Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos teille tulee riita ennen johonkin lähtemistä, niin miten toimitte?

Vierailija
23.08.2021 |

Meillä on mieheni kanssa tullut autossa nyt pari kertaa riitaa jostain mitättömästä asiasta ja molemmilla kerroilla mieheni on ilmoittanut, että saan mennä sitten itsekseni vanhemmilleni kylään ja jättänyt sitten tulematta. Mielestäni tämä on todella epäkohteliasta vanhempiani kohtaan enkä ymmärrä miten he siihen liittyvät, jos meillä on erimielisyyttä jostain.

Toimitteko te tai toimiiko teidän miehenne samalla tavalla vai pidetäänkö sovitusta kiinni ja unohdetaan mitättömät erimielisyydet kun mennään kyläilemään?

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me emme riitele tuolla tavalla. Jos ollaan yhdessä menossa jonnekin, niin ei kehitellä mitättömiä riitoja matkalla. Ei ole olemassa sellaista mitätöntä erimielisyyttä, jonka vuoksi pitäisi riidellä.

Joustan ja lähden yleensä mukaan, vaikkei aina huvittaisi, koska ei ole mukava seurata toisen useamman päivän mykkäkoulua ja marttyyrina oloa.

Vierailija
82/84 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehesi pitäisi edes tulla vanhemmillesi, ei kai häntä kiinnosta sukulaisesi, saati vanhempiasi miehesi tippaakaan. Miksi et mene sinne yksin, vaikka miehen kyydillä ja vanhempi tuo takaisin tms. Riita voi olla kyllä este sovittuun kylään menoon, jos se loukkaa toista hänen mielestään. Mutta taas ei ole tietoa mistä riita on ja onko riitelemisessä järkeä, usein ei ole, kun asian saisi etukäteen hoidettua.

Vanhempani ovat aina halunneet nähdä meitä molempia ja etenkin kun vauva syntyy, haluaisin kyläillä ja tavata ihmisiä perheenä. Niin miehenikin on sanonut haluavansa toimia, mutta käytös osoittaa tosissaan muuta nykyään. Menemme aina myös hänen vanhemmilleen yhdessä ja itsestäni tuntuisi oudolta, jos en tietäisi heidän kuulumisiaan enkä ”olisi mukana heidän elämässään”.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehesi pitäisi edes tulla vanhemmillesi, ei kai häntä kiinnosta sukulaisesi, saati vanhempiasi miehesi tippaakaan. Miksi et mene sinne yksin, vaikka miehen kyydillä ja vanhempi tuo takaisin tms. Riita voi olla kyllä este sovittuun kylään menoon, jos se loukkaa toista hänen mielestään. Mutta taas ei ole tietoa mistä riita on ja onko riitelemisessä järkeä, usein ei ole, kun asian saisi etukäteen hoidettua.

Vanhempani ovat aina halunneet nähdä meitä molempia ja etenkin kun vauva syntyy, haluaisin kyläillä ja tavata ihmisiä perheenä. Niin miehenikin on sanonut haluavansa toimia, mutta käytös osoittaa tosissaan muuta nykyään. Menemme aina myös hänen vanhemmilleen yhdessä ja itsestäni tuntuisi oudolta, jos en tietäisi heidän kuulumisiaan enkä ”olisi mukana heidän elämässään”.

Ap

Kaikkea ei silti tarvitse joka kerta tehdä yhdessä. Riittää, että silloin tällöin hoitaa nämä pariskuntavelvoitteet sukulaisten suuntaan.

Vierailija
84/84 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut tuollaisia riitoja vielä 25 vuoden aikana. Käyn kuitenkin aika usein yksin vanhemmillani, joten asia olisi kaikille ihan ok. Ei meidän ole pakko mennä kahdestaan joka paikkaan yleensäkään.

Vanhempani odottavat aina meidän tuloa sinne ja itse ainakin pitäisin todella epäkohteliaana, jos joku meille tulossa ollut ei tulisikaan siksi, että hänellä sattui tulemaan vaimonsa kanssa erimielisyyttä kaupassakäynnistä automatkalla. Itse en näe mitään yhteyttä noiden kahden asian välillä.

