*~*~*ENSKATTARET keskellä viikkoa*~*~*
ja sitten vielä eilisen löpinät:http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8206488&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (27)
Tässä ne eiliset neuvolakuulumiset vielä kertaalleen kun tuo burde kyseli (luulin todellakin että tehdään synnytystapa-arviointi eli mittaillaan lantioo ja niin edelleen, mutta eipäs niin tehtykään):
-RV siis 35+6 eilen
" -RR 105/72
-Painoa tullut 808g/vko hupsista heijakkaa (yht. 7,6 kiloa)
-SF-mitta 29 cm (1cm vähemmän kuin viimeksi) alakäyrillä mennään
-Vauvan syke 160 (aluksi oli aina 130 ja veikkailin poikaa, nyt kolmena viime kertana ollut kuitenkin 150-160)
-Vauva raivotarjonnassa, laskeutunut ja kiinnittynyt
-Kohdunsuu pehmentynyt (oli jo kylläkin rv30+0), kanavaa jäljellä 1,5cm. Ulkosuukin jo sormelle auki...
Yritin saada lääkäriltä " lupaa" lenkkeilyyn ja uimahalli-reissuihin, mutta enpä sitä saanut :( Yritin sanoa vähän niinkuin huumorilla että sääli nyt mun painon nousua, kun en pääse liikkumaan. Lääkäri vain tuumasi että uimisessa tulehdusriski kun ulkosuu sormelle auki ja lenkkeilyt voin vielä muutamiksi viikoiksi unohtaa (annetaan vaavin rauhassa vielä kasvaa masussa)! "
Että semmoista...
MiaMik edelleen 36+0
[color=104E8B] Tänään oli kunnan tarjoama ultra (ns. alkuraskauden ultra) ja masussa oli kaikki loistavasti:)!!!! Vähän olen onnellinen! Ihanaa! Jippii! Siellä polskutteli meidän ihana Pikkupikku ja näytti jo ihan ihkaoikealta vauvalta, pieneltä ihmiseltä:)! Vauveli oli 4,5 cm pitkä (hih...tai siis pätkä) ja kuvasta erottui hienosti pää, vartalo, kädet ja jalat...ja tietenkin hurjaa vauhtia pamppaileva sydän:) Oih, ihana Pikkupikku! Raskausviikot sekä laskettu aika tarkentuivat sellaisiksi, miten olen itsekin laskeskellut. Mieskin oli ultrassa mukana ja oli tosi innoissaan ja onnellinen, kun näki meidän oman kullan:) [/color]
[color=BF3EFF] Mulla oli ennen ultraan menoa ihan tosi pessimistinen olo ja ajattelin suurinpiirtein, että meidän pikkuinen on kuollut kohtuun...mutta onneksi näin ei ollut kuitenkaan tapahtunut! Inhottavia nuo pelon tunteet! No jospa nyt helpottaisi ja osaisin alkaa oikein täysin rinnoin nauttimaan raskausajasta:)! Ainutkertaista aikaa. [/color]
[color=104E8B] Käytiin myös heti ultran jälkeen ostamassa Pikkupikulle ensimmäinen vauvanvaate, sellainen kaunis potkupuku! Ja sitten mentiin näyttämään ultrakuvaa miehen äidille (työpaikalle) ja yhtä hymyä sielläkin oltiin! Soitin myös omalle perheelleni ja hekin ovat hirmuisen onnellisia vauvelista! Ihanaa! [/color]
[color=BF3EFF] Anteeksi tämä omanapaisuus, mutta nyt en tällä hetkellä kykene muuta kuin hymyilemään ja hehkuttamaan ihania ultrauutisia:)! [/color]
[color=104E8B] Vilkutuksia ihan jokaiselle Enskulle ja voikaahan hyvin! [/color]
[color=BF3EFF] ~ ♥ ~ Viipuli ja ihana Pikkupikku, rv 11+2 ~ ♥ ~ [/color]
voi kun oli hyviä uutisia, onnea teille onnellisille :)!
