Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion antaa lapseni (6kk) pois

Vierailija
19.09.2014 |

Lapsi on nyt noin 6kk. Raskaus oli vahinko, mutta mies suostutteli pitämään lapsen ja lupautui kantamaan ison osan vastuusta. Itse olisin halunnut tehdä abortin. Synnytyksen jälkeen kantoikin, tasan neljä päivää. Koko raskausaika oli, no, raskasta ja suoraan sanottuna ihan persestä, ja synnytys vasta kamalaa olikin.

Lapsi on pääosin terve, mitä nyt huutaa yöt päivät läpeensä koliikkia ja kärsii ilmeisesti refluksitaudista. En koe mitään rakkautta tai maagista yhteyttä lapseen, mutta velvollisuudentunnosta tottakai hoidan ja pidän huolta, ruokin, nukutan, silitän, laulan, pesen ja puhdistan.

Arki kaatuu päälle, kukaan ei auta ja vituttaa. En koe lasta omakseni, enemmän koen koirani omaksi muruvauvakseni. Pelkään, että teen tuolle pienelle ihmiselle jotain pahaa, kun väsymys ja vitutus vaan saa naksahtamaan päässä. 

Miestä ei ole näkynyt synnytyksen jälkeisen viikon jälkeen kuin kerran, kun tuli hakemaan vaatteitaan ja romujaan. Muutaman kerran on soittanut ja jokusen kerran laittanut rahaa. Ei kuulemma tajunnut, miten rankkaa isänä olo on, eikä vaan pysty. On kovin pahoillaan, mutta toistelee vaan sitä miten ei pysty, on paska, anteeks.

Aion viikonlopun jälkeen mennä sossuun ja sopia lapsen luovuttamisesta. Ei ole oikein, että lapsi joutuu elämään minut äitinänsä, koska en pysty antamaan hänelle niin paljon rakkautta, hellyyttä ja huolenpitoa, minkä hän ansaitsisi. Koen, että meidän molempien on parempi jatkaa erillään. Tunsin valtavaa helpotusta, kun tajusin, että tämä on vaihtoehto, ja päätöksen jälkeen olen jopa tuntenut eräänlaista hellyyttä lasta kohtaan. Hellyyttä on helpompi antaa, kun tietää, ettei tätä kestä enää kauaa.

Olen 34-vuotias osastonhoitaja, kun sitä joku kuitenkin kohta kysyy. Niin ja heti kun tämä adoptioasia saadaan rullaamaan, niin aion hakea lähetteen sterilointiin.

Kommentit (195)

Vierailija
41/195 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:07"]Oon sanaton...mutta koitan ymmärtää sua. Mun näkökulmasta kuitenkin hieman vaikeaa ymmärtää että joku haluaa antaa lapsensa pois. Mutta sinulle jaksamisia. -lasta yritetty 4vuotta
[/quote]

Aina ei tarvi ymmärtää. Joku ei voi ymmärtää miks pitää nähdä 4 vuotta vaivaa saada kersa aikaseksi.

Vierailija
42/195 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/195 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:42"]

Olet sairas.. Toi ottavasti lapsi saa paremman kodin kuin voisi ikinä kuvitellakkaan. Ja toivottavasti ei ikinä joudu sinua enään tapaamaan.

[/quote]

toivon että sulla ei ole eikä tule lapsia

Vierailija
44/195 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuuuuu

Vierailija
45/195 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:42"]

Olet sairas.. Toi ottavasti lapsi saa paremman kodin kuin voisi ikinä kuvitellakkaan. Ja toivottavasti ei ikinä joudu sinua enään tapaamaan.

[/quote]

Tarkentaisitko, miksi olet tätä mieltä. Ap ei halunnut lasta, eli lähtökohtaisesti tiesi olevansa kykenemätön äidiksi. Hänet ikäänkuin huijattiin äitiyteen, hän koitti tehdä parhaansa ja venyi, mutta vain todetakseen, että ei onnaa. Nyt hän etsii lapselleen paremman äidin. Eikö lasta saa antaa adoptioon vai olisiko abortti parempi? Jälkiaborttia on hankala saada. Kumpi on parempi: etäisen ja kylmän, mutta biologisen äidin kanssa eläminen, vai, lämpimän, rakastavan adoptioäidin kanssa eläminen? Sinun mielestäsi biologia menee kaiken edelle vissiin?

Vierailija
46/195 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
47/195 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:34"]

2

[/quote]

Mitä tämä tarkoittaa? Menetkö pois, jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa.

Vierailija
48/195 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:02"]Hyvä, teit ihan oikean päätöksen. Sinä et ansaitse häntä. Minä olen joka päivä kiitollinen siitä etuoikeudesta, mikä minulle on annettu kun olen saanut kasvattaa ihanan kauniin lapseni. Kaikista ei ole tähän maailman vaativimpaan "työhön", uusien hyvien ihmisten kasvattamiseen. Se on hyvä, jos on pokkaa myöntää se jo heti kättelyssä. Lapsestasi voi vielä tulla ihan mitä vaan, kun saa hyvät, rakastavat vanhemmat. Sinun kanssasi hän menettäisi kaikki mahdollisuudet. 
[/quote]

Hienosti nostit itsesi jalustalle :/

Vierailija
49/195 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 22:56"]Jos raha ei ole ongelma, niin miksi et palkkaisi lastenhoitajaa, vaikka yhdeksi päiväksi viikossa? 
[/quote]

No sepäs paljon helpottaakin kun 6 ja puoli muuta päivää seitsemästä pitää silti kestää.

Vierailija
50/195 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko aloitta siitä, että hankit teille lasensuojelun kautta tukiperheen. Uskon, että monet ovat vamiit ottamaan vauvan esim 2 ktt/kk viikonlopun ajaksi. Hoida pääsi kubtoon, ja anna teille molemmille mahdollisuus. Väsymys ja vitututus voi tehdä tepposet. Voimia!