Ap

Miksi kaupassa käynnistä tulee riitaa ajomatkalla?

En ole ap vaan tuon pitkän sepustuksen aiemmin kirjoittanut, meillä tulee riitaa joskus kaupassa käynnistä ihan siitä että siellä pitää käydä.

Esim ollaan käyty autolla työasioilla ja totean että täytyy käydä vielä äkkiä kaupassa niin mies kiristelee hampaita, kiroilee tai muuta vastaavaa

Meillä taas riita tuli siitä, kun meidän tarkoituksemme oli syödä vanhemmiltani palattuamme ja mieheni aloitti sitten aiheesta ”keskustelun” näin: ”Meidän pitäisi varmaan syödäkin jokin päivällinen, mutta sinä et äitiyslomalla olevana ole kyennyt hoitamaan ruokaa meille kotiin (olin tehnyt kauppalistan kuten aina joka oli miehen puhelimessa ja kyseessä oli sunnuntai, että ajattelin miehenikin olevan yhtä paljon ”lomalla” kun minäkin) ja että miksi minun pitää jatkuvasti huolehtia siitä, että syömme”. Minä pidin itsestään selvänä, että syömme iltaruoan vanhemmiltani tultuamme ja olisin ottanut asian puheeksi sieltä lähdettyämme ja ehdottanut kaupassakäyntiä kun kotona ei ruokaa ollut. Olimme syöneet kuitenkin lounaan päivällä, että kumpikaan meistä ei ollut missään nälässä siinä vaiheessa.

Ap

Ymmärräm miestä. En minäkään jaksaisi vierailun jälkeen alkaa miettimään tuollaisia asioita. Reissun jälkeen on aina kivempi palata suoraan kotiin, jossa on kaikki järjestyksessä, eikä alkaa heti jotain häärimään.

Matkaa vanhemmilleni ei ole montaa kilometriä. Minulla ei ole ajokorttia, joten mieheni on hoitanut ruoan ostamisen autolla nyt kun olen viimeisimmilläni raskaana. Muuten olen kyllä kävellyt lähikauppaan, mutta nyt minua on alkanut supistelemaan painavien kauppakassien kantaminen.

Eli sinusta minun olisi kuulunut käydä joko ennen reissua tai edellisenä päivänä kävellen kaupassa ja tehdä ruoka valmiiksi odottamaan kun tähän saakka mies on hoitanut kauppareissut autolla eikä se ole ollut ongelma? Lauantaina mies kävi kaupassa, mutta oli ostanut vain leipää eikä yhtäkään kauppalistalla ollutta tuotetta ”koska emme olleet erikseen sopineet hänen ostavan nekin” (en tiennyt hänen edes menneen kauppaan, mutta olin lisäillyt listaan jo perjantaina kaikkia tarvittavia ruoka-aineita ja itse aina kaupassakäydessäni katson onko listassa jotain miehen lisäämää ostettavaa).

Ap

Onnea ja menestystä siihen arkeen lapsen kanssa ilman autoa ja ajokorttia. Miestä alkaa tympiä jatkuva taksikuskina olo?

Asumme keskustassa, joten en yleensä tarvitse autoa mihinkään. Tämä loppuraskaus on poikkeus kun kauppakassien kantaminen on alkanut aiheuttamaan supistuksia.

Ap

Hei Ap! Nyt kannattaisi harkita ruoan kotiinkuljetusta, jos se vaan on mahdollista teidän paikkakunnalla. Tämä on ainakin pelastanut meidät näiltä riidoilta ja tätä kautta on vapautunut myös ylimääräistä aikaa, lisäksi säästänyt huomattavasti rahaa. Meille tulee kauppakassi kerran viikossa. Tullut jo yli vuoden ajan.

Terveisin, äippä joka ensimmäisellä sivulla kertoi ”tiiminä” toimimisesta. :)