mua kans jänskättää tuleva nt ultra ihan hirvittävästi eli viikon päästä 11+3 3d4d varattuna ja mietityttää just se kauhuskenaario että siellä ei ookaan enää elämää, ihan hirvittää kun oon lukenut noita maalismasujen pinoja ja sieläkin on useille käynyt yli 10 viikonkin vielä keskenmenoja joka on selvinnyt tuossa nt ultrassa, kamalaa, pelottaa!
tää on muuten jäänyt jo taas koukkuun siihen BB:hen, jeeee!
just viimevuonna kun toi sarja alko niin kovasti ihmettelin että kaikkee sontaa sitä teeveestä tuupataan mutta ei tarvinnu kattoo ku pari osaa ni koukussa olin, hihiiiii!
vilkutukset kaikille kamuille:)
nauku rv 10+3
kiva kun kävit moikkailemassa ja sait uuden työpaikan, onnee!
MiaMik: No kyllähän mä noi sun neuvolakuulumiset olin jo aikasemmin lukenu... mitähän mä oikeen sekoilen?! :D Mutta kiva kun laitoit vielä uusiks. Koskas sulla sitten se synnytystapa-arvio on?
Viipuli: Onneks olkoon ihanista ultrakuulumisista!!! Ultrakokemukset on niin ihania, että sillon saakin leijua pilvissä ja kirjotella omanapaisia juttuja enskoihin. =)
ON: Me mentiin illalla sinne vammalaan tutustumaan ja niinhän siinä sitten kävi, että oltiin 1h myöhässä... Saakeli. =) Noh... meijät ohjattiin silti sinne valmennukseen ja se kätilö joka sitä piti oli ihan tohkeissaan, että voi kun kiva kun tulitte jne... ni ei sitte hävettäny/harmittanu niin se myöhästyminen... =D
Se vammala on kyllä ihan huippu verrattuna taysiin - siis mun mielestä! Mä toivon todella, että pääsisin sinne synnyttämään!!!! Tays ja vammala on kyllä ihan ku yö ja päivä - jo noista valmennuksista lähtien. Esim. taysin valmennuksissa viesti oli se, että 1) kokeilla voit mitä haluut, mutta ensisynnyttäjänä otat kuitenki epiduraalin ja 2) ponnistaa voit miten vaan, mutta synnytät puoli-istuvassa asennossa, jne. Eikä edes käyty tutustumassa synnytyssaliin tai osastolle. Tuolla vammalassa taas se valmennus oli synnytysHUONEESSA ja ihan oli toisenlainen ääni kellossa... Neuvottiin kaikkia muita kivunlievitysjuttuja ensin + näytettiin esim. vyöhyketerapia pisteitä mitä voi painaa jne., ja lopuks mainittiin lääkkeelliset kivunlievitykset. Ja ponnistaa saa OIKEESTI just sillain ku itestä parhaalta tuntuu... Tässä siis vaan pari esimerkkiä. JA meikäläinen on ihan myyty - siis VAMMALAAN. :D
Kotimatkalla mä sitte juttelinki pennarille, että ei syntyis ainakaan ennen ens viikkoo, ni sit pääsis sinne vammalaan synnyttää. ;) Eikä se matkakaan muuten tuntunu yhtään pitkältä... n. 30min ja kun sitä reittiä on tänä kesänä ajettu useempaan otteeseen, ni se ei tunnu enää yhtään niin pitkältä matkalta.
Juu... mutta ei siis tän kummempaa tänne... Vähän jännityksellä odotan ens yötä, että mitä se tuo tullessaan, kun viime yöt on menny niin vaihtelevasti.
Burde ja Penni-Enni 35+3
[color=ForestGreen]Täällä sitä taas hikoillaan, vaikka ulkona onkin jo raikkaampaa. Meillä tuntuu talo varastoineen tätä kuumuutta ihan tarpeeks ja vähän enemmänkin...
