IVF/ICSI/PAS tms. vko 36
Moi kaikki,
Löytyisikö sittenkin vkolla 36 toimenpiteeseen menijöitä? Kaipaisin likimain samassa aikataulussa kulkijoita, kun tuo vko 37 - 38 pino tuntuu menevän vähän eri tahtiin. Piinailuun (jos nyt sinne asti selvitään) varsinkin kaipaisin heitä, joilla arvioitu testipäivä on joskus vkolla 38.
Koetamme saada toista lasta IVF:llä, kun ei toivoa luomuplussasta ole, vaikka selitystä ei lapsettomuudelle ole löytynyt - paitsi ehkä ikä. Nyt - vihdoinikin - on menossa lyhyen kaavan IVF. Sumuttelen nyt 7. päivää ja piikittelen 6. päivää.
Eilen oli eka ultra, eikä hurrattavaa kauheasti ollut. Tasan kaksi follikkelia oli kypsymässä, mutta ne sentään olivat kohtuullisen kokoisia. Maanantaina nähdään, jatketaanko tätä vai ei ja jos jatketaan, jatkuuko IVFnä vai inseminaationa. Tulispa maanantai pian!
Mitä kuuluu muille ensi viikolla siirtoon menijöille?
Mupsi
P.S. Voi olla, että tuossa isossa pinossa on muitakin samassa aikataulussa kulkevia, mutta jotenkin en osannut heitä sieltä kaivaa. Sumut visiiin sekoittaneet taas pääs jotenkin :(
Kommentit (113)
Minulle tuli sitten lievä hyperstimulaatio(oire oli hengenahdistus) ja olin vuorokauden sairaalassa nesteytyksessä, verikokeissa ja tarkkailussa. Nyt jo kotona, mutta lisää vain sairaslomaa.. Mulla on testipäivä myös 23.9.
Saararebekka, pp 6
Onpa ollut täällä tänään hiljaista, kun olimme siirtyneet jo toiselle sivulle.
Miten piinis itse kullakin on sujunut?
Mulla olo on kohtalaisen " normaali" jos nyt niin voi sanoa tässä tilanteessa. Väsyttää tietysti edelleen, mutta sehän ei ole kuulemma mitään uutta, sanoi mieheni kun väsymystä valittelin:)
Aika menee hitaasti, voisinpa nukkua tajuttomana koko piinis ajan.
Marjaliisa pp 6
Voi, Mupsi. Suruissani luin viestiäsi! Tsemppiä! Pettymys on varmasti suunnaton varsinkin, kun mahdollisuudet alkavat olla käytetty. Onneksi teillä on yksi lapsonen, joka varmasti helpottaa ahdinkoa. Jos jaksat, seuraile mukana ja kerro kuulumisiasi.
Minun lippunu ei liehu kovin korkealla. Pelottaa tämä oireettomuus. Viimeksi haamuplussa aiheutti oireita jos jonkinlaisia. Toivottavasti viimeksi oireet liittyivät keräykseen. Nyt väsyttää ja pinna on superkireällä, mutta se lienee johtuvaa hormoneista ja tästä piinaavasta odotuksesta ja epäonnistumisen pelosta. Tiedän ettei pitäisi luovuttaa, mutta välillä usko horjuu. Välillä toivo taas herää ja... kuten tiedätte.
Unna pp9
Minä taidan olla ensimmäinen testaamisessa. Päätin että tällä kertaa en tee verikoetta (se olisi voinut tehdä huomenna) vaan odotan viikonlopun yli ja teen itse testin kotona. Minulla kun ei ole ollut minkäänlaisia oireita, niin enpä usko mitään muuta kun negaa. Luulen että keho oli niin loppu nestehukasta ja koko keräilystä että se ei ' jaksa' aloittaa jotain uutta. No, tälläistä tämä elämä on.
Tsemppiä kaikille ja jatketaan tätä piinailua,
Astra
Aika kuluu niin hitaasti, että ei millään jaksaisi enää odottaa testipäivään. Tänään tämä piinaus on sentään jo puolessa välissä. Toiveet eivät ole kovin korkealla, kun ne vähäisetkin oireet ovat kadonnet kuin tuhka tuuleen. Johtuivat varmaankin punktiosta ja tukilääkityksestä. Jäljelle jäi vain tuttuakin tutumpi menkkajomotus ja vuodon alkamisen odottelu... On tämä NIIN kypsää hommaa...
Onneksi on edes viikonloppu edessä.
Miten teillä muilla? Ovatko hermot koetuksella?
a1b1c1 ja pp7
Täällä kans pp7, ja koetan kokoajan keksiä jotain tekemistä, ettei ajatukset ala laukkaamaan. Rupesin hätäpäissäni kutomaan sukkaa, mutta se oli kyllä vika tikki! Siinä ehtii miettiä kaikenlaista, en suosittele!
Älkää nyt hyvät siskot vielä heittäkö kirvestä kaivoon! Onhan paljon oireettomiakin odottajia, tai että oireet tulevat myöhemmin.