Vierailija
51/195 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta mikä kusipää mies!! Toivottavasti tulee katumapäälle ja kärsii. Tsemppiä AP, tekisin saman tilanteessasi.

Vierailija
52/195 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 23:02"]Tuntu ikävältä lukea kirjoitustasi mutta täällä on paljon naisia jotka pystyy neuvoo ja auttaa sua vaikka vaan juttelemalla. Monella naisella on noita tunteita kun on saanu lapsen että ei oo tunteita tai rakasta lastaan. Mulla meni vuosi ennen ku sain tunteita lastani kohtaan. Sitä ennen ajattelin vaan että mun elämä on pilalla ja en saanu apua ongelmaan ku en ees ymmärtänyt että mulla oli ongelma. Oon kasvattanut tytön yksin mutta mulla oli äiti rinnalla ja sain niitä hengähdys taukoja. Hienoo että pystyt olla rehellenin täs asiassa ja mun neuvo onkin että ehkä luoja anti sulle tarkoituksella tuon pienen enkelin ja kannattaa miettiä monelta eri kantilta tota adoptio asiaa. Kyllä sulla tulee tunteita lasta kohtaan ja opit rakastamaan lastasi luota nainen omiin kykyihin ja anna lapselle mahollisuus. Yritä jos saat sellasen tuki perheen tai apua sieltä mistä täällä naiset puhuu. Lapsen hoito on kovaa ja raskasta mutta kaikki on sovitettu pienokaisen hymyllä. Siunausta sulle ja enkelille koko elämän ylle päätätpä tehä miten päin vaan. Sanon senkin että katumuksen kanssa on vaikertaa elää
[/quote]

Ehkä sellaiselle ihmiselle, joka on aina halunnut äidiksi ja joka nauttii yli kaiken lasten hoitamisesta, riittää tuo lapsen hymy (joka kuulostaa kyllä aika pelottavalta) mutta ap ei ole sellainen kuten ei moni, moni muukaan. Aina rakkaus ei lapseen synny vuosienkaan jälkeen, puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä.

Vierailija
53/195 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän oli vähän aikaa sitten se ketju, jossa pariskunta oli antamassa vauvaansa adoptioon, koska ehkäisy petti ja sit oli liian myöhäistä saada abortti. Ja hekin pitivät koiraa enemmän lapsenaan. Sieltä ehkä löytyis tähänkin ongelmaan jotain näkökulmaa. Vai onkohan sama provoaja taas kyseessä...

Vierailija
54/195 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:34"]

2

[/quote]

Mitä tämä tarkoittaa? Menetkö pois, jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa.
[/quote]
Mobiilisovelluksella 2. sivulle pääsee vaan vastattaessa :) jospa tuo tarkoittaa sitä

Vierailija
55/195 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:43"]

Täällähän oli vähän aikaa sitten se ketju, jossa pariskunta oli antamassa vauvaansa adoptioon, koska ehkäisy petti ja sit oli liian myöhäistä saada abortti. Ja hekin pitivät koiraa enemmän lapsenaan. Sieltä ehkä löytyis tähänkin ongelmaan jotain näkökulmaa. Vai onkohan sama provoaja taas kyseessä...

[/quote]

En ole tänne aiemmin kirjoittanut, mutta jos tuo pariskunta on tiennyt haluavansa olla lapseton, niin useinhan sellaisilla (tällaisilla, meikäläisillä?) on eläimiä. Vai oliko kyseessä se pariskunta, josta oli jossain lehdessäkin (Kodin Kuvalehti??) juttu? AP

Vierailija
56/195 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:34"]

2

[/quote]

[/quote]

Joku vain mobiililaitteella palstailee ja haluaa päästä sivulle 2. Toinen sivu ei näy mobiiliversiossa ennen kuin kolmas sivu on ilmestynyt tai on vastannut ketjuun. Näin olen nämä hämärät keskusteluun liittymättömät viestit tajunnut.

P.S. Mobiiliselaimen osoiteriviin voi kirjoittaa loppuun /sivu/2 jolloin ei tarvitse vastata ketjuun.

Vierailija
57/195 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten tarinaan sen enempää kantaa ottamatta taas huomaa, millaisia henkisesti sairaita ihmisiä tuolla hoitoalalla oikein onkaan. Tunnekylmyys ja muunlainen -vammaisuus taitaa olla monelle hoitajalle enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Valitettavan monen sairaanhoitajan lapset ovat pilalle kasvattamattomia, vanhempiensa uhreja (sh valitsee miehensäkin monesti sieltä juopoimmasta tai henkisesti ongelmaisesta ryhmästä kuuluen myös itse tähän, jopa wt:nä tunnettuun ihmisjoukkoon).

Onneksi lapsi pääsee adoptioon ja henkisesti sairas hoitoalan rautainen ammattilainen pääsee toteuttaamaan laadukasta hoitotyötä sekä hoivaamaan mussukkavauva-hauvaansa. VUH! :)

Vierailija
58/195 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sydän särkyy tän pienen vauvan puolesta jos tää tarina on totta. Itkettää. En tuomitse sua ap, mutta vauvasi tarvitsee ja ansaitsee rakkautta. Niin surullista :( -N21

Vierailija
59/195 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:47"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:34"] 2 [/quote] Mitä tämä tarkoittaa? Menetkö pois, jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa. [/quote] Mobiilisovelluksella 2. sivulle pääsee vaan vastattaessa :) jospa tuo tarkoittaa sitä

[/quote]

Ok. Itte en oo tällaseen törmännyt, ees kännykällä. /42

Vierailija
60/195 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan