Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”En ole kuin muut tytöt” on kuulemma toksinen lause

Vierailija
25.08.2021 |

Olkaamme siis samanlaisia, kaikki, vai mitä tuo tarkoittaa?

Kommentit (384)

Vierailija
321/384 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tästä keskustelusta yhtään mitään.

Lisäksi on jotenkin hämmentävää, että nykyään jokainen saa määritellä sukupuolensa itse, ja väärinsukupuolittaminen on väkivaltaa.

SAMAAN AIKAAN ei ole sallittua tuntea olevansa erilainen kuin muut naiset.

Kannattaisi myös muistaa, että ihmiset sijoittuu kaikissa asioissa Gaussin käyrällä. Mitä kauempana siitä keskikohdasta satut olemaan, sitä erilaisempi olet. Halusit tai et. Jos on riittävän monessa asiassa hyvin kauakana naisryhmän keskiarvosta, on väkisinkin aika erilainen. Halusi tai ei.

Minulle ovat naiset koko elämäni jaksaneet kertoa, miten omituinen olen. Sitten minulla ei kuitenkaan ole oikeutta itse niin kokea?

N43, autisti, not like other people ihan tutkitusti

Ei voi mitata kaikkia ominaisuuksia yhdellä käyrällä ja saada keskiarvonaisia ja reunoille niitä erilaisempia tapauksia. Ihmisiä voi tietenkin sijoittaa käyrälle tiettyjen ominaisuuksien perusteella. Koska ihmisillä on kuitenkin paljon erilaisia ominaisuuksia, jokainen päätyy jossain asiassa keskelle käyrää ja jossain reunalle. 

N-

Missä sanoin, että mitataan vain yhdellä käyrällä? Tietenkin jokainen ominaisuus sijoitetaan erikseen käyrälle. Ja valtaosa sijoittuu useimmissa ominaisuuksissa keskivaiheille. Sitten on meitä, jotka sijoitumme lähelle ääripäitä ihan kaikessa. Kuten kirjoitin, "jos on riittävän monessa asiassa...jne". Siitä olisit voinut päätellä, että tarkoitin nimenomaan sitä, että jokainen ominaisuus on omalla käyrällään, ja me erilaiset olemme valitettavasti joka käyrällä jossain muualla kuin keskellä.

Yksi ongelma tässä on se, että te tavalliset naiset ette tunnu oikein näkevän, miten stereotyyppisiä ja tavallisia ihan oikeasti olette. Voi olla, että yksi ominaisuus on jotain vähän erilaista, mutta 9/10 menee tiukasti siellä Gaussin käyrän keskellä. Sen yhden ominaisuuden perusteella ajattelette, että "me olemme kaikki erilaisia, joten on tosi epiä jos joku ajattelee olevansa erilaisempi". Ettekä ymmärrä, että hirven, eli sen erilaisen näkökulmasta teidän eronne ovat samaa luokkaa kuin norjanharmaan, jämptin ja suomen- ja pohjanpystykorvan. Eli pieniä, suhteellisen vähän merkitseviä eroja lähinnä koossa ja ulkonäössä.

Silti te kuitenkin katsotte olevanne oikeutettuja sanelemaan erilaisille, että nämä eivät saa tuntea olevansa erilaisia. Koska ette kykene ymmärtämään, että ihmiset näkee maailman eri tavalla, ja että Alfa Centaurista katsoen näkymä on aika erilainen kuin aurinkokunnan keskeltä.

Toisin sanoen, ette kykene myöntämään ja hyväksymään että olette keskinkertaisia taviksia. Tai ainakaan ette voi sallia sitä, että joku muu ei ole.

-lainaamasi-

Hohhoijaa. Et voi mitenkään ihmisen ulkonäöstä päätellä, kuinka erilainen hän on naisena tai ihmisenä. Tee tuo tutkimus, jota kuvailit ja tule sitten pätemään. Hypoteesi sulla onkin jo valmiina.

Vierailija
322/384 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan minä sitten pick me girl- kun tunnen sielultani olevani karski 185cm atleettinen mies mutta fyysisesti olen siro 155cm pitkähiuksinen (kaunis) blondi.

En dissaa naisellisia naisia vaan he sensijaan herättävät ihastusta ja ihailua.!

Normaali heteroseksin tuntuu snadisti homostelulta.

Mutta minkäs teet, näillä mennään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/384 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että on helppo jumittua näkemään asia vain omasta itsestä käsin, jos kokee, että ilmiöön kohdistuva kritiikki koskee juuri itseä, ja etenkin kun nämä ihmiset ovat sellaisia, jotka ovat kokeneet vääryyttä ja syrjintää omasta erilaisuudesta johtuen. Tällä "en ole kuin muut tytöt" -ilmiöllä on kuitenkin taipumus vahvistaa naiseuden stereotypiaa. Kun sitä kritisoidaan, kritisoidaan nimenomaan niitä, jotka kokevat naiseuden jotenkin huonommaksi ja haluavat siksi erottaa itsensä siitä samalla vahvistaen stereotypiaa siitä, mitä on olla nainen.

Mistä olet saanut päähäsi, että ”en ole kuin muut tytöt” taustalla on naiseuden kokeminen huonommaksi? Sinä esität omaa miettelehdintääsi jonakin todistettuna faktana.

No sitähän se juuri on, kun puhutaan tästä ilmiöstä. "Muut tytöt ovat tuollaisia heikkoja, tylsiä, juoruavia, kikattavia, tyhjäpäisiä, yleensäkin ei poikamaisia, minä en, joten olen parempaa seuraa." Et vissiin tiedä, mistä täällä keskustellaan, kun tuota piti kysyä?

Entäpä jos olen ruma? Saanko sanoa että olen rumempi kuin muut, vai onko sekin loukkaus stereotyyppisen kauniita naisia kohtaan?

-eri.

Ei rumuus ole mikään tyypillisesti poikamainen ominaisuus. Sellaisia ominaisuuksiahan nuo "erilaiset" naiset korostavat. "En ole hankala ja nalkuttava kuten muut naiset, en ole ulkonäkökeskeinen kuten muut naiset, olen rento ja hauskaa seuraa toisin kuin muut naiset." Rumuus ei varmaankaan ole toivottu ominaisuus kummaltakaan sukupuolelta.

Mitkä ”nuo erilaiset” naiset? Kyseessä on ihan itse luomanne olkiukko.

Tässä ketjussa on ilmoittautunut useampia rumia, kömpelöitä, meikittömiä, asiakeskeisiä, putkiaivoisia naisia, joilla on kokemusta naisten välisestä syrjinnästä. Mutta te vain haluatte puhua siitä omasta olkiukostanne, rentona ja hauskana itseään pitävästä ylimielisestä naisesta, joka joutaakin sulkea porukasta.

Voisiko olla, ettei naisten(kaan) ihmistuntemus ole niin kovin hyvä, että ylimielisyyden pystyisi erottamaan arkuudesta?

No ne naiset, joista täällä puhutaan? Mutta käykää te rumat, kömpelöt ja kiusatut vain omaa keskusteluanne ihan rauhassa, jos se helpottaa omaa oloanne. 😅

Kaikki kommentit tässä langassa on mun silmiin toksisia. Toiset on sanottu suoraan ja toiset sillä tavalla mikä sanotaan olevan tyttöjen ja naisten tapa. Alentavaa, mitätöivää, porukasta sulkemista, omahyväistä, ilkeyttä. Nokkimista, johon ei voi tarttua vaikka jäljet näkyy. Nuorempana olisin halunnut olla hyväksytty ja kuulua porukkaan, nykyään ei kiinnosta. Ei kiinnosta joutua kohteeksi.

Vierailija
324/384 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tästä keskustelusta yhtään mitään.

Lisäksi on jotenkin hämmentävää, että nykyään jokainen saa määritellä sukupuolensa itse, ja väärinsukupuolittaminen on väkivaltaa.

SAMAAN AIKAAN ei ole sallittua tuntea olevansa erilainen kuin muut naiset.

Kannattaisi myös muistaa, että ihmiset sijoittuu kaikissa asioissa Gaussin käyrällä. Mitä kauempana siitä keskikohdasta satut olemaan, sitä erilaisempi olet. Halusit tai et. Jos on riittävän monessa asiassa hyvin kauakana naisryhmän keskiarvosta, on väkisinkin aika erilainen. Halusi tai ei.

Minulle ovat naiset koko elämäni jaksaneet kertoa, miten omituinen olen. Sitten minulla ei kuitenkaan ole oikeutta itse niin kokea?

N43, autisti, not like other people ihan tutkitusti

Ei voi mitata kaikkia ominaisuuksia yhdellä käyrällä ja saada keskiarvonaisia ja reunoille niitä erilaisempia tapauksia. Ihmisiä voi tietenkin sijoittaa käyrälle tiettyjen ominaisuuksien perusteella. Koska ihmisillä on kuitenkin paljon erilaisia ominaisuuksia, jokainen päätyy jossain asiassa keskelle käyrää ja jossain reunalle. 

N-

Missä sanoin, että mitataan vain yhdellä käyrällä? Tietenkin jokainen ominaisuus sijoitetaan erikseen käyrälle. Ja valtaosa sijoittuu useimmissa ominaisuuksissa keskivaiheille. Sitten on meitä, jotka sijoitumme lähelle ääripäitä ihan kaikessa. Kuten kirjoitin, "jos on riittävän monessa asiassa...jne". Siitä olisit voinut päätellä, että tarkoitin nimenomaan sitä, että jokainen ominaisuus on omalla käyrällään, ja me erilaiset olemme valitettavasti joka käyrällä jossain muualla kuin keskellä.

Yksi ongelma tässä on se, että te tavalliset naiset ette tunnu oikein näkevän, miten stereotyyppisiä ja tavallisia ihan oikeasti olette. Voi olla, että yksi ominaisuus on jotain vähän erilaista, mutta 9/10 menee tiukasti siellä Gaussin käyrän keskellä. Sen yhden ominaisuuden perusteella ajattelette, että "me olemme kaikki erilaisia, joten on tosi epiä jos joku ajattelee olevansa erilaisempi". Ettekä ymmärrä, että hirven, eli sen erilaisen näkökulmasta teidän eronne ovat samaa luokkaa kuin norjanharmaan, jämptin ja suomen- ja pohjanpystykorvan. Eli pieniä, suhteellisen vähän merkitseviä eroja lähinnä koossa ja ulkonäössä.

Silti te kuitenkin katsotte olevanne oikeutettuja sanelemaan erilaisille, että nämä eivät saa tuntea olevansa erilaisia. Koska ette kykene ymmärtämään, että ihmiset näkee maailman eri tavalla, ja että Alfa Centaurista katsoen näkymä on aika erilainen kuin aurinkokunnan keskeltä.

Toisin sanoen, ette kykene myöntämään ja hyväksymään että olette keskinkertaisia taviksia. Tai ainakaan ette voi sallia sitä, että joku muu ei ole.

-lainaamasi-

Hohhoijaa. Et voi mitenkään ihmisen ulkonäöstä päätellä, kuinka erilainen hän on naisena tai ihmisenä. Tee tuo tutkimus, jota kuvailit ja tule sitten pätemään. Hypoteesi sulla onkin jo valmiina.

Niin mitä haluat hänen tekevän? Sijoittavan ihmiset Gaussin käyrälle? Kellokäyrä toimii siten että valtaosa aineistosta jää keskelle, se on siinä ideana.

Vai haluatko hänen menevän Alfa Centaurille katselemaan maapalloa? Tähänkin on käsittääkseni aika päteviä simulaatioita olemassa, eikä tarvitse tuhlata vuosituhansia matkoihin.

Vierailija
325/384 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KIrjoitin jo aiemmin pitkän viestin, mutta mainitsen vielä, että nyt oikeasti  Naiskeksijä on luonut tämän termin, millä näemmä saadaa naiset inhoamaan toisiaan.  Ei sillä - että siinä olisi mitään uutta

- mutta arvaattekin syyllisen. Kyllä vain.

Eikö terminologia ole jo vähän uuvuttavaa ja vaivaannuttavaa?

Oikeastihan tässä on vain pieni ryhmä, jota kritisoidaan naiskäsityksen kaventamisesta, mutta sitten on tämä toinen porukka, joka kuvittelee, että kyse on heistä, ja he nyt sitten inhoavat kaikkia muita naisia, koska nämä ovat nyt tietenkin samoja kiusaajatyttöjä kuin koulussa. Mä en kestä! 😂😂😂

Vierailija
326/384 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KIrjoitin jo aiemmin pitkän viestin, mutta mainitsen vielä, että nyt oikeasti  Naiskeksijä on luonut tämän termin, millä näemmä saadaa naiset inhoamaan toisiaan.  Ei sillä - että siinä olisi mitään uutta

Oikeastihan tässä on vain pieni ryhmä, jota kritisoidaan naiskäsityksen kaventamisesta, mutta sitten on tämä toinen porukka, joka kuvittelee, että kyse on heistä, ja he nyt sitten inhoavat kaikkia muita naisia, koska nämä ovat nyt tietenkin samoja kiusaajatyttöjä kuin koulussa. Mä en kestä! 😂😂😂

Eli on olemassa merkittävä määrä naisia, jotka ovat joutuneet toisten naisten ja tyttöjen kiusaamiksi? Jos kiusaaminen on oikeasti valtavirtakulttuuria, niin eikö meidän naisten pitäisi puhua ilmiöstä enemmän, sen sijaan että puhumme tästä marginaalisen pienestä naiskäsitystä kaventavasta porukasta?

Vierailija
327/384 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa sitten oli kirjoitus jonka mukaan "toksinen" on toksinen ilmaus. Siinä on pointtia. Harmi etten nyt löydä sitä uudestaan.

Vierailija
328/384 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli on olemassa merkittävä määrä naisia, jotka ovat joutuneet toisten naisten ja tyttöjen kiusaamiksi? Jos kiusaaminen on oikeasti valtavirtakulttuuria, niin eikö meidän naisten pitäisi puhua ilmiöstä enemmän, sen sijaan että puhumme tästä marginaalisen pienestä naiskäsitystä kaventavasta porukasta?

Tää on aina paras argumentti. "Jostain ei saa puhua, koska on tärkeämpiäkin epäkohtia". Avaa toki keskustelu kiusaamisesta. Ei kukaan estä.

Vierailija
329/384 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei varmasti ole sallittua tässäkään yhteydessä, kuten huomasit edellisestä kommentista. Kuulut siihen outoon porukkaan, joka kuvittelee jotakin itsestään ja halveksii ja inhoaa muita naisia. Sinut mitätöidään, mutta se ei ole kiusaamista. Se on sinun kuvitteluasi.

Vierailija
330/384 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on aina paras argumentti. "Jostain ei saa puhua, koska on tärkeämpiäkin epäkohtia". Avaa toki keskustelu kiusaamisesta. Ei kukaan estä.

Miksemme voisi pohtia kiusaamista tässä samassa yhteydessä? Kuitenkin aika moni tässä ketjussa kokee tulleensa kiusatuksi juuri siksi että ”ei ole kuten muut tytöt”. Juuri tämä lause on ketjun otsikossa.

Vierailija
331/384 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei varmasti ole sallittua tässäkään yhteydessä, kuten huomasit edellisestä kommentista. Kuulut siihen outoon porukkaan, joka kuvittelee jotakin itsestään ja halveksii ja inhoaa muita naisia. Sinut mitätöidään, mutta se ei ole kiusaamista. Se on sinun kuvitteluasi.

Sinänsä tuo neuvo avata aiheesta uusi ketju oli aivan hyödytön, koska asiasta ylipäätään ei saa puhua.

Vierailija
332/384 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että päällepäsmäröiviä kiusaajatyttöjä nyt harmittaa, kun ne pois potkitut tytöt uskaltaa vihdoin avata suunsa ja tuo ilmi ettei kuulu heihin, eivätkä alistu kiusattaviksi. Ja nyt sitten kiusaajat saavat itkupotkuraivarit kun heitä ei totella ja kaikki ylistele heidän mahtavuuttaan.

Tämä x 100! Kun kiusaaja haluaa viestittää, että kaikki ovat samanlaisia eikä kukaan toista parempi, hän samalla pyrkii normalisoimaan omaa toimintaansa.

En tosiaankaan halua olla samanlainen kuin kukaan joka kiusaa toisia. En sukupuolen, en ihonvärin enkä pyllyn karvaisuuden nojalla muutu samanlaiseksi kuin ihminen, jonka arvoja ja käytöstä en hyväksy.

Kiusaaminen on väärin, mutta on yhtälailla väärin vahvistaa ahdasta stereotypiaa naiseudesta. Kumpaakaan ei voi hyväksyä.

Mutta hyväksyt sen, että Inkeri vie Pick

me girl -nälvimmällään naisilta vapauden arvostella oman sukupuolensa henkilöitä,

vaikka miehillä sama vapaus on.

Vierailija
333/384 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tuossa pari sivua taaksepäin viritellä keskustelua siitä, mihin naisten ja tyttöjen kunnianhimo häviää ja miksi heistä tulee alisuorittajia työelämässä. Se lienee meidän kaikkien mielestä ongelma.

Joku pohti, kuinka tärkeää on että naisen puoliso hyväksyy naisen kunnianhimon ja kilpailunhalun. Minun mielestäni isompi kysymys on, onko tyttöporukoissa tilaa tälle ominaisuudelle. Jos tyttö ei saa ajatella olevansa parempi kuin muut, kuinka hänelle sopii kilpailunhalu, jossa nimenomaan pyritään paremmuuteen?

Vierailija
334/384 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että päällepäsmäröiviä kiusaajatyttöjä nyt harmittaa, kun ne pois potkitut tytöt uskaltaa vihdoin avata suunsa ja tuo ilmi ettei kuulu heihin, eivätkä alistu kiusattaviksi. Ja nyt sitten kiusaajat saavat itkupotkuraivarit kun heitä ei totella ja kaikki ylistele heidän mahtavuuttaan.

Tämä x 100! Kun kiusaaja haluaa viestittää, että kaikki ovat samanlaisia eikä kukaan toista parempi, hän samalla pyrkii normalisoimaan omaa toimintaansa.

En tosiaankaan halua olla samanlainen kuin kukaan joka kiusaa toisia. En sukupuolen, en ihonvärin enkä pyllyn karvaisuuden nojalla muutu samanlaiseksi kuin ihminen, jonka arvoja ja käytöstä en hyväksy.

Kiusaaminen on väärin, mutta on yhtälailla väärin vahvistaa ahdasta stereotypiaa naiseudesta. Kumpaakaan ei voi hyväksyä.

Mutta hyväksyt sen, että Inkeri vie Pick

me girl -nälvimmällään naisilta vapauden arvostella oman sukupuolensa henkilöitä,

vaikka miehillä sama vapaus on.

No siinäpähän arvostelet. Ei kukaan sua estä. Onko Sara Siepillä taas ollut joku kamala tissikuva instassa? Tai onko Mannisen Rita taas ollut surkea kasvattaja tyttärelleen? Siitä vaan, näistä löytyy varmasti ketjuja.

Vierailija
335/384 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä tuo neuvo avata aiheesta uusi ketju oli aivan hyödytön, koska asiasta ylipäätään ei saa puhua.

Älä viitsi uhriutua, kyllä kiusaamisesta varmasti saa ketjun avata.

