmän kykenevä asioihin kuin samanikäinen bilettävä pissis? Eikös se ole juuri toisinpäin? Itse koin tuolloin kasvaneeni jo sen tietyn vaiheen ohi jossa kiinnostaa teinien jutut ja bilettäminen ym mitä vaihetta moni jatkoi sitten sinne kolmeenkymppiin saakka. Turha verrata itseesi meitä nuorena vanhemmaksi tulleita, ollaan luultavasti ihan eri tyyppisiä ihmisiä. Itse muutin omilleni ja sain lapsia siinä vaiheessa kun moni kaveri asui vanhempiensa luona ja eli teinin elämää enkä missään nimessä olisi halunnut palata kehityksessä taaksepäin aikuisen elämään päästyäni.

Vierailija
14/128 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 09:29"]

Kivittäkää vaan, mutta onko raskaus nyt niin pitkällä, ettei sitä voi keskeyttää? Vaikka tyttö haaveilee perhe-elämästä vauvoineen päivineen - se ei taida olla kovin realistista nyt. Miksi pitäisi mennä jonkun tytönhupakon ehdoilla - siis että hän toivoo lasta, vaikka suhde lapsen isään on katkolla? Onhan se kohtuuton rasite myös sille pojalle? Tyhmiä nämä nuoret ovat olleet ja varomattomia, mutta oletteko nyt miettineet asiat loppuun asti?

Pelkästään se, että nuori tyttö toivoo vauvaa, ei kyllä ole riittävä peruste lapsenhankintaan. Hän ei taatusti edes pysty näkemään, mitä seurauksia tällä nyt tulee olemaan teidän kaikkien elämään. Eipä silti, kyllä tuosta on aikaisemminkin selvitty, mutta kova pesti tiedossa kaikille. Myös sille syntyvälle lapselle.

Kuka elättää?

Tytöllä koulut kesken? Ammattia ei ole? Työtä ei ole?

Kuka hoitaa lasta? Tajuaako tyttö kuinka sitovaa vauvanhoito on? Vanhemmuus on elinikäinen ja sen ylikin.

Asumistilanne?

Entäs lapsen oikeus isäänsä? Onko oikein sitä nuorta isää kohtaan, että hänet on nyt sidottu tyttäreesi tulevan vauvan isänä loppuiäkseen vain siksi että tytöllä on päähänpinttymä vauvaleikeistä? En sano, että mies pitäisi vapauttaa vastuusta, mutta eipä hänellä taida olla paljoakaan sanottavaa tässä tilanteessa. Onko oikein?

Voisit ap olla aikuinen ja viheltää pelin poikki ennen kuin on liian myöhäistä.

[/quote]

Miten? Pakkoabortti??

Vierailija
15/128 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 08:49"]ja on vasta 17v. on jo vuoden puhunut vauvakuumeestaan & siitä, että haluaa lapsen mutta en uskonut että todella tekisi sen ! en tiedä millä viikolla on, oli testannut itse viime viikolla ja eilen vasta uskalsi kertoa minulle koska menee tänään ekaan neuvolaan.  olo oli että ANTEEKSI MITÄ?!!!!! kuin olisi halolla humautettu.. itkettää, suututtaa & olen helvetin pettynyt :( lapsen isä on kuulemma ex-poikaystävä (19v) & vauva sai alkunsa vähän ennen kuin erosivat. uskoo kuitenkin, että palaavat yhteen nyt kun saavat vauvan! voi elämän kevät..

[/quote]

Toisessa ketjussa Toinen äiti suree tytärtään joka teki itsemurhan 16 vuotiaana. Pienet on sun ongelmat jonka ajaa hulluksi. Hakisin sinuna psykologille ajan ihan itsellesi.

Vierailija
16/128 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 18:57"]

...melkein jo aikuisen tyttärensä luonnollisesta tapahtumasta,

Jos 17-vuotias on mielestäsi aikuinen, niin kyllä ihmettelen. Aikuiselle ihmiselle on minusta tyypillistä, että hän kykenee itse vastaamaan itsestään ja toimeentulostaan ainakin jossain määrin. Tästä ovat tietysti poikkeuksena esim. fyysisesti tai henkisesti sairaat. 17-vuotias, jolla ei ole minkäänlaista koulutusta saati ammattia, joutuu väistämättä joko vanhempiensa tai yhteiskunnan tuen varaan hyvin pitkäksi aikaa. Hän saattaa tietysti selvitä tilanteesta hyvinkin, mutta huonostikin voi käydä. Tilanne on siis kaikkea muuta kuin helppo ja ymmärrän hyvin aloittajan mielentilan.

[/quote]

Jos tammikuussa täyttää 18 v. on tosiaan jo melkein aikuinen. Eikös täällä neuvota sen ikäisiä jo muuttamaan omilleen?

