Inttiä käymätön mies, mitä mieltä?
Kommentit (106)
Minulle ei miehen armeijankäynnillä ole mitään merkitystä, kyllä teen valintani muiden kriteerien perusteella.
En halua puolisokseni leikkisotilasta, olen kiinnostunut vain omaan ajatteluun kykenevistä.
Sairauksille ei ole tapana naureskella, mutta inttiä käymättömien kohdalla siihen tehdään monesti poikkeus
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 20:00"]
Fiksu kun ei lähde mihinkään aataminaikuiseen sotaleikkiin mukaan. Ei armeijalla tee nyky-yhteiskunnassa mitään.
[/quote]
Kyse ei ole siitä onko viisasta vai ei. Jotkut ihmiset haluavat täyttää velvollisuuksia, vaikka ne ei aina niin viisaita olisikaan. Ihmisillä on muitakin velvollisuuksia jotka ei aina ole niin viisaita ja mukavia, mutta ne täytetään mukisematta.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 20:44"]
Sairauksille ei ole tapana naureskella, mutta inttiä käymättömien kohdalla siihen tehdään monesti poikkeus
[/quote]
No en ole tähän törmännyt live elämässä. Sivarit ja "hullun papereilla" intistä pois jääneet on kyllä aika yleinen naurun aihe tietyissä miesporukoissa.
Tällä hetkellä lähinnä ärsyttää. En ymmärrä miksi räiskintäpelit jaksaa kiinnostaa (pelaa nytkin) mutta ei sitten ole voinut mennä armeijaan laukaisemaan oikeaa asetta pariin kertaan.
En pidä semmoisista, ellei terveyssyy.
Ellei ole terveydellinen este, niin todennäköisesti vain haluton suorittamaan velvollisuuksiaan, joten todennäköisesti taipumus lusmuiluun muillakin elämänsä osa-alueilla.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 20:43"]
En halua puolisokseni leikkisotilasta, olen kiinnostunut vain omaan ajatteluun kykenevistä.
[/quote]
Eli yli 80% suomalaisista mieheistä ei kykene ajattelmaan itsenäisesti?
Helppohan se on puhua "velvollisuuksista", kun tällä palstalla ei suurimmalla osalla sellaista ole.
Ja aivan turha vetää sitä synnytyskorttia, se ei ole lain määräämä velvollisuus.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 20:52"]
Tällä hetkellä lähinnä ärsyttää. En ymmärrä miksi räiskintäpelit jaksaa kiinnostaa (pelaa nytkin) mutta ei sitten ole voinut mennä armeijaan laukaisemaan oikeaa asetta pariin kertaan.
[/quote]
Toivottavasti se miehesi sentään ymmärtää eron videopelin ja oikean ampumisen välillä. Sinä ilmeisesti et sitä eroa näe.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 20:55"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 20:43"]
[/quote]
Eli yli 80% suomalaisista mieheistä ei kykene ajattelmaan itsenäisesti?
[/quote]
Noh, näin sivusta huutelijana, suurin osa noista suorittaa sen puoli vuotta koska "niin vaan tehdään" sen suuremmin ajattelematta.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 20:03"]
Mieheni ei päässyt 1. Tyypin diapeteksen takia armeijaan vaikka olisi halunnut. Eipä vaikuta mielestäni mihinkään.
[/quote]
En tod haluaisi lasteni isäksi miestä, jolla on vakava sairaus tai liikuntaelimet perseellään!
[/quote]
Isäni ei saanut käydä inttiä sydänvian takia. Siskoni ja minä ollaan kyllä ihan terveitä. :)
Ja sisko on muuten käynyt vielä intin ihan RUK:ia myöden.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 20:03"]
Mieheni ei päässyt 1. Tyypin diapeteksen takia armeijaan vaikka olisi halunnut. Eipä vaikuta mielestäni mihinkään.
[/quote]
En tod haluaisi lasteni isäksi miestä, jolla on vakava sairaus tai liikuntaelimet perseellään!
[/quote]
Isäni ei saanut käydä inttiä sydänvian takia. Siskoni ja minä ollaan kyllä ihan terveitä. :)
Ja sisko on muuten käynyt vielä intin ihan RUK:ia myöden.
[/quote]
Hyvä teille, mutta perinnöllisen sairauden riski oli olemassa, eikös vain? Naureskelisitko palstalla, jos olisikin sinun tai siskon kohdalle osunut?
En ajattele mitään, syitä kun voi olla monia. Mun veli ei käynyt inttiä, koska hänen selkärangastaan on jouduttu onnettomuuden seurauksena korvaamaan nikama ja jäykistämään pari. Ei näy päälle päin, mutta ei siitä inttiin ole.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 22:30"]
Hyvä teille, mutta perinnöllisen sairauden riski oli olemassa, eikös vain? Naureskelisitko palstalla, jos olisikin sinun tai siskon kohdalle osunut?
[/quote]
Prosentuaalisesti katsottuna kaikista sydänvikaisina syntyvistä lapsista (500-600 vauvaa vuosittain) noin kolmella prosentilla sydänvika johtuu perinnöllisistä tekijöistä. Eli hirveän iso riski ei ole kyseessä, vaikka toki mahdollinen.
Mitenköhän ajattelit tarkistaa kelpuuttamiltasi miehiltä, etteivät he vain kanna esimerkiksi piileviä, perinnöllisiä sairauksia?
Tiedän ainakin 5 miestä, joiden ei tarvinnut inttiä käydä. Yhteistä heille on matala koulutus (Amis tai amiksen keskeyttänyt eli pelkkä peruskoulupohja) , 1 niistä käy sillon tällöin pätkätöissä, mutta muut täysiä sossupummeja, eli ovat hyvin töitävieroksuvia. En kyllä voisi heitä armeijaan edes kuvitella, olisivat vaan muiden tiellä.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 20:44"]
[/quote]
naisten kaksoisstandardit.
naisille ei saa naureskella mistään seikasta mutta miehiä saa mollata aivan miten tahansa.
naiset pitäisi hyväksyä sellaisenaan kuin ovat mutta mies on roskiskamaa ja saa mollata miten haluaa jos ei ole alfa-uros
En ymmärrä alkuunkaan, miksi mollaatte sivareita/inttiä käymättömiä. Miksi pitäisi lähteä leikkimään jotain sotasankaria? Se se vasta tyhmää onkin. Itse arvostan miestä, joka ei tartu aseisiin ja monesta sivarista on tälle maalle varmasti enemmän hyötyä kuin varusmiehistä. Ymmärrän armeijan tärkeyden esim. avustustyössä jne, mutta mihinkään puolustukseen ei Suomen armeijasta ole, jos esim itänaapuri hyökkää.