Vierailija
336/384 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, koska se on muiden naisten halventamista, jos sanoo tulleensa muiden naisten kiusaamaksi. Sellainen pitää hiljentää mitätöimällä ja osoittaa "hienovaraisesti" ettei niin saa tehdä. Annetaan ymmärtää, että sinua ei hyväksytä, koska sinulla on ihan väärä mielipide. Silloin saa lytätä. Ei koulukiusaaja parannu aikuiseksi tultuaan.

Vierailija
337/384 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, koska se on muiden naisten halventamista, jos sanoo tulleensa muiden naisten kiusaamaksi. Sellainen pitää hiljentää mitätöimällä ja osoittaa "hienovaraisesti" ettei niin saa tehdä. Annetaan ymmärtää, että sinua ei hyväksytä, koska sinulla on ihan väärä mielipide. Silloin saa lytätä. Ei koulukiusaaja parannu aikuiseksi tultuaan.

Aivan. Jos yrittää puhua naisyhteisöissä tapahtuvasta hienovaraisesta kiusaamisesta, onkin yhtäkkiä äärimmäisen tärkeää että ”naiset pitävät yhtä”. Ikävä kyllä vain se yhtä pitäminen on usein aika väkivaltaisen konsensuksen hakua.

Vierailija
338/384 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin tuossa pari sivua taaksepäin viritellä keskustelua siitä, mihin naisten ja tyttöjen kunnianhimo häviää ja miksi heistä tulee alisuorittajia työelämässä. Se lienee meidän kaikkien mielestä ongelma.

Joku pohti, kuinka tärkeää on että naisen puoliso hyväksyy naisen kunnianhimon ja kilpailunhalun. Minun mielestäni isompi kysymys on, onko tyttöporukoissa tilaa tälle ominaisuudelle. Jos tyttö ei saa ajatella olevansa parempi kuin muut, kuinka hänelle sopii kilpailunhalu, jossa nimenomaan pyritään paremmuuteen?

Puhut eri asiasta. Jos oletus on, että tytöt joukkona on vähemmän kunnianhimoisia, tälle on vaikeaa löytää perusteluita. Jo vuosikymmenien ajan tytöt ovat kouluttautuneet paremmin ja syrjäytyneet harvemmin kuin pojat.

Kunnianhimoisia nuoria naisia on valtavasti. Sinustako he ovat "erilaisia tyttöjä"? Ennemmin voisi sanoa, että ovatko pojat kaverien vietävissä, kun heillä on taipumusta rikoksiin, päihderiippuvuuksiin, asunnottomuuteen ja muuhun alisuoriutumiseen sun muuhun moninkertaisesti enemmän kuin tytöillä?

Vierailija
339/384 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Jos yrittää puhua naisyhteisöissä tapahtuvasta hienovaraisesta kiusaamisesta, onkin yhtäkkiä äärimmäisen tärkeää että ”naiset pitävät yhtä”. Ikävä kyllä vain se yhtä pitäminen on usein aika väkivaltaisen konsensuksen hakua.

Kiusatuksi tuleminen ei edelleenkään ole poikkeavaa vaan tavallista. Se on tavallista sekä tytöille että pojille, miehille ja naisille.

Vierailija
340/384 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut eri asiasta. Jos oletus on, että tytöt joukkona on vähemmän kunnianhimoisia, tälle on vaikeaa löytää perusteluita. Jo vuosikymmenien ajan tytöt ovat kouluttautuneet paremmin ja syrjäytyneet harvemmin kuin pojat.

Kunnianhimoisia nuoria naisia on valtavasti. Sinustako he ovat "erilaisia tyttöjä"? Ennemmin voisi sanoa, että ovatko pojat kaverien vietävissä, kun heillä on taipumusta rikoksiin, päihderiippuvuuksiin, asunnottomuuteen ja muuhun alisuoriutumiseen sun muuhun moninkertaisesti enemmän kuin tytöillä?

Luitko edes mihin vastasit? Naisista tulee alisuorittajia työelämässä. Eli vaikka koulu menisi miten hyvin, johtotehtävissä naiset ovat edelleen aliedustettuina. Miksi sinun mielestäsi on näin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän