Syvällinen ihminen paikalla. Mitä haluat kysyä?
Kommentit (28)
Kuvitteletko, että syvällisyytesi on sellaista laatua jota muilla ei ole? Koetko olevasi jotenkin erikoinen?
Yritän löytää siihen vastausta itsekin. Ehkä sen teki MTV 90-luvulla.
Kuinka syvälle menee? Miksi se on asia, minkä haluat tuoda istestäsi esille?
En kuvittele, että olen siinä ainoa. Harvoin tulee hyviä keskusteluita uusien ihmisten kanssa ja kaipaan niitä.
Kun olen tuntenut jonkun pitkään neuvojani ja näkemyksiäni arvostetaan.
Haluaisin keskustella ja kuunnella.
Millä tavalla koet olevasi syvällinen?
Haen asioiden ydintä ja opin paljon sinne päästessäni.
Kuinka pitkälle olet päässyt matkallasi?
Voiko mielestäsi kaikesta keskustella syvällisesti, vai onko olemassa aiheita, joista jo lähtökohtaisesti keskustellaan pinnallisesti?
Joo.
Ai mutta en mä ollutkaan ap.
Mistä johtuu netissä tehtyjen kommenttien vihamielisyys ja ahdistaako se sinua? Kertooko se nykyajan ihmisistä jotain?
En trollaa. e Ei ole aikaa. Tänään oli, kun lapsi nukkui ihmeen pitkät päikkärit.
On asioita, joista kannattaa puhua pinnallisesti. On esimerkiksi hyvä tuntea asioiden rajat omalla kohdallaan.
Vastauksesi vaikuttavat raivostuttavan ympäripyöreiltä ja niistä on hankala jatkaa mihinkään suuntaan. Miten koet sen edistävän syvällistä keskustelua?
Puhut aika ympäripyöriä. Onko se syvällistä?
Ehkäpä halusin vain testata, miten tuollainen aloitus otetaan vastaan. Koen usein, että tällä palstalla harvemmin halutaan ymmärtää ketään, ensimmäinen reaktio on defenssin kaltainen. Miksi? Onko suomalainen yhä "tontillaan haulikko kädesä "tänne ei tarvi tulla" "?
Anteeksi, jos olen ympäripyöreä. Se ei ole syvällistä. Terävä huomio. Teidän kanssa voisin saada jotain aikaseksi :) Itse koen, että on vaikea avautua kenellekään. Opettelen sitä, koska olen saanut viime aikoina siitä hyvää oppia. Pitkäaikaiset tutut ovat vautuneet ja ollaan tultu ystäviksi.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 15:35"]
Ehkäpä halusin vain testata, miten tuollainen aloitus otetaan vastaan. Koen usein, että tällä palstalla harvemmin halutaan ymmärtää ketään, ensimmäinen reaktio on defenssin kaltainen. Miksi? Onko suomalainen yhä "tontillaan haulikko kädesä "tänne ei tarvi tulla" "?
Anteeksi, jos olen ympäripyöreä. Se ei ole syvällistä. Terävä huomio. Teidän kanssa voisin saada jotain aikaseksi :) Itse koen, että on vaikea avautua kenellekään. Opettelen sitä, koska olen saanut viime aikoina siitä hyvää oppia. Pitkäaikaiset tutut ovat vautuneet ja ollaan tultu ystäviksi.
[/quote]
Netissä on helpompi rääkyä ja loukata toisia, kun ei joudu sanomaan samoja asioita ihmiselle, joka istuu edessäsi ja katsoo sinua silmin. Tuntuu, että tänne kerääntyvät ihmiset, jotka purkavat omaa ahdistumistaan toisiin. Laittavat mieluummin sen pahan olon kiertämään. Varmaan myös tuon mainitsemasi asian vuoksi "muiden asioihin ei puututa."
Varmaan pelkäät, että sinua loukataan. Siksi on helpompi olla ympäripyöreä ja kertoa asioita, joilla ei ole todellista merkitystä. Täällä saa helposti turpiinsa, jos alkaa avautua.
Ihmisillä on tapana puolustautua kaikkia kohtaan, jotka vaikuttavat edes etäisesti asettavan itsensä muiden yläpuolelle. Ja yleinen käsitys kai on, että syvällisyys on parempaa kuin pinnallisuus, joten syvälliseksi julistautuva väittää epäsuorasti olevansa parempi kuin pinnalliset.
Mitä syvällisyys oikeastaan on? Onko se sitä, että avaudutaan omista henkilökohtaisista tunteista ja mielipiteistä toiselle? Toisaalta joissain keskusteluissa syvällisyyttä pidetään merkityksellisenä keskusteluna jonkun teeman, esim. politiikka, ympärillä. Tämä syvällisyys on kai vastakohta säästä ja seiskajulkkiksista puhumiselle.
Minusta syvällisyys on kykyä katsoa asioita eri kulmista, vähän niinkuin elefantti ja viisi sokeaa miestä. Moniulotteisuutta ja että päästään todella asioiden ytimeen.
Miksi olet noin pinnallinen?