Mitä mieltä olette ei-monogamisesta suhteesta?
Olin itse jo pitkään halunnut kokea ei-monogamisen suhteen kun moni julkisuuden nainen oli siitä puhunut eli suhteen joka ei ole yksiaviollinen vaan voi olla muidenkin kun yhden miehen kanssa ja nyt on tullut oltua tässä kaksi kuukautta ja täytyy sanoa että tämä tuntuu täydellisestä, että voi mennä sänkyyn muidenkin kuin oman miehen kanssa.
Miesystävä oli aluksi vastaan paljon, mutta sain hänet ylipuhuttua, kun ilmoitin että tämä on minulle niin tärkeää etten pysty suhdetta muuten jatkamaan. Hän tosin ei ole muiden kuin minun kanssasi, mutta minulle tämä järjestely käy.
Varsinkin ne miespuoliset ystävät joidenka kanssa olen alkanut viettämään pitkiä öitä ovat innolla lähteneet mukaan ja tuntuu että se vaan syventää ystävyyttä, kun on toisen kanssa intiimistikkin.
Saa jatkuvasti sitä suhteen alussa olevaa alkuhuumaa kokea kun tapailee mahdollisimman monia miehiä. Yökerhostakin olen monesti lähtenyt toisen miehen kanssa.
Mitä mieltä te olette ei-monogamisesta suhdemuodosta ja haluatteko kysyä jotain?
N24Hki
Kommentit (189)
En näe tässä mitään pahaa jos suhteen molemmat osapuolet suostuvat asiaan
Kyllä se montaa varattuakin houkuttaa välillä että mitäs jos ja se on ihan normaalia ihastua muihinkin
Onhan monilla rikkailla miljardööreilläkin paljon naisia ja vaimoja, niin miksei meillä naisillakin saisi olla useampi mies?
Moni julkkis nainen tullut esiin viime vuosina tosiaan asian tiimoilta
Tätä ei ole kirjoittanut mikään ”N24Hki” vaan joku kilttis-Repe 46 v Sorvankylältä, kai te nyt sen tajuatte jopa naisvihakiimassanne.
Maanviljelijöiden kannattaisi, tulisi enemmän työkäsiä.
Suhde ei tule kestämään ellei mies ole alistumisesta ja nöyryytyksestä nauttivaa lajia.
Kun ei kaikilla oo yhtäkään...nyyh😪
Ei oo mun juttu, enkä sellaiseen suhteeseen halua.
Hah, kokisin olevani kuin eläin, joka parittelee kaikkien kanssa:D Rakastan mun miestä yli kaiken ja kaikki haluni kohdistuvat vain häneen:)
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei ole kirjoittanut mikään ”N24Hki” vaan joku kilttis-Repe 46 v Sorvankylältä, kai te nyt sen tajuatte jopa naisvihakiimassanne.
Naurettava väite. Itse olen nainen ja uskon täysin että kirjoittaja on nainen. Moni muukin nainen ajattelee tälläistä suhdetta ja moni uskaltaa elääkkin jo sellaisessa. Olen jo itsekkin miettinyt että on aika poikaystävälle tätä ehdottaa sillä tätä minäkin haluan, sitä kipinää mikä tulee alkuihastuksesta, kerta toisensa perään. Enää ei eletä missään 1600-luvulla.
Tässä esimerkki julkkis naisesta, sometähti Miisa Nuorgamista, joka on tälläisessä ei-monogamisessa suhteessa:
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000008191392.html
Miisa Nuorgam sai vauvan Eetun kanssa, mutta ei halua perinteistä parisuhdetta – Eetu meinasi lähteä suhteesta ennen lapsen syntymää: ”Prosessoin tätä ei-monogamista suhdemuotoa edelleen”
Miisa Nuorgam sulkee makuuhuoneen oven saadakseen etäisyyttä toisessa huoneessa laukkujaan pakkaavaan kumppaniinsa. Eetu Typpö paiskoo tavaroita kassiin ja kertoo kiivaasti puhelimeen, kuinka Miisa on hetki sitten käskenyt hänen häipyä asunnosta. Lopullisesti, yön selkään, mielellään takaisin Suomen puolelle.
Miisa vetäytyy itkuisena sängylle ja purkaa tuntojaan kameralle.
– Mä en ole monogaminen ihminen, ja se on ollut alusta asti tiedossa. Me ollaan nyt pari kuukautta eletty tässä monosuhteessa, ja tänään mä sanoin, että mä en ole kovin tyytyväinen. Mulla on ikävä ihmisiin tutustumista, sitä että kävisi vaikka alkoholittomalla kaljalla jonkun kanssa.
– Ja se sanoi, että jos tuo on sitä, mitä mä haluan, se ei aio olla meidän lapsen elämässä millään tavalla mukana. Mä sanoin, että sitten hän lähtee, mä en halua häntä tänne.
Mahtuuko suhteeseen muita?
– En ole koskaan kokenut olevani monogaminen ihminen, Miisa sanoo nyt.
Hän ja Eetu istuvat vieretysten yhteisen kodin sohvalla Tampereella. Sylistä toiseen siirtyy myös huhtikuussa syntynyt vauva, joka on äidin ja isän silmäterä ja hyväntuulinen pienokainen.
– Muistan jo lukiossa ajatelleeni, että ei minua kiinnosta vakiintua vain yhteen ihmiseen, Miisa jatkaa.
– Kaipaan sitä kihelmöivää tunnetta, jonka uusiin ihmisiin tutustuminen aiheuttaa. Tarvitsen sitä. Toisaalta kuitenkin kaipaan myös pitkän suhteen tuomaa turvallisuutta.
Eetu on lähtökohtaisesti suhtautunut parisuhteisiin paljon perinteisemmin.
Ja hollywoodissakin lukemattomat naiset haluavat deittailla ja maata enemmän kuin yhden ihmisen kanssa kerralla:
https://www.cheatsheet.com/entertainment/kristen-bell-hollywood-stars-d…
Here's a list of celebrities who don't believe in monogamy and their reasoning behind it.
Kristen Bell
Shailene Woodley
Cameron Diaz
Scarlett Johansson
Tilda Swinton
Angelina Jolie
Vierailija kirjoitti:
Et vissiin ole katsonut TLC kanavaa paljoakaan? Siellä tulee se sarja "sisarvaimot" joka kertoo monogaamisista suhteista, tosin näissä tapauksissa on miehellä monta emäntää. Mutta varmasti kun ihmiset on ensin saatu totutettua ajatukseen tuolla sarjalla, seuraa perästä vastaava sarja, jossa naisella on monta miestä. Onhan Suomessakin ollut jotain lehtijuttuja naisista, joilla on monta poikaystävää samanaikaisesti.
Tää on tätä nykyaikaa! Ihmiset saa olla sitä mitä oikeasti ovat.
Vierailija kirjoitti:
Miten miehesi suhtautuu nykyään jos kerran ei halunnut alunperinkään siihen lähteä? Painostitko häntä? Oletko miettinyt että häneen voi sattua, jos olet intiimisti puolen kaupungin kanssa?
Puhut niin kuin siinä olisi jotain väärää, jos nainen on seksuaalisesti aktiivinen ja on lukemattomia kumppaneita ja yhdenyön hoitoja.
Jos kumppani on jäänyt rinnalle niin se todistaa ettei kumppaniin satu vaan hän arvostaa asiaa.
Ennen vanhaan naista haukuttiin tuollaisesta, että olisi esimerkiksi jak*rasia, halpa tai h***a, mutta onneksi tänä päivänä ihmiset ovat fiksumpia eivätkä enää käytä noita sanoja vaan ihmiset ovat oppineet arvostamaan sitä, jos nainenkin on seksuaalisesti aktiivinen.
Itse olen ollut yli 300 miehen kanssa sängyssä eikä minua silti kutsuta alentavilla nimillä vaan uskon että ihmiset arvostavat rohkeuttani.
Se että kotona on mies niin se tuo turvaa monessa mielessä, mutta kyllä ihmisille silti pitää olla oikeus tavata muitakin. Ei eläimetkään ole yksiavioisia eikä se ole luonnollista, meille on vain opetettu niin vuosisatoja.
Tälläsenä 25v miehen en ikinä kelpuuttais sua tai ketään sunlaista vakavaa parisuhteesen.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo mun juttu, enkä sellaiseen suhteeseen halua.
Sama juttu, jyrkkä ei kaikille tuollaisille suhdemuodoille.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap.n sukunimi Nuorgam?
Luuletko että Nuorgam on ainoa joka elää ei-monogamisessa suhteessa?
Nuorgam on esikuva nuorille jota pitäisi arvostaa enemmän, hän ansaitsee sen. Hän on ajanut meidän naisten asemaa paljon eteenpäin.
Ei ole minun juttuni. Rakastun voimakkaasti ja en silloin edes ajattele muita. Olen aina ollut ujo, hiljainen ja syrjäänvetäytyvä (kavereita ei ole yhtään) ja uusien ihmisten tapaaminen on minulle kiusallista ja stressaavaa. Minulla menee noin vuosi, että voin avautua ja olla oma itseni. Lisäksi suurin osa miehistä ei kiinnosta, sillä pidän nörttimäisyydestä ja androgyymisyydestä. Miehen pitää olla feminiininen ulkonäöltään ja tietyllä tapaa maskuliininen luonteeltaaltaan.
Voisi kuvitella että olen kaikkien miesten unelma nainen, mutta olen monta kertaa tullut ensitreffien jälkeen torjutuksi ujouden vuoksi. Kun miehet rakastuvat niihin lämpöä ja sosiaalisuutta hehkuviin naisiin kuten Miisa Nuorgam. Ensimmäinen intiimi suhde minulla oli 26 vuoden iässä.
Miten miehesi suhtautuu nykyään jos kerran ei halunnut alunperinkään siihen lähteä? Painostitko häntä? Oletko miettinyt että häneen voi sattua, jos olet intiimisti puolen kaupungin kanssa?