IVF/ICSI/PAS tms. vko 36
Moi kaikki,
Löytyisikö sittenkin vkolla 36 toimenpiteeseen menijöitä? Kaipaisin likimain samassa aikataulussa kulkijoita, kun tuo vko 37 - 38 pino tuntuu menevän vähän eri tahtiin. Piinailuun (jos nyt sinne asti selvitään) varsinkin kaipaisin heitä, joilla arvioitu testipäivä on joskus vkolla 38.
Koetamme saada toista lasta IVF:llä, kun ei toivoa luomuplussasta ole, vaikka selitystä ei lapsettomuudelle ole löytynyt - paitsi ehkä ikä. Nyt - vihdoinikin - on menossa lyhyen kaavan IVF. Sumuttelen nyt 7. päivää ja piikittelen 6. päivää.
Eilen oli eka ultra, eikä hurrattavaa kauheasti ollut. Tasan kaksi follikkelia oli kypsymässä, mutta ne sentään olivat kohtuullisen kokoisia. Maanantaina nähdään, jatketaanko tätä vai ei ja jos jatketaan, jatkuuko IVFnä vai inseminaationa. Tulispa maanantai pian!
Mitä kuuluu muille ensi viikolla siirtoon menijöille?
Mupsi
P.S. Voi olla, että tuossa isossa pinossa on muitakin samassa aikataulussa kulkevia, mutta jotenkin en osannut heitä sieltä kaivaa. Sumut visiiin sekoittaneet taas pääs jotenkin :(
Kommentit (113)
Tärkeähän on myöskin huomata mikä muoto on paras niin että voi jatkossa optimoida kaiken!
Olen 32 vuotias joka vielä täyttä joulun tienoilla.
Minä en ole tuntenut mitään tällä viikolla. Luulen etten ehdi miettiä sitä niin paljon. Alkuviikosta olin tosi heikko nestehukan vuoksi ja parin päivän juomisen jälkeen (ja koko ajan vessalla käynti) on olo parantanut huomattavasti! Olemme muttamassa ja on hirveasti sen kanssa järjestämistä. Vähän tahallani olen halunut tehdä kaiken nyt samalla aikaa ettei se piinailu mene niin hirveäksi. Kevällä PAS jälkeen en miettinnyt mitään muuta pariin viikkoon.
Hyvää viikonloppua kaikille,
Astra
Eli siis kun punktio tehtiin eilen, onko tänään pp2?
Meilläkin siirrettiin kaksi hyvänlaatuista alkiota ja kolmeen kertaan jäi vielä pakkaseenkin eli 6 alkiota. Ihan on mukava olo, emme ole saaneet koskaan vielä noin paljon pakkaseen, yhteen siirtoon on ollut maksimi.
Nyt sitten odotellaan porukalla , aikaisintaan 24. päivä suosittelivat testin tekoa. Ajattelin kyllä odottaa pidempään ja niitä mahdollisia kuukautisia. Mulla on alkanut vuoto yleensä pari päivää tukilääkityksen loputtua:(
Tarrasukkia teille ja meille.
Mun käsityksen mukaan siirtopäivä on nollapäivä ja siirrosta seuraava pp1:)
Tervetuloa mukaan " Pitkäsukka" . a1b1c1 ja Marjaliisa, onnea kovasti! Tosi hieno juttu, että pääsitte siirtoon ja saitte vielä pakkaseenkin noin monta. Toivottavasti huurunenät saavat odottaa seuraavaa kertaa.
Tänään oli punktio ja tulos oli parempi kuin ikinä uskallettiin odottaa. Follikkeleita oli kypsymässä 2, mutta niitä löytyikin 3 ja KAIKISSA oli munis. Noh, yksi oli epäkypsä, toinen vähän epäkypsä, mutta se kolmas oli kypsä.
Tämä on ihan uskomatonta, minä kun olin valmistautunut siihen, että punktion tulos on nolla tai korkeintaan 1 munis. Lääkäri vielä sanoi, että tuo vähän epäkypsä voi vielä maljalla kypsyä ja hedelmöittyäkin, jos sitten siittiöt elävät tarpeeksi kauan. Siirtoon voi sitten tulla jopa 2 alkiota. Maanantaihin asti pitäisi malttaa, kun klinikalla ei viikonloppuna muuta tehdä kuin hoidellaan maljoja.
Kyllä helpotti olo. Ihanaa vielä se, että oli yksi päivä ilman piikkejä ja lugeja :)
Pitkämielisyyttä piinailuun teille muille, joilla on jo siirto tehtynä!
Mupsi, joka kerkesi vain pikaisesti piipahtaa
Miten teillä on mennyt? Hienoa Mupsi, että teiltäkin löytyi munis, että pääset meidän joukkoon jännittämään.
Tänään ajattelin kyllä mennä jumppaan kun tuo flunssa on jo hellittänyt. Vielä on kyllä vähän tuntmuksia vatsalla, mutta epäilen että on vain kiertävää ilmaa, kun elimistö on tottunut, että liikutaan ja käydään jumpassa. Joka tapauksessa täytyy ottaa vähän rauhallisemmin taas namä ensi kerrat.
Jotenkin on ihan rauhallinen olo, kun kuitenkin tiedän, että pakkasukkoja on vielä varalla jos tämä hoito ei onnistu.
Hyvää ensi viikkoa ja piinailua
Marjaliisa pp2
Hei!
Täälläkin voidaan ihan hyvin. Välillä alavatsalla jotain pientä nipistelyä. Lisäksi ajoittain vaivaa ihan mieletön väsymys. Siis sellainen, että ei voi tehdä mitään muuta kuin kaatua vain sänkyyn hetkeksi. Yöunetkin on ollu ihan normaalin mittaisia, mutta ehkä hoitoviikon stressi purkautuu sitten nyt. Nyt ulkoilemaan, kun on tosi ihana ilma.
Hyvää tulevaa viikkoa!
T: ABC ja pp 2 jo!
Ehdinkö vielä mukaan? Minulle tehtiin PAS perjantaina meidän viimeisistä pakkas ukoista. Toinen oli nelisoluinen ja toinen kaksi soluinen. Tuo kaksisoluinen oli ollut kolmisoluinen, mutta menettänyt sulatuksessa vielä yhden solun.
Minä olen 30-vuotias ja mieheni 39-vuotias. Meille on tehty yksi IVF-hoito 2004, jonka tuore siirto meni metsään. Seuraava PAS onnistui, saimme tytön lokakuussa 2005, eli hän täyttää kohta vuoden. Nyt siis kävimme hakemassa viimeiset kyytiin,ja jännittää niin maan perusteellisesti!
Olen seurannut teidän kirjoituksia taustalla, ja nyt päätin uskaltautua joukkoon, kun ollaan jo tähän asti päästy.
Toivon kaikille plussa-onnea, ja malttia näille piina viikoille! Itse koetan olla haistelematta kahvia ja muita aineita, joista viimeksi tiesin olevani raskaana...
Kyllä tänne aina mahtuu. Kiva kun saadaan lisää porukkaa. Yhdessä piinaileminen on aina mukavampaa kuin että ihan yksin mietiskelisi näitä juttuja.
Meidän nettiyhteytemme kotona ei ole toiminut koko viikonloppuun. Olen ollut kuin kynsille lyöty, kun en ole päässyt katsomaan kuulumisianne. Uusiakin on tullut, kiva! Nyt kirjoitan nopsasti töissä...
Mielestäni kaikilla on mennyt tähän mennessä tosi hyvin. Kukaan ei ole joutunut pettymään täysin. Toki paremminkin voisi mennä, mutta liikoja ei kannata odottaa. Eikös niin.
(.) oma napa
Meillä piina jatkuu edelleen. Olen odotellut nipistelyjä tai painon tunnetta alamahassa, mutta varsin hiljaista on ollut. Se hieman huolestuttaa, koska viimeksi (jos oikein muista) kun saimme haamuplussan, oli oireita jo tähän aikaan havaittavissa. Toki viimeksi meillä oli tuoresiirto ja oireet saattoivat liittyä punktioon. Toivotaan... JÄNNITTÄÄ!
Onko muilla havaittavissa oireita?
Miten se piinapäivien laskeminen menikään? Minulla siirto oli viime tiistaina eli onko nyt pp7 vai pp6?
Unna pp6-7?
Tsemppiä odotteluun!
Saikku jatkui sitten vielä tämän viikon, koska nesteitä kertynyt, tänään kävin " täyden ja turvonneen" olon vuoksi kontrollissa ja lepoa määrättiin. Ei auta kuin siis levätä.
Mutta muuten hyvällä mielin, kiva oli lukea, että kaikille tällä palstalla on siirrettävää löytyny, samassa veneessä ollaan jännäämässä, mitä testi sitten näyttää.
Voikaa hyvin!
t.Saararebekka, pp 4 (jos punktiopäivä 0-päivä)
Ei päästy siirtoon. Kaksi munista hedelmöittyi normaalisti, mutta lopettivat jakautumisen. Meidän osalta hoidot olivat tässä. Uusia IVF-hoitoja ei kannata enää yrittää, kun munasarjojen vaste on huono. Minulla hoito vastaa luonnollista kiertoa, joten jatko ei todellakaan kannata. Jatkamme nyt kotikonstein (toivoa ei siis juuri ole) ja iloitsemme pikkuisestamme.
Toivottavasti olen ainut putoaja. Toivon todella, että te muut plussaatte. Muistan niin hyvin negan tuottaman tuskan ja pettymyksen, kun ensimmäistä lasta yritimme. Tämä kerta ei ollut minulle samanlainen, kun oli jo etukäteen tiedossa, että on kovin pieni todennäköisyys päästä siirtoon ja kun on jo tuo yksi aarre.
Jospa olisi niin, että minä olisin tällä kertaa se pakollinen nega ja kaikki muut plussaisivat!
Mupsi
Mutta niin kuin itse sanot, iloitse ja nauti siitä mitä teillä on. Itsekin huomasin että nega PAS jälkeen ei tuntunut niin pahalta kun pienet kädet antoivat halauksen ja mietti miksi olen surullinen.
Itselläni myöskin sellainen olo että tästä ei tule mitään. Aiemmin ajattelin että meillä vain onnistuu tuoresiirrolla mutta... olo ei ole tällä kertaa sen mukainen. Tämä on myös meille viimeinen IVF. En jaksa enää mennä koko hoitoa läpi. 4 PAS siirtoa on vielä pakastimessa mutta niihin en usko ollenkaan. Ehkä mulla on vain huono ilta. Enemmän toivoa huomenna.
Jaksamista Mupsi ja muille mukavaa piinailua,
Astra
Moikka kaikille!!
Vähän tausta tietoa, vauva haaveet on ollu 7 vuotta tutkimuksiin mentiin 4 vuotta sitten, minun koulu keskeytti silloin jatkot mutta nyt 2 vuotta sitten aloitettiin uudestaan. Minä (v.79) pco mies (v.77) kaikki ok.
Kivinen tie ollut kun millekkään lääkkeille ei ekana saatu vastinetta, mutta nyt ivf hoidoissa oli isot annokset joita juoduttiin tiputtamaan lopuksi hyperstimulaatio uhan takia. punktio oli 4.9 saatiin 36 solua mutta 20 alkio vain ja katoa tapahtui muutenkin, mutta mikä tärkein saatiin kumminkin 6.9 siirto tehtyä onneksi arvot olivat kohillaan nestettä oli vähän vatsaonteloissa. Olo on kyllä hyvä nyt ja jokseenkin positiivinen. Toivottavasti jatkuu yhtä positiivisena eteen päin mutta mutta ei kannata toivoa liikoja.
Olen pahoillani joille on takaisku tullut!!
Toivon muille myös plussaa näiden piina viikkojen jälkeen.
Mulla olis 18.9 verikoe josta tulokset saan 20.9 viellä viikko!!
Mupsi. olen pahoillani puolestasi. Tiedän miten rankkaa sulla nyt on. Mutta kuten sanoit, onneksi teillä on kuitenkin jo yksi aarre, sitä yritän itsellenikin aina sanoa kun hoito epäonnistuu.
Omaa napaa sitten. Olo on pitkästä aikaa jotenkin normaali sitten punktion, maha ei ole ollenkaan oikeestaan kipeä ja kävelemään pystyy normaalisti:) Hikeä pukkaa nopeammin kuin normaalisti, syynä nuo Luge-pallerot, tosi väsynyt olen myös josta syyttää saan myos noita edellämainittuja.
Miten muilla? Tekiskö mieli nukkua koko ajan?
Marja-Liisa pp4
Tämä aamu alkoi näköjään huonoilla uutisilla Mupsin taholta! Kaikkenne olette nyt yrittäneet, mutta onneksi teillä on yksi lapsi, ei aivan tyhjä takki kuitenkaan.
Itsellä menossa pp4. On vaikea olla ajattelematta kaikkia tuntemuksia ja olotiloja koko ajan, ja jos jotain luulee tuntevansa, niin laitan ne Lugejen piikkiin. Pitää yrittää mennä matalalla profiililla.
Mekin tehtiin edellisellä kerralla se virhe, että kerrottiin liian monelle näistä hoidoista. Kaduin sitä jälkeen päin, kun piti selitellä jokaiselle tätä. Ärsyttävää! Nyt kerroin vain parhaalle kaverille ja toiselle, joka on itse käynyt läpi tämän saman rumban kahteen otteesseen. Sieltä tuleekin paras ymmärrys ja tuki. Ei tätä tosiaan kukaan muu tajua, joka ei ole käynyt näitä samoja fyysisiä ja henkisiä tunteita läpi!
Vain te kanssa sisaret tajuatte, ja koetetaan täällä pönkittää toinen toisiamme ylä ja alamäessä!
Aluksi pahoittelut Mupsille ja lohduttava halaus.
Piinailut taitaa muilla olla jo hyvässä vauhdissa. Meillä myös eli yksi Hippu siirrettiin torstaina elikkäs nyt siis pp5 menossa. Pakkaseen saatiin 4 kpl 4 ja 5 soluisia alkioita.
Joku valitteli väsymystä, sama täällä, vaikka kuinka nukkuu niin aina väsyttää ja rinnat on hellinä ettei saata rintsikoita pitää, kun pakosta töissä. Ja paleltaa, mies valittaa että kun on kuuma ja minä vedän villasukkia jalkaan ja villanuttua päälle, ehdottelin jo, että mitäpä jos pistettäisiin piisiin tulia, ei lämmennyt ajatukseen... Mutta jospa nämä ovat niitä hyviä merkkejä.
Miten teillä muilla on muuten testipäivä? Minulla on vasta 23.9. eli pp16. Minusta aika pitkä aika, kun jotkut ovat kertoneet testanneensa jo 10 pv paikkeilla. Mutta jospa tuon jaksaa odottaa.
Ei muuta kuin positiivisia piinapäiviä kaikille. Minä jatkan tätä yövuoroa aamuun päin.
sira ja Hippu
Olen todella pahoillani, että ette päässeet siirtoon. Toivottavasti paha mieli on jo vähän helpottanut.
Sira: Sun oireethan kuulostaa jo tosi lupaavilta! Toivottavasti ne on sitä mitä me kaikki toivomme.
Omasta olosta sen verran, että öisin täytyy herätä vessaan, koko ajan on nälkä ja aina ajoittain väsyttää. Muuten olo normaali. Ei mitään mahatuntemuksia eikä " rintakipuja" . Vaikea sanoa nyt vielä että miten mahtaa käydä. Viimeksi vuoto alkoi pp 11, että onhan siihen vielä muutama päivä aikaa. Tuntuu, että aika menee taas niin hitaasti.
Mitä teille muille kuuluu? Joko oireilette jotenkin?
Terveisin: ABC pp 5
Eipä ole minkäänlaisia oireita, eikä varmaan tässä vaiheessa pitäis ollakkaan. Oli varmaan virhe aloittaa jumppa jo sunnuntaina, tämän flunssan kannalta, tuntuu kurkku taas kovin kipeältä.
Tuolla jossakin muualla pohditaan, että voiko harrastaa petihommia piiniksen aikana, ja jonkun lääkäri oli sanonut, että pitäis välttää.
Meillä ainakin sanoi, että normaalia elämää voi viettää ja ne ainakin meillä kuuluu normaaliin elämään:) Miten teidän lääkärit on sanoneet?
Piinaa...
Marjaliisa pp5
Mikä on vointi kaikilla? Täällä aamut helpompia, illalla jostain syystä enemmän pakotusta, pitäisi varmaan malttaa vielä vain enemmän olla ihan levossa eikä puuhastella niin paljon.
Unna kyselit ikiä, olen 28. Olikohan tässä muita ensikertalaisia? meille tehtiin siis keväällä IUI ja nyt ensimmäinen ICSI, siksipä tämä vertaistuki on niin tarpeen,että saa jakaa kokemuksia.
Syksyisin terveisin, Saararebekka