Vierailija
17/128 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 02:01"]

hehehehe ap kasvattanut tyhmän huoran, nyt sitä saa mitä tilaa hahahahahahahah

[/quote]

No ei ole kasvattanut sinua.

Vierailija
18/128 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 00:38"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 10:21"]

[/quote]

mi

[/quote]

Eli 6 kersaa ja samaan aikaan töissä, mies opiskelija. Just joo. Kerro vaan lisää satuja.

[/quote]

Kuule ihan olen itse itseni ja lapseni elättänyt ja vuosia vielä miestäkin kun opiskeli. Päivähoito on ihan kaikenikäisten vanhempien lapsille. Miksi ei nuori äiti kykenisi tekemään mielestäsi mitään? Jos äitiys teki sinusta kykenemättömän niin ei se tarkoita että muut olisivat samanlaisia. En ole itse koskaan toiminut yrityksessä Kotiäiti vaan opiskellut, tehnyt keikkatyötä ja yritystoimintaa siinä ohessa. En oikein ymmärrä ajatustasi että nuori äiti olisi jotenkin vähemmän kykenevä asioihin kuin samanikäinen bilettävä pissis? Eikös se ole juuri toisinpäin? Itse koin tuolloin kasvaneeni jo sen tietyn vaiheen ohi jossa kiinnostaa teinien jutut ja bilettäminen ym mitä vaihetta moni jatkoi sitten sinne kolmeenkymppiin saakka. Turha verrata itseesi meitä nuorena vanhemmaksi tulleita, ollaan luultavasti ihan eri tyyppisiä ihmisiä. Itse muutin omilleni ja sain lapsia siinä vaiheessa kun moni kaveri asui vanhempiensa luona ja eli teinin elämää enkä missään nimessä olisi halunnut palata kehityksessä taaksepäin aikuisen elämään päästyäni.

[/quote]

Vierailija
19/128 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastollisesti nuori äitiys on yhteydessä kouluttamattomuuteen, työttömyyteen ja syrjäytymiseen. Hassua kyllä, näin on myös nuorella isyydellä, vaikka isät eivät olisi mukana laikaan vauvan arjessa. Tämä taas johtuu siitä, että edelleen tilastollisesti nuorien äitien lapsuudenkodit ovat olleet köyhiä, kouluttamattomia ja usein myös välinpitäättömiä lapsensa seksisuhteiden suhteen eli se on ollut monessa kodissa jopa kehuskelun aihe. Mitä koulutetummat vanhemmat, sitä enemmän nämä ovat tietoisia lastensa kaverisuhteista ja menoista, sitä tiukemmin suhtaudutaan teinien väliseen seksiin ja siitä myös puhutaan kotona paljon.

Tlastot ovat siitä hauskoja, että aina on näitä poikkeuksia. Fakta on, että teiniäitejä löytyy myös hyvin koulutettujen vanhempien lapsista. Näin on vain harvemmin. Ihan samoin kuin se teiniäiti voi itse kouluttautua hyvin mutta näin on harvemmin.

Tätä taustaa vasten ap:lla on syytä huoleen eikä kenenkään pitäisi yllyttää alaikäistä tai juuri täysi-ikäiseksi tullutta vauvanhankintaan. Nyky-yhteiskunta holhoamisellaan mahdollistaa sen, että nuorten ei tarvitse kantaa täyttä vastuuta päätöksistään. Entisaikaan kun oltiin vain vanhempien ja sukulaisten armeliaisuuden varassa, ei kukaan pitänyt vauvaa toivottavana ennen kuin elantoasiat olivat selvät. Väkisinkin sitä myös kypsyttiin eri tavalla, kun ei ollut koko ajan takaporttia ja yhteiskuntaa taputtamassa päähän, jos homma ei menekään putkeen.

Ehkä minuakin voi kutsua natsiäidiksi, kun olen korostanut lapsilleni, että seksi kuuluu parisuihteeseen, joka ei ole vain rakastumisen tunne vaan kahden ihmisen vankalla pohjalla oleva suhde. Lapset taas kuuluvat asiaan, kun se parisuhde on ollut vankalla pohjalla jo pidempään ja hyväksi koettu ja kun kumpikin kokee olevansa niihin laplsiin kaikin puolin valmis ja kypsä. Lapsia ei tehdä muiden elätettäväksi tai kasvatettavaksi ja lapsi ansaitsee vanhemmiltaan parhaat mahdolliset eväät elämäänsä.

Ei ole tullut teiniäitejä eikä teini-isiä.

Vierailija
20/128 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 08:58"]

Minäkin vauvakuumeilen :D Jos nyt eka ammatin hankkisin kuitenkin. t. 17v

[/quote]

"vauvakuumeilen" En sano mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme