Mimmi saikin potkut!
Tänään tuli potkut molemmille!!! Huomenna viimeinen työpävä.
Huomenna saa mennä vielä jälkikäteen keskustelemaan syistä irtisanomiselle.Lapussakun luki että "sopimaton virkaan & luottamuspula". Jännä vaan että luotto pelaa molempiin uusiin silti niin paljon että vikat vuorot on äärivuorot eli yksintöissä ja kassantilitysten & laskeminen. Missäs muualla sitä luottoa tossa duunissa tarvitaan? Leivän vääntämisessä?Mä oon niin hoomoilasena! -mimmi
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:42"]
En usko, että tätä Mimmiä voi auttaa, koska hän valehtelee koko ajan. Lapussa luki "sopimaton virkaan & luottamuspula", mutta mitään virkaa ei olekaan, joten eiköhän kaikki muukin ole samanlaista soopaa. Jos valehtelet, niin tee se edes taidolla ja mieti, mitä oikeasti lukisi koeaikapurkulapussa. Jos ei ole virkaa, ei siitä kannata puhua.
[/quote]
yleiskielessä sanaa "virka" käytetään usein laajemminkin kun tarkoitetaan mitä tahansa työtä tai asemaa. Ymmärrät asian varmasti itsekin.
[/quote]
Firman (iso yksityinen) antamassa koeaikapurkulapussa ei ole tuollaisia kömmähdyksiä. Virka ei ole vuosiin ollut synonyymi työpaikalle.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:50"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 20:59"]
No joo.. edelleenkään kun ei ole todisteita että onko työkaverilta oikeasti viety rahaa vai lavastiko. Yksityinen isompi firma. En viitso mainita nineä. Mimmi
[/quote]
Yksityinen isompi firma ei tee sitä virhettä, että nimittää tehtävää viraksi. Älä pidä meitä tyhminä!
Alkaa näyttää siltä, että olet varastanut rahoja työkavereilta. Se ei ole reilua!
[/quote]
Todellako luulet, että yksityisessä isommassa firmassa ei voi olla töissä yhtään pikkupomoa, joka ei ole kovin hyvä kirjallisesti ja täyttää lomakkeet epätarkasti? Älä nyt viitsi.
[/quote]
Niin totta! Pätee varsinkin kaupan alaan, siellä on myymäläpäällikköinä ja kauppiaina on usein henkilöitä, joiden ura on tyssännyt tuolle tasolle sen takia, etteivät he enää selviäisi keskijohdon tehtävien kirjallisista raportointivastuista. Jotkut ovat oikeasti hyviä työssään, mutta esim. lukihäiriöisiä. Useammat kyllä ovat vain nukkuneet äidinkielentunnilla.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:42"]
En usko, että tätä Mimmiä voi auttaa, koska hän valehtelee koko ajan. Lapussa luki "sopimaton virkaan & luottamuspula", mutta mitään virkaa ei olekaan, joten eiköhän kaikki muukin ole samanlaista soopaa. Jos valehtelet, niin tee se edes taidolla ja mieti, mitä oikeasti lukisi koeaikapurkulapussa. Jos ei ole virkaa, ei siitä kannata puhua.
[/quote]
yleiskielessä sanaa "virka" käytetään usein laajemminkin kun tarkoitetaan mitä tahansa työtä tai asemaa. Ymmärrät asian varmasti itsekin.
[/quote]
Firman (iso yksityinen) antamassa koeaikapurkulapussa ei ole tuollaisia kömmähdyksiä. Virka ei ole vuosiin ollut synonyymi työpaikalle.
[/quote]
Lomakkeen valmiiksi täytetyssä osassa ei varmaan olekaan, mutta työnantajan käsin täytettäväksi jää yleensä tarkemmat irtisanomissyyt.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 20:41"]
Tänään tuli potkut molemmille!!! Huomenna viimeinen työpävä. Huomenna saa mennä vielä jälkikäteen keskustelemaan syistä irtisanomiselle.Lapussakun luki että "sopimaton virkaan & luottamuspula". Jännä vaan että luotto pelaa molempiin uusiin silti niin paljon että vikat vuorot on äärivuorot eli yksintöissä ja kassantilitysten & laskeminen. Missäs muualla sitä luottoa tossa duunissa tarvitaan? Leivän vääntämisessä?Mä oon niin hoomoilasena! -mimmi
Hakisin saikkua enkä menisi töihin.
Edellisestä työpaikasta kun sain kenkää, keräsin kamani ja laitoin oven kiinni enkä ole sen jälkeen käynyt siellä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 22:17"]R-kioski?
[/quote]
Samaa mietin..t. entinen ärräläinen
Hyvin olette sillä aikaa päätellyt että minä olen näpistellyt kun itse olen vedellyt kauneusunia.
Ja vielä iilmeisesti lukematta edellistä aloitusta josta olisi selvinnyt että uusia työntekijöitä on 2 joista nyt molemmat irtisanotaan.
Se että työajanpurku lapussa lukee sana "virka" ei varmastikkaan ole minun syyni.
Ps. Kyseessä ei ole r-kioski. Näitä firmoja on n.5 suomessa.
Mimmi
"Koeajanpurkulappu" sorry senat mener sakaisin oon ollut 5min hereillä :)
Mimmi
Työsuojeluvaltuutetulle mars. Jos et ole varastanut niin sinua ei voida kohdella sen mukaisesti.
Kannattaa varmaan myös pomolle tänään keskustelussa ilmoittaa että otan asian käsittelyyn työsuojavaltuutetun kanssa?
-mimmi
Vain joku vammainen puhuu itsestään kolmannessa persoonassa. Siksi tämä on trolli. ;-D
Oli trolli tai ei, ihan mielenkiintoinen tapaus. Näitä tällaisia aina sattuu, joten keskustelu on hyväksi, jos vaikka joku tulevaisuudessa hyötyisi täällä annetuista neuvoista. Siksi aina ärsyttää tuo joidenkin trollihuutelu. Eivät ilmeisesti ymmärrä, että asioista voi keskustella ihan teoriatasollakin ;).
No mitään et voi, kun on koeaika. :(
Ehkä tästä opit jotain....????
Minullekin on käynyt noin puutuin esimiehen pomottamiseen ja syrjintään eräässä osuuskaupassa.Löysin toki viikon sisällä uuden työn vaan opin pitämään turpani kii sen jälkeen.
Silloin tuntui että asia oli maailman loppu nyt 14 vuoden jälkeen naurattaa...
Tsemppiä sinulle... Katso että työtodistukseen ei tule syytä, sinulla on oikeus työtodistukseen jossa on vain työssäoloaika.
Elämä on joskus vääryyttä...
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:50"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 20:59"]
No joo.. edelleenkään kun ei ole todisteita että onko työkaverilta oikeasti viety rahaa vai lavastiko. Yksityinen isompi firma. En viitso mainita nineä. Mimmi
[/quote]
Yksityinen isompi firma ei tee sitä virhettä, että nimittää tehtävää viraksi. Älä pidä meitä tyhminä!
[/quote]
Heh, minun entinen vanhempi esimieheni (vieläpä koulutukseltaan lakimies!) puhui jatkuvasti virasta/tehtävästä samana asiana :D Olisi hyvin voinut kirjoittaa juuri tuollaisen selvityksen virallisiin papereihin.