Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hävettääkö sinua asua liian suuressa asunnossa ?

Voimauttava asuminen
25.08.2021 |

Yleinen trendi on kohtuullistaa asuntojen kokoa, vähentää ilmastonmuutoksen vaikutuksia ja tukea kestävää kehitystä.

Hävettääkö sinua asua ökysuuressa asunnossa ? Onko sinulla käytettävissä yhtä ihmistä kohden enemmän kuin 30 m2 ?

Kommentit (195)

Vierailija
81/195 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1,6 miljoonaa eläkeläistä on iso asiakaskunta, suuret ikäluokat jo 75-vuotiaita, työpaikkoja loppuu pilvin pimein kaupan alalla ja palvelualalla, asuvatko he vuokralla? Työikäisiä on vähemmän ja moni heistä pienempi tuloisia kuin eläkeläiset, voi voi, asiakkaat vähenee ihan hirveästi.

Ei ole rahaa parturiin, puoliso tasoittaa pitkien hiusten latvat ja hiuksia voi pitää kiinni, itse tehtyä ruokaa ja vaatteet kirpputorilta.

Eläkkeellä olevat sukulaiset käy vähän väliä parturissa ja ostaa merkkituotteita, kyllä asiakkaat yrityksillä vähenee. Korona oli vasta harjoitus.

Vierailija
82/195 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on nuoruudessaan asunut ahtaasti, on hyvä jos saa vanhuudessaan asua väljemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/195 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen on nuoruudessaan asunut ahtaasti, on hyvä jos saa vanhuudessaan asua väljemmin.

Tosin siivous ei kuulu vanhusten palveluihin, sen joutuu ostamaan siivous yritykseltä.

Vierailija
84/195 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leskeneläke poistuu 1975- syntyneiltä ja sitä nuoremmilta. Eläkeläisen asumistuessa hyväksytään omakotitalon neliömääräksi 70 neliötä yhdelle ja 85 kahdelle. Kun on eläkkeellä joutuu asunnon siivouksen maksamaan itse, 1267 ja tuota pienemmällä eläkkeellä saa palveluseteleitä, joilla saa alennusta siivouksesta, 1268 eläkkeellä siivous maksetaan kokonaan itse.

Ei poistu. Mihin tarvitsen asumistukea kun asun omassa velattomassa asunnossa. Siivota osaan itse.

Leskeneläkettä saa vain 5 vuotta ja sitten ei mitään.

Eläkkeellä voit tarvita siivousapua, kukaan ei tule siivoamaan, vaikka täyttäisit 100 vuotta. Itse joudut ostamaan siivouspalvelut.

En ole tuo jolle vastaat, mutta kyllä minulla raha riittää siivouttamaan kotini, jos niin haluan. Olen ollut velaton jo 30 vuotta, on tässä ehtinyt säästää ja sijoittaa. Itsenäinen olen ollut vuodesta 1991, jolloin erosin.

Vierailija
85/195 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä, meillä on 115 neliötä kahdelle aikuiselle.

Vierailija
86/195 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin 46m2 kaksiossa, ei hävetä yhtään. Koirat kuuluu koppeihin.

Vierailija
87/195 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leskeneläke poistuu 1975- syntyneiltä ja sitä nuoremmilta. Eläkeläisen asumistuessa hyväksytään omakotitalon neliömääräksi 70 neliötä yhdelle ja 85 kahdelle. Kun on eläkkeellä joutuu asunnon siivouksen maksamaan itse, 1267 ja tuota pienemmällä eläkkeellä saa palveluseteleitä, joilla saa alennusta siivouksesta, 1268 eläkkeellä siivous maksetaan kokonaan itse.

Ei poistu. Mihin tarvitsen asumistukea kun asun omassa velattomassa asunnossa. Siivota osaan itse.

Leskeneläkettä saa vain 5 vuotta ja sitten ei mitään.

Eläkkeellä voit tarvita siivousapua, kukaan ei tule siivoamaan, vaikka täyttäisit 100 vuotta. Itse joudut ostamaan siivouspalvelut.

En ole tuo jolle vastaat, mutta kyllä minulla raha riittää siivouttamaan kotini, jos niin haluan. Olen ollut velaton jo 30 vuotta, on tässä ehtinyt säästää ja sijoittaa. Itsenäinen olen ollut vuodesta 1991, jolloin erosin.

Toivottavasti 1000 euroa eläkettä saavillakin on rahaa siivouspalveluihin.

Eläkeläisten kodeista suurin osa menee purettavaksi, koska asuntolainaa ei saa, jos on töissä siivoojana, kaupan alalla, toimistotöissä, koulunkäyntiavustajana, työmarkkinatukitöissä, palkkatukitöissä, työmarkkinatukitöissä, nolla sopimuksilla, pankki edellyttää, että noissa töissä täytyy olla iso summa tilillä säästössä rahaa tai puoliso, jolla vakituinen työpaikka.

Vierailija
88/195 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä, mutta ihmetyttää poikaystävän puolesta. Pienemmät tulot kuin minulla, mutta paljon kalliimpi ja isompi asunto.

Vierailija
89/195 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ja tavallaan ei. Talo on sen verran omalaatuinen, että ei pröystäillä, mutta rakastan sitä että tilaa riittää. Ei tarvitse koko ajan olla samassa tilassa muiden kanssa ja voi esimerkiksi välillä vetäytyä omiin oloihinsa nukkumaan tms. Lisäksi on tilaa harratusjutuille eikä koskaan lopu tekeminen kesken! Kävellä saa kyllä paljon ja tavaraa tulee kerättyä helposti nurkkiin (vielä on paljon edellisten omistajienkin tavaroita katsomatta läpi, reilu 2v asuttu).

Meillä on asuinpinta-alaa kai joku 600m2? Ja yhteensä 900m2. Nyt asuu neljä lasta kotona ja kahdelle lapselle varattu huone viikonlopuiksi.

Vierailija
90/195 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 700 neliötä (tiedän, et usko ja että netissä voi anonyymisti väittää mitä vaan) eikä hävetä yhtään.

On mahtavaa kun on jokaiselle kunnolla tilaa.

Vierailija
91/195 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän paljon sinkkumiehiä, joilla vakituinen työpaikka ja asuvat vuokralla, koska 2400 brutto palkalla ei saa asuntolainaa.

Vierailija
92/195 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ja tavallaan ei. Talo on sen verran omalaatuinen, että ei pröystäillä, mutta rakastan sitä että tilaa riittää. Ei tarvitse koko ajan olla samassa tilassa muiden kanssa ja voi esimerkiksi välillä vetäytyä omiin oloihinsa nukkumaan tms. Lisäksi on tilaa harratusjutuille eikä koskaan lopu tekeminen kesken! Kävellä saa kyllä paljon ja tavaraa tulee kerättyä helposti nurkkiin (vielä on paljon edellisten omistajienkin tavaroita katsomatta läpi, reilu 2v asuttu).

Meillä on asuinpinta-alaa kai joku 600m2? Ja yhteensä 900m2. Nyt asuu neljä lasta kotona ja kahdelle lapselle varattu huone viikonlopuiksi.

Tuollaista ei saa ikinä myytyä, ihmiset ajattelevat, että lämmitys maksaa.

Lehdessä oli juttu, että maaseudun taloihin ei tule välttämättä vettä tulevaisuudessa, koska kunnilla ei ole rahaa uusia vesiputkia, enää ei asuta joka talossa.

Vierailija
93/195 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se tasa-arvoista, että joillakin on kaksi kertaa suurempi asunto kuin jollakin toisella ?

Mistä sä olet saanut päähäsi, että ihmiset olisivat tasa-arvoisia? Neuvostoliitto oli tasa-arvoa kannattavien taivas, kaikki oli tovereita, mutta sielläkin jotkut olivat tasa-arvoisempia kuin toiset. 

Vierailija
94/195 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän paljon sinkkumiehiä, joilla vakituinen työpaikka ja asuvat vuokralla, koska 2400 brutto palkalla ei saa asuntolainaa.

Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, jännä nähdä mitä asunnoille tulevaisuudessa tehdään.

Vierailija
95/195 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehdessä oli juttu, että maaseudun taloihin ei tule välttämättä vettä tulevaisuudessa, koska kunnilla ei ole rahaa uusia vesiputkia, enää ei asuta joka talossa.

Niin, voi olla. Meillä asumiskulut ovat maltilliset, sanotaanko että vesi, sähkö ja lämmitys yhteensä alle 600e/kk, mikä tietysti kuulostaa paljolta kerrostaloasuntoon verrattuna, mutta toisaalta asuntolainan lyhennys alle 400e. Toisaalta ei olla myymässäkään :)

Vierailija
96/195 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kettutytöt vauhdissa hauskoine kysymyksineen

Vierailija
97/195 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut lapsuuteni omistusasunnossa. Minua ei haittaa, vaikka mies asuisi vuokralla. Asun itsekin nyt vuokralla.

Vierailija
98/195 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, voi olla. Meillä asumiskulut ovat maltilliset, sanotaanko että vesi, sähkö ja lämmitys yhteensä alle 600e/kk, mikä tietysti kuulostaa paljolta kerrostaloasuntoon verrattuna, mutta toisaalta asuntolainan lyhennys alle 400e. Toisaalta ei olla myymässäkään :)

Lämmitättekö puilla?

Vierailija
99/195 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 700 neliötä (tiedän, et usko ja että netissä voi anonyymisti väittää mitä vaan) eikä hävetä yhtään.

On mahtavaa kun on jokaiselle kunnolla tilaa.

Eräällä ystävälläni puolet tuota pienempi, eikä tilasta ollut mitään haittaa, hän asui yksin.

Vierailija
100/195 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut lapsuuteni omistusasunnossa. Minua ei haittaa, vaikka mies asuisi vuokralla. Asun itsekin nyt vuokralla.

Monen vuokralaisen eläkkeellä olevat vanhemmat asuvat omistusasunnossa.