Mutta koetetaan jaksaa tätä piinaavaa elämää vielä jonkun aikaa!
Tsemppiä itse kullekin!
Voi hyvän tähden. Eihän tätä kestä! Ajatukset ovat enimmäkseen varmuuden vuoksi alamaissa ja hermot ovat kuin viulunkieli. Tekisi mieli purra kaikkia vastaantulijoita nenään, mutta en ole vielä toistaiseksi ryhtynyt tuumasta toimeen. :)
Viime yönä valvoin vaihteeksi vessareissun jälkeen neljästä viiteen. Silloin oli (niinkuin tälläkin hetkellä) alavatsakipua, mutta selvästi vasemmalla puolella enemmän. Eikös sen pitäisi olla yleensä enemmän oikeanpuoleista? Minulla endo on pahempi juuri vasemmalla, joten se on varmaan tulevien kuukautisten esioireita, grrr... Mutta silti yöllä heräsi toivo hetkeksi ja unethan siinä katosivat.
Ystäväni, joka on hoidot jo lopettanut ja siirtynyt adoptiojonoon, oli sitä mieltä, että piinapäiväni on tänään yhdestoista eli tämän laskutavan mukaan siirtopäivä olisi pp 1. Tiedä häntä, ja onko tuolla nyt niin suurta merkitystäkään.
Saas nähdä maltanko odottaa tiistaihin, vai pissiksinkö tikkuun jo viikonloppuna. Maltatteko muut odotella loppuun asti?
Voimia hitaasti mateleviin hetkiin!
Unna pp 11(?)
Pahat aavistukseni taitavat käydä toteen. Eilen illalla tuli pari tippaa kirkkaan punaista pyyhkiessä ja pikkuhousun suojaankin. Sen jälkeen ei ole tullut mitään, mutta pienikin vuoto on aina tiennyt lisää myöhemmin. Tämä on tätä luonnon kieroilua. Tippa aluksi ja kun toivo on taas herännyt,kun enempää ei kuulu, vetäistään matto alta. Milteipä samalainen tilanne oli ekassa IVF:ssä ja lopputulos oli huono.
Synkkää on!
Juu vuotoapa oli täälläkin eilen illalla ja hiukan myös tänä aamuna, ei kirkasta punaista vaan sellasta ällön rusehtavaa. Vatsaa jomottelee ja samoin myös selkää. Eli se niistä oireista... Edelleenkin on kyllä samoja tuntemuksia, mutta taitanee johtua lugeista. Kyllä iski illalla masis,kun ajattelin et täskö tää nyt sitte oli. No täytyy yrittää nostaa tuntemuksia ylös päin ja toivoa,että jospa sittenkin... :)
sira pp9
Mullakin on alkanut vuotaa sitä " ällön ruskeeta" , toivottavasti johtuu vain lugeista. Eilen jo ehdin itkeä, että ei tämäkään hoito sitten onnistunut. Voi paska en paremmin sano.
Toivotaan kuitenkin ettei vuoto ala kovenemaan ja loppuis kohta.
Marjaliisa pp9
Ikävä kuulla teidän huonoja uutisia, mutta ei lannistuta vieläkään!
Itsellä ei ole paljon muita oireita, kuin äärimmäisen kireät hermot! Ja ajoittainen väsy, mutta se nyt voi olla muutenkin. Mutta tämä hermostuneisuus on jotain ihan käsittämätöntä! Olen sekaisin ja vaarallinen, kuin syksyinen ampiainen. Ja kuten Unna sanoi, että tekisi mieli purra kaikkia nenään, mutta astetta pahempi on tämä! Mieheltä ainakin voisin purra irti käden tai pään... Ja välillä säälittää koko ukko, se kun niin koettaa olla, kuin ei olisikaan, raukka. :( Tämä ei oo helppoo henkisesti tämä homma ei!
pp9 menossa, ja hulluus päässä vaan lisääntyy...
Toivo heräsi jälleen, kun eilen ei tullut mitään. Tänä aamuna tuli kuitenkin hieman sitä ruskeaa ällöä. Jatkuva etova olo ja pyörrytys antavat vielä pientä toivoa, mutta eiköhän sekin selity jollakin muulla.
Harmittaa! Ikävää, että muillakin on samanlaisia epäilyjä...
Unna 12/13 pp
Mulla ajoittaista alavatsakipua, pitäisi välttää tiettyjä asentoja (kumartuminen yms) tosin toisinaan kipuaalto tulee asennosta huolimatta, liittyy varmaan siihen hyperiin. Eilen paleli ja oli hiukan huono olo. Mutta tänään ei muuta kuin tuota kipua toisinaan. Mutta lepäiltävä, muuten ei toivu tuosta hyperistä.
Saararebekka pp 10/11
Täälläkään onneksi ei ole ainakaan vielä kunnollinen vuoto alkanut. Alavatsanippailua on ja rinnat ovat edelleen kipeänä. Toivotaan nyt ettei tilanne tästä mihinkään muutu.
Väsyttää koko ajan, äsken pienet iltaunet, nyt voisin jo mennä yöunilla. Pidetään peukkuja meille kaikille...
Marjaliisa edelleen pp9
Mukava, kuulla että kenellekään ei kuulunut vielä todella huonoja uutisia. Täällä podetaan ihan mieletöntä flunssaa ja olo on sen takia huono ja heikko. Tylsää, kun ei voi ottaa oikein mitään kunnon lääkkeitä. Tänään on pp 10 ja en malttanut enää odottaa... Testasin haamuplussan! Sehän nyt ei sinänsä vielä kerro mitään, kun voi ihan yhtä hyvin olla vääräkin positiivinen, mutta antoi se nyt taas vähän toivoa. Keskiviikkona tai torstaina ajattelin testata uudelleen. Perjantaina olis virallinen testipäivä. Oireita ei ole ollenkaan näiden flunssaoireiden lisäksi, siis ei todellakaan yhtään mitään. Siksi vähän epäilenkin tota plussaa.
Koitetaan jaksaa vielä vähän aikaa!
Täälläkin oli pakko käydä ostamassa testi ja katsoa mitä näyttää. Siis pp 11 menossa ja edelleen ruskehtavaa ällöa vuotoa, joka aijoittuu selvästi lugejen laiton jälkeen. Samoin mieletön kutina limakalvoilla. Epäilen jo jotakin yliherkkyyttä tai hiivaa. Ei ole ollenkaan mukava olotila. Täytynee huomenissa soitella vaik hoitajalle, mitä tehä.
Niin siitä testistä... herkkä testi ja se kyllä näytti selvästi haamua... mutta en hirveästi vielä uskalla iloita siitä.... Loppu viikosta uudelleen testi,lauantaina vasta oikea testipäivä.
Et sellasta. Palajaa oudolla mielin takaisin töihin. Iloitakko vai ei???
Moi!
Paljon onnea haamuplussaajille! :) Toivottavasti viivat siitä vahvistuvat ja saamme lisääkin onnistujia pinoomme.
Aavistus tiputtelua on edelleen silloin tällöin, mutta vain heikko aavistus. Kunnon vuoto ei ole alkanut, tosin en tiedä voiko se PAS:n jälkeen alkaakaan lääkkeistä johtuen. Tietääkö joku paremmin (Zumenon & Lugesteron)? Etova olo jatkuu edelleen (voi toki johtua lugeista). Myös minulla tuli yhtenä aamuna sitä ruskeaa ällöä melkein heti lugejen laiton jälkeen. Onkohan se hyvä vai huono merkki?
Testasin sunnuntaina puhtaan negan herkällä testillä. Varsinainen testipäivä on jo huomenna tiistaina, joten sinällään tilanne vaikuttaa huolestuttavalta. Olisikohan sen pitänyt näkyä jo.
Voi tätä epävarmuutta. Viikonloppuna luovutin jo miltei kokonaan ja nyt toivo on taas herännyt. Tipahdanpa korkeammalta....tai sitten en....
Unna pp 13/14
Monesko pp Sira sinun testipäiväsi on, jos se on vasta lauantaina? Minulle sanottiin kaksi viikkoa siirrosta. Eli kun ti 5.9. siirrettiin niin testaus on ti 19.9.
Unna
Hei. Lueskelin jostain, että pientä tiputteluvuotoa voi hyvinkin olla, että silti raskaana. Joskus jopa onkin juuri niin ja jos taas vuotoa ei ole niin ei ole raskaana, voisi olla siis kiinnittymisvuotoa teilä?
. Mulla ei ole ollu vuotoa. On alkanu jo huolestuttaan, kun testipäivä lähestyy, että onkohan sitä raskaana, sen kun tietää mikä pettymys nega on. Vaikka pakkaseen jäikin alkioita varalle niin silti putoan kyllä korkealta negan tullen. Itkuherkkä olen ollut useamman päivän ajan.
Mulle luget ei oikeestaan ole aiheuttanu mitään, osa tosin vuotaa pois, mutta lääkäri sanoikin niin käyvän ja ettei ole vaarallista. Jos on kutinaa niin olisitko Sira yliherkkä pähkinälle? Sitähän lugeissa on.
Voi kunpa tulisi paljon plussia tähän pinoon!!
Saararebekka pp 11, testipäivä la 23.9.
Itse kans ajattelisin, että ei niitä oireita varmaan vielä edes pahemmin olisi. Yritän olla ajattelematta asiaa, huonoin tuloksin. Väsyttää ja nälättää. Aivastin ja nenä on tukossa, mutta näinhän voisi olla muutenkin. Ei saa antaa mielikuvitukselle valtaa, ettei niin pahasti pety sitten!
Meille ei annettu mitään varoituksia PASsin yhteydessä. En kyllä edes ajatellut asiaa sen kummemmin. Ihan normaalia elämää ollaan vietetty, niinkuin ennenkin.
pp5 menossa