No, neuvolasta kuitenkin olen tulossa. Periaatteessa kaikki ok, vaavi raivotarjonnassa(nyt taitaa oikeesti olla, vaikka ennenkin on sitä " veikattu" vaikkei ole ollutkaan), sykkeet hyvät (vaikkei kaveri vieläkään dopplerista tykkää) ja pissa puhdas. Sf-mitta on alhaalta peppuun saakka mitattuna 31 cm eli nyt pompattiin sitten yläkäyrälle. Jos ois mitattu keskeltä masun, niin ois ollu vähemmän. Paineet on normaalit, mutta hb oli laskenut ja rautakuuri alkaa. Ja sitten kun kerroin nivelkivuistani, terkka kysyi heti suvun reumataustaa, jota löytyy, joten huomenna sitten labraan reumakokeisiin. Seuraavalla neuvolakerralla varataankin sitten ä-poliaika synnytystapa-arvioon. Painoa oli tullut +600g viikossa ja alusta lähtien nyt sellainen reilu 12 kg. Eihän se nyt ihan mahdoton ole, eikä siitä terkkakaan ole kertaakaan maininnut, mutta kyllä itseä hirvittää, että millä ne ikinä saa pois!?! Oon niiiin kade viiperon alle neljälle kilolle!!! Jaa niin viipero, meillä EkaVekara oli vielä viime viikolla pt:ssa (oli siis ollut siihen saakka)ja rv 31+0 eli viime torstaina kääntyi ekaa kertaa rt:aan. Ja siis kääntyä ehtii ihan sinne kiinnittymiseen saakka, mitä olen juttuja täältä lukenut.
Meillä miehus kyseli taas eilen enskojen kuulumisia ja joko odotan lauantain treffejä. Kerroin hänelle, että olin kertonut teille hänen lakana/verho -sekoilustaan, niin hänpä tahtoi lukea, mitä olin kirjoittanut. Lukaisi sitten siinä sivussa vissiin koko toissapäivän pinon. Nauroinkin hänelle, että nyt mun tarttee varmaan vaihtaa nikkiä, kun muuten hän voi aina käydä kurkkimassa, mitä kirjoitan. Totesi hän kyllä siihen, ettei nuo muiden odotusjutut niin kiinnosta, ettäkö hän jaksais niitä muuten lueskella. Ylläri... ;o)
Pepsiksellä on paineet taas koholla, mutta hyvä, jotta saat kotosalla niitä laskeskella. Johan sitä sairaalassa ihan vaan siellä olosta saa ne nousemaan.
Mykis oli saanut hyvää palvelua vauvakaupassa - loistavaa kerrankin! Noin pitäis meitä kaikkia kohdella!
Poppiksellakin surua, voimia myös sinne!
Aurora, mä olen ollut aika ehdoton kanssa tuon alkoholin kanssa, mutta tuossa mökillä ollessa pari viikkoa sitten join kyllä lasillisen valkkaria. Ja olikin itseasiassa tosi hyvää pitkästä aikaa. Ihan hyvin sä sen yhden sidukan voit ottaa, se ei todellakaan vaurioita vaavia millään tavalla. Laitan sulle meiliä siitä osoitteesta hetikohta kun saan tän kirjoitettua. Ehkä pysytään kuitenkin suht samoissa ajoissa, sillä AA:n juna on täällä jo 10.06. Ja onhan sitten vaikka mahis pistäytyä Tampereella jossain kaupassa, jos ihan liian aikaisin ollaan perillä.
Heidille lentsunkarkoitusloitsuja!!!!
Voi kun taas kuullosti ihanalta nuo vauvanhuoneen sisustamiset, mistä burde kirjoitteli. Olehan kuitenkin rauhassa ja huilaa välillä, jos niitä suppareita ja huimauksia enemmänkin tulee!
Monella oli olut ultraa ja neuvolaa ja mukavia uutisia kaikilla niistä. Eli ei passaa valitella, kun näin on monella asiat mallillaan.
Nyt senkin uhalla, että paino vaan nousee, lähden syömään suklaata, kun tekee ihan hirveesti mieli ja ihan selkeesti vaavikin sitä huutelee... =D Voikaahan hyvin kaikki!
-Amy ja EkaVekara, rv 31+6[/color] [color=DarkOrange][size5]❀[/